Littekencreme.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:13

Mijn plastisch chirurg zei ook dat het niet zoveel uitmaakt wat je er op smeert, als het maar vet is. Ik smeerde op mijn litteken van 7cm op mijn wang, kokosolie of paardenmelk creme. En ik moet zeggen, mijn litteken ziet er keurig uit.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 17:08

Ben vandaag begonnen met smeren.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 10:44

Ik vind het nu iets rustiger worden.
Smeer het vanaf zaterdag 2x per dag, met Biodermal Litteken creme.
Vandaag nog niet gesmeerd. :)

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 15:24

Hiet gaat er echt steeds beter
uit zien! :)


Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:35

Dat lijkt al gewoon genezen. Niets meer aan doen. Beetje smeren, niet krabben (is lastig) en vooral weer veel sporten. Flink belasten dus, dan wordt huid weer soepel en sterk.

Anoniem

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:39

Vraag om siliconen pleisters, er werkt niks beter dan dat!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:39

germie schreef:
Dat lijkt al gewoon genezen. Niets meer aan doen. Beetje smeren, niet krabben (is lastig) en vooral weer veel sporten. Flink belasten dus, dan wordt huid weer soepel en sterk.


Nouuu, dat denk ik toch niet. Aangezien het gewoon nog van binnenuit aam het genezen is. Is wel meer gebeurd dan even iets weg laten halen hé! ;)
Heeft nog minimaal 3 weken nodig.

En daarbij heb in ook geen jeuk, dus krabben gebeurt al hélemeaal niet. :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:39

bobje26 schreef:
Vraag om siliconen pleisters, er werkt niks beter dan dat!


Voor wat? Er hoeft geen pleisters op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:27

Stamper schreef:
bobje26 schreef:
Vraag om siliconen pleisters, er werkt niks beter dan dat!


Voor wat? Er hoeft geen pleisters op.


Zeker wel, die geneest het 10000x mooier dan een zalfje uit een gewone winkel. Zoek maar op internet.
Ik heb overdwars mijn hand een litteken en met siliconen pleister niks van te zien. Zalfjes maken het zacht maar niet mooier! Het blijft een opvallend litteken en met de pleister trekt het echt weg.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:47

Klopt wel wat Bobje zegt, laatste hersenoperatie hebben ze op beide wonden ook siliconen pleisters op geplakt (hel om er af te krijgen op je hoofd met al die haren. := maar daar heb je op je hand geen last van), maar geen enkel litteken is zo mooi en netjes genezen als deze twee... En heb behoorlijk wat vergelijk materiaal onder tussen, haha. Littekens zijn zelfs bijna niet meer te zien.

Werkt 100x beter dan welke zalf of creme dan ook!!

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:53

Idd de silicone pleisters in het begin en iedere dag masseren. Ik deed dat met la mer zalf aangezien ik uitslag kreeg van bio oil. Vrij ' ruw ' masseren eigenlijk. Anders even aan de arts vragen hoe je het het beste masseert, bij mij hebben ze het al voor de operatie voorgedaan.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 18:12

Tja ach we zijn ruin 4 weken verder dus ja wat dat betreft..

De arts vond creme niet eens nodig omdat het er heel mooi uit ziet.
En het stoort me bovendien niet.

Anoniem

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:22

Je moet het zelf weten. Je kunt die pleisters nog na 2 jaar plakken maar in jouw stadium is het nu het beste om te beginnen. Je moet ook denken aan de rekbaarheid van dat gebied. Een litteken is hard en rekt niet echt mee. Een pleister maakt het 10 x zachter en rekbaarder. :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 19:30

Van welk merk heb je dat dan?
Litteken wordt wel soepel nu al een beetje hoor. En daarbij het is nog kort geleden

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 00:53

Mijn lichaam maakt veel littekenweefsel aan. Zogenaamde keloidlittekens. 4 jaar geleden na het plaatsen van een apparaat onder de huid een lelijk litteken overgehouden. In maart moest het huidige apparaat vervangen worden en is het litteken gecorrigeerd. In eerste instantie leek het erg mooi geworden te zijn. Maar na en week of 2 begon het alweer te woekeren. Ik ben in april bij de chirurg geweest en had 2 opties. Een 1 of ander nieuw zalfje proberen waar ze nog geen ervaring mee hadden. Of siliconenpleisters. Ik ben voor de siliconenpleisters gegaan. Ik had veel minder pijn aan het litteken en ook de roodheid begon wat af te nemen, het litteken werd weer soepeler. Je moet wel een lange adem hebben het gebruik is minimaal 6 maanden en je draagt het minimaal 20 uur per dag. Afhankelijk van je verzekering en of je oa onder controle staat kun je in aanmerking komen voor vergoeding.

Ik gebruik Scarban siliconenpleisters.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 08:07

Nee. Geen controles meer.

Kaatje81
Berichten: 141
Geregistreerd: 14-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:51

Ik zweer ook bij het gebruik van siliconen op littekens, daar worden ze zoveel mooier van! Bij mij worden littekens later pas lelijk. In de eerste periode geneest het mooi en heb ik alleen een dun streepje, maar naarmate ik het gebied weer ga gebruiken en de huid dus weer mee moet rekken worden de littekens breed, dik en lelijk. Als ik op tijd begin met siliconen smeren, voordat het litteken breed en dik wordt houdt ik het mooie dunne streepje! Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gebeuren TS, maar ik wil je wel waarschuwen dat een litteken dat er kort na de operatie mooi uitziet niet persé mooi blijft! Zeker omdat je de huid toch weer heel wat uit zal rekken als je je pols naar beneden beweegt. Ik hoop voor jou dat het een net litteken blijft.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:31

Je kunt altijd informeren bij je huisarts of je ze kunt krijgen TS. Maar hou er wel rekening mee dat het een langdurige kwestie is.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 10:39

Nouja, het stoort me niet.
Het is nou eenmaal bekend, dat je een litteken hebt na een operatie.
Bovendien waren mijn hechtingen onderhuids, dus wat dat betreft zal dat misschien ook wel wat schelen als met die van jullie. :+.

