Gevecht tegen mezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:26

Shanna schreef:
Kennen jullie de docu "Emma wil leven"?

Hele heftige docu, Emma is helaas al over the point of no return, maar ook echt een eye-opener.. Dat kan er gebeuren als je het monstertje in je niet de baas wordt, laat het nooit zo ver komen..

Op mij heeft deze docu een erg diepe indruk achter gelaten, maar ook wel echt als eye-opener.
Ik las ook reacties van mensen die het triggerend vonden, en ook van mensen die het liever niet alleen zouden kijken maar wel samen met een vertrouwd persoon of een begeleider bijvoorbeeld. Wees gewaarschuwd, maar ik persoonlijk vind het wel echt een aanrader.

Goede docu, maar kan ook helemaal verkeerd vallen. (In mijn geval heeft het voor een terugval gezorgd ). Kijk dus uit als je snel getriggerd bent ts!

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:34

BrechtCarlos schreef:
Shanna schreef:
Kennen jullie de docu "Emma wil leven"?

Hele heftige docu, Emma is helaas al over the point of no return, maar ook echt een eye-opener.. Dat kan er gebeuren als je het monstertje in je niet de baas wordt, laat het nooit zo ver komen..

Op mij heeft deze docu een erg diepe indruk achter gelaten, maar ook wel echt als eye-opener.
Ik las ook reacties van mensen die het triggerend vonden, en ook van mensen die het liever niet alleen zouden kijken maar wel samen met een vertrouwd persoon of een begeleider bijvoorbeeld. Wees gewaarschuwd, maar ik persoonlijk vind het wel echt een aanrader.

Goede docu, maar kan ook helemaal verkeerd vallen. (In mijn geval heeft het voor een terugval gezorgd ). Kijk dus uit als je snel getriggerd bent ts!

Inderdaad goed advies! Ik heb hem ook gekeken en hoewel ik dacht dat ik redelijk trigger-bestendig was, heeft het toch voor wat opschudding gezorgd. Het is zeker een goede docu, maar ik zou inderdaad oppassen met wanneer je hem kijkt

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:45

Bedankt voor al jullie berichtjes :)

@Newallure, ik heb naast een diëtiste en huisarts nog niet echt hulp gehad helaas ivm omstandigheden. Ik kan hiermee pas in juli beginnen, via pb kan ik dit eventueel uitleggen. Ik wil wel graag hulp.

@melissac, dankjewel, ik hoop dat jij ook weer helemaal beter wordt :(:)

@Shanna, die documentaire heb ik inderdaad gezien en is een van de dingen geweest die me over het laatste stukje hebben geduwd om echt hulp te zoeken en toe te geven dat ik wél een probleem heb (ipv het te ontkennen). Heel confronterend, ik zal te huilen terwijl ik keek, maar zo'n ontzettend eye opener geweest. Ondanks het feit dat Emma het helaas niet heeft gered, vind ik het prachtig wat zij kan bereiken en hoe sterk haar wil was om te overleven. Ik hoop met heel mijn hart dat het nooit zover komt als Emma heeft, gelukkig ben ik daar nog niet.

@Rocamor, klopt zeker, het is echt mijn mindset die moet veranderen...

@Danique, dankjewel. Het is soms zo confronterend om echt te typen wat er om gaat, hoewel ik hier nog steeds bepaalde dingen niet deel, en ik deel hier al veel en veel meer dan ik met mijn ouders, huisarts, diëtiste, of wie dan ook deel.

@Blijheid, het komt ook doordat eetstoornissen vaak als aanstellerij ziektes worden gezien. Het wordt zo veel 'geromantiseerd' in de media en in films waar alle beroemdheden die afvallen gelijk met anorexia worden bestempeld. Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik jong was, ik soms ook weleens dacht dat sommige meisjes zich aanstelden of dat het nep was, puur om het feit dat zoveel mensen dat denken en omdat ik niet begreep dat als iemand wist van zichzelf dat hij een probleem heeft, het dan niet is opgelost. Ik dacht: als je het weet, dan eet je toch?

@Deni11, dankjewel!

