De 9 maanden blues

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: De 9 maanden blues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 18:41

Mama zijn is zelfs op de dagencdat ik hem achter het behang wil plakken 10000x beter, fijner en leuker dan zwanger zijn!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:11

Dat zeker. Hier was zwanger worden ook niet zonder hulp gelukt, dus dan is het nog even extra een kado. Al was ik wel teleurgesteld in mijn lijf. Moeilijk zwanger worden, hondsberoerd tijdens het zwanger zijn en dan ook nog eens geen normale bevallingen. Maar goed wel superlieve kids. Tenminste Morgan sowieso van Phoenix moeten we het nog maar zien haha.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 20:33

Dat is indd 3x pech.

Wij grappen indd ook dat mijn lichaam niet gemaakt is om kindjes te maken. Daarentegen is het kindje dat er is wel heel goed gemaakt.

Ik kan zo genieten van die onverwachtse dingen die zo'n aapje doet. Hij is 1.5 nu. Was ziek vandaag en beetje hangerig. Pakte ik de fles cola om mezelf iets in te gaan schenken, had hij me de fles zien pakken en kwam mijn glas brengen <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:22

Ahh super lief!
Van dat soort momenten moet je dan ook maar echt genieten hè, it makes your day :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 06:44

Aah ze kunnen zo lief zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:36

Mijn middelste probeert regelmatig terug te kruipen. Hij vindt het erg leuk om met zijn hoofd onder mijn shirt te kruipen. Dat loopt niet makkelijk kan ik je vertellen :D ;)

En als ik hem naar bed breng, smelt ik echt van zijn super schattige "saap lekke" <3

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 17:51

Ik zit inmiddels gelukkig alweer op 35w. Voel me best redelijk op vervelend maagzuur en vermoeidheid na. Loop wel dagelijks tegen mijn eigen grenzen aan. Voel me mentaal best prima maar kan simpelweg lichamelijk niet zo veel als ik denk.

Ondertussen hebben we in mei 'even' een huis in een nieuwbouwproject gekocht waar we heel druk mee zijn. Nog wat laatste dingen die we nu moeten regelen maar daadwerkelijke oplevering is pas volgend jaar (tweede kwartaal). Wel handig getimed zo.. kan me nu afleiden met dingen regelen voor het nieuwe huis en baby gaat straks afleiding bieden van het lange wachten tot het huis af is.

Hoe gaat het met de dames hier?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:21

25 juli is onze mooie meid geboren.
Afbeelding

Met 41w maakte ze nog geen aanstalten te komen. In overleg met het ziekenhuis heb ik me een dag later laten inleiden. Na de zware zwangerschap zag ik nog langer wachten niet zo zitten.

Gelukkig een prima bevalling gehad. Het kwam wat moeilijk op gang.. Mijn lichaam maakte simpelweg geen aanstalten en heb daarom max weeën opwekkers gehad. Rond 1u kreeg mijn lichaam door wat de bedoeling was en ging het snel. Om half 2 vroeg ik om een ruggenprik en toen ik eenmaal daar terecht kon stak Emilie daar een stokje voor. Ipv naar de OK te gaan was ze daar in 3x persen.
Al met al waren we om 7u in het ziekenhuis, om 8u de vliezen doorgeprikt, om 9u aan de opwekkers gegaan en om 14.01u is ze geboren.

Dat het ook nog eens een meisje is is toch echt wel de kers op de taart.

Helaas heb ik wat last van de baby blues sinds drie dagen. Ik ben weer net zo onzeker over de voedingen (bv) als de eerste en heb wat meer moeite met het slaaptekort. Ondertussen hebben we hier een mannetje van 21 maanden rondlopen die het allemaal goed oppakt maar die wel wat moeilijk is (aanpassen aan de situatie). Voor zijn zusje is hij gelukkig heel lief en voorzichtig.

Komt allemaal vast goed maar de roze wolk die ik bij mijn zoon zijn geboorte had heeft hier maar 2 dagen geduurd en dat is wel een beetje een teleurstelling. Gelukkig heb ik een hele lieve man die nog een week vrij heeft van werk en heel veel doet en vooral heel lief voor me is.

Hopelijk vind ik snel het ritme (terug) en kan ik binnenkort een update posten dat alles hier helemaal lekker/goed loopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:45

Gefeliciteerd! *\o/*

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:11

Gefeliciteerd. Wat een ontzettend mooi meisje!
Bij een 2e is het ook gewoon wat zwaarder allemaal, je moet toch je aandacht verdelen.
Wel fijn dat je man nog lekker thuis is.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:37

Gefeliciteerd!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:58

Gefeliciteerd. Wat een prachtig klein meisje.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 23:17

Nou.. die update kwam sneller dan verwacht! Vanmiddag laatste dag kraamhulp en vk die kwam checken. Beide hebben aardig wat complimenten uitgedeeld over hoe goed de kleine meid het doet. Ineens ging later vandaag bij mij ook de knop om van 'help Hoe doen we dit' naar 'dit komt goed' en zat ik ook weer volop op mijn roze wolk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:10

Wat fijn. Lekker genieten nu.