Afvallen, maar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:39

Ik herken het heel erg TS, ik weet vaak ook niet meer wat ik met mezelf aan moet met het hele dieetgedoe. Van de ene kant hoor je dit, van de andere kant weer dat.
Ik kan nog zo gezond en volwaardig eten, echt een voldaan gevoel hebben na de maaltijd en zo (fysiek) vol zitten maar aan het eind van de dag hoeft de wind dan maar verkeerd te staan en ik vreet er weer ongezonde troep bij weg, tot een pijnlijk volle maag aan toe. Als ik geen ongezond spul in huis heb dan vreet ik gewoon het eerste het beste wat ik kan vinden en dat loopt vaak ook snel op. Ik heb al zo lang ik me kan herinneren echt een haat/liefde verhouding met eten en ik vraag me inmiddels af of die ellende ooit eindigt. Heel snel aankomen doe ik niet maar afvallen ook niet, ik ben nog altijd veel te zwaar en ook periodes van goed kunnen eten lijken daar niets aan te veranderen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:39

En mbt suiker is er nog een instinker: mondflora.
Sommige bacteriën doen iets, waar biologen zeer vertrouwd mee zijn: als 'inwoner' weten ze hun 'gastheer' naar hun hand te zetten.

Concreet: er zijn mondflora bacteriën die erg graag willen dat hun gastheer suiker eet, want daar leven ze van.
Oplossing: kuurtje met mondflora (dental oral pro bio care of hoe heet het spul precies).
Edit: probio oral.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-06-17 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Re: Afvallen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:41

Dankje voor je uitleg Janneke!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:08

LadyMadonna schreef:
Sanne, dan hobbel ik gewoon naar de supermarkt... dat bedoel ik dus met discipline ;)

Ja dan is het lastig, ik ben daar gelukkig te lui voor :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:31

LadyMadonna schreef:
Sanne, dan hobbel ik gewoon naar de supermarkt... dat bedoel ik dus met discipline ;)

En toch, kan ook jij het!
Ik was en (ben) nog steeds gek op suiker, maar ik ben er gelukkig vanaf, en weet je? Je gaat je echt zoveel beter voelen! Ik leek soms manisch depressief door de suiker :+, bloed en bloed chagrijnig als ik het niet had, en euforisch als ik het wel nam.

Doordat ik nu helemaal van de suiker af ben, blijft mijn suikerspiegel constant, en dat is voor mij, en voor anderen om mij heen :P een openbaring! :D

Het was de eerste drie weken wel heel erg zwaar, ik moest letterlijk afkicken :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:26

Bloembloem hoe heb je jezelf zo ver gekregen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:30

Marieke, ik woog bijna 70kg met mijn 1.68 vond ik mezelf gewoon
echt te zwaar worden. Lette eigenlijk nooit op wat ik at, want ik vind eigenlijk
gewoon dat je altijd moet kunnen genieten :D Dat doe ik nu ook wel, maar ik
maak gewoon veel bewustere keuzes :)

Op een dag ging gewoon de knop om, en ben ik begonnen, omdat deze levensstijl mij zo goed past en het me enorm goed afgaat, kost het eigenlijk geen moeite :)

En je kan nog steeds zó lekker blijven eten, ik tel geen calorieën oid, maar ik kijk wel naar mijn inname m.b.t. koolhydraten, zowel snelle als langzame :)

Ziek ben ik geweest hoor, hoofdpijn, trillen, moe, duizelig, alles kwam voorbij, maar na een aantal weken voelde ik me echt geweldig. En dat doe ik nu helemaal :o Weeg nu 62kg, ben van maat 40 naar maat 36 gegaan, echt ik voel me heerlijk :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:32

Ja dat "knopje" is toch wel een cruciaal iets he :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:33

Echt he :j Ineens was het klaar. Zorgen over mijn lijf, of schaamte had ik eigenlijk
nooit, maar als ik mezelf nu bijvoorbeeld in bikini hijs, straal ik weer :o Uiterlijk zal denk ik toch ook echt altijd invloed op je innerlijk blijven hebben :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:55

