In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:08

Ik ben zonder zetmeel/suikerkoolhydraten gaan eten, volgens dr. Hofstra (cardioloog - boek) principe.

Ben denk ik 3 maten kleiner nu, val nog steeds af en zit nu rond de 10 kg minder. Ben er in okt mee begonnen maar stop er ook niet mee omdat het eten me prima bevalt en ik doe een moord voor volle kwark van de jumbo dus dat blijf ik eten tot ik erbij neerval :9

Wat er is veranderd aan m'n lichaam.. alles is dunner, ik heb geen 'rugribbelvet' meer (dat vond ik echt afschuwelijk).

ennnn ik heb geen tieten meer. -O- :') gzd voor de kleine zuid-oost-azische handen van Kolibri :') :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:13

Ik ga in september een obstacle run doen en ben nu begonnen met jillian Michaels en start torun. Pittig maar de moeite echt waard!

Femek2902

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:23

Ik doe mee, begin juli ga ik met mijn pony meedoen aan een Trec introductiecursus en daarvoor wil ik zelf ook in een zo goed mogelijke conditie zijn.
Schuur_ Waar heb jij de jillian Michaels workout vandaan? Ik kan hem op youtube niet meer vinden, maar ik weet nog dat ik die workout leuk en goed te doen vond een tijd terug :)
(Dat zal niet mijn uiteindelijke doel zijn, maar kleine stapjes met duidelijke doelen zijn beter :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:11

Zonder zetmeel/ koolhydraten is voor mij sowieso geen optie dus helaas!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:00

Jindai schreef:
Wieneke, veel succes en plezier vanavond met volleyballen! :)
Vervelend van je knieën, ik heb er ook snel last van. Maar gisteren met de eerste poging geen last gehad. Wil jij het ook weer oppakken?

Ja dat zeker wel inderdaad, met mn wedstrijden heb je ook leuke onderdelen aan de hand en dan zou het toch leuk zijn als ik dat op een normale manier kan :) Fijn dat je nog geen last heb gehad, vanmorgen met opstaan ook nog nergens last van?

Gisteren volleybalwedstrijd gehad tussen alle locaties van SRK (kinderopvang) 8 wedstrijden gespeeld, alle 8 gewonnen, omdat er twee teams hadden afgezegd was er ook nog een extra: boogschieten, das ook onwijs gaaf om te doen zeg *\o/* Dus we mochten een giga beker in ontvangst nemen :D Nu wel spierpijn (wat wil je na 2,5 uur volleybal en een kwartier boogschieten..) dus zo maar eens even relaxen met de paardjes :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:03

Amaris schreef:
Ik ben zonder zetmeel/suikerkoolhydraten gaan eten, volgens dr. Hofstra (cardioloog - boek) principe.

Ben denk ik 3 maten kleiner nu, val nog steeds af en zit nu rond de 10 kg minder. Ben er in okt mee begonnen maar stop er ook niet mee omdat het eten me prima bevalt en ik doe een moord voor volle kwark van de jumbo dus dat blijf ik eten tot ik erbij neerval :9

Wat er is veranderd aan m'n lichaam.. alles is dunner, ik heb geen 'rugribbelvet' meer (dat vond ik echt afschuwelijk).

ennnn ik heb geen tieten meer. -O- :') gzd voor de kleine zuid-oost-azische handen van Kolibri :') :')

Zonder zetmeel en suikerkoolhydraten, dat betekend grofweg dat je brood, pasta et cetera allemaal weglaat denk ik?

Nog niet het idee gehad dat je daardoor iets mist (niet zo zeer lichamelijk als meer geestelijk)? Ik denk namelijk dat ik mn boterham en bakkie pasta op een gegeven moment echt zou missen :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:23

Ik kom mij ook melden!
Hier moeten de kilo's er ook af, maar het wil niet allemaal.
Zit ook niet lekker in mijn vel, gigantisch suikerverslaafd en gewoon nergens zin in.
Deze week al 2 keer met de pony een rondje op de fiets gedaan.
en vandaag wil ik met beide pony's een rondje gaan wandelen.
Sportschool is hier idd ook geen optie.
Ik wil wat meer gaan wandelen en fietsen.
Echter vind ik het in mijn eentje vaak al snel heel saai.
Nu dus al weer een paar keer met mijn welshje langs de fiets weg geweest en vandaag wil ik met het welshje en de haflinger een rondje gaan wandelen. (2 rondjes dus)
En dan ben ik deze week al 3 keer bezig geweest.
Nu alleen nog van die suiker verslaving af, en dat vind ik moeilijk. -O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:27

Femek2902 schreef:
Ik doe mee, begin juli ga ik met mijn pony meedoen aan een Trec introductiecursus en daarvoor wil ik zelf ook in een zo goed mogelijke conditie zijn.
Schuur_ Waar heb jij de jillian Michaels workout vandaan? Ik kan hem op youtube niet meer vinden, maar ik weet nog dat ik die workout leuk en goed te doen vond een tijd terug :)
(Dat zal niet mijn uiteindelijke doel zijn, maar kleine stapjes met duidelijke doelen zijn beter :) )

Ik heb hem van www.izlesene.com, de Turkse YouTube zeg maar.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:37

Oh motivatie vinden is voor mij ook echt een heel groot punt!

