Rommelende blaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 11:18

Chiave schreef:
Verdorie, Jolien, balen! Wat word je er op een gegeven moment toch moedeloos van. Zou ongeacht wat de uitslag is, toch een afspraak maken bij de huisarts. Het houdt een keertje op hoor. :(

Ik wacht inderdaad de uitslag van dit onderzoek af en als die uitslag wederom vaag is dan maak ik een afspraak met mijn huisarts, dit werd mij ook geadviseerd door de assistent. Inmiddels is het al ruim een maand aan de gang en telkens als ik denk dat alles weer normaal is dan zet het weer op.

De vaginale tests waren beide negatief dus ik verwacht niet dat, dat het is. Maar mocht het geen blaasontsteking blijken te zijn dan kan mijn huisarts hier hopelijk meer over vertellen.

Ik merk ook dat ik mezelf niet fris voel. Mijn urine en afscheiding ruiken enorm sterk en doordat ik steeds aandrang heb om te plassen, heb ik constant het gevoel dat ik in mijn broek plas. Als ik dan ga checken dan is alles gewoon netjes droog, maar gevoelsmatig is het heel tegenstrijdig.

Ik gebruik Microgynon. Een spiraaltje heb ik weleens overwogen maar we hebben een kinderwens die we ergens in de komende 2 jaren hopen te kunnen vervullen en ik weet dus niet zo goed of een spiraaltje dan wel de moeite waard is.

Ik heb me ook tijdenlang gewassen met lactacyd en andere intieme zeep maar ik kreeg hier alleen maar meer afscheiding en luchtjes van. Toen bleek dus dat dit in feite averechts werkt en sindsdien gebruik ik dus enkel water. Als ik ongesteld ben dan gebruik ik een vaginale douche maar deze vul ik enkel met lauwwarm water om de boel even door te spoelen.

Bedankt voor alle tips, het meedenken en jullie tijd om te reageren. :)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:31

Ik herken je klachten. Ik had altijd 2x per jaar blaasontsteking, tot de klachten opeens bleven ondanks verschillende kuren. Niks hielp meer, ik kreeg veel klachten van de AB en wilde niet meer.

Ik ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar hebben ze verschillende onderzoeken gedaan om te kijken of ik wel goed plaste, of er niks achterblijft in de blaas en of mijn nieren wel goed werkte. Toen daar niks uitkwam hebben ze met een klein cameraatje in mijn blaas gekeken. Niet prettig (door je urinebuis), maar het deed geen zeer. Uiteindelijk ben ik er niks mee opgeschoten, maar misschien voor jou wel. Laat je niet afschepen door de HA, maar vraag om een doorverwijzing als ze elke keer niks kunnen vinden!

Anoniem

Re: Rommelende blaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:43

Vervelend zeg! Ik herken het, heb precies hetzelfde.

Vage klachten, heb eigenlijk altijd last van stinkende urine en afscheiding. Meerdere malen blaasontsteking gehad ( dan werden de klachten erger en kon ik bijna niet meer lopen van de pijn). Maar ook meerdere keren urine ingeleverd waar niks uit kwam. Huisarts heeft mij al eens onderzocht maar kon niks vinden. Advies; gewoon wat meer drinken.

Ja, dat doe ik al. Ondertussen loop ik al ruim twee jaar met deze vage klachten en af en toe een echte blaasontsteking.

Hoop dat ze bij jou wat kunnen vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:00

Wat soms helpt: de flora van je vagina op orde maken (en er zijn pilletjes waarmee je een papje kunt maken voor je minnaar).
Darmflora kan ook geen kwaad: soms produceert die te weinig sIgA (met de I van immuniteit) waardoor "gewone bacteriën" ware plaaggeesten worden.
(= De uitslag van de bacteriekweek luidt dan 'geen pathogene bacteriën gezien', maar de gewone bacteriën zijn al een belasting.)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 13:27

Janneke2 schreef:
Wat soms helpt: de flora van je vagina op orde maken (en er zijn pilletjes waarmee je een papje kunt maken voor je minnaar).
Darmflora kan ook geen kwaad: soms produceert die te weinig sIgA (met de I van immuniteit) waardoor "gewone bacteriën" ware plaaggeesten worden.
(= De uitslag van de bacteriekweek luidt dan 'geen pathogene bacteriën gezien', maar de gewone bacteriën zijn al een belasting.)

Hoe moet ik dat voor me zien? Hij smeert het papje op zijn pielemuis en smeert mij ermee in? :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:35

Jolien87 schreef:
Hoe moet ik dat voor me zien? Hij smeert het papje op zijn pielemuis en smeert mij ermee in? :')

Nou - :) voor 2 mensen neme men twee capsules.
Die dingen zijn ontworpen zodat je m als dame in kunt brengen, maar de heren der schepping hebben het wat lastiger. Capsule slopen, papje maken, opsmeren, even in laten trekken.
;) En daarna pret hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 15:22

Janneke2 schreef:
Jolien87 schreef:

Nou - :) voor 2 mensen neme men twee capsules.
Die dingen zijn ontworpen zodat je m als dame in kunt brengen, maar de heren der schepping hebben het wat lastiger. Capsule slopen, papje maken, opsmeren, even in laten trekken.
;) En daarna pret hebben.

Goed door lepelen zeg maar. :o

Edit: ik heb net gebeld voor de uitslag en het duurt even 5 weken maar dan heb je ook wat. Het is dus wel een blaasontsteking. Mijn eerste reactie was dan ook: 'Ooh wat fijn!'
Ik ben allang blij dat er dus toch iets gevonden is en dat ik het direct kan behandelen. Het receptje ligt al klaar dus ik kan er gelijk mee beginnen. Nu maar duimen dat het niet weer Furabid is. Ik heb vanmorgen wel aangegeven dat ik daat vrij heftig op reageerde dus ik ben benieuwd wat er voor me klaar ligt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:52

Even een update, we zijn inmiddels 2 maanden verder en ik heb nog steeds last.
Net op mijn werk moest ik ineens heel erg nodig, vanuit het niets en sindsdien doet het enorm pijn en heb ik het gevoel dat mijn hele blaas vol zit. Het doet vooral zeer in mijn urinebuis, zodra ik opsta schieten er pijnscheuten in en gaat het ook niet meer weg. Alleen als ik ontspannen op het toilet zit lijkt het iets minder te worden maar helemaal weg gaat het niet. Maar helaas, ik kan niet weg van mijn werk en voor een urinetest is het vandaag te laat. Morgen zijn we de hele dag op schoolreis dus dan kan ik ook niet naar de huisarts. -O- Ik heb een enorm leuke baan maar op dit moment baal ik enorm, ik heb net op het toilet een potje zitten janken omdat het zo'n pijn doet. Het heeft nog niet eerder zo intens pijn gedaan. Ik hoop dus dat ik snel terecht kan bij de huisarts.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:39

Ah bah, helaas zitten we bijna in hetzelfde schuitje.
Misschien is de ontsteking naar boven geschoten?
Sterkte!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 14:44

Oei, voor jou ook sterkte!
Ik kon gelukkig bij uitzondering direct terecht om urine in te leveren, normaal kan dit alleen 's ochtends tussen 8.00 en 10.00 maar omdat we morgenvroeg op schoolreis gaan werd er een uitzondering voor me gemaakt. Hij wordt dan op kweek gezet zodat ze hopelijk gericht kunnen behandelen.
Ik had het eerlijk gezegd vroeg of laat wel verwacht want het ging al een tijdje niet lekker, steeds vage klachten en dan weer niet. Dus misschien is het wel even goed dat het nu weer heftiger is, hoe vervelend ook.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:58

Hi TS! Ik ben heel blij dat ik jouw topic tegenkom. Ja blij ja, want ik herken me heel erg in jouw verhaal. Aantal jaar geleden heb ik een keer een blaasontsteking gehad, en nu ben ik sinds een aantal maanden constant aan het tobben met blaasproblemen.