Ja die fase ben ik helaas al voorbij..
Ik ben 1 cm groter dan jou en nog aardig wat zwaarder O:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:11

MariekeTV schreef:
Ja die fase ben ik helaas al voorbij..
Ik ben 1 cm groter dan jou en nog aardig wat zwaarder O:)

Wat geeft het, weet je kilo's checken op een weegschaal zegt geen fluit he :-) Je moet je goed voelen, dat is het belangrijkste. :*

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:07

BloemBloem schreef:
Marieke, ik woog bijna 70kg met mijn 1.68 vond ik mezelf gewoon
echt te zwaar worden. Lette eigenlijk nooit op wat ik at, want ik vind eigenlijk
gewoon dat je altijd moet kunnen genieten :D Dat doe ik nu ook wel, maar ik
maak gewoon veel bewustere keuzes :)

Op een dag ging gewoon de knop om, en ben ik begonnen, omdat deze levensstijl mij zo goed past en het me enorm goed afgaat, kost het eigenlijk geen moeite :)

En je kan nog steeds zó lekker blijven eten, ik tel geen calorieën oid, maar ik kijk wel naar mijn inname m.b.t. koolhydraten, zowel snelle als langzame :)

Ziek ben ik geweest hoor, hoofdpijn, trillen, moe, duizelig, alles kwam voorbij, maar na een aantal weken voelde ik me echt geweldig. En dat doe ik nu helemaal :o Weeg nu 62kg, ben van maat 40 naar maat 36 gegaan, echt ik voel me heerlijk :)

Ik ben ongeveer even lang als jij en even zwaar als jij was. Ben 1.69 en weeg 69,6 kilo.
Toen ik 61 kilo was, voelde ik me zo moedeloos dik dat ik compleet alle motivatie kwijtraakte en totaal niet meer lette op wat ik at, tot 73 kilo. Daar echter ging de knop om en zodoende ben ik wat kilo's afgevallen.
Waarschijnlijk als ik nu de 61 weer bereik ben ik superblij. Echt raar dat toen ik dit vorig jaar was, alsnog zo superontevreden was. Mijn doel is uiteindelijk onder de 60 te komen liefst 57. Heb me niet slecht gevoeld bij het overgaan naar minder en gezond eten. Mijn eetlust was opeens weg, tegelijkertijd met die knop die omging (grappig toeval), is nog steeds niet helemaal terug dus het afvallen gaat nu makkelijk. Ik ga in stappen afvallen. Eerste mijlpaal was onder de 70 komen. 2e mijlpijl is 67,5. Denk die over 3 weken te zien.
Gefeliciteerd met jou bikinilichaam. Kudo's :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:17

Memories schreef:
Ik herken het heel erg TS, ik weet vaak ook niet meer wat ik met mezelf aan moet met het hele dieetgedoe. Van de ene kant hoor je dit, van de andere kant weer dat.
Ik kan nog zo gezond en volwaardig eten, echt een voldaan gevoel hebben na de maaltijd en zo (fysiek) vol zitten maar aan het eind van de dag hoeft de wind dan maar verkeerd te staan en ik vreet er weer ongezonde troep bij weg, tot een pijnlijk volle maag aan toe. Als ik geen ongezond spul in huis heb dan vreet ik gewoon het eerste het beste wat ik kan vinden en dat loopt vaak ook snel op. Ik heb al zo lang ik me kan herinneren echt een haat/liefde verhouding met eten en ik vraag me inmiddels af of die ellende ooit eindigt. Heel snel aankomen doe ik niet maar afvallen ook niet, ik ben nog altijd veel te zwaar en ook periodes van goed kunnen eten lijken daar niets aan te veranderen.

Kan me voorstellen dat je je hier moedeloos door voelt.
Ik weet niet hoelang en hoe zwaar je bent. Maar met flink wat kilo's overgewicht en wat vetrollen kan het lang duren voordat je na periodes van sporten en gezond eten ook daadwerkelijk wat veranderd gaat zien.
Het kan soms lijken alsof je niet afvalt maar dit doe je wel.
Als jij begint met afvallen door gezond en minder te eten + sporten moet je vooral naar de weegschaal kijken.
Het is natuurlijk niet mogelijk dat je weken lang eet waar je zin in heb zonder aan te komen en wekenlang lijnt zonder af te vallen.

