Wake-up light, werkt dat nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:13

Ik heb dit najaar een wake-up light voor mijn vriend gekocht, de allernieuwste van Philips (ding kostte bijna €200,- :') ) en hij is er erg tevreden over. Hij is vaak al wakker voor de wekker zelf gaat maar niet op een vervelende manier. Hij zegt dat hij nu veel rustiger wakker wordt in plaats van dat hij wakker schrikt door het plotselinge geluid van de wekker.

De lamp staat bij hem op het nachtkastje en ik moet zeggen dat ik er weinig van merk. Mijn wekker gaat een half uur na de zijne en ik word niet wakker van het licht dus dat is wel ideaal.

Het was alleen wel even afpassen op hoe laat hij de wekker nu moest zetten en de snelheid waarmee de lamp aanging en sterker werd.

Rena100

Re: Wake-up light, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:21

Ik heb er 1 van een onbekend merk, werkt perfect. Was ook niet zo duur (prijs weet ik niet meer precies). Ik gebruik overigens alleen de lamp, geen geluidjes, daar wordt mijn vriend te wakker van :P Ik vind het heel fijn, ik word vaak al iets wakker van de lamp voordat mijn wekker afgaat. Als ik soms vergeet om de lamp aan te doen, dan word ik echt minder fijn wakker.

Ik wil graag nog een bandje die ik kan koppelen met mijn telefoon die ik snachts ook om kan doen en mij met trillingen wakker maakt, dat lijkt me in combinatie met de lamp ideaal. (vb. een fitbit of jawbone bandje).

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:23

Mijn vriend heeft een wake-up light. Ik vind het bloedirritant. Vooral omdat hij er om 06:00 moet en ik tot 08:00 kan liggen. Nu wordt hij niet wakker van dat licht en het allerergste is dat hij niet wakker wordt van die bloedirritante vogeltjeswekker die erop zit. Degene die hem dus wakker maakt om 06:00, ben ik. Ik word namelijk ook al wakker van het licht.

Maar, 'omdenkend': hij werkt bij mij dus wel. :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:02

Ik heb ook een Philips. Het geluid van de radio vind ik matig.
Kijk even op sites als kieskeurig.nl voor reviews. Vooral het bedieningsgemak en geluidskwaliteit.
Succes met uitzoeken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:09

Koop in ieder geval geen neppe. Die vogeltjes hebben zelf een ochtendhumeur :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:28

ik zet hem bewust NIET op vogeltjes...
Anders wordt ik wakker van de echte vogeltjes :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:33

Ik heb hem ook al een aantal jaren, en ben er heel blij mee. Veel relaxter wakker worden, dan door mn telefoonwekker uit n diepe slaap. In begin werd ik vaan echt pas wakker als ie wat feller werd (na 15-20min), dus wel vaak al bij eerste licht, dus ik zet hem dan ook wat later haha.

Vogeltjes zou hier ook geen goed idee zijn, want die fluiten hier de ochtend al rond 5u, en ook nu zijn ze lekker aan het kwetteren. Maar de functie zit er wel op inderdaad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:45

Ik heb een naf naf. Worden helaas niet gemaakt meer maar heerlijk. Rustiger wakker worden en niet meer rechtop van schrik met een lijf dat in de kramp schiet. Ik heb hem op bosvogels staan. Enige nadeel is in de zomer. Wekker staat dan eigenlijk niet aan maar met vogels in de tuin die hetzelfde geluid maken niet handig. Moet hem dan eigenlijk op ander geluid zetten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:17

Macs schreef:
Koop in ieder geval geen neppe. Die vogeltjes hebben zelf een ochtendhumeur :')

Jaren geleden had mijn toenmalige vriend een wake-uplight van één of ander budgetmerk gekocht en daarbij hoorde je het geluid van een kabbelend beekje als hij aanging. Althans, dat was wat er op de doos stond. Ik vond het altijd meer klinken alsof iemand 10 emmers met grind leegkieperde.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:19

ItsMe2 schreef:
De meeste reacties zijn wel positief tot nu toe.
Heb even gegoogled, maar de meest uitgebreide die ik tot nu toe kan vinden is deze: http://www.philips.nl/c-p/HF3520_01/wake-up-light

Maar jee wat een prijs :=

Gewoon even op marktplaats kijken. Staan er 100en op en heel betaalbaar!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:30

Ik zou er ook graag een willen, maar is Marktplaats betrouwbaar genoeg wat betreft zulke elektronische apparaten? Vind ik altijd wat eng, want wat nou als ie kapot is...?

