Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:49

Wat ik zelf momenteel vaak doe nu ik extra vermoeid ben door nieuwe zwangerschap is in de ochtend vast het warm eten voorbereiden. Dus groenten en aardappels vast schoonmaken/schillen en gewoon klaarzetten in pannen met een laag water. Dat scheelt een hoop energie rond etenstijd.
En 4 uur rondlopen bij Sail is natuurlijk ook dodelijk vermoeiend. Een uurtje speeltuin is ook goed. Lekker even naar buiten, frisse neus halen en kind uitlaten en daarna thuis rustig samen wat drinken en een even iets kleins eten mocht het nog geen lunchtijd zijn.

Dieselpaard

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 22:58

Das ook handig inderdaad! Toevallig net een boekje van Jamie Olivier binnen gekregen, dus daar wilde ik wel wat van uitproberen. Ben vaak koos inspiratieloos en ik wil toch wel graag gevarieerd eten!
Mocht vriendlief die avond niet mee eten, kan ik het altijd nog de volgende dag eten (of invriezen).

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:38

Dieselpaard schreef:
koos2015 schreef:
Hier ook herkenbaar. Ik moet ivm chronische ziekte vaak bloedprikken waarbij de bekende 'moeheid vitamines' standaard geprikt worden en nooit een tekort gehad behalve ijzer maar dat is sinds de kleine er is prima in orde. Nu gaat het beter, de jongste is twee. Maar ik merk dat dagen dat ik geen tijd voor mezelf heb ik weer snel moe ben. Ik was ook gewend om fysiek flink actief te zijn, geen bankhangen. En wat mij zo moe maakt is dat je leven bepaald wordt door 'verplichtingen'. Dat klinkt zo wel negatief zo is het niet bedoeld. Maar je staat tegelijk op met je kind, dus direct zorgen voor je kind. Kind op bed, man thuis, huis aan kant en door naar het paard waar je voor moet zorgen. Er is gewoon weinig tijd meer waarin jij jouw schema bepaald. Al zijn het dingen waar je plezier uit haalt. Misschien eens een poosje twee keer per week gaan rijden en de andere avond (en). Lekker uit je neus eten, Netflix, what ever als het maar geen gepland iets is of een verplichting. Zorg dat je je verveeld ;-) de was doen is dus verboden.

Van te veel slaap wordt je ook moe. Dus pak wel die powernap smiddags en sochtends toch om half 8 eruit. Lekker een uur douchen, tutten, boek lezen, ontbijten..... gewoon helemaal alleen in alle rust.

En ga genieten van niks doen, je bent niet lui en deze periode vliegt hoe cliché echt snel voorbij (achteraf gezien, niet als je er in zit).

Wat bij mij ook hielp, zorg voor entertainment smiddags. Ga op visite of met een medemoeder naar de kinderboerderij. Door de afleiding voel je je minder moe. S ochtends lekker een uur wandelen ( lege flessen, eendjes, boodschappen), dan heb je ook je handen minder vol aan een dreumes die je huis gaat ontdekken ;-)

Hier zitten wel fijne tips tussen. Het is idd een verplichting. Ik kan niet ff zeggen: ik ga even wat voor mezelf doen. Dan zit m'n zoontje alleen! En dat maakt het idd niet makkelijk. Juist paardrijden zorgt bij mij voor ontspanning. Bankhangen begint me onderhand tegen te staan.

Vandaag niet meer terug m'n bed in gegaan om 7.30, maar lekker gaan douchen en rommelen. Om 9.15u zouden we naar de sail gaan. Daar uiteindelijk 4 uur rondgewandeld, zowel zoonlief als ik keikapot thuis! Hij heeft dan ook 2,5 uur geslapen, ik een uur en de rest van de tijd gewoon even op de bank gelegen. Moest echt zo erg bijtrekken!
Dit was dus echt teveel en dat vind ik jammer! Ik ga er zo graag op uit om dingen te doen, maar ik trek het gewoon niet. Ik was blij dat we op de sail goed hadden gegeten en dat ik het thuis af kon met gewoon een broodje. Eten koken zou dus echt niks geworden zijn!
Morgen weer proberen: niet om 7.30 erin, ff wat rustiger aan en dan kijken hoe het t einde van de dag gaat. Ben benieuwd!