Gewoon niet de moed opgeven. Vallen en opstaan. Gewoon doorgaan. Als jij echt weken/maanden lang gezond eet, niet te veel en goed beweegt ga je afvallen.
You can do this :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:10

Ik ben ongeveer 180 en de laatste keer dat ik op de weegschaal stond woog ik 95 kg :o overigens zouden de meeste mensen mij niet geven dat ik zo zwaar ben, ik pas ook 'gewoon' nog in L/40/42.
Weegschaal durf ik dus bijna nooit op te staan maar jouw bericht motiveert me om mezelf echt een schop onder m'n reet te geven en dat dus maar wel gewoon te gaan doen, als is het 1 keer per week, keihard gaan volhouden met goed eten en toch maar eens kijken of er het 1 en ander gebeurd, dankjewel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:46

BloemBloem schreef:

In ander verband heet dit: cold turkey afkicken.
Soms heeft het zin.
Vaak is het vooral schadelijk.

"....wees niet calvinistischer dan strikt noodzakelijk!"

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:07

hier moeten er ook de nodige kilo's vanaf. een jaar of 6 terug ben ik in 10 maanden zo'n 15 kg afgevallen dmv een dieet met maaltijdvervangers. helaas zit er nu dus weer +20kg en 2 kledingmaten erbij en kan ik weer van voor af aan beginnen.
ik heb een trage stofwisseling en zit 40uur per week op kantoor. voor en na het werk loop ik met de hond, oud beestje, dus lange wandelingen zitten er niet in, ik dnek totaal een half uur per dag.
daarnaast nog sporten kan ik gewoonweg niet opbrengen. ben moe van het werk, loop dan met de hond en heb verder ook nog een leven en eigenlijk kan en wil ik niet ook nog tijd moeten maken om te sporten.
ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.
vaak door de weeks ook savond nog even een handje chips.

heb de laatste tijd echt veel last van mijn buik en ben al dat gewicht meezeulen echt wel zat.
ik ben vandaag begonnen aan het 17 dagen dieet. ben heel benieuwd of dit gaat werken.

heb het idee dat ik heel veel eet nu, maar wel allemaal heel gezond. het is een dieet met 4 fases van 17 dagen. de eerste fase heet de versnelfase en is er op gericht om de boel te reinigen van binnen.
uiteindelijk werk je toe naar een normaal en gezond gevarieerd eetpatroon.
we zullen zien of dit gaat werken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:56

veneri schreef:
hier moeten er ook de nodige kilo's vanaf. een jaar of 6 terug ben ik in 10 maanden zo'n 15 kg afgevallen dmv een dieet met maaltijdvervangers. helaas zit er nu dus weer +20kg en 2 kledingmaten erbij en kan ik weer van voor af aan beginnen.
ik heb een trage stofwisseling

...wat is dit precies?
Een schildklier die niet goed werkt, daar kun je giga van aankomen.
Anderen zijn niet best in vetverbranding, maar dat is redelijk bij te sturen.

Citaat:
en zit 40uur per week op kantoor. voor en na het werk loop ik met de hond, oud beestje, dus lange wandelingen zitten er niet in, ik dnek totaal een half uur per dag.
daarnaast nog sporten kan ik gewoonweg niet opbrengen. ben moe van het werk, loop dan met de hond en heb verder ook nog een leven en eigenlijk kan en wil ik niet ook nog tijd moeten maken om te sporten.

Sporten en sporten is ook nog twee.
Van zweten en spieren kweken raak je nauwelijks vet kwijt, dus zo heel erg hard nodig is het ook niet.
Wat wel hip is tegenwoordig en ook beslist zin heeft: een fiets-stoel op kantoor. Uiterst lichr bewegen, maar wel een groterdeel van de dag.
Citaat:
ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500 calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.

Persoonlijk lijkt mij dit erg ongezond.
Er zijn verschillende mensen en allerlei verschillende theorieën, maar even heel grof: je hebt ongeveer 2000 calorieën per dag nodig om te kunnen functioneren.
Je bent (erg kort door de bocht) ondervoed.

