Verdoving vinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:44

Ik heb voor een operatie aan m'n voet een zenuwblock in m'n knie gehad als pijnbestrijding (ging ook onder narcose, was echt alleen voor de na-pijn van de operatie) zou zoiets geen optie kunnen zijn voor je? Die block blijft best wel even werken kan ik me nog herinneren... misschien iets om voor te leggen aan het ziekenhuis? Heel veel sterkte, zoveel pijn is echt niet leuk :(:)

sandorra

Re: Verdoving vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:30

Thnx voor alle berichtjes doet mij goed.... :+:

Tramadol heb ik idd na overleg donderdag al verhoogd.....
Overige dingen bekijk ik morgen effe proberen nu wat te gaan slapen......

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:39

Zenuwpijn is heel naar. De enige keer in mijn leven dat ik als een junk door het medicijnkastje aan het graven was terwijl ik al van alles op had dat niet hielp, was toen ik een ontstoken zenuw had.

Heel veel sterkte, TS. Verdoven was het enige wat bij mij hielp, dus ik zou het dagelijks laten verdoven als ik jou was. Die prikken zijn afschuwelijk, maar die pijn duurt korter dan een slapeloze nacht. Beterschap!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:47

Ts, is naproxen geen optie? Ik ken iemand die ook voor veel allergisch is behalve voor dat..

Sterkte!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:59

Tramadol is al stapje hoger als naproxen..... dus Tramadol is al iets sterker....

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:11

xsensibel schreef:
Ts, is naproxen geen optie? Ik ken iemand die ook voor veel allergisch is behalve voor dat..

Sterkte!

diclofenac en naproxen mogen niet samen is allebei een nsaid

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 01:17

Mloui schreef:
Maar 50mg tramadol per keer is niet echt een hoge dosering. Dat zou je (wel in overleg met de arts) makkelijk kunnen ophogen naar 100mg per keer.

En fentanyl pleisters?

Tegen echte zenuwpijn werkt gabapentine inderdaad het beste, maar duurt echt aantal dagen voordat het werkt.

50 mg tramadol is echt nog wel een dosering die nog iets omhoog kan. :j

Fentanylpleisters is een optie die ik niet snel zou bespreken als ik zie wat hier gemeld is qua allergie enzo, fentanyl is immers ook een opiaat

Ook de genoemde optie van gabapentine snap ik niet helemaal, gabapentine is een zenuwpijnstiller die pas na 2 weken echt werkt.. Lijkt me niet echt een optie als ik zie wat er hier zo besproken word.

Ik zou het regelen van je medicatie lekker overlaten aan je arts. Heb je veel pijn; geef het aan en dring aan op meer/betere pijnstilling. Geef ook goed aan wat voor soort pijn je voelt, dat is wel van belang voor hetgeen voorgeschreven word :)

Veel succes en sterkte nog met je verder herstel sandorra!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 01:58

Thnx mufthul voor de aanvulling :j

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:38

Tramadol is ook een opiaat...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:48

Mloui schreef:

Nee hoor. Is de laatste stap voor opiaten wel sterke pijnstiller maar geen opiaat

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:56

genja schreef:
Mloui schreef:

Nee hoor. Is de laatste stap voor opiaten wel sterke pijnstiller maar geen opiaat

Wel hoor, welliswaar behoort het tot de zwakke opiaten maar het is een opiaat

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:05

Wettelijk valt het niet onder de opiaten . Je hoeft er niet net zoals bv morfine een gehele opiumwet boekhouding van bij te houden .
En veel mensen die niet tegen opiaten kunnen reageren beter op tramadol

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 13:12

Na overleg met huisarts ( moest ik vanmorgen toch zijn) weer contact opgenomen met ZH 15:00 komen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:20

Succes straks

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:32

Hé gadsie, wat onwijs vervelend TS, sterkte zometeen. :(:)

