Zwanger, hoe te vertellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:59

heb je huisdieren? zo ja een bordje maken met 'wij krijgen er een broertje of zusje bij'
en dan een foto maken, uitprinten en in een dichte envelop geven :)

ook is een persoonlijke fotoshoot erg leuk,

_ENGEL_

Re: Zwanger, hoe te vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:07

Mijn man vertelden het tijdens de speech op onze bruiloft! Was echt geweldig om zo te vertellen. Onze ouders wisten ook van niks dus was echt een big surprise

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:10

Gefeliciteerd als eerste!
Ik ben inmiddels al 37 weken en heb nu 1 week verlof erop zitten. Mijn eind is al in zicht :P

Wij hebben voor onze ouders een klein mandje samengesteld met spulletjes erin. Een goede foto van de 10 weken echo in een lijstje, een vriendin had blauwe en roze slofjes gebreid, zelf had ik cupcakes gemaakt met roze en blauwe muisjes, en dan nog sokjes erin. Dit een beetje leuk aangekleed.

Voor de rest van de familie hadden we dezelfde foto in een leuk lijstje met "verwacht 25 juni 2017" erop. Deze dan ingepakt gegeven.

Dat was onze manier.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 00:32

Orsje schreef:
Gefeliciteerd als eerste!
Ik ben inmiddels al 37 weken en heb nu 1 week verlof erop zitten. Mijn eind is al in zicht :P

Wij hebben voor onze ouders een klein mandje samengesteld met spulletjes erin. Een goede foto van de 10 weken echo in een lijstje, een vriendin had blauwe en roze slofjes gebreid, zelf had ik cupcakes gemaakt met roze en blauwe muisjes, en dan nog sokjes erin. Dit een beetje leuk aangekleed.

Voor de rest van de familie hadden we dezelfde foto in een leuk lijstje met "verwacht 25 juni 2017" erop. Deze dan ingepakt gegeven.

Dat was onze manier.

Dank je, jij ook gefeliciteerd en succes met de laatste loodjes spannend!!
Nou ik zal een beetje verklappen wat ik eigenlijk wil maken, een mobiel :o alleen geen ronde.

Mijn moeder is gek op takken enz voor decoratie, dus ik wil nog op jacht naar wilgentakken en dan gaan vlechten... maar wel recht laten zodat het voor het raam kan hangen.
Daaraan 2 eieren (gemaakt met en ballon en breigaren) en daarin de foto van kind 1, en ei nummer 2 bevat een foto van kind 2.

En in het midden wil ik een ei doen en een foto van de echo, en nog 2 eieren waarvan 1 met de maand en de andere met het jaartal.

Hoop dat jullie het snappen :D

Afbeelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:32

Ik wilde graag een pakketje samenstellen voor zowel mijn moeder als mijn vader en diens partners.
En dan een pakketje met een slabbetje en een speentje met oma en opa er op. Ware het niet dat dit nergens in mijn omgeving te vinden was 8)7

Dus ik heb uiteindelijk gekozen voor een boekje. Als eerste vond ik een leuk boekje van Nijntje; "Lieve oma Pluis" dus ik dacht: leuk voor mijn moeder!
Voor het afrekenen heb ik toch maar even een blik geworpen op de inhoud van het boekje; bleek dat het over het overlijden van oma Pluis ging :')
Ehhh.... niet helemaal de bedoeling! Uiteindelijk een boekje gevonden van Opa en Oma Pluis. +:)+

Voor mijn vader ook een leuk boekje met in de titel ook al verstopt "opa en oma" maar de beste man begreep het niet, hij dacht dat hij gewoon een leuk boekje kreeg van een opstandig uiltje die vond dat hij geen klein-kind was :P

Beide grootouders en diens aanhang is ontzettend blij met onze zwangerschap. Mijn schoonfamilie weet het doordat we langs zijn geweest en het gewoon verteld hebben.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:48

Waarom niet met huisdieren wat anders dan broertje of zusje. Ik bedoel meer in de trant van

Wij krijgen vele nieuwe taken:
verzorgen
Oppassen
Beschermen
Liefde geven

Ik vind dat meer richting kind gaan.