Vier uur sail is ook wel het andere uiterste :D
Het is gewoon zoeken naar dingen die je energie opleveren. Als dat rijden is voor jou, vooral blijven doen! Enige wat bij mij echt funest is, is binnen met de kinderen zitten de hele dag.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:33

Even een kleine update:
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest (maandag gebeld, maar omdat t geen spoed was vandaag pas terecht). De huisarts vermoedt ook een tekort. M'n hart en longen klonken goed, bloeddruk was in orde en ik heb waarschijnlijk geen problemen met m'n schildklier.
Volgende week moet ik bellen voor de uitslag.
Ik heb nu geen extra vitamines oid genomen omdat mijn bloedbeeld dan niet zou kloppen met mijn klachten.
Ben benieuwd of en wat eruit komt!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:40

Dieselpaard schreef:
Even een kleine update:
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest (maandag gebeld, maar omdat t geen spoed was vandaag pas terecht). De huisarts vermoedt ook een tekort. M'n hart en longen klonken goed, bloeddruk was in orde en ik heb waarschijnlijk geen problemen met m'n schildklier.
Volgende week moet ik bellen voor de uitslag.
Ik heb nu geen extra vitamines oid genomen omdat mijn bloedbeeld dan niet zou kloppen met mijn klachten.
Ben benieuwd of en wat eruit komt!

Grappig, zat me net af te vragen hoe het er voor stond inmiddels. Weet je ook waar allemaal naar gekeken wordt in het bloed?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 22:36

Van wat ik heb opgeslagen in m'n hoofd wordt er naar een aantal vitamines gekeken en ijzer.
Verder ben ik het vergeten en ik heb helaas niet ff een fotootje gemaakt _-:(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:41

Mocht daar niks uitkomen toch schildklier checken...

Aan mij zag je van de buitebkant helemaal niets... mijn arts heeft toch op schildklier geprikt... waardes moesten tussen de 0.4 en 6.95 zitten ofzoiets (weet de getallen niet meer exact is 4 jaar geleden) de waarde die ze gemeten hadden was 264...

Dus heel fijn dat hij niet vermoed dat je een schildklier probleem hebt... en ik hoop ook van harte dat je dat niet hebt... maar er is no f*cking way dat hij die uitspraak kan doen zonder bloedonderzoek (excuse my french :P )

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 22:47

Neon schreef:
Mocht daar niks uitkomen toch schildklier checken...

Aan mij zag je van de buitebkant helemaal niets... mijn arts heeft toch op schildklier geprikt... waardes moesten tussen de 0.4 en 6.95 zitten ofzoiets (weet de getallen niet meer exact is 4 jaar geleden) de waarde die ze gemeten hadden was 264...

Dus heel fijn dat hij niet vermoed dat je een schildklier probleem hebt... en ik hoop ook van harte dat je dat niet hebt... maar er is no f*cking way dat hij die uitspraak kan doen zonder bloedonderzoek (excuse my french :P )

Hij baseerde dat vooral op het feit dat ik behalve vermoeid en snel warm geen klachten heb die richting op. Maar nog een keer bloedprikken is natuurlijk zo gedaan. Ben niet zo moeilijk met naalden, zolang ik er maar niet naar kijk ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:00

Heb je al gebeld voor de uitslag?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 18:52

Nee, er is mij verteld dat als ik alles in 1x wil weten, ik vrijdag kan bellen. Dat houd ik dus maar aan als dag.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:14

Lijkt me dan inderdaad verstandig. Dan kan er ten minste ook gelijk een goed plan van aanpak gemaakt worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:00

Ben benieuwd naar je uitslagen.
Moet zeggen dat ik wellicht iets eerder naar bed zou gaan, om te kijken of ik overdag dan wat fitter zou zijn.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 13:17

opisop_shop schreef:
Ben benieuwd naar je uitslagen.
Moet zeggen dat ik wellicht iets eerder naar bed zou gaan, om te kijken of ik overdag dan wat fitter zou zijn.

Dat heb ik ook geprobeerd, maakte niks uit. Toevallig van zo op ma pas om 23.30 naar bed gegaan, maar toen werd zoonlief om 4.45 al wakker! Toen overdag helemaal nergens last van gehad.
Afgelopen nacht om 21.30 naar bed gegaan en ik ben nu nog slap... vreemd he!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:43

En wat zeiden je uitslagen?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 22:04

Zal ik je eerlijk zeggen dat ik er om 07.00 en 17:00 aan dacht >;)
Knap stom... vind het jammer dat ze mij niet gewoon even hadden gebeld. Nu voor maandag in m'n agenda staan...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:43

Oke...uitslag is binnen. De assistente zei dat alles normaal was, ik heb er echter totaal geen verstand van.
Ik heb een fotootje gemaakt van de uitdraai. Wie kan er wat mee??

