Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:36

Stoppen met tomaat, paprika, aardappel, aubergines te eten...dan extra magnesium en vit d3 gaan slikken

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:38

Magnesium meten in het bloed is niet betrouwbaar. Vuistregel: bouw de dosis op tot je diarree krijgt.

En fibromyalgie is een soort burn out van je spieren. Een overdaad aan melkzuur (als gevolg van anaerobe stofwisseling) in het bindweefsel (=pijn) doorgaans 'aangevuld' met minder ideale darmflora (= slechte regeneratie van weefsels, overbelast immuunsysteem) en een 'relatief tekort' aan serotonine (= meten heeft niet altijd zin, maar als je de grondstoffen voor serotonine slikt wordt de pijngevoeligheid minder).

Een bad met natrium bicarbonaat (te koop bij elke goede drogist) helpt met melkzuur afvoeren. (Water van 37 graden, 100 gram poeder, half uur 'weken'.)
En een goede natuurgeneeskundige om de darmflora te verbeteren werkt beter dan bij de supermarkt mierzoete dingesflesjes kopen.

purny

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:43

Was opzoek naar dit topic. Ik heb sinds een tijd fibromyalgie. Het was een lange tijd rustig en stabiel maar sinds een week voel ik me echt klote.
Altijd spierpijn gehad na het rijden. Altijd moe geweest en stemmingswisselingen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:55

Janneke2 schreef:
...al is voltaren er ook als zalf.

Zalf met NSAID's mag ook niet, het stofje remt namelijk de bescherming van de maag, ook als het via een andere weg in het bloed terecht komt.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:22

Isabel dat is waar ook had ik helemaal niet aan gedacht maar dat mag ik idd ook niet

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:23

Indestal schreef:
Stoppen met tomaat, paprika, aardappel, aubergines te eten...dan extra magnesium en vit d3 gaan slikken

Is dit slecht voor je als je hms heb?
Ik neem al extra magnesium

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:55

isabel_94 schreef:
Janneke2 schreef:
...al is voltaren er ook als zalf.

Zalf met NSAID's mag ook niet, het stofje remt namelijk de bescherming van de maag, ook als het via een andere weg in het bloed terecht komt.

Daar zit iets in (ik weiger het dan ook te slikken, zelfs in combinatie met zuurremmers 'maagbeschermers'), maar wie smeert heeft minder nodig om hetzelfde resultaat te bereiken, de stof komt ook maar minimaal in het bloed. (Huid is wel doorbloed, maar het bloed is niet HET transportmiddel.)

En alle planten van de familie "nachtschade" kunnen minder ideale effecten hebben. (Aardappel, tomaat, tabak en nog een heleboel.) Volgens mij niet specifiek mbt HMS oid, maar voor iedereen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:24

Ja, ik ben daar mee gestopt en wonderbaarlijk gewoon, ik had ook wat jij hebt al heel minn leven, nu dus niet meer...iedereen ia natuurlijk anders, maar het proberen waard....nachtschade is sowieso niet gezond.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:49

Heeft fysio bij jullie geholpen?
Ik zit nu even naar de prijzen en verzekerings pakketen te kijken voor fysio maar jeetje wat een geld.
het zit niet in mijn pakket. Dus of ik moet een duurder pakket kopen of ik moet het los gaan betalen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:22

Er zijn voor fibro wel revalidatietrajecten. Of dat er voor HMS ook is weet ik niet.

Heeft de reumatoloog het daar niet met jou over gehad?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 17:52

Jawel ze heeft 2 fysio' doorgegeven en erbij verteld dat het nooit weg gaat maar met die fysio miss wel minder word. Maar dan vraag ik me af hoeveel minder. En word het ook echt minder.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:14

Je zal waarscheinlijk een cognitief programma gaan volgen.

Het hangt af van jou inzet en mindset.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:18

Een fysiotherapeut kan in zoverre 'cognitief werken', dat je weet wanneer je je knieen - of welk gewricht dan ook - overstrekt.
En je spierversterkende oefeningen geven zodat het makkelijker wordt om die spieren te gebruiken en de gewrichten niet te overstrekken.
Het eindresultaat is dan minder/ geen pijn.
De elasticiteit van de gewrichtskapsels, banden etc is niet tot nauwelijks te beïnvloeden.

Vwb mindset lijkt 'ik ga goed voor mijn lichaam zorgen' mij de beste insteek: de chronische pijn heeft een logische en bestrijdbare oorzaak. Jezelf afleiden van de pijn mag natuurlijk altijd (...ik pleit niet voor lijden...) maar de hoofdmoot lijkt het mij niet.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 18:50

Oké dan ga ik er zeker voor !