hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:15

Als meelezer haak ik even in op die discussie. Ik heb zelf alleen A en enkele lessen gehad voor B, maar ik heb eigenlijk nooit echt goed kunnen zwemmen, nog steeds niet. Mijn broertje en zusjes hebben wel ABC en die zwemmen echt stukken beter, ookal is het al tien jaar geleden dat de laatste haar diploma's heeft gehaald. Ook met klasgenoten merkte ik wel vaak verschil. Ik ben van mening dat B en C echt een toevoeging zijn, je krijgt er o.a. een veel betere techniek door. Dus TS, ik vind het alleen maar goed dat je zoveel tijd, geld en energie in hun zwemvaardigheid steekt. +:)+

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:11

Volgens mij was het toen ik klein was (ben nu 36) A, B, toets, basis, zwemvaardigheid 1 en 2, reddingszwemmen 1 en 2 en daarna kunstzwemmen. Ik heb 9 diploma's.

Mijn dochter heeft een klein jaar gedaan over diploma A. B mocht ze meteen die week erna doen. En C heeft ze ongeveer 2 maanden over gedaan. Ik vond de C diploma veel heftiger dan A en B. Zit een erg groot verschil in qua kracht en hoe veel banen ze moeten zwemmen.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 20:14

pearlie schreef:
Hoeveel extra conditie ze opbouwen in die paar weken moet je je afvragen. Daarnaast is het alleen zinvol als je het daarna blijft onderhouden. Geldt ook voor vaardigheden die ze in zo'n korte tijd leren.

Nou, ik vind dat er bij C wel duidelijk meer echt gezwommen wordt als je kijkt naar afstanden bijvoorbeeld. Om aan die eisen te voldoen moet je qua kracht en uithoudingsvermogen wel een tandje bijzetten ten opzichte van B. Ik weet ook niet of het bv in 8 keer les zou kunnen, daar zou ik ook mijn bedenkingen bij hebben, maar 30 lessen lijkt me weer heel veel.

Onderhouden doen we zeker, wij gaan vrij vaak zwemmen.

Malibu

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:22

Ik vind het goed als je veel in natuurwater zwemt je kind wat extra's mee te geven.

Ik heb ook mijn c gehaald maar dat kwam meer omdat ik met 5,5 jaar al a en b had en pas met 6 jaar op paardrijden mocht :')

robbie88

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:48

Ben me spontaan aan het verdiepen in zwemlessen ik heb A gehaald in 3 weken b in 2 weken en reddingszwemmen in 2 weken.. was geen beste klant voor het zwembad..maar ik kon al zwemmen voordat ik naar les ging.voordeel van een zus van 11 jaar ouder.
Zwom op mijn 5e mijn eerste zwem 4 daagse.
Als kind daarna ook heel veel gezwommen, later veel minder.. maar met mijn zoontje van 3 wel vanaf 16 weken veel gezwommen,waardoor hij goed watervrij is..
Je zwemschool klinkt niet herl individueel gericht, gewoon erns overleggen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 00:24

xJitskee schreef:
Als meelezer haak ik even in op die discussie. Ik heb zelf alleen A en enkele lessen gehad voor B, maar ik heb eigenlijk nooit echt goed kunnen zwemmen, nog steeds niet. Mijn broertje en zusjes hebben wel ABC en die zwemmen echt stukken beter, ookal is het al tien jaar geleden dat de laatste haar diploma's heeft gehaald. Ook met klasgenoten merkte ik wel vaak verschil. Ik ben van mening dat B en C echt een toevoeging zijn, je krijgt er o.a. een veel betere techniek door. Dus TS, ik vind het alleen maar goed dat je zoveel tijd, geld en energie in hun zwemvaardigheid steekt. +:)+

Mijn dochter heeft ook alleen A, maar dat is omdat ze zó achterlijk lang erover deed op de reguliere zwemschool plus dat ze op een plattelandsschool veraf zat, zodat het gewoon niet te doen was om na A door te gaan voor B ivm vervoer.

Overigens begon ze goed: eerst schoolzwemmen van Calo studenten en na een maand of twee zwom ze onderwater over de hele lengte van het zwembad... maar toen ging ze naar een andere school en moest ze naar dat officiële zwembad, en dat hebben we geweten, wat een gemelk :$ . Ze rekten het vooral omdat ze "niet netjes genoeg" zwom, terwijl ze, toen ze er voor het eerst was, zó vanaf de kant door het gat dook... dat mocht niet en hebben ze haar grondig afgeleerd zodat ze volgens het boekje blijkbaar zittend te water moest en dan door het gat heen...

Na zo'n anderhalf jaar uitmelken mocht ze dan eindelijk afzwemmen voor A, maar door de ongunstige lestijden is ze nooit aan B toegekomen. Ze heeft nog even een paar B zwemlesjes met schoolzwemmen meegemaakt, maar dat was een buitenbad en ze had toen al een tijd niet meer gezwommen dus te weinig conditie. Herkansen kon niet want het zwembad sloot ivm einde seizoen.
En na al het gemelk voor A vond ik het welletjes... Na anderhalf- 2 jaar zwemles is het toch echt wel voldoende om niet te verdrinken hoor en daar gaat het om.

Je kunt als je per se beter wil leren zwemmen gewoon op een zwemclubje gaan en dan gaat het vanzelf.