wat bij mij nog wel eens werkt als ik merk dat ik gestoken ben en het binnen een minuut te vinden weet: after bite. door het ammoniak wat er in zit word het gif geneutraliseerd. maar vaak ben ik daar al te laat voor
Hier ook loratadine en cetirizine. Wat ook werkt is aambeienzalf om te verkoelen en verlichten, wel de lidocainelevomenthol zalf moet je hebben. Wat ook werkt, mits het niet een oude beet is, even een heel warme lepel er op. Lepel onder een warme kraan (je moet hem nog net op de huid kunnen houden). Dit werkt in op de eiwitten van de beet.
Hier ook allergisch voor (vooral) muggen en ik gebruik de hooikoortstabletjes van de Kruidvat (zou ik de werkende stof even op van moeten zoeken) en Azaron. Azaron is ook een antihistaminica en verdooft de plek ook, dus dat vind ik fijn werken. 1 keer gestoken op mijn vinger, dat kon ik het beste snel verhelpen met inzwachtelen en continu vochtig houden waardoor het koel bleef. Mijn vinger deed zoveel pijn dat bewegen en schrijven niet meer mogelijk was. Oh en ik smeer me altijd van top tot teen in met Deet als ik het risico loop gestoken te worden. Na 1 nare avond op Kos waarin ik werd lekgeprik, droeg ik daarna geen parfum maar Deet met het uitgaan
Anti-histaminica is voor mij helaas geen optie, dus ik gebruik alleen Azaron en dat haalt wel het scherpe randje eraf. Wat ik vaak ook doe is er een pleister op plakken zodat mijn kleding er niet constant langs schuurt.
Ik ben er sinds kort achter dat traumeel gel super goed helpt. Ik zit er ook altijd helemaal onder, gelukkig worden ze niet zo groot als de foto's die ik hier langs zie komen, maar ik word wel gek van de jeuk. Traumeel is sowieso top spul bij blessures, spierpijn en andere ongemakken, maar dus ook fijn bij muggenbulten!
Hygge
Geplaatst: 06-06-17 22:14
Ik heb een jaar geleden precies hetzelfde gehad. Ik ben er mee naar het ziekenhuis geweest.
lijkt net op mijn reactie op een spinnenbeet. Begon klein en eindigde over het hele been. ouders waren weer gelukkig toen ze juist thuis kwamen van vakantie. Geloof dat ik der pillen en zalf voor moest gebruiken.
Iris82
Geplaatst: 06-06-17 22:37
sanso schreef:
Iris82 met water? In een verbandje oid?
Jep met water. Je kunt het afdekken want anders smeer je het waarschijnlijk overal op.
Als ik hier alles door lees ben ik toch 'blij' dat ik niet de enige ben! Het komt bij mij altijd heel snel op en vaak werkt koelen dan toch het beste. Ik heb een foto kunnen terugvinden van 3 jaar geleden toen ik gestoken was ik Frankrijk. Echt zo'n rood dik plakkaat wat er op ligt
Theeglas
Geplaatst: 08-06-17 09:59
sanso schreef:
Morgen ga ik Ceterizine (als ik het goed schrijf) halen bij de apotheek, ik houd jullie op de hoogte!
Wist je dat je dit ook bij de Lidl hebt? Ik gebruik deze al jaren en het werkt beter dan alle dure middeltjes die ik eerder had
Naast de citirizine werkt bij mij ook Calamine-lotion goed. Dat is alleen bij de apotheek te koop, maar wel gewoon zonder recept. Lijkt een beetje op roze verf, droogt ook roze op op je huid, maar neemt meteen de brand en jeuk weg. Spoel je weer af met water. De lotion werkt ook op zonneallergie enz.
Allergische reacties kunnen over de jaren erger worden....
Roosch
Geplaatst: 10-06-17 09:59
Ik ben er ook zo gevoelig voor. Vooral voor Oostenrijkse muggen, vreselijk. Nederlandse muggen gaat op zich nog wel. Maar die beesten vinden me ook gewoon lekker.
Zag een tip voor mengsel aspirine. Was 3 jaar geleden de moeite waard geweest om te proberen maar ik heb de laatste jaren een allergie ontwikkeld voor haast alle pijnstillers.
ik heb er 1 net boven mijn knie, kan mijn been nu niet meer bewegen want het drukt op mijn knie/spier het is weer flink gezwollen, rood, pijnlijk, heel warm en er zit een blaasje waar vocht uit loopt.. zelfde ook op mijn wijsvinger. die is zo dik en stijf, gelukkig wel minder pijnlijk helaas nu niks in huis dus even doorbijten
hier ook altijd zo'n erge reactie ik smeer er altijd coolings gel van de paarden op . werkt perfect !
germie
Geplaatst: 10-06-17 17:22
Ik krijg ook best grote bulten soms van bepaalde muggen. Maar ik ben niet allergisch hoor. Het ligt aan het soort mug/vlieg. Bulten zoals hierboven krijg ik gelukkig niet. Maar de jeuks soms, dat is het ergste. Ik heb tegen de jeuk iets bij Ali express besteld, in een groen flesje en dat werkt prima. Zit menthol in en nog iets natuurlijks. De bult blijft natuurlijk wel, maar ik krab elke bult open, hoe klein ook.
sanso
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-17 19:41
Dat het met de jaren erger kan worden ben ik inmiddels wel achter ja
Het word wachten tot ik weer gestoken word en dan kan ik jullie tips gaan proberen!
KarmaChansy
Geplaatst: 10-06-17 19:47
Ik heb het ook sinds dat ik in zweden woon, nu een dik plakaat op mijn kin
Ik heb het ook. Ondanks cetirizine groeien de plekken toch. Na een week kleuren ze blauw en trekken ze weg. Als ik geen cetirizine neem worden ze echt mega. Afgelopen jaren op dazen etc dit jaar voor het eerst ook muggen. Het word met het jaar erger.