Bedankt voor al jullie berichtjes

@Newallure, ik heb naast een diëtiste en huisarts nog niet echt hulp gehad helaas ivm omstandigheden. Ik kan hiermee pas in juli beginnen, via pb kan ik dit eventueel uitleggen. Ik wil wel graag hulp.
@melissac, dankjewel, ik hoop dat jij ook weer helemaal beter wordt
@Shanna, die documentaire heb ik inderdaad gezien en is een van de dingen geweest die me over het laatste stukje hebben geduwd om echt hulp te zoeken en toe te geven dat ik wél een probleem heb (ipv het te ontkennen). Heel confronterend, ik zal te huilen terwijl ik keek, maar zo'n ontzettend eye opener geweest. Ondanks het feit dat Emma het helaas niet heeft gered, vind ik het prachtig wat zij kan bereiken en hoe sterk haar wil was om te overleven. Ik hoop met heel mijn hart dat het nooit zover komt als Emma heeft, gelukkig ben ik daar nog niet.
@Rocamor, klopt zeker, het is echt mijn mindset die moet veranderen...
@Danique, dankjewel. Het is soms zo confronterend om echt te typen wat er om gaat, hoewel ik hier nog steeds bepaalde dingen niet deel, en ik deel hier al veel en veel meer dan ik met mijn ouders, huisarts, diëtiste, of wie dan ook deel.
@Blijheid, het komt ook doordat eetstoornissen vaak als aanstellerij ziektes worden gezien. Het wordt zo veel 'geromantiseerd' in de media en in films waar alle beroemdheden die afvallen gelijk met anorexia worden bestempeld. Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik jong was, ik soms ook weleens dacht dat sommige meisjes zich aanstelden of dat het nep was, puur om het feit dat zoveel mensen dat denken en omdat ik niet begreep dat als iemand wist van zichzelf dat hij een probleem heeft, het dan niet is opgelost. Ik dacht: als je het weet, dan eet je toch?
@Deni11, dankjewel!
@BrechtCarlos, gelukkig bij mij het tegenovergestelde, wat erg om te horen dat het bij jou wel voor terugval heeft gezorgd
Hopelijk op iedereen gereageerd! Ik zal later ook op alle pb's reageren die ik heb gehad. Echt, nogmaals, ik vind het zo lief dat iedereen zo steunend is en het afschuwelijk om te zien hoeveel mensen hiermee strugglen en ik hoop echt dat iedereen er boven op komt
Vandaag helaas weer een slechte dag. Hoewel ik iets meer op heb dan gisteren, ging het mentaal veel slechter. Gelukkig wel een leuke dag met mijn vrienden gehad en lekker volleybal gespeeld en paardgereden
Vanmorgen ook een foto gemaakt van mijn huidige figuur, en ik zie echt wel dat het te dun is. Toen ik nog niet doorhad dat ik een probleem had en regelmatig op Pro Ana sites zat en dergelijke, zag ik ook wel van dat soort foto's, maar ik dacht altijd
ik ga maar zo ver tot het het figuur is dat ik wil, no way dat ik zooo erg doorsla, dat is helemaal niet mooi meer. En toch, iets in mij dwingt me nog steeds om zo min mogelijk calorieën te eten, zo min mogelijk vet, zo min mogelijk koolhydraten, terwijl ik eigenlijk mijn figuur soms niet eens zo mooi meer vind. Maar aan de andere kant ook weer wel, ik ben wel trots op het feit dat het me lukt om zo dun te zijn en ik ben nog niet zo dun als sommige van die meisjes en iets in mij wil wel bewijzen dat ik dat wel kán zijn. Als zij het kunnen, dan kan er hier toch ook nog wel wat af? Zoveel schade kan dat nou ook weer niet aanrichten, zij leven ook allemaal gewoon met dat figuur.
Ik weet dat dit niet de juiste gedachtes zijn, en ik ben er constant tegen aan het vechten, maar gisteren en vandaag verloor ik het. Vandaag heb ik bijna een uur zitten strijden om het feit of ik wel of geen bakje sojayoghurt met een beetje cornflakes en een appel mocht eten. 's Avonds lukte het me echt niet meer en ik wist dat als ik zelf ging koken het uit zou komen op niet meer dan een paar stukjes groentes. Gelukkig heb ik een trucje waardoor het me wel redelijk lukt om te eten als ik buiten de deur eet dus dat heb ik toen maar last minute gedaan. Duurde ook ongeveer een uur voordat ik eindelijk besloot toch maar te gaan eten, want het stemmetje zei dat ik dat niet mocht, want ik had al de yoghurt op. Als compromis dan wel weer het laagste in calorieën genomen, maar in elk geval meer op dan ik zou hebben als ik thuis at.
Maar goed, morgen weer een dag waarin ik het weer opnieuw kan proberen.