Gestopt met medicatie, geen eetlust/honger meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:01

goriginal schreef:
Ik herken het 'altijd vol zitten'. En ik weet hoe het voelt en het is niet iets waar je je overheen zet. Wat bij mij erg goed helpt is veel variatie, dus niet te lang hetzelfde eten. Ook nuttig ik alleen volle producten om enigzins op gewicht te blijven en hou ik me niet ik met koekjes en dergelijke. Is misschien niet het meest gezonde, maar als ik alleen gezonde voedingsmiddelen mag eten dan val ik inderdaad veel te veel af. Wat ik nu s ochtends eet is een boterham met 3 eieren of een halve bak volle kwark in de blender met diepvries mango. Is misschien niet het meest gemiddelde ontbijt maar voor mij werkt dat nu. In de middag probeer ik 3 broodjes te eten met hagelslag, dit is redelijk een gevecht en kost veel moeite, maar probeer dit elke dag wel door te zetten. Verder drink ik proteine shakes en mass gainers, weet niet of dit een optie voor je is? Ik vind zelf drinken veeel en veel makkelijker dan vaste voeding. Hoop dat je hier wat aan hebt, mag me altijd pb'en. Groetjes, :)

Je weet dat je op deze manier heel veel eiwitten binnen krijgt en dat dit heel belastend is voor je nieren, aangezien deze die eiwitten uitscheiden via de nieren en urine? Kun je beter overgaan op meer koolhydraten..

HaKuNaMaTa

Re: Gestopt met medicatie, geen eetlust/honger meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:06

Ik heb even alleen de op gelezen.
Ik herken het heel erg, heb zelf 3 jaar lang een berg medicatie gehad, de 21 afgevallen kilo's plus nog een hoop meer aangekomen..

Nu afgebouwd, en sinds een week of 2 ook weinig tot geen eetlust meer, snel vol, ect ect. En alweer 4kg afgevallen, het mag in principe bij mij wel, maar toch niet de manier van.

Maar mij is wel duidelijk geworden dat het door de medicatie komen kan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:15

kimberly1995 schreef:
Je weet dat je op deze manier heel veel eiwitten binnen krijgt en dat dit heel belastend is voor je nieren, aangezien deze die eiwitten uitscheiden via de nieren en urine? Kun je beter overgaan op meer koolhydraten..

Er zijn al heel veel topics over 'juist eten'.

En noch jij noch ik hebben een idee hoe veel eiwit spreekster precies binnenkrijgt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:27

Djeradalover schreef:
Ik ben weer thuis!
Goede afspraken gemaakt met de rechter en besloten een voorwaardelijke RM in gang te zetten mocht t echt nog slechter worden. Wekelijks afspraak met de huisarts, zonder weeg momenten daar, ik ga mezelf 1x in de week thuis wegen. Wordt geen diëtiste meer verder bij gehaald in eerste instantie meer. Ik weet dondersgoed dat ik moet eten, maar dit doe ik op mn eigen manier en tempo.

Goede berichten...!
Kennelijk is je lichaam fysiek hersteldvan het bloedverlies. En persoonlijk ben ik liever thuis dan opgenomen, dus daar ben ik ook alleen maar blij om.

Heb je een goede relatie met de huisarts? Dan is zo'n gesprek echt een soort steunmoment om de week door te komen.

(En nog een persoonlijke noot: ik heb een verkregen allergie voor het woord "weegmoment". Ik heb een vrouw gekend die drie dagen voor de dag des oordeels niet sliep, buikpijn van de zenuwen had, etc etc. Hou dan op met spreken "dat je een moment gewogen wordt" - voor haar was het wegen er 24/7.)

En eigenlijk zijn het zijwegen: jij lijdt psychisch en dat werkt logischerwijs door in je lichaam.

Als je lichaam besluit 'dat je in gevaar bent', gebeuren er hele series zaken in je lichaam. Je zintuigen gaan wagenwijd open zodat je de monsters sneller kunt zien, horen, etc. Je hart gaat extra werken en je spieren staan klaar voor vlucht of aanval. Je logische denken gaat moeilijker (die hesendelen worden minder doorbloed) overleven doe je in principe op instinct.
...en je spijsvertering, honger etc.- dat is op zon moment niet aan de orde.
(...de ellende is dat dit systeem niet bedoeld is voor nare schoonfamilie, hypotheken, akelige bazen, al die dingen die maanden, jaren duren.)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:17

Fysiek ben ik nog niet helemaal hersteld hoor, hier gaat nog wel even tijd inzitten. HB is natuurlijk te laag en hierdoor ook mn bloeddruk.
Maar idd, thuis is echt veel fijner als in het ziekenhuis/instelling. Ik heb een goede band met mn huisarts. En ik heb geen stress voor een weegdag opzich, ik lig er niet wakker van.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:19

Janneke2 schreef:
kimberly1995 schreef:

Er zijn al heel veel topics over 'juist eten'.

En noch jij noch ik hebben een idee hoe veel eiwit spreekster precies binnenkrijgt.

Ik kan algemeen echt wel iets zeggen over of iemand te veel of te weinig eiwitten eet en de kwaliteit van de eiwitten. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:56

Djeradalover schreef:
Fysiek ben ik nog niet helemaal hersteld hoor, hier gaat nog wel even tijd inzitten. HB is natuurlijk te laag en hierdoor ook mn bloeddruk.
Maar idd, thuis is echt veel fijner als in het ziekenhuis/instelling. Ik heb een goede band met mn huisarts. En ik heb geen stress voor een weegdag opzich, ik lig er niet wakker van.

Fijne berichten...!
Herstellen is vaak een zaak van lange adem, maar in je eigen omgeving is zo veel prettiger.

Lust jij brandnetelthee? (Helpt om je Hb omhoog te krijgen. Ik mag het graag drinken en de bloedbank vroeg zich altijd af hoe ik mijn Hb zo hoog kreeg...)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:34

Brandnetelthee lust ik niet, ben echt heel moeilijk met thee. Normaliter gaat er hier per week/anderhalve een pot appelstroop doorheen maar dat lukt me nu echt niet meer zoveel brood te eten.

Ik mag van de huisarts ferrofumaraat 3x per dag maar ik ben bloed verloren en geen ijzer en normaal ook geen tekort. Dus ze verwacht dat het met of zonder even snel zal gaan, mijn hb is in 2 dagen tijd van 4.1 naar 4.9 gegaan, de arts zei dat je lichaam er ongeveer een halve dag over doet om 1 liter bloed weer bijgeproduceerd te krijgen.