Afbeelding

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:04

De normaalwaarden staan erachter. Het zijn keurige bloeduitslagen, niks mis mee. Maar dat had de assistente al gezegd.
Laatst bijgewerkt door Vala op 10-07-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:05

Links zijn jouw waardes en rechts zie je de normaal waardes waar het tussen moet zitten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:17

Heb je je wel eens laten testen op lyme? Of pfeiffer? Vooral lyme kan chronische vermoeidheid veroorzaken en je heel snel doodmoe maken van eigenlijk niets

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:38

En toch heb ik al vaker gelezen bij mensen (en volgens mij zelfs in dit topic) dat bij een B12 waarde aan de ondergrens er wel al aardig klachten kunnen zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:39

Is je vit D maar 25?? Dat is echt wel laag en kan goed je klachten veroorzaken :j Nominale waarde ligt tussen de 50 en 100, bij voorkeur boven de 80

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:42

Hey ts! zie je topic nu pas!

Mijn zoontje is ook 10 maanden nu en ik heb toen ik weer aan het werk moest erge vermoeidheidsklachten gekregen, daarnaast kreeg ik ook aanvallen waarin ik niks meer kon, was echt compleet uitgeput dat ik moest liggen en heel erg draaierig en misselijk. Na verschillende doktersbezoekjes kreeg k een andere arts en hij heeft me laten testen op pfeiffer en cmv.

Ik bleek antistoffen voor pfeiffer te hebben en dubieus voor cmv wat inhoud dat het of actief werd of net actief was geweest.
Pfeiffer heb ik denk ik al eerder gehad want vermoeidheidsklachten zijn mij niet onbekend maar de uitslag van de cmv verklaarde een hele hoop.

Het kan dus dat er wel meer aan de hand is.

Maar, los van het medische, er is zoveel veranderd! Het is ook niet gek dat je moe bent, de zorg voor een kleintje wordt naar mijn idee zwaar onderschat. Ik ga nu elke avond tussen 21:00 en 21:30 slapen (heel soms eerder en soms later) en mijn kleine wordt tussen 05.30 en 07.00 wakker, met deze uren slaap kan ik gewoon functioneren. Zijn er ineens weer gebroken nachten dan moet ik echt vroeg slapen om het allemaal vol te houden. Ik heb me hierbij neergelegd en nu gaat het goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:50

Liselot schreef:
Is je vit D maar 25?? Dat is echt wel laag en kan goed je klachten veroorzaken :j Nominale waarde ligt tussen de 50 en 100, bij voorkeur boven de 80

Nee dit is niet de waarde, het heet Vit D 25 (OH).. de waarde is niet in beeld :)

Lab is prima hoor! :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:09

Ik vind persoonlijk de b12 redelijk laag en ik weet dat velen als ze tegen de ondergrens zitten toch klachten hebben. Eventueel zou je een kuurtje kunnen bestellen via vitamineb12.nu en kijken wat dat voor je doet.
Vitamine D zie ik inderdaad niet staan dus daar kan ik niet over oordelen.
Je ijzer houdt ook niet echt over. Het zit allemaal zo tegen de ondergrens aan dat dat misschien nog wel een verklaring zou kunnen zijn. Dat het allemaal gewoon te veel op het randje is.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 16:14

Ja, dat er een aantal dingen aan de lage kant zitten, zou miss wel het een en ander kunnen verklaren. Ik vind het vooral ook heel stom dat ze die vit D niet hebben getest.
En natuurlijk zijn er onwijs veel veranderingen en is het ook een kwestie van aanpassen etc, maar ik wil nu toch onderhand ook weer graag mezelf zijn...
Lyme heb ik nooit gehad, in ieder geval nooit klachten over gehad. Ik ga er maar gewoon van uit dat dat het niet is, evenals pfeiffer. Zoiets kun je toch niet oplopen van wat hormoonwisselingen, hoop ik?

Mijn tante gaf aan dat m'n foliumzuur en ijzer wat aan de lage kant zijn. Daarbij vind ik mijn B12 ook wat laag en extra magnesium kan ook geen kwaad, toch?
Heeft iemand nog een tip om dit aan te vullen? Van de huisarts krijg ik nu niks, omdat m'n waardes binnen t gemiddelde vallen...