@BrechtCarlos, gelukkig bij mij het tegenovergestelde, wat erg om te horen dat het bij jou wel voor terugval heeft gezorgd :(:)

Hopelijk op iedereen gereageerd! Ik zal later ook op alle pb's reageren die ik heb gehad. Echt, nogmaals, ik vind het zo lief dat iedereen zo steunend is en het afschuwelijk om te zien hoeveel mensen hiermee strugglen en ik hoop echt dat iedereen er boven op komt :(:) :(:)

Vandaag helaas weer een slechte dag. Hoewel ik iets meer op heb dan gisteren, ging het mentaal veel slechter. Gelukkig wel een leuke dag met mijn vrienden gehad en lekker volleybal gespeeld en paardgereden :)
Vanmorgen ook een foto gemaakt van mijn huidige figuur, en ik zie echt wel dat het te dun is. Toen ik nog niet doorhad dat ik een probleem had en regelmatig op Pro Ana sites zat en dergelijke, zag ik ook wel van dat soort foto's, maar ik dacht altijd ik ga maar zo ver tot het het figuur is dat ik wil, no way dat ik zooo erg doorsla, dat is helemaal niet mooi meer. En toch, iets in mij dwingt me nog steeds om zo min mogelijk calorieën te eten, zo min mogelijk vet, zo min mogelijk koolhydraten, terwijl ik eigenlijk mijn figuur soms niet eens zo mooi meer vind. Maar aan de andere kant ook weer wel, ik ben wel trots op het feit dat het me lukt om zo dun te zijn en ik ben nog niet zo dun als sommige van die meisjes en iets in mij wil wel bewijzen dat ik dat wel kán zijn. Als zij het kunnen, dan kan er hier toch ook nog wel wat af? Zoveel schade kan dat nou ook weer niet aanrichten, zij leven ook allemaal gewoon met dat figuur.
Ik weet dat dit niet de juiste gedachtes zijn, en ik ben er constant tegen aan het vechten, maar gisteren en vandaag verloor ik het. Vandaag heb ik bijna een uur zitten strijden om het feit of ik wel of geen bakje sojayoghurt met een beetje cornflakes en een appel mocht eten. 's Avonds lukte het me echt niet meer en ik wist dat als ik zelf ging koken het uit zou komen op niet meer dan een paar stukjes groentes. Gelukkig heb ik een trucje waardoor het me wel redelijk lukt om te eten als ik buiten de deur eet dus dat heb ik toen maar last minute gedaan. Duurde ook ongeveer een uur voordat ik eindelijk besloot toch maar te gaan eten, want het stemmetje zei dat ik dat niet mocht, want ik had al de yoghurt op. Als compromis dan wel weer het laagste in calorieën genomen, maar in elk geval meer op dan ik zou hebben als ik thuis at.

Maar goed, morgen weer een dag waarin ik het weer opnieuw kan proberen.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:22

Recovery schreef:
Bedankt voor al jullie berichtjes :)

@Newallure, ik heb naast een diëtiste en huisarts nog niet echt hulp gehad helaas ivm omstandigheden. Ik kan hiermee pas in juli beginnen, via pb kan ik dit eventueel uitleggen. Ik wil wel graag hulp.

@melissac, dankjewel, ik hoop dat jij ook weer helemaal beter wordt :(:)

@Shanna, die documentaire heb ik inderdaad gezien en is een van de dingen geweest die me over het laatste stukje hebben geduwd om echt hulp te zoeken en toe te geven dat ik wél een probleem heb (ipv het te ontkennen). Heel confronterend, ik zal te huilen terwijl ik keek, maar zo'n ontzettend eye opener geweest. Ondanks het feit dat Emma het helaas niet heeft gered, vind ik het prachtig wat zij kan bereiken en hoe sterk haar wil was om te overleven. Ik hoop met heel mijn hart dat het nooit zover komt als Emma heeft, gelukkig ben ik daar nog niet.

@Rocamor, klopt zeker, het is echt mijn mindset die moet veranderen...

@Danique, dankjewel. Het is soms zo confronterend om echt te typen wat er om gaat, hoewel ik hier nog steeds bepaalde dingen niet deel, en ik deel hier al veel en veel meer dan ik met mijn ouders, huisarts, diëtiste, of wie dan ook deel.

@Blijheid, het komt ook doordat eetstoornissen vaak als aanstellerij ziektes worden gezien. Het wordt zo veel 'geromantiseerd' in de media en in films waar alle beroemdheden die afvallen gelijk met anorexia worden bestempeld. Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik jong was, ik soms ook weleens dacht dat sommige meisjes zich aanstelden of dat het nep was, puur om het feit dat zoveel mensen dat denken en omdat ik niet begreep dat als iemand wist van zichzelf dat hij een probleem heeft, het dan niet is opgelost. Ik dacht: als je het weet, dan eet je toch?

@Deni11, dankjewel!