Ikzelf wist met 34 weken dat ik zwanger was en heb dus ook op fb een.leuk bericht geplaatst waarin iedereen bleef beweren dat ik een grap maakte. Na 2 echo foto's geloofde ze me wel.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:02

Gefeliciteerd!

Ik zag laatst op Facebook een stel die dat met een taart gedaan had. Was een gewone, normale 'bij de koffietaart' maar dan met een roze of blauwe binnenkant!
Al gaat dat wel over het geslacht, is het misschien wel een leuk idee omdat op een andere manier te verwerken dat je zwanger bent.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:53

Morgen eerst maar de echo afwachten, hopelijk is alles goed :) en dan horen we hoever we heen zijn. Lijkt mij trouwens wel bizar om met 34 weken er pas achter te komen dat je zwanger bent, nou gaat dat in mijn geval denk ik ook niet goed mocht mij dat overkomen gezien mijn vorige 2 zwangerschappen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:58

Ik vond dat idee van de lidl ook wel grappig dat die man een schort kreeg met opa er op :))

Veel succes bij de ego en gefeliciteerd nog!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:28

en was de echo goed, en hoe reageerde ze?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:08

Jackie82 schreef:
Morgen eerst maar de echo afwachten, hopelijk is alles goed :) en dan horen we hoever we heen zijn. Lijkt mij trouwens wel bizar om met 34 weken er pas achter te komen dat je zwanger bent, nou gaat dat in mijn geval denk ik ook niet goed mocht mij dat overkomen gezien mijn vorige 2 zwangerschappen.

Jazeker

Ik woog 68 kilo was best slank met mijn 178 cm.
Mijn placenta lag voorop mijn buik
zij nestelde zich tussen mijn organen.

de boef

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 18:46

Vind dat soort verhalen van 'i didn't know i was pregnant' ook leuk om te zien op Tlc
maar ik had met beide de placenta ook voor, maar wist gelukkig dat ik zwanger was en voelde het getrappel ook. Heftig om dán nog alle spullen te moeten aanschaffen!

Nou gisteren de echo gehad, op het eerste apparaat konden ze niks vinden (in opleiding) dus toen sloeg de stress bij mij toch ook wel toe, maar toen een andere machine erbij, en ja hoor dat was de kleine mét een kloppend hartje <3 ze hebben geen termijn berekend omdat alles heel raar liep en tegen zat.

Dus ik mag over 2 week weer komen en dan gaan ze het termijn meten, ze schatte het zo op 7 week :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:57

Iets voor sinterklaas. Eerst met een rol beschuit en een kaartje net de tekst " welke kleur er op komt weten we nog niet" . Het drong niet Door. ... Mijn schoonzus zegt : bedankt. Wat leuk! Beschuit voor ons nieuws huis ! ...... euhm..... duurde even voor het kwartje viel.
Voor mijn ouders chocolade letters gekocht en ingepakt als opa en oma . Het was zo onwerkelijk en onmogelijk dat ze het echt niet begrepen. Dat was heel leuk. Nooit verwacht maar toch gekomen :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:45

Gekke vraag, maar waarom moeten er allemaal van die 'leuke', 'creatieve' manieren bedacht worden die niet begrepen worden? Wat is het nut van de boodschap zo vergezocht tussen de regels verstoppen dat echt niemand hem raadt?

Je zou het ook gewoon kunnen proberen met een "ik ben zwanger (en dan en dan komt het)". Echt, je zult versteld staan hoeveel mensen die zin direct begrijpen. En dat bovendien zonder dat ze de boodschap uit drie dubbele lagen creatieve ruis hoeven te destilleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:03

GabberGill schreef:
Waarom niet met huisdieren wat anders dan broertje of zusje. Ik bedoel meer in de trant van

verzorgen
Oppassen
Beschermen
Liefde geven

Ikzelf wist met 34 weken dat ik zwanger was en heb dus ook op fb een.leuk bericht geplaatst waarin iedereen bleef beweren dat ik een grap maakte. Na 2 echo foto's geloofde ze me wel.