Er zijn heel veel pesonal trainer fitness apps voor op je telefoon trouwens, dan krijg je misschien een wat breder gebied om aan te werken. Zo kun je bijv. 1 dag benen doen, 1 dag buik, 1 dag armen, 1 dag cardio. Net waar je behoefte aan hebt.
Oefeningen worden uitgelegd en getimed etc. Werkt bij mij best goed. :j

Apps die ik gebruik: workout trainer, 7 minute work out, fitstar of JEFIT.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:23

Shanna schreef:
Omdat het maar 1 minuut was was het wel te doen ja. Eerst maar eens zorgen dat dat makkelijk gaat, en dan steeds iets langer. Ik denk dat ik het springtouwen steeds na 3x(3 sportdagen) met 10 secondes ga opbouwen. Lijkt mij hard zat. :+

Ik vond het planken van 30 naar 35 secondes een stuk zwaarder! :oo

Ah, op die manier. Dan is opbouwen met 10 sec idd wel netjes. :j

Ik wil vandaag gaan springtouwen ipv hardlopen, alleen dan wel volgens hetzelfde schema van 1 min rennen/springen naar 1 min lopen. Geen idee of het wat is hoor trouwens, maar dat zal ik wel ondervinden. :D

Tivoli, daar had ik dus ook last van, dat ik in het begin veel te hard ging. :+ Ik ben ook een stuk langzamer gaan lopen en toen vond ik het dus wel fijn gaan en een stuk beter vol te houden haha. Wat toevallig, ik loop ook in het bos. Wil het idd langzaam op gaan bouwen, al is het alleen maar voor conditie want die is nu dramatisch laag. :')

Schuur, die Jillian Micheals is toch best een heftig programma? Of heb ik dan de verkeerde voor me? :o
Wel knap als je het volhoudt!

Wieneke, ik heb alleen last van m'n spieren in m'n bovenbenen, van m'n knieën niet gelukkig! :) Valt me ook alles mee moet ik zeggen, hoop dat het zo goed blijft gaan!

Gefeliciteerd met de overwinning! *\o/* Die giga beker is dik verdiend na bijna 3 uur sporten! +:)+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:04

Jindai schreef:
Wieneke, ik heb alleen last van m'n spieren in m'n bovenbenen, van m'n knieën niet gelukkig! :) Valt me ook alles mee moet ik zeggen, hoop dat het zo goed blijft gaan!

Gefeliciteerd met de overwinning! *\o/* Die giga beker is dik verdiend na bijna 3 uur sporten! +:)+

Oh kijk da's fijn :D

Jaa, nou gaat het nu wel redelijk goed *\o/* niet zo heel veel spierpijn meer, gelukkig ook maar, morgen wedstrijd met de paardjes namelijk :Y)

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:21

ik volg ook! wil na me examens beginnen met afvallen zodat ik weer lekker kan/wil paardrijden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:02

xxwienekexx schreef:
Amaris schreef:

Zonder zetmeel en suikerkoolhydraten, dat betekend grofweg dat je brood, pasta et cetera allemaal weglaat denk ik?

Nog niet het idee gehad dat je daardoor iets mist (niet zo zeer lichamelijk als meer geestelijk)? Ik denk namelijk dat ik mn boterham en bakkie pasta op een gegeven moment echt zou missen :Y)

Inmiddels eet ik vezelcrackers voor de afwisseling, en ik ben totaal verslaafd aan appel met kaneel (en noten) met volle kwark. Zoooo lekker daar kan geen boterham tegenop :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:14

Ik heb vandaag met beide pony's een stukje gewandeld.
Niet veel, denk in totaal een km of 5.
Alleen het 's avonds op de bank hangen is verschrikkelijk, dan begin ik te snaaien. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:52

Ja rond een uur of 22/23 :oo
Vandaag weer niet gesport, maar paardgereden en ik ben bezig met een kippenhok compleet uit te mesten met de hand, daar ben ik ook wel een paar dagen zoet mee :') LOEIZWAAR!
Dàt is pas krachttraining naast de cardiotraining :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:38

Ik heb vanmorgen 'hardgelopen' met mijn dochter (10) ...lees: vooral veel wandelen en een paar stukjes rennen :D 4,3km.

