Huilen om niks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:23

Ik weet niet of je een kinderwens hebt, maar als je die wel hebt en je bent met een jaar of wat zwanger....

Ik had laatst een huilbui in de supermarkt omdat ik niet kon beslissen welke limo ik wilde. :)

Change3x

Re: Huilen om niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:26

Ik heb de rest van het topic niet doorgelezen maar ik heb een beetje hetzelfde.

Huilde vroeger echt nooit en krijg nu al tranen in m'n ogen als ik op TV zie dat iemand ja heeft gezegd tegen haar jurk bij Say Yes To The Dress. :')

Zelfde geldt dus voor als ik me rot voel en iemand toont medeleven.

Geen idee hoe het komt. Maar een beetje gevoel hebben is niet erg hoor! :j

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:29

Change3x schreef:

Huilde vroeger echt nooit en krijg nu al tranen in m'n ogen als ik op TV zie dat iemand ja heeft gezegd tegen haar jurk bij Say Yes To The Dress. :')

Haha maar dat (heb het even dik gedrukt) heb ik ook :+
Dit is inderdaad wel pas sinds een paar jaar,
al moet ik zeggen dat ik het ook pas echt regelmatig kijk sinds dit jaar..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:35

16 zijn is qua labiliteit ook gewoon niet echt tof..
Misschien helpt het dat je kan accepteren dat je wat vaker huilt? Vaak helpt het accepteren en relativeren (en er 'naar buiten' toe wat luchtig over te doen ('Ach, ik ben nou eenmaal een jankerd'grapjes maken..)) beter dan het proberen weg te stoppen en er over te oordelen dat het 'niet hoort'.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:01

lieveli schreef:
Ja ach. Zullen we het hier gewoon over Ts houden en niet over Joolien?

Wat is dit nou weer voor opmerking? Insinueert iets wat niet klopt.

Ze heeft enkel vragen bij de reactie van de ouders omdat ze uit ervaring weet dat ouders hun kind beïnvloeden met bepaalde opvoeding.

TS. Vervelend dat je zo moet huilen. Maar met huilen op zich is niks mis.
Als het komt, komt het. Onderdrukken zorgt voor nare bijwerkingen. Gewoon lekker huilen en je niks aantrekken van wat mensen er van vinden.

De reactie van je ouders vond ik ook apart. Maar na jou uitleg over hun kijk op niet al te ernstige kwaaltjes begrijp ik het. Mijn moeder was vroeger ook zo, ze wilde me hard maken.
Laatst bijgewerkt door Individu op 28-06-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:17

lovelyfiefy schreef:
Change3x schreef:

Haha maar dat (heb het even dik gedrukt) heb ik ook :+
Dit is inderdaad wel pas sinds een paar jaar,
al moet ik zeggen dat ik het ook pas echt regelmatig kijk sinds dit jaar..

Ik keek laatst One Born Every Minute en ik moest elke keer janken als ik het gezicht van die moeders zag als hun kindje voor het eerst op de borst werd gelegd. Dat had ik een jaar geleden ook niet gedaan. Ik herken dit wel haha :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:30

Phoya schreef:
lieveli schreef:
Ja ach. Zullen we het hier gewoon over Ts houden en niet over Joolien?

Wat is dit nou weer voor opmerking? Insinueert iets wat niet klopt.

Ze heeft enkel vragen bij de reactie van de ouders omdat ze uit ervaring weet dat ouders hun kind beïnvloeden met bepaalde opvoeding.

TS. Vervelend dat je zo moet huilen. Maar met huilen op zich is niks mis.
Als het komt, komt het. Onderdrukken zorgt voor nare bijwerkingen. Gewoon lekker huilen en je niks aantrekken van wat mensen er van vinden.

De reactie van je ouders vond ik ook apart. Maar na jou uitleg over hun kijk op niet al te ernstige kwaaltjes begrijp ik het. Mijn moeder was vroeger ook zo, ze wilde me hard maken.