Toen ik geopereerd was aan mijn pols heb ik ook een zenuwblock gekregen vanwege de pijn, ook morfine hielp toen voor geen meter, maar dit werkte ook (maar) 24 uur, dus wellicht niet echt een optie voor jou..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:33

sandorra schreef:
;( :n
Donderdag avond weer op de 1e hulp gezeten vanwege de pijn, met dubbele dosis tramadol naar huis... 3 uur geslapen....
Vanmorgen weer contact gehad met plastisch chirurg.....daar om 12:00 geweest.
Het bot is geïrriteerd door de operatie wil uitzetten maar kan dat niet en dat veroorzaakt de pijn.....
Enige remedie is hogere pijnstillers(morfine) en laat ik daar nu allergisch voor zijn.....
Dus de enige andere optie is om dan maar weer de vinger te verdoven.....dus vanmiddag wederom weer 2 vreselijk pijnlijke prikken in mijn vinger gehad.....Dit keer maar liggend gedaan gezien de reactie van afgelopen maandag %).....Ook nu weer gelijk niet lekker en hondsberoerd.... half uur blijven liggen en toen langzaam overeind......
Nu geen pijn *\o/*...... Hopelijk is het bot gauw minder geïrriteerd en zakt de zwelling wat af......anders vreesik nu maandag voor weer een herhaling...... |(

Weet je dat je ook hondsberoerd kan worden door tramadol?

Ik heb het ook gehad, na 3 dagen gestopt omdat ik onwijs beroerd was, dat hield daarna nog een week aan inclusief overgeven

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 18:43

Inmiddels geweest gips eraf wond controle .... het is heel erg dik nog......en ook zij kwam tot dezelfde conclusie zenuw bekneld dus hoppa weer verdoving erin..... maar nu ook lycra voorgeschreven gekregen..... hopelijk helpt dat

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:00

sandorra schreef:
Inmiddels geweest gips eraf wond controle .... het is heel erg dik nog......en ook zij kwam tot dezelfde conclusie zenuw bekneld dus hoppa weer verdoving erin..... maar nu ook lycra voorgeschreven gekregen..... hopelijk helpt dat

Bedoel je Lyrica? Lycra ken ik niet. Slik ik nu ook, kan je wel flink beroerd van worden trouwens. Duurt ook een week of 2 voordat dat werkt is mijn ervaring.

Kan best dat het zo erg gezwollen is dat een zenuw bekneld is geraakt :( wordt dus denk ik afwachten tot dat afzakt.

Gelukkig nu weer wat pijnvrije uurtjes met die verdoving! Zijn wel echt nare prikken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 18:34

Idd lyrica pffff das wel heftig.....
Heb het gevoel dat ik de controle over mezelf kwijt ben...... das best eng.... ben er erg wazig door.....dat moet dadelijk afzakken zodra ik er wat aan gewend ben...... ik snap nu ook heel goed waarom er een gele stikker op zit en je niet mag rijden ( niet dat ik dat nu kan met mijn gipspoot.....)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:39

sandorra schreef:
Idd lyrica pffff das wel heftig.....
Heb het gevoel dat ik de controle over mezelf kwijt ben...... das best eng.... ben er erg wazig door.....dat moet dadelijk afzakken zodra ik er wat aan gewend ben...... ik snap nu ook heel goed waarom er een gele stikker op zit en je niet mag rijden ( niet dat ik dat nu kan met mijn gipspoot.....)

Wordt je flink draaierig van inderdaad :( hoop voor je dat het snel gaat helpen tegen de pijn want dit is zo ook niks :(:)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:57

Zelfs de paracetamol vind ik laag qua dosis, een volwassen persoon mag 4 keer 1 gram nemen.. en aangezien paracetamol de basis is, zou ik deze verhogen. Het zal de werking van de diclofenac nog meer versterken. Diclofenac geven ze hier maar 2 per dag om de maag te beschermen..

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 11:12

sandorra schreef:
Redelijke nacht gehad.....telefoon voor de verandering eens aan de andere kant van de kamer aan lader gelegd.... zodat ik die afleiding niet zo had......boek gepakt en effe gelezen en toen proberen te slapen.....Dat is redelijk gelukt.....
Maar de pijn is nog niet weg.....van de nieuwe medicijnen voel ik mij vreselijk onrustig raar en onzeker.....heel wazig en duf. Hopelijk geeft het snel verlichting.....
Morgenochtend gipswissel en gaan de hechtingen eruit.... Daar zie ik nu al tegen op.......
Daarna om 11:00 wederom afspraak bij de huisarts voor kleine ingreep onder locale verdoving ( cyste, ontsteking of abces) wat helaas niet weg gaat......Kan er ook wel bij nu..... zit alleen op een rotplek binnenkant bovenbeen.....

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:00

Sterkte morgen!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 22:28

Thnx.....lig nu op bed en probeer te slapen.......
Zo geen zin in morgen.... nog steeds veel pijn en dof gevoel in mijn vinger......voor mijn gevoel staat mijn vinger in de fik....maar goed morgen weer heen kijken hoe en wat verder.....

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:56

Slaap lekker! :(:)