@BrechtCarlos, gelukkig bij mij het tegenovergestelde, wat erg om te horen dat het bij jou wel voor terugval heeft gezorgd :(:)

Hopelijk op iedereen gereageerd! Ik zal later ook op alle pb's reageren die ik heb gehad. Echt, nogmaals, ik vind het zo lief dat iedereen zo steunend is en het afschuwelijk om te zien hoeveel mensen hiermee strugglen en ik hoop echt dat iedereen er boven op komt :(:) :(:)

Vandaag helaas weer een slechte dag. Hoewel ik iets meer op heb dan gisteren, ging het mentaal veel slechter. Gelukkig wel een leuke dag met mijn vrienden gehad en lekker volleybal gespeeld en paardgereden :)
Vanmorgen ook een foto gemaakt van mijn huidige figuur, en ik zie echt wel dat het te dun is. Toen ik nog niet doorhad dat ik een probleem had en regelmatig op Pro Ana sites zat en dergelijke, zag ik ook wel van dat soort foto's, maar ik dacht altijd ik ga maar zo ver tot het het figuur is dat ik wil, no way dat ik zooo erg doorsla, dat is helemaal niet mooi meer. En toch, iets in mij dwingt me nog steeds om zo min mogelijk calorieën te eten, zo min mogelijk vet, zo min mogelijk koolhydraten, terwijl ik eigenlijk mijn figuur soms niet eens zo mooi meer vind. Maar aan de andere kant ook weer wel, ik ben wel trots op het feit dat het me lukt om zo dun te zijn en ik ben nog niet zo dun als sommige van die meisjes en iets in mij wil wel bewijzen dat ik dat wel kán zijn. Als zij het kunnen, dan kan er hier toch ook nog wel wat af? Zoveel schade kan dat nou ook weer niet aanrichten, zij leven ook allemaal gewoon met dat figuur.
Ik weet dat dit niet de juiste gedachtes zijn, en ik ben er constant tegen aan het vechten, maar gisteren en vandaag verloor ik het. Vandaag heb ik bijna een uur zitten strijden om het feit of ik wel of geen bakje sojayoghurt met een beetje cornflakes en een appel mocht eten. 's Avonds lukte het me echt niet meer en ik wist dat als ik zelf ging koken het uit zou komen op niet meer dan een paar stukjes groentes. Gelukkig heb ik een trucje waardoor het me wel redelijk lukt om te eten als ik buiten de deur eet dus dat heb ik toen maar last minute gedaan. Duurde ook ongeveer een uur voordat ik eindelijk besloot toch maar te gaan eten, want het stemmetje zei dat ik dat niet mocht, want ik had al de yoghurt op. Als compromis dan wel weer het laagste in calorieën genomen, maar in elk geval meer op dan ik zou hebben als ik thuis at.

Maar goed, morgen weer een dag waarin ik het weer opnieuw kan proberen.

Even over dat het altijd erger kan; Ja er zijn extreem magere meiden. Maar je hoeft jezelf niet te bewijzen in het kapot maken van wie je bent. Het is een EETstoornis en geen GEWICHTstoornis.helaas bestaat er een stereotype.... Er is geen finish en je eetstoornis gaat je nooit vertellen dat het genoeg is.

Heel goed dat je buiten de deur bent gaan eten. Dat is ook wel een stap. Super goed!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:13

even een reactie op je post waar je reactie geeft op de mijne.. Op mijn uitleg over mijn onbegrip over eetstoornissen. Puur omdat ik het (gelukkig) niet ken.
Ik heb je uitleg helemaal gelezen waarin jebeschrijft dat je eigen twee persoonlijkheden hebt qua eten en gewicht .

Door je uitleg begrijp ik het wel beter, zeker met je vergelijking naar de angst voor de spinnen. Ik herken wat je zelf, je wilt iets graga maar er staat iets in de weg. een angst.
Opzich ben ik niet bang voor spinnen maar ik snapte de strekking van je verhaal.
Ik vind dat je het wel mooi beschrijft en lijkt me ontzettend moeiiljk om dit aan anderen te vertellen (vooral omdat de meesten het niet begrijpen waarschijnlijk, net als ik eerst..).
en dan hoef je dus ook niet echt op hulp van anderen te rekenen en dat is jammer.
De beste therapie voor angsten is exposure. Gewoon DOEN! maar inderdaad is dat maar een klein gedeelte van de aandoening.

