migraine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:47

Euforie schreef:
Na een wisseling van anticonceptie, kreeg ik enorme migraine aanvallen. Het duurde even, voor ik de link legde maar nadat ik terug ben gegaan op mijn oude anticonceptie, heb ik tot op heden geen aanval meer gehad.
Ook kwam ik laatst een artikel tegen, over accupunctuur in het oor en vervolgens dat bij een bepaalde piercing in het oor, de klachten bij veel mensen, direct overwaren na plaatsing. Het gaat dan om de piercing in dit gedeelte.

[ [url=m/6eyxwy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NQssoX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor degene die het liefste van de medicatie afwillen, misschien de moeite waard om daar wat meer over op te zoeken?

Iig veel sterkte en beterschap . Hoofdpijn en migraine klachