Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:Ik spoel eerst met water en dan met lenzen vloeistof. Mijn ogen heb ik al verpest door met lenzen in in slaap te vallen en ze te lang in te laten.
Zamora schreef:Mixje90 schreef:Ik spoel eerst met water en dan met lenzen vloeistof. Mijn ogen heb ik al verpest door met lenzen in in slaap te vallen en ze te lang in te laten.
Dan vooral zo door blijven gaan. Heb je straks blijvende schade en kan je geen lenzen meer dragen![]()
Lees maar eens wat water(Acanthamoebe) dus kan doen met je ogen en over vaatingroei.
Ilonavl
Je kan wel 2 soorten vloeistof gebruiken maar zou het niet aanraden ivm als er problemen ontstaan is lastiger uit te filteren waar het vandaan komt. Je kan namelijk ook een allergie opbouwen voor de vloeistof.
Waarom niet met dezelfde vloeistof afspoelen?
Courses schreef:Dat is voor sommige mensen (zoals ikzelf) niet mogelijk door de soort vloeistof die gebruikt wordt. Ik heb een meer 'stroperige' vloeistof waardoor dat een grote zooi wordt.
Kimm4 schreef:Zamora schreef:Kimm: Waarom zou dit met harde lenzen anders zijn? Hier doe je zelfs jaren mee dus nog meer kans op besmetting als je ze af blijft spoelen met kraanwater.
Als je op pagina 1 terugleest staat daar het e.e.a
lovelyfiefy schreef:Ik geloof dat ik helemaal slecht bezig ben dan?
Ik maak dat bakje nooit 'schoon'
Lenzenvloeistof haal ik er uit en dan vul ik hem weer met nieuwe voordat ik ze 's avonds uit doe.
Ik gebruik ook al tijden dezelfde omdat ik die fijner vind dan de bakjes die ik nu steeds bij me vloeistof mee krijg
Zamora schreef:lovelyfiefy schreef:Ik geloof dat ik helemaal slecht bezig ben dan?
Ik maak dat bakje nooit 'schoon'
Lenzenvloeistof haal ik er uit en dan vul ik hem weer met nieuwe voordat ik ze 's avonds uit doe.
Ik gebruik ook al tijden dezelfde omdat ik die fijner vind dan de bakjes die ik nu steeds bij me vloeistof mee krijg
Je hoeft je lenzen bakje ook helemaal niet "schoon" te maken. Smorgens leeggooien en laten drogen. Elke 2-3 maanden je bakje vervangen.