Ik kan echt niet snappen dat iemand geen ijsje wil, maar ik begrijp het nu wel wat beter dat het voor jou niet zo werkt. dan denk ik inderdaad aan mijn angst voor naalden en het feit dat ik dat moest overwinnen ooit om erachter te komen of ik nog allergisch was voor honden (daarna kreeg ik mijn eigen duitse herder pup).

Mooi dat je het uitlegt. Misschien kun je er iets mee gaan doen voor lotgenoten wat betreft een blog ofzo. Je kunt mooie voorbeelden geven.

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 11:34

@brechtcarlos, dat weet ik inderdaad, maar voor mij is mijn gewicht een groot deel van de controle die ik dan heb. Ik weet niet waarom dit zo voelt voor me, maar het is inderdaad alsof ik een oneindige marathon aan het rennen ben die geen finish heeft. Een wedstrijd waarin ik constant 1e wil blijven.

@ Roycemack, dankjewel, fijn dat ik het een beetje heb kunnen verhelderen. Het probleem is inderdaad niet dat ik bang ben voor het ijsje, want dat wil ik wel graag, maar het is meer het gevolg van het eten van het ijsje. Helaas weet ik zelf ook niet waardoor dit zo voelt -O- mijn verstand doet soms rare dingen.
En bedankt voor je compliment :) ik hoop inderdaad met dit topic ook te bereiken dat anderen het beter begrijpen en dat andere mensen misschien ook hulp gaan zoeken, want ik dacht zo ontzettend lang dat het nog niet erg genoeg was wat er aan de hand was, dat ik geen hulp nodig had! Ik had het toch zelf veroorzaakt? Dan moest ik het ook zelf maar oplossen, terwijl dat me eigenlijk helemaal niet lukt. Ook hoop ik dat anderen inzien dat er geen regel is voor hoe je eetstoornis eruit ziet. Iedereen ervaart het verschillend en er is geen standaard waaraan je moet voldoen om een eetstoornis te hebben. Het fysieke uiterlijk is een gevolg ervan, maar als je psychisch gezien niet goed om kan gaan met eten, dan mag je om hulp vragen. Maak niet dezelfde fout als ik door te denken dat het erger moet zijn voor je hulp verdiend, want dan is het zo veel moeilijker om eruit te komen. Nu zijn er 1000'den meisjes en jongens die nog 100x verder zijn dan ik, maar het is zo onwijs belangrijk om ze vroeg mogelijk hulp te vragen. Des te groter is de kans op goed herstel! :)

Recovery

Re: Gevecht tegen mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 01:19

Ik heb vandaag chocolade fondue op! Het moment zelf ging erg goed, helaas daarna wel schuldgevoel met als gevolg geen avond eten op, maar ik genoot echt heel erg van de fondue :) Nu wel sinds de avond heel erg honger, maar het lukt me niet om te eten :(

Morgen wel weer uit eten met mijn vrienden en in het weekend ga ik met een vriendin kamperen :) Daar ben ik eigenlijk wel een beetje zenuwachtig voor, want ik weet niet wat voor eten we daar gaan hebben en ik eet meestal op een dag dus of heel weinig of veel te veel, en ik ga er heel erg moeite mee hebben in de dagen na het weekend als ik veel eet tijdens het weekend. Maar ik heb er ook weer zin in, want het wordt wel super gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:35

Veel plezier vanavond en van het weekend :) Logisch dat je zenuwachtig bent, maar je gaat er vast ook van genieten. Als het niet lukt om genoeg te eten, probeer dan in elk geval goed te drinken, het wordt (is!) zo warm!

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 21:11

Dankje Blijheid! (vrolijke naam :) )

Het was heel gezellig vanavond en heb echt veel zin in morgen! Ik ben eerder bang dat ik te veel eet dit weekend en dan haat ik mezelf ervoor, omdat ik mezelf niet controle heb. Hier is het inderdaad ook erg warm, heel de week al heerlijk met een hemdje en shorts kunnen lopen :D Helaas wel regen voorspeld voor dit weekend bij ons :') :')
En van dinsdag op woensdag ook een mini citytrip met mijn beste vriend :D Lekker veel plannen, is wel fijn, kan ik mijn gedachten ergens anders op houden!

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:56

Hoe gaat het nu met je? :(:)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:39

Ik heb je topic gelezen en moet zeggen ik vind het knap dat je zelf hebt ingezien dat je een eetstoornis hebt.
Dit is de eertse stap naar je herstel toe!

En deze kleine stapjes zijn heel hard nodig.