In december heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen. Ging allemaal prima, wat last van buikpijn, maar dat trok na een aantal weken ook weg. Wel gewoon nog ongesteld, maar gelukkig een stuk minder dan voorheen. Tot maart/april geen gekke dingen. Toen kreeg ik een schimmelinfectie na mijn menstruatie. Niks nieuws, had ik al vaker gehad, kuurtje opgehaald en done. Tenminste dat hoopte ik. Volgende maand zelfde liedje: na mijn menstruatie een schimmelinfectie. Weer een kuurtje, kan geen kwaad volgens huisarts en apotheek. Volgende maand: geen schimmelinfectie, maar dikke vette blaasontsteking. Zo erg, zoals jij in je laatste update ook beschrijft. AB kuur, vervolgens een schimmelinfectie eroverheen, kuurtje, en toen weer blaasontsteking, dus een zware AB kuur.

En nu, weer.. Blaasontsteking/schimmelinfectie klachten. Jeuk, weinig plassen maar wel veel aandrang, droog, en de steken bij het plassen. Ik ga wederom de huisarts bellen, maar hoe dit komt is mij een groot raadsel. Ik heb een vaste vriend, geen soa, na ons plezier altijd even plassen en schoonmaken met water. Vraag me af of het met de mirena te maken heeft...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 15:02

Ohjeetje, wat een gedoe voor jou zeg! Zeker weten dat de spiraal schoon is?

Ik heb net urine ingeleverd en het wordt meteen getest dus ik zit nu in de wachtkamer voor de uitslag.
Maak me wel een beetje zorgen omdat de urine nu een stuk helderder was dan vanmiddag. Dat heb ik ook aangegeven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 16:06

Ik had weer bingo. Ik heb nu Monuril gekregen, dat is 1 zakje poeder dat ik vanavond met water moet innemen, dat ene zakje zou het moeten oplossen. Ik vraag me dus af hoe heftig dat spul is maar ik wil nu alles wel proberen.
Daarnaast gaat de urine naar het lab voor een kweek, daarover kan ik vrijdag bellen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:13

Mocht dit niet werken... Zou je dan niet kunnen overwegen eens een andere huisarts te bezoeken? Gewoon om te kijken of die wat voor je kan betekenen? Misschien een doorverwijzing?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:37

Denise, een spiraal vergroot wel de kans op schimmel..

Jolien, ik zou eens kijken naar D-mannose poeder. Ik heb een periode gehad dat ik bijna wekelijks bij de HA zat en zo bijna 2 maanden getobt heb. Elke keer kreeg ik AB maar de kuren waren tekort waardoor het steeds weer terug kwam maar ik ook resistent werd tegen de hele zooi. Daarna had ik dan ook om de haverklap een blaasontsteking.
Nu neem ik altijd zodra ik klachten krijg elke 2 uur een theelepel poeder met een groot glas water. Meestal merk je dat het na een half uur tot een uur al wel minder wordt en dat hou ik dan meestal 1 a 2 dagen vol. Daarna een paar dagen 's ochtends en 's avonds en tussendoor nog een paar keer een schep. En als onderhoud 1 a 2x per dag een theelepel, in ieder geval 's avonds voor het slapen gaan.
Op deze manier heb ik al meerdere keren blaasontstekingen zonder AB weg kunnen spoelen en ben ik er momenteel ook lang niet zo vatbaar meer voor als in de 1 a 2 jaar na dat aanklooien. Gebruik dus ook al heel lang geen onderhoudsdosis meer maar alleen nog als ik de pech heb dat het een keer opsteekt. Enige nadeel is wel dat het alleen werkt bij e-coli, in zo'n 85-90% van de gevallen.
Ik heb begin dit jaar nog wel een keer een kuur moeten halen maar toen was het geen ecoli omdat de D-mannose niet werkte en ik andere klachten had..