....en uiteraard heb je niet alleen calorieën nodig, maar ook gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen en sporenelementen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:06

veneri schreef:
ik heb een trage stofwisseling en zit 40uur per week op kantoor. voor en na het werk loop ik met de hond, oud beestje, dus lange wandelingen zitten er niet in, ik dnek totaal een half uur per dag.
ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.

heb de laatste tijd echt veel last van mijn buik en ben al dat gewicht meezeulen echt wel zat.
ik ben vandaag begonnen aan het 17 dagen dieet. ben heel benieuwd of dit gaat werken.

heb het idee dat ik heel veel eet nu, maar wel allemaal heel gezond. het is een dieet met 4 fases van 17 dagen. de eerste fase heet de versnelfase en is er op gericht om de boel te reinigen van binnen.
uiteindelijk werk je toe naar een normaal en gezond gevarieerd eetpatroon.
we zullen zien of dit gaat werken.

Wat Janneke zegt is niet helemaal waar. Sporten en spieren kweken is wel belangrijk, zeker krachtraining. Hoe hoger je spierpercentage des te hoger je vetverbranding. Dat kun je overal terug vinden. Ook ben je niet ondervoed op 1500 caloriën per dag met 20 kilo overgewicht.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:11

Citaat:
Citaat:
ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500 calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.

Persoonlijk lijkt mij dit erg ongezond.
Er zijn verschillende mensen en allerlei verschillende theorieën, maar even heel grof: je hebt ongeveer 2000 calorieën per dag nodig om te kunnen functioneren.
Je bent (erg kort door de bocht) ondervoed.

....en uiteraard heb je niet alleen calorieën nodig, maar ook gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen en sporenelementen.

Misschien heeft zij wel helemaal geen 2000 nodig per dag om te kunnen functioneren.
Ze "moet" haar BMR berekenen.
ken genoeg mensen die een bmr van 1400 en die zouden door jouw "grof genomen theorie" mooi elke dag 600 kcal te veel baar binnen stoppen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:28

Nee, je hebt groot gelijk.
Uiteraard is BMR de volgende theorie, maar dat is tenminste een theorie die er over gaat, hoeveel calorieën "deze" persoon met "dit" leefpatroon nodig heeft.
Waarbij er dus ook nog de vraag is naar de kwestie van de trage stofwisseling. (Die iemand naar mijn idee ""niet hoort te hebben"", maar wat het is en waar we over praten is niet duidelijk.)

Ik huldig zelf niet de opvatting van "iemand heeft 2000 calorieën nodig" (maar dat schreef ik al).
Lekker veel spieren hebben (en dus mitochondria die dus maken dat je energie prodceert) heeft beslist charmes, maar daarvoor is 3x per week jezelf een uur lang afbeulen niet nodig. (Elke dag 3 minuten krachtsport pal voor het eten plus fietsen op het werk of naar het werk doet ook een hoop.)

Vet verbranden doe je door duursport. "Je moet nog mooi kunnen zingen" (aeroob, roept men dan). Verder moet je op zo'n moment geen koolhydraten eten en voldoende zink, magnesium, ijzer, carnitine en vitamine B in je lichaam hebben.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:44

Janneke2 schreef:
BloemBloem schreef:

In ander verband heet dit: cold turkey afkicken.
Soms heeft het zin.
Vaak is het vooral schadelijk.

"....wees niet calvinistischer dan strikt noodzakelijk!"

Dat klopt, maar weet je, overal waar "te" voor staat is niet goed voor je.

Over 4 weken heb ik denk ik echt mijn streefgewicht bereikt want die heb ik wat bijgesteld, en eet dan ongeveer 4 maanden koolhydraatarm. Voor mijn eigen gemoedsrust laat ik dan bloedprikken om te zien of ik wat "te"(ja daar is die weer)kort kom.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:29

Ik heb geen aandelen, maar http://www.apolloprotocol.com zie ik veel goede resultaten en ik vind als fitnessinstucteur hun fitness- en voedingsprogramma goed in elkaar zitten. Misschien is het iets voor je :)