Ik wil je eigenlijk heel veel sterkte wensen en dat vele mini stapjes naar je herstel volgen.
Want heel veel mini stapjes maken wel 1 grote stap.

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 19:39

Bedankt voor het vragen! Ik heb een onwijs goede week gehad :) Ik had vakantie en bijna heel de week met een vriendin doorgebracht en de andere dagen met mijn beste vriend. Ik had het zo druk dat ik als het ware geen tijd had om na te denken, dus gewoon mee at! Ik heb veel gesnackt en cocktails gedronken zonder me schuldig te voelen, omdat ik daar geen mogelijkheid toe had :D Het voelt nu wel raar, ik zit vol. Ik heb in tijden niet dit gevoel gehad en ik weet nou niet of het goed voelt of niet, ik ben wel gewend aan de constante honger op de achtergrond en dat voelt zo vertrouwd. En dit is niet de soort 'vol' die ik heb na een eetbui, dit is gewoon vol. Ik heb gewoon een hele leuke week met heerlijk weer gehad hier en ben ook echt oprecht gelukkig <3
Wel heftig van de aanslag in Londen, ik was daarheen geweest als korte city trip met mijn beste vriend van de week. Zo naar dat dit (weer) is gebeurd :n

@joey2010 , dankjewel <3

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:58

Fijn dat je zo'n lekkere week hebt gehad! Lijkt me heerlijk om het even los te kunnen laten! Ik hoop dat je daar kracht uit kunt blijven haken om zo door te gaan!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:23

Heb je geen (verzorg)paard, of hond, een dier die je moet verzorgen,beweging geven enzo, zodat je op een gezonde manier druk bezig bent in de natuur? Ik denk dat je je eigen evenwicht dan weer terug gaat vinden. Het is ook niet verwonderlijk in de huidige tijd die zo veel eisen stelt aan iedereen,dat je het allemaal niet meer aankunt en een eetstoornis krijgt.

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:36

Dankjulliewel :) Vandaag weer naar school geweest, niet veel gegeten, maar na school meegesleept om een milkshake te drinken met 2 vrienden.

Nu opweg naar inderdaad mijn 2 verzorgponies! Dat is ook wel echt een plek waar ik even helemaal tot rust komt en het even niet meer uitmaakt wat ik doe en me gewoon goed voel. Helaas is de new forest vorige week hoefbevangen geraakt, en begin juli moet ik afscheid nemen van hem omdat ik ergens anders ga wonen :'( Gelukkig staat hij hier goed, maar ik ga haar zo erg missen... Hij staat samen met een hele oude Shetlander, echt een draakje haha! Ze zijn allebei zo lief, ik hoop dat ik ze later nog zal zien <3 gelukkig een hoefijzer van haar en als ik vertrek, zal ik ook een plukje staart meenemen om misschien een armbandje van te maken. Ik heb van mijn oude pony (die helaas is ingeslapen vorig jaar) ook nog een pluk staart liggen dus dan laat ik misschien gelijk van allebei een armband maken. Moet alleen nog even kijken waar ik het mooi vind.

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 00:51

De afgelopen paar dagen gingen eigenlijk echt niet goed. Ik wilde echt zo graag eten, maar het lukte echt niet. Vandaag voelde ik me echt onwijs futloos, slap en geen energie. Ik had naast wat groentes en fruit bijna niks gegeten en ben dan ook in 3 dagen weer meer dan een kilo afgevallen. Op een gegeven moment voelde ik me op school zo slecht dat ik dacht dat ik flauw ging vallen dus toen met mijn vader gebeld. Na lang met hem gepraat te hebben, besloten wat te gaan drinken en eten in de stad en mijn beste vriend ging met me mee <3 Daarna ging het gelukkig weer een stuk beter.

Ik merk ook dat ik heel vlak word qua emoties in de zin van geen blijheid of boosheid voelen. Ik voel letterlijk gewoon niks. Alles is bijna een soort waas en ik kan me ook nergens op concentreren. Ik dacht dat het vorige week zo goed ging, maar nu gaat het weer slecht. Waarom kan ik nou niet gewoon normaal zijn? Sorry voor zo'n negatief bericht weer -O-

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:11

Geen sorry!! Vorige week ging het heel goed, daar mag je echt trots op zijn. En ik vind het sterk dat je zelf oplossingen vindt om een dip te tackelen, zoals bellen met je vader en iets gaan eten in de stad. Ik duim voor een goede dag vandaag!

Hoe gaat het met de New Forest?