En foto's lijken ook wel heel erg vertekend vind ik, nu ik terug kijk op de foto en mijn litteken in daglicht.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:18

Mijn hechtingen waren ook onderhuids heeft voor het litteken niet uitgemaakt. Maar goed ik maak keloid littekens aan dus dat is waarschijnlijk het verschil. Bij mij lijkt het net na de operatie ook goed maar na enkele weken begint de ellende. Het litteken zit bij mij erg in het zicht en mensen zijn vooral zo onfatsoenlijk om te staren of te vragen wat het is. Ik zit nog volop in de behandeling dus het resultaat kan ik nog niet over mee praten. Wel heb ik minder pijn van het litteken door de druk van de pleisters.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:24

Onderhuidse hechtingen maken weinig verschil, je ziet alleen minder streepjes. Hoe breed het litteken wordt heeft daar verder niets mee te maken.

Lisafox
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:27

In september heb ik huidtransplantatie gehad op allebei mijn onderarmen aan de bovenkant. Dit zijn beste littekens en ook hele nare. Scarban(siliconenpleister) krijg je niet zo makkelijk meer vergoed en ligt eraan of het bij je pas, ik kreeg er gigantische blaren van. Hierna zijn we verder gegaan met druk en vaseline, dit werkte bij mij het beste. De chirurgen in het ziekenhuis zeiden dat dit het beste werkt, omdat bio-oil snel intrekt moet je het super vaak smeren en vaseline blijft als een laagje erop liggen. Hierdoor zijn mijn littekens heel soepel geworden en hoef ik gelukkig geen verder operatie. Ik zweer bij vaseline voor littekens!

_CS_

Berichten: 4698
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:44

Ik ben aan beide handen geopereerd.
Links zijn de littekens heel mooi geworden, met rechts loop ik nog steeds bij de fysio helaas.
Bij beide handen leek het heel mooi te genezen, snel dicht etc.
Uiteindelijk vormde zich eronder allemaal weefsel, dikke knobbels dus naar de fysio.
Die heeft links snel mooi gekregen, maar rechts is echt drama nog, knobbel eronder wil gewoon niet weg.

Ik smeer overal gelijk calendula op, bij mijzelf, dieren etc, en dat geneest heel mooi.
Alleen bij operatie wonden lijkt het dus mooi bij mij, maar van binnen is dat niet.

Wat ik wil zeggen is, hou het in de gaten, zodra je onderhuids voelt dat het zich verdikt o.i.d. trek op tijd aan de bel.
Meer als waarschuwing dus.
Want zo op het oog is het wel een mooi litteken, in hoeverre een litteken mooi kan zijn.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:48

LisaYaeli schreef:
In september heb ik huidtransplantatie gehad op allebei mijn onderarmen aan de bovenkant. Dit zijn beste littekens en ook hele nare. Scarban(siliconenpleister) krijg je niet zo makkelijk meer vergoed en ligt eraan of het bij je pas, ik kreeg er gigantische blaren van. Hierna zijn we verder gegaan met druk en vaseline, dit werkte bij mij het beste. De chirurgen in het ziekenhuis zeiden dat dit het beste werkt, omdat bio-oil snel intrekt moet je het super vaak smeren en vaseline blijft als een laagje erop liggen. Hierdoor zijn mijn littekens heel soepel geworden en hoef ik gelukkig geen verder operatie. Ik zweer bij vaseline voor littekens!


Ik heb de Scarban gewoon vergoed gekregen. Enige was dat ik het rechtstreeks bij de leverancier moet bestellen en niet via de apotheek.
Je hebt een machtiging nodig, de behandeling moet langer dan 21 dagen duren en je moet onder controle van een behandelend arts staan. De beoordeling moet ook door een arts gedaan worden.

Lisafox
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:17

MISTRAL94 schreef:
LisaYaeli schreef:
In september heb ik huidtransplantatie gehad op allebei mijn onderarmen aan de bovenkant. Dit zijn beste littekens en ook hele nare. Scarban(siliconenpleister) krijg je niet zo makkelijk meer vergoed en ligt eraan of het bij je pas, ik kreeg er gigantische blaren van. Hierna zijn we verder gegaan met druk en vaseline, dit werkte bij mij het beste. De chirurgen in het ziekenhuis zeiden dat dit het beste werkt, omdat bio-oil snel intrekt moet je het super vaak smeren en vaseline blijft als een laagje erop liggen. Hierdoor zijn mijn littekens heel soepel geworden en hoef ik gelukkig geen verder operatie. Ik zweer bij vaseline voor littekens!


Ik heb de Scarban gewoon vergoed gekregen. Enige was dat ik het rechtstreeks bij de leverancier moet bestellen en niet via de apotheek.
Je hebt een machtiging nodig, de behandeling moet langer dan 21 dagen duren en je moet onder controle van een behandelend arts staan. De beoordeling moet ook door een arts gedaan worden.


Zo als mijn chirurg het uitlegde kan niet iedereen het krijgen, gewoon omdat het knijter duur is. Ik kreeg het ook gewoon vergoed en kon het direct ophalen bij de apotheek. Ook moet je je aan een strak schema houden van opbouwen en daarna 22 uur per dag dragen. Uiteindelijk is dat mij niet gelukt, maar veel mensen vinden dat irritant zei de chirurg.