Probeer eens om gewoon vanuit het niets op FB te zetten dat je moeder bent geworden met bijbehorende foto's :+ dan kijken ze je ook vreemd aan trust me :')

Tips heb ik niet TS, want we heb m'n schoonouders bericht dat ik aan het bevallen was en toen de kleine eenmaal geboren was hebben we een aantal goede vrienden persoonlijk op de hoogte gebracht. De rest kon het dus lezen via FB :+ meer tijd was er niet :+

Maar we hadden het gewoon willen vertellen met een leuk babypakje en 'joe, we worden ouders'. :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:04

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:15

Anoniem schreef:
GabberGill schreef:

verzorgen
Oppassen
Beschermen
Liefde geven

Probeer eens om gewoon vanuit het niets op FB te zetten dat je moeder bent geworden met bijbehorende foto's :+ dan kijken ze je ook vreemd aan trust me :')

Tips heb ik niet TS, want we heb m'n schoonouders bericht dat ik aan het bevallen was en toen de kleine eenmaal geboren was hebben we een aantal goede vrienden persoonlijk op de hoogte gebracht. De rest kon het dus lezen via FB :+ meer tijd was er niet :+

Maar we hadden het gewoon willen vertellen met een leuk babypakje en 'joe, we worden ouders'. :')

Wij hebben dit (alleen mijn ouders ipv schoonouders) echt precies hetzelfde gedaan :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:13

oomens schreef:
Gekke vraag, maar waarom moeten er allemaal van die 'leuke', 'creatieve' manieren bedacht worden die niet begrepen worden? Wat is het nut van de boodschap zo vergezocht tussen de regels verstoppen dat echt niemand hem raadt?

Je zou het ook gewoon kunnen proberen met een "ik ben zwanger (en dan en dan komt het)". Echt, je zult versteld staan hoeveel mensen die zin direct begrijpen. En dat bovendien zonder dat ze de boodschap uit drie dubbele lagen creatieve ruis hoeven te destilleren.

Dit.
Ik begrijp dat omslachtige gedoe ook niet. Je bent zwanger, gefeliciteerd, deel het gewoon mee in plaats van het te verpakken in onduidelijke hints.
De toekomstige opa en oma zijn echt niet meer of minder blij als je het gewoon vertelt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:19

Als ik de eerste blz. zo lees, dan was ik vast erg saai: ben gewoon naar mijn ouders toe gegaan voor een kop thee en heb (wel über-enthousiast) gezegd dat ze opa en oma zouden worden. :D

Oh, en ik wilde absoluut niet weten wat het zou worden. Dat vind ik zelf zo'n raar fenomeen. Dan is de verrassing er toch af?

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:49

Mijn broer nodigde onze ouders uit voor de koffie, die kregen ze in zo'n mok met 'liefste oma' & 'liefste opa' erop. Duurde toch wel ff voor het kwartje viel :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:38

Goof en oomens. Gelukkig hoeven jullie het ook niet te begrijpen, niet iedereen is hetzelfde.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:19

Kimbers schreef:
Goof en oomens. Gelukkig hoeven jullie het ook niet te begrijpen, niet iedereen is hetzelfde.

Dat snap ik, maar waarom dan de verbaasde reacties als de (aanstaande) grootouders in kwestie zo'n vergezocht raadsel óók niet begrijpen. Lijkt me dat het idee van een zwangerschap bekendmaken vooral is dat de andere partij dat dan ook doorheeft. Iets met communicatie ofzo.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:23

Dat is juist het plezante. Te zien hoe lang het duurt voor ze het door hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:39

dromertje2 schreef:
Dat is juist het plezante. Te zien hoe lang het duurt voor ze het door hebben.

Ah. Ik ging er vanuit dat het plezante juist was dat ze te horen kregen dat ze opa en oma worden.
Maar het ging dus om de duur van het onbegrip.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:44

MariaMaaike schreef:
Een familielid van mij had er een sommetje van gemaakt. 1+1=3. Maar dan had ze het op de foto.
Zoals dit:
[ Afbeelding ]

Dat was mijn trouwkaart: "1+1=3 het geheel is meer dan de som der delen" en aan de andere kant "wij zij getrouwd." Met daaronder de datum (kaarten achteraf gestuurd.)

Mn collega's moesten nadenken wat t allemaal betekende ha ha.