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 08:49

Dankjewel <3 Met hem gaat het gelukkig al een stuk beter, hij loopt weer en is een stuk vrolijker :) hoewel hij het nog steeds niet zo leuk vindt om op de paddock te moeten staan haha

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 21:07

Even een update van mij:

Momenteel gaat het echt zo goed! Ik durf ook wel te zeggen dat ik best trots ben op mezelf :D

Ik kom langzaam aan in gewicht, begin langzaam aan weer een normaal voedingspatroon te hebben. Het zijn allemaal kleine stapjes, maar alles bij elkaar is het best veel. Ik heb gisteren bijvoorbeeld weer voor het eerst iets in olie gebakken. Het klinkt zo onbenullig, maar als je bedenkt dat ik dus geen olie, geen aardappels, geen brood, geen dit, geen dat, enz at, dan is het bij elkaar toch best veel als ik alles weer 1 voor 1 eet. Elke dag maak ik echt sprongen vooruit en zonder me schuldig of gestrest te voelen! Het enige waar ik heel erg mee zit is dat ik absoluut niet in de spiegel wil kijken, want ik haat het dat ik mijn buik nu niet meer mooi vind.

Ik kijk veel eating disorder recovery filmpjes op youtube waar ik veel inspiratie en motivatie uit haal en ook wat 'normaal' is qua eten. Ik probeer mezelf te leren dat ik eet als ik honger heb ipv via een schema en ook dat ik eet waar ik op dat moment zin in heb. Ondertussen lukt het me dus ook redelijk goed om ijsjes en dergelijke te eten. Het rare is dan wel weer dat ik nog niet echt brood 'durf' te eten. Het blijft toch een raar iets, want eigenlijk is brood toch een stuk gezonder dan een ijsje!

Ik geniet nog even van de laatste 2 weken met mijn verzorgpony's voordat ik ze helaas moet achterlaten |( Idem dito met mijn vrienden, ik ga ze zo erg missen Y;(

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:53

Fijn om te lezen! Ga zo door :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:21

Wat een ontzettend fijn bericht! Begrijp ik nu goed dat je jezelf al deze goede gewoontes aanleert zonder hulp van buitenaf?

Recovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 10:38

Bedankt!

En ja deels, ik heb online contact met mensen en ga wel naar een dietiste. Verder praat ik veel met mijn ouders, maar het meeste komt inderdaad uit mezelf :) Via verschillende websites voor een soort 'zelfhulp' haal ik veel inspiratie. Ook ben ik zo gemotiveerd, omdat ik zoveel dingen heb die ik zo graag wil doen en dat lukt gewoon niet als ik telkens geen energie heb ed.

Het is niet dat het vanzelf gaat hoor, elke maaltijd is echt nog wel vermoeiend en ik denk nog steeds 24/7 eraan. Maar doordat ik meer eet, heb ik meer energie en dus meer kracht om het vol te houden. Soms ben ik nu echt aan het wachten op mijn terugval, ik weet dat ik op een gegeven moment wel weer een stap terug ga nemen, maar zolang het me lukt om het vol te houden, ga ik zo door!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:47

Zonder dipjes geen herstel, als er gemiddeld maar vooruitgang in zit is dat een ware topprestatie! Geniet van de komende weken met pony's en vrienden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:50

Je moet soms van de berg vallen om te zien hoe hoog je al geklommen bent.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:52

TS, wat ontzettend dapper dat je dit zo durft te typen. Het aan jezelf durven toegeven is zo'n grote lastige stap, maar het begin van vooruitgang.

Ik herken mijn zus in alle aspecten van je verhaal, ze zat er echt diep in, mocht niet meer sporten en viel nog net niet om zo weinig woog ze. Inmiddels zit ze weer op gezond gewicht, gelukkig, maar helemaal weg is het nog steeds niet (Al denkt ze zelf van wel := )
Ik weet hoe groot de impact van zo'n situatie is op een persoon, en TS, ik kan niks anders zeggen dan petje af!! Echt, je bent een kanjer dat je zo je best doet.
Makkelijk is het zeker niet en dat word het ook nooit, maar ga zeker zo door! Het duurt lang, maar zo te lezen ben je al erg ver.
Dat dipje/terugval gaat er wel komen, maar daar kom je zeker weten wel weer bovenop.
You got this!

Zoek alsjeblieft wel hulp in de vorm van een psychiater o.i.d, die hebben geleerd voor dit soort dingen en kunnen je vaak heel goed helpen.