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:30

ik heb er al jaren een, vooral in de winter heel blij mee als het 's ochtends vroeg nog donker is.
Heb hem wel altijd op radio staan, ik wordt zelf van elke dag hetzelfde deuntje niet veel vrolijker :+
Die van mij is wel echt zeker 9 jaar oud en was toen een stuk goedkoper, wat een prijzen tegenwoordig :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:32

Wat krijg je voor die vreselijk hoge prijzen extra dan, behalve leuke geluidjes en een lamp...? Meer is het toch niet? Of zet ie ook koffie en maakt ie verse croissantjes 's ochtends? :=

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:36

Rije schreef:
Wat krijg je voor die vreselijk hoge prijzen extra dan, behalve leuke geluidjes en een lamp...? Meer is het toch niet? Of zet ie ook koffie en maakt ie verse croissantjes 's ochtends? :=

helaas niet :')
zit even mee te kijken online, maar het enige verschil met die van mij is het design. Verder hebben de meeste ook 4 standaard muziekjes en de radio optie. Misschien nog een verbeterd licht wat nog meer op het zonnetje lijkt? {:}

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 09:41

Ik denk dat de duurste versie van Philips inderdaad zo duur is, omdat het van rood/oranje licht naar geel licht gaat.
Ik heb besloten om te sparen voor deze luxe versie.. in de hoop dat het mij ook wat rustiger wakker maakt. Bevalt ie niet, zet ik hem weer op marktplaats ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:17

Mijne heb ik destijds ook op marktplaats gekocht. Degene die ik mooi vond qua vormgeving werd niet meer in winkel aangeboden. Ben hem Wel zelf gaan op halen en tee plekje getest of hij werkte. Was gelukkig redelijk in de buurt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:31

Rije schreef:

Het voordeel van die dure (hoewel hij inmiddels al aardig is afgeprijsd) is dat het licht heel natuurlijk is, dus hij begint bij warm rood en geeft dus niet direct koud licht.
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3531-01-wake-up-light-wit/9200000059519590/

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:45

Hier extra lampje op kamer met een spaarlamp erin. Tijd schakelaar er tussen en spaarlamp gaat 20 minuten voor wekker aan en is niet gelijk fel. Scheelt een duit en voor mij net zo effectief

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:03

Die van mij heb ik na twee weken gebruik nog met niet in de grijze bak gegooid ( dat mag namelijk niet) maar weggegeven aan iemand die er wel blij mee is. Wat een ontzettend rotding. Ik werd wakker zodra dat lampje begint te branden en kon dan ook niet meer lekker nog even doorslapen tot de wekker ging. (En die gaat al heel vroeg). Die vogeltjes bereikte ik niet, dan had ik hem allang uitgezet. Voor mij nooit meer, wordt weer gewoon wakker met m'n krakende wekkerradio.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:31

Sclimpre schreef:
Wij zijn er ook erg blij mee. Niks zo vervelend als het geluid van een wekker wanneer je nog diep in slaap bent. Onze wake up light is een Philips, intussen al een oud model. Je kan alles instellen, lichtsterkte, geluid van de wekker (radio, een flauw muziekje of vogeltjes :) )
2 nadelen van ons model : 1. na een stroompanne moet je alles terug instellen 2. ik wordt nu ook wakker als er echte vogels beginnen te fluiten ;(
Maar ik zou zeker niet terug willen naar een gewone wekker.

Dit is vgm ook precies dezelfde als ik heb en ben het helemaal met je eens qua nadelen. En ik had het ook van de vogeltjes maar de mijne heb ik nu op radio staan, wel onhandig als de stroom dan eens uit valt want dat is een heel gedoe om weer allemaal terug te zetten.. Ik word niet echt wakker van het licht maar het geluid van de wekker is wel wat "zachter" ofzo? Het is in ieder geval niet zo'n irritant alarm waar ik heel erg van schrik 's ochtends

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:08

Werkt voor mij perfect rustig wakker worden ipv met schrik overeind van de wekker en dan duizelig zijn vanwege de beweging door evenwichtsklachten.

Heb die ik nu heb gehaald bij de Hema een aanbieding volgens mij rond de 35 euro. Maar hebben ze niet vast in hun assortiment volgens mij.

Groet Karin.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:47

karuna schreef:
Ik heb een naf naf. Worden helaas niet gemaakt meer maar heerlijk. Rustiger wakker worden en niet meer rechtop van schrik met een lijf dat in de kramp schiet. Ik heb hem op bosvogels staan. Enige nadeel is in de zomer. Wekker staat dan eigenlijk niet aan maar met vogels in de tuin die hetzelfde geluid maken niet handig. Moet hem dan eigenlijk op ander geluid zetten

Deze heb ik ook gehad, maar toen die sneuvelde eentje van de Hema gekocht.
Ik slaap met oordoppen in, dus de radio van die wekker staat kittig hard, maar ben toch al uit m'n diepste slaap door het licht.

Daarnaast gaan ook later m'n telefoon en een ouderwetse 'beep' wekker af, ik ben echt Queen 'ik ging nog even snoozen en heb me nu verslapen'.

De laatste wekker staat ook zo dat ik uit bed moet om erbij te kunnen, maar zelfs dat is geen garantie.

Ik ben nogal een avondmens :')

Ik ga elke ochtend een stukje dood, als ze mij vol sensors zouden plakken en de resultaten gingen uitlezen van het moment dat ik uit bed moet, zouden ze op z'n minst denken dat ik gemarteld wordt ofzo :\