Psoriasis: wat smeren jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Psoriasis: wat smeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:30

Mijn vader heeft het jaren gehad en met Bio Oil is alles weg gegaan. Paar keer per week de plekken insmeren. Hij is er nu al een aantal jaren vanaf!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:57

WendyBZ schreef:
Het is bij mij niet weg te houden zonder 'troep'. Dan kan ik smeren tot ik een ons weeg. Ik heb artitis cadeau gekregen bij de psoriasis, daar slik ik methotrexaat voor. Dat houdt de psoriasis gelukkig ook aardig onder controle, want alle andere zalfjes en lichttherapie deden dat niet.

Ik heb hetzelfde maar ben overgegaan op Enbrel want ik was constant ziek van de mtx. Nu loop ik op einde zwangerschap zonder Embrel en het is ellende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:19

Laurievc schreef:
Maris schreef:
Weten jullie dan ook wat er in dat zalfje zit uit China ?? Zo maar iets op je huid smeren lijkt me niet helemaal een goed idee ?!

En als je de probleemplekken smeert, smeer je de aandoening dan niet weg en komt het op een andere manier dan niet terug ? Therapeute die ik ken zegt dat je huidproblemen niet weg kan smeren , maar dat je het inwendig op moet lossen ( wel gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk ). Omdat je het dus anders met die smeersels niet volledig oplost en het probleem zich dan via een andere weg weer laat zien.

Ik zit in een Ali groep op facebook en daar heeft iemand het laten vertalen door een vriend in China en het zou gebaseerd zijn op kruiden. Of het waar is, geen idee maar als je alle ervaringen leest dan zijn er heel veel mensen mee geholpen :)

Ik wilde even waarschuwen. Ik heb gisteren die zalf gesmeerd op een droog plekje bij mij sleutelbeen en een eczeemplek op mijn pols. Op beide plekken is mijn huid nu behoorlijk verbleekt. Dus ik weet niet wat er in die Ali-zalf zit, maar het zijn waarschijnlijk niet alleen onschuldige kruiden.

Ben er niet mee in de zon geweest. Gisterenavond gesmeerd en vanmorgen stond ik ermee op. Ik hoop maar dat het niet blijvend is...