Ik ga hier niet op in, heeft niemand iets aan :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:54

Herkenbaar hoor TS! Ik heb het idee dat dit gewoon hoort bij het vrouw-zijn. Vroeger huilde ik vrijwel nooit, nu snik ik bij elke zielige film of zelfs de mooie momenten! Bij elke discussie barst ik in tranen uit en zelfs een keer alleen jankend in de trein gezeten en ik wist werkelijk niet waarom. Kwam iemand vragen of alles oké was. Maar alles was gewoon oké!

Ben je toevallig pas begonnen met de pil slikken? Bij mij is het volgens mij allemaal toen pas begonnen!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:03

Ik heb het ook, maar niet als ik misselijk ben, dan raak ik eerder in paniek (vind overgeven doodeng :+ ), eerder bij nare gebeurtenissen, dierenleed enz, ik ben erg gevoelig. Heb liever mensen die snel emotioneel zijn, dan harde types die nergens om geven.
Maar die anti conceptie is ook troep, ik begin er nooit weer aan tenminste.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 17:04

Ik zit nu ongeveer anderhalf jaar aan de pil omdat ik het zonder pil niet te doen vond. 2-3 maanden maar angstig af zitten wachten van, "Wanneer zal ik ditmaal ongesteld worden?" vond ik toch niet erg handig :')

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:05

Niet zwanger, bijna 30, wel vaak hormonaal (en een aansteller geef ik eerlijk toe): laatst nog om niets huilend bij vriend op schoot gelegen. Lekker dramatisch. Kan me eerlijk geen periode in m'n leven meer herinneren dat ik het niet had. Met een beetje geluk duurt het bij jou alleen in de puberteit, TS :) maar zelfs dan. Niks fijner dan een potje schaamteloos janken.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 17:13

Lillith24 schreef:
Niet zwanger, bijna 30, wel vaak hormonaal (en een aansteller geef ik eerlijk toe): laatst nog om niets huilend bij vriend op schoot gelegen. Lekker dramatisch. Kan me eerlijk geen periode in m'n leven meer herinneren dat ik het niet had. Met een beetje geluk duurt het bij jou alleen in de puberteit, TS :) maar zelfs dan. Niks fijner dan een potje schaamteloos janken.

Schaamteloos janken mogen jullie me allemaal even leren. Ik jank het liefste niet eens waar m'n ouders bij zijn, als ik alleen ben kan ik lekker losgaan maar als er iemand bij zit ga ik liever niet verder dan een paar traantjes :')

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:47

Ik heb zit ook wel, maar eigenlijk vooral als ik ongesteld ben of bijna moet worden. Gister bijvoorbeeld, ik liet mijn pen vallen en jahoor in tranen. _O-

Ik denk dat het belangrijk is dat je het ook kan accepteren als dingen je wel wat doen. Iets hoeft niet eens erg te zijn, maar als het voor jou naar voelt dan is dat ook oké. Dan hoef je je echt niet altijd sterker voor te doen dan je eigenlijk bent, in elk geval niet voor jezelf (want dat je niet wilt huilen met anderen erbij snap ik volkomen).

Hoe graag je ook sterk wilt zijn, uiteindelijk zijn de sterkste mensen de mensen die hun gevoelens kunnen en durven te accepteren en niet de mensen die niet huilen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:24

E_J schreef:
Schaamteloos janken mogen jullie me allemaal even leren. Ik jank het liefste niet eens waar m'n ouders bij zijn, als ik alleen ben kan ik lekker losgaan maar als er iemand bij zit ga ik liever niet verder dan een paar traantjes :')

Oeps - uitstekende vraag, nu het antwoord nog...!
Bedenk: schaamte is een 'sociale emotie'. Het gaat er over, of jij acceptabel bent in de ogen van anderen.
(Nare mensen die oude vrouwtjes het leven zuur maken: DIE horen zich te schamen en niet zo zuinig ook!)

Punt 1 is: vind voor jezelf dat je 'niet gek doet', dat je mag doen wat je doet etc. Jezelf accepteren dus.
Punt 2: hopelijk vinden je ouders etc. iets vergelijkbaars. (Als je wel jezelf accepteert maar die ander kijkt afkeurend - hoei...)