Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Sanne, dan hobbel ik gewoon naar de supermarkt... dat bedoel ik dus met discipline
BloemBloem schreef:Marieke, ik woog bijna 70kg met mijn 1.68 vond ik mezelf gewoon
echt te zwaar worden. Lette eigenlijk nooit op wat ik at, want ik vind eigenlijk
gewoon dat je altijd moet kunnen genietenDat doe ik nu ook wel, maar ik
maak gewoon veel bewustere keuzes
Op een dag ging gewoon de knop om, en ben ik begonnen, omdat deze levensstijl mij zo goed past en het me enorm goed afgaat, kost het eigenlijk geen moeite
En je kan nog steeds zó lekker blijven eten, ik tel geen calorieën oid, maar ik kijk wel naar mijn inname m.b.t. koolhydraten, zowel snelle als langzame
Ziek ben ik geweest hoor, hoofdpijn, trillen, moe, duizelig, alles kwam voorbij, maar na een aantal weken voelde ik me echt geweldig. En dat doe ik nu helemaalWeeg nu 62kg, ben van maat 40 naar maat 36 gegaan, echt ik voel me heerlijk
Memories schreef:Ik herken het heel erg TS, ik weet vaak ook niet meer wat ik met mezelf aan moet met het hele dieetgedoe. Van de ene kant hoor je dit, van de andere kant weer dat.
Ik kan nog zo gezond en volwaardig eten, echt een voldaan gevoel hebben na de maaltijd en zo (fysiek) vol zitten maar aan het eind van de dag hoeft de wind dan maar verkeerd te staan en ik vreet er weer ongezonde troep bij weg, tot een pijnlijk volle maag aan toe. Als ik geen ongezond spul in huis heb dan vreet ik gewoon het eerste het beste wat ik kan vinden en dat loopt vaak ook snel op. Ik heb al zo lang ik me kan herinneren echt een haat/liefde verhouding met eten en ik vraag me inmiddels af of die ellende ooit eindigt. Heel snel aankomen doe ik niet maar afvallen ook niet, ik ben nog altijd veel te zwaar en ook periodes van goed kunnen eten lijken daar niets aan te veranderen.
BloemBloem schreef:Ziek ben ik geweest hoor, hoofdpijn, trillen, moe, duizelig, alles kwam voorbij, maar na een aantal weken voelde ik me echt geweldig. En dat doe ik nu helemaalWeeg nu 62kg, ben van maat 40 naar maat 36 gegaan, echt ik voel me heerlijk
veneri schreef:hier moeten er ook de nodige kilo's vanaf. een jaar of 6 terug ben ik in 10 maanden zo'n 15 kg afgevallen dmv een dieet met maaltijdvervangers. helaas zit er nu dus weer +20kg en 2 kledingmaten erbij en kan ik weer van voor af aan beginnen.
ik heb een trage stofwisseling
Citaat:en zit 40uur per week op kantoor. voor en na het werk loop ik met de hond, oud beestje, dus lange wandelingen zitten er niet in, ik dnek totaal een half uur per dag.
daarnaast nog sporten kan ik gewoonweg niet opbrengen. ben moe van het werk, loop dan met de hond en heb verder ook nog een leven en eigenlijk kan en wil ik niet ook nog tijd moeten maken om te sporten.
Citaat:ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500 calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.
vaak door de weeks ook savond nog even een handje chips.
veneri schreef:hier moeten er ook de nodige kilo's vanaf. een jaar of 6 terug ben ik in 10 maanden zo'n 15 kg afgevallen dmv een dieet met maaltijdvervangers. helaas zit er nu dus weer +20kg en 2 kledingmaten erbij en kan ik weer van voor af aan beginnen.
ik heb een trage stofwisseling en zit 40uur per week op kantoor. voor en na het werk loop ik met de hond, oud beestje, dus lange wandelingen zitten er niet in, ik dnek totaal een half uur per dag.
daarnaast nog sporten kan ik gewoonweg niet opbrengen. ben moe van het werk, loop dan met de hond en heb verder ook nog een leven en eigenlijk kan en wil ik niet ook nog tijd moeten maken om te sporten.
ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.
heb de laatste tijd echt veel last van mijn buik en ben al dat gewicht meezeulen echt wel zat.
ik ben vandaag begonnen aan het 17 dagen dieet. ben heel benieuwd of dit gaat werken.
heb het idee dat ik heel veel eet nu, maar wel allemaal heel gezond. het is een dieet met 4 fases van 17 dagen. de eerste fase heet de versnelfase en is er op gericht om de boel te reinigen van binnen.
uiteindelijk werk je toe naar een normaal en gezond gevarieerd eetpatroon.
we zullen zien of dit gaat werken.
Citaat:Citaat:ik ben geen hele ongezonde eter, wanneer ik mijn calorien bijhield zat ik altijd tussen de 1200-1500 calorieen. probleem is denk ik dat ik in het weekend alle lijntjes laat vieren, ben gek op chips, pizza, wijntje etc.
Persoonlijk lijkt mij dit erg ongezond.
Er zijn verschillende mensen en allerlei verschillende theorieën, maar even heel grof: je hebt ongeveer 2000 calorieën per dag nodig om te kunnen functioneren.
Je bent (erg kort door de bocht) ondervoed.
....en uiteraard heb je niet alleen calorieën nodig, maar ook gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen en sporenelementen.
Janneke2 schreef:BloemBloem schreef:Ziek ben ik geweest hoor, hoofdpijn, trillen, moe, duizelig, alles kwam voorbij, maar na een aantal weken voelde ik me echt geweldig. En dat doe ik nu helemaalWeeg nu 62kg, ben van maat 40 naar maat 36 gegaan, echt ik voel me heerlijk
In ander verband heet dit: cold turkey afkicken.
Soms heeft het zin.
Vaak is het vooral schadelijk.
"....wees niet calvinistischer dan strikt noodzakelijk!"