Na het eten hebben we 8,4km gefietst (ze wilde de paarden verderop zien)

En dan ook nog een avond volop gedanst met harde muziek (vrijstaand huis :)) )

Voorlopig heb ik nog steeds alleen maar spierpijn in m'n buik van het planken,maar ik gok dat ik morgen wel anders piep :o

Hier ook geen brood etc. Wel yoghurt met noten etc en ik hou erg van een ontbijt/lunch van komkommer, mozzarella en gekookte eitjes :9

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:35

Amaris schreef:
Inmiddels eet ik vezelcrackers voor de afwisseling, en ik ben totaal verslaafd aan appel met kaneel (en noten) met volle kwark. Zoooo lekker daar kan geen boterham tegenop :)

Dat klinkt dan inderdaad wel heel lekker! Hoe doe je dat dan als je een dag weg bent?

Ik ben bijvoorbeeld zo van vanmorgen 10 tot vanavond 7 uur op wedstrijd (start dan meerdere onderdelen dus echt pauze is er niet), en vanaf mn paard prop ik dan tussendoor een boterhammetje naar binnen, zie mezelf nog niet in mn showkleding kwark eten te paard :Y)

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:52

Zijn er hier meer vegans/vega's?
Kwark zit er helaas niet in voor mij }:0 :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:58

romyamb schreef:

Ik,al bijna 20 jaar vega. Sinds een paar jaar wel tonijn en zalm

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:01

Waarom is gezond eten geen optie?... Afvallen bestaat voor 80% uit voeding en 20% beweging.

Heb je al eens gehoord van Kayla Itsines? Heeft een heel mooi sportprogramma voor thuis ontwikkeld.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:05

Tivoli schreef:
romyamb schreef:

Ik,al bijna 20 jaar vega. Sinds een paar jaar wel tonijn en zalm

ah nice dus nu ben je dan pescotarier ik ben sinds kort ovo vegetarier (half vegan), wel ei (biologisch) maar geen zuivel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:26

xxwienekexx schreef:
Amaris schreef:

Dat klinkt dan inderdaad wel heel lekker! Hoe doe je dat dan als je een dag weg bent?

Ik ben bijvoorbeeld zo van vanmorgen 10 tot vanavond 7 uur op wedstrijd (start dan meerdere onderdelen dus echt pauze is er niet), en vanaf mn paard prop ik dan tussendoor een boterhammetje naar binnen, zie mezelf nog niet in mn showkleding kwark eten te paard :Y)

Dan doe ik het 'U' woord --> Uitzondering, hihi.

Ik eet inmiddels ook weer regelmatig een pizza, en onze vrienden "stamkroeg" is een ijssalon *\o/* :')

Maar ik probeer 70% tot 80% correct te eten en beneden mijn calorieën te blijven, dat middelt wat uit. Dan val ik hooguit een keer niet af, zolang ik maar niet bijkom vind ik niet zo'n ramp. Het leven moet wel leuk (en praktisch) blijven 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:01

Paris_ schreef:
Waarom is gezond eten geen optie?... Afvallen bestaat voor 80% uit voeding en 20% beweging.

Heb je al eens gehoord van Kayla Itsines? Heeft een heel mooi sportprogramma voor thuis ontwikkeld.

Omdat ik geen enkele groente of sla of rauwkost-soort eet ;)
Dus wat voor iedereen gezond is, dat eet ik niet. Ik kan geen maaltijd vervangen door een salade, kwark wet ik ook niet, en zetmeel/ koolhydraten schrappen is ook geen optie omdat ik die juist wel eet.

Nooit van gehoord, ik zal er komende week eens op googlen!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:41

Ik zet ook even een stip. Vorig jaar bevallen van een zoon en niet lekker in mijn vel gezeten letterlijk en figuurlijk. Tijd dus voor actie!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:59

Amaris schreef:
Dan doe ik het 'U' woord --> Uitzondering, hihi.

Ik eet inmiddels ook weer regelmatig een pizza, en onze vrienden "stamkroeg" is een ijssalon *\o/* :')

Maar ik probeer 70% tot 80% correct te eten en beneden mijn calorieën te blijven, dat middelt wat uit. Dan val ik hooguit een keer niet af, zolang ik maar niet bijkom vind ik niet zo'n ramp. Het leven moet wel leuk (en praktisch) blijven 8-)

Mooie oplossing, ik hou nu al van mn U-tjes *\o/*

Haha das zeker waar :D Ik ben inmiddels de eerste kilo kwijt, wat een kleine verandering in je eetpatroon en wat sporten naast het paardrijden niet allemaal kan doen in een weekje _/-\o_