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:48

Wat vervelend voor je!

Ik heb dit precies zo als jij gehad.

Na het poedertje wat ik moest oplossen is mijn blaasontsteking echt als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik moest het drankje vlak voor het slapen gaan nemen en het was het beste als ik deze de hele nacht in mijn blaas zou houden.

Mij heeft het echt onwijs geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:08

Een spiraal vergroot niet de kans op een schimmelinfectie, maar vooral als hij vaak rond de menstruatie is is de kans groot dat de infectie in de spiraal is gaan zitten en er dus elke keer met de menstruatie weer uitkomt, waardoor je klachten krijgt. Dat is echt onwijs irritant en de enige manier om er echt vanaf te komen is om de spiraal eruit te laten halen en een nieuwe te laten plaatsen...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 17:39

Chiave schreef:
Mocht dit niet werken... Zou je dan niet kunnen overwegen eens een andere huisarts te bezoeken? Gewoon om te kijken of die wat voor je kan betekenen? Misschien een doorverwijzing?

Ik ben überhaupt nog niet op afspraak gewees bij mijn huisarts hierover dus dat heb ik vanmiddag ook gevraagd maar ook daarvoor moet er eerst getest worden. Dus ik wacht de labuitslag van vrijdag af en daarna wil ik een afspraak maken. Ik heb er ook aan zitten denken om aan te dringen op een doorverwijzing voor de uroloog.

Blacky94, is dat iets wat je zonder recept kunt krijgen? En is dat geen troep voor je lijf om zomaar te nemen? Er was mij laatst namelijk door de doktersassistent verteld dat ze niet blind mogen behandelen, dus ik kan me zomaar voorstellen dat iets dergelijks wat jij slikt ook niet verstandig is om op eigen initatief te slikken.

netjuh, dat klinkt haast als hetzelfde wat ik nu heb. Het heet Monuril granulaat. Ik moet het ook vanavond voor het slapengaan opdrinken met water en mag 2 uur voor die tijd niet meer eten.

Ik hoop echt zo dat het direct werkt want morgen gaan we op schoolreis naar Hellendoorn, echt één van de plekken waar je níet wilt wezen als je constant moet plassen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:20

Jolien87 schreef:
Chiave schreef:

Ik ben überhaupt nog niet op afspraak gewees bij mijn huisarts hierover dus dat heb ik vanmiddag ook gevraagd maar ook daarvoor moet er eerst getest worden. Dus ik wacht de labuitslag van vrijdag af en daarna wil ik een afspraak maken. Ik heb er ook aan zitten denken om aan te dringen op een doorverwijzing voor de uroloog.

Blacky94, is dat iets wat je zonder recept kunt krijgen? En is dat geen troep voor je lijf om zomaar te nemen? Er was mij laatst namelijk door de doktersassistent verteld dat ze niet blind mogen behandelen, dus ik kan me zomaar voorstellen dat iets dergelijks wat jij slikt ook niet verstandig is om op eigen initatief te slikken.

netjuh, dat klinkt haast als hetzelfde wat ik nu heb. Het heet Monuril granulaat. Ik moet het ook vanavond voor het slapengaan opdrinken met water en mag 2 uur voor die tijd niet meer eten.

Ik hoop echt zo dat het direct werkt want morgen gaan we op schoolreis naar Hellendoorn, echt één van de plekken waar je níet wilt wezen als je constant moet plassen.

Nee het is een suiker. Heeft geloof ik dezelfde structuurformule als glucose, alleen hij is iets anders opgebouwd. Je kan het dus ook heel makkelijk door bijv. thee of iets dergelijke doen omdat het gewoon heel zoet is. Je lichaam neemt het niet op en schijdt het via je blaas weer uit. E-coli vindt dat 'lekkerder' dan je blaaswand en hecht zich dan dus daar aan. Daarom werkt het ook niet in alle gevallen van een blaasontsteking ;) Maar in 85-90% van de gevallen is E-coli de boosdoener dus dan ben ik er zo vanaf :)
Ik heb meestal die van NOW, o.a. te koop bij de bodystore. Niet heel goedkoop, zeker op het moment dat ik last heb van een BO ga ik redelijk vlot door een pot heen, maar voor mij een betere oplossing dan maandelijks bij de HA staan om weer een kuur van een paar tientjes af te rekenen.. Want ik heb ook het idee dat nadat ik het een tijd structureel geslikt heb, ik ook minder vatbaar ben :)

Hier kan je iig het een en ander vinden over de werking, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik alle referenties zelf niet helemaal nagelopen heb. Desalniettemin werkt het voor mij in de meeste gevallen dus wel.. :)

https://www.sohf.nl/nutrient/d-mannose

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 07:18

Het is een wonder! Ik kon vanmorgen weer gewoon plassen zonder kramp of aandrang naderhand. Ik was vergeten hoe fijn plassen kon zijn. :o
Vrijdag de uitslag van het labonderzoek afwachten en dan moest het maar eens klaar zijn met al het gedoe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 13:43

Ik heb te vroeg gejuicht. Gisterochtend was er niets meer aan de hand en gistermiddag kwamen de klachten langzaam maar zeker weer terug en nu is het weer net als eergisteren: vreselijke steken in mijn urinebuis en alsmaar aandrang maar dan komt er niks. Ik weet niet of ik koorts heb want ik ben nu op mijn werk maar ik voel me echt heel slap. Door de pijnscheuten kan ik nauwelijks op mijn benen blijven staan. Ik heb het ook heel warm, alsof ik een veel te heet bad heb genomen maar mijn voorhoofd voelt normaal.
Ik heb de huisarts gebeld en ik heb morgen om 16:00 een afspraak, ondanks dat de uitslag van de kweek nog niet binnen is. Aangezien de antibiotica van eergisteren niet heeft geholpen en de klachten maar steeds terugkomen willen ze me toch wel graag zien. Eindelijk.
Ik heb nog eens even mijn agenda gecheckt en op 14 april had ik de eerste klachten, dat is dus al bijna 3 maanden waarin ik niets ben opgeschoten.

Ik ga straks zo snel mogelijk naar huis en hoef morgen gelukkig maar tot 12:00 les te geven maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:43

Ben heel benieuwd wat er nu precies aan de hand is bij je. Het lijkst wel alsof je niet gevoelig bent voor de antibiotica, dat het dus iedere keer weer terugkomt. Je zou de trigger moeten vinden waardoor het komt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:49

Daarom is er nu ook een kweek gemaakt zodat ze gerichter kunnen behandelen, áls het al een ontsteking is, hoewel ze dus wel iedere keer witte bloedcellen en bacteriën vinden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:27

Gadverdamme vervelend. Ik heb dat ook lang gehad. Ben er nu nog gevoelig voor.
Ik ben er destijds flink mee verbeterd door naar de osteopaat te gaan (lekker...wel pijnlijk dat wroeten bij je blaas en baarmoeder etc), iedere dag D-mannose poeder van AOV en 10 gram vit c per dag.

Als het nu weer rommelt dan is dat meteen weer m'n recept.Veel Vit c en veel drinken, zelfs snachts blijven drinken als je wakker bent, d mannose en snel een afspraak osteo.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:59

Brrr, had zo gehoopt dat je er af was.
Ik drink nu een halve liter kamillethee, 2 kopjes venkelthee en een halve liter calendulathee. Daarnaast 2 liter water, tot nu toe verminderen de klachten een beetje.