Wie wakeboard er nog meer???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:37

Mooi lang stuk idd bij Hattem, niet veel beroepsvaart of wel?
Ennnn foto's!!!!

Anoniem

Re: Wie wakeboard er nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:47

Morgennnn ga ik weer het water op *\%/* *\%/* *\%/*

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 23:24

In weekend weinig beroepsvaart en mooi breed. Water was dit weekend niet ideaal helaas. Morgen ga ik zitten voor foto's en filmpjes ben ik nog niet aan toe gekomen. Mijn dikke faceplant is weer eens niet gefilmd. Ik wordt vaak vergeten.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 01:25

Eefj, veel plezier!!!

Alice, vergeten ze je zo maar :(:) :D , klinkt goed hoor de IJssel

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:50

Eefj33, ennnn was het lekker!!!

Alice13, geen plannen dit weekend?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 20:18

NEEE stress, drukte, verjaardagen :'( Gewoon huilen.
Jullie?

Morgen wel tijd om achter de PC is alle filmpjes door te spitten en te kijken of het nog wat is hahaha

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:17

Net nog even buienradar gespiekt en zo het er nu uitziet maandag middag, hier altijd wel een geregel met de paardjes omdat ze aan huis staan.
En goed zo ben wel benieuwd naar foto's en filmpjes hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 22:49

Wij zijn bezig met een huis, misschien dan ook paard naar huis. Lijkt mij inderdaad wel een geregel, een vd redenen om te twijfelen plus de hoeveelheid grond O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:29

Ooh ik heb echt heerlijk geboard, heb er nu nog spierpijn van :') Eindelijk springstart geleerd!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:37

Hoihoi,
Kom even binnenvallen. Vandaag voor t eerst een poging tot kitesurfen gedaan, iets te weinig wind/kleine kite helaas. Wil binnenkort weer een keer wakeboarden, ooit een keer gedaan bij een kabelbaan... Maar heb echt trauma's aan het terug zwemmen steeds :o haha Waar hebben jullie het geleerd?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 23:41

Stoer eefj33, ik wil ook aan de kabel spring start leren. Zitten starten lukt niet in Enschede ik sta links voor en de baan is rechtsom. Niet handig!!

Mixje, welkom! Wij hebben het wakeboarden onszelf geleerd. Met YouTube
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 03-06-17 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:44

Gaaf, maar bij een kabelbaan of met een boot? Wil weer naar een kabelbaan, maar niet eentje dat je een half uur moet zwemmen als je bij een bocht neer gaat haha

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 23:51

Wij hebben een boot.
Kabel 1 keer geprobeerd was toen geen succes. Erg veel opstart problemen. Achter de boot heb je langzaam vaart en bij de kabel krijg je in eens een ruk met 30km/h.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:54

Ooh ik ben ook linksvoor en start rechtsvoor, omdat de baan rechtsom is. Kan wel :) Op het rechte stuk daarna gewoon even switchen. Is niet moeilijk, je zet je gewicht op je hielen, zet je board dwars (voorste rand/tenenkant van je board omhoog houden zodat je niet gaat happen) en draait door totdat je andere voet voor staat.
Overigens kan ik zowel linksvoor als rechtsvoor starten en het hele rondje maken, zowel op een links als rechts draaiende baan. Oefening baart kunst :)

Mixje, je kan ook je kiteboard meenemen op de baan. Mag je geen opstakels mee nemen ivm de vinnen, maar het heeft mij enorm geholpen met zowel waken als kiten. Als je valt, wat in het begin gewoon vaak gebeurd, schop je je board zo uit en je hebt hem zo weer aan. Scheelt een hoop wachttijd! En dat hele stuken zwemmen, tja dat hoort erbij :+ Even doorheen bijten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 00:09

Ik kan wel switchen Eef ik kan alleen niet met rechts voor starten. Althans toen nog niet.
Moet ook nog wel erg wennen aan m'n nieuwe board. Super hard op m'n bek gegaan tijdens een switch iets wat ik anders echt super makkelijk doe maar nu is toch de balans op het board net iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:02

Ah ja, nieuw board is altijd even wennen :D Zit er nu toch overna te denken om een eigen wakeboardje te kopen, is het enige board dat mist in mijn collectie... Alleen vind ik het ook wel weer zonde geld eigenlijk, via mijn studentenvereniging kan ik best prima boardjes voor een paar euro per keer lenen. En met de 'weekly wake' die we houden op woensdag, kost het gebruik daarvan me niets. Nadeel is alleen wel dat ik niet altijd hetzelfde boardje onder me heb en deze niet volledig aan mijn voorkeuren kan afstellen... En zóveel wake ik nou ook weer niet, het blijft een dure sport en daar heb ik er al genoeg van :')

Morgen ga ik waarschijnlijk naar Burnside, als mijn rug een beetje meewerkt. Heb die vandaag verrekt toen ik aan het werk was bij Pro Freestyle -O- Twijfel alleen een beetje of ik met de rest mee ga (€20 voor 1,5 uur op de baan) of met de vroege auto (dagkaart €40, onbeperkt de baan op). Vorige keer bij Wet 'n Wild was 2 uur ook zo om, en Burnside is ook best veel zwemmen als je valt... Wat zouden jullie doen? Vervoerskosten komen er ook nog bij...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 20:46

Kan je niet even afwachten hoe je rug is??
Wel donders balen dat je je net verrekt de dag voor je lekker gaat boarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:22

Ja ik wacht morgenochtend even af, maar als ik ga dan wil ik er wel voor gaan zeg maar :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 21:33

Ja snap ik!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:46

Hoe was het eefj33?? Ging het een beetje goed met je rug?
Zittend leren starten heb ik ook echt onwijs lang over gedaan :+ Nu kan ik het wel, maar springstarten is veel chiller haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:19

Ik ben mee geweest, alleen in de avond. Dacht dat de hele dag misschien toch wel teveel van het goede was. Uiteindelijk ipv de 1,5 uur waar we voor betaald hadden, bijna 3 uur op de baan gestaan _/-\o_ Super chill!
Toen ik 's ochtends wakker werd, had ik eigenlijk bijna geen last meer van m'n rug. Op de baan voelde ik hem na 1,5 rondje (waren ook wel echt grote rondjes!) wel goed, dus steeds na 2 rondjes gewoon gestopt.
Springstart ging weer lekker en het laatste uur lekker lopen poedersuiker met een strapless directional :D Was echt super leuk haha! Nu nog op de wakeskate leren, die heeft een stuk minder volume en vind het starten daarmee echt super moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:31

Zo, ik heb net toch een poedersuiker sessie gehad -O- Springstart lukte niet meer, zelfs gewoon zittend starten ging moeizaam. Ontzettend weinig meters op het water gemaakt in verhouding met normaal. Op gegeven moment ben ik er maar gekapt want echt niks ging lekker :\ Ik had mijn dag duidelijk even niet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 23:40

Balen maar soms heb je dat. Misschien niet helemaal met je hoofd bij? Of wilde je juist te graag?
Wij hebben afgelopen weekend weer gevaren en ik begin al wel te wennen aan m'n board. Er zijn ook paar lieve foto's gemaakt die ik even zal delen.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben voor het eerst samen achter de boot gehangen. Me and my hubbie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:53

Tja was er gewoon niet helemaal bij denk ik. Energie was een beetje op. Weet dat dat soort dagen er ook bij zitten, heb het met alle boardsporten wel eens :)

En ooh wat schattig die foto's <3 Moet ook maar zorgen dat m'n volgende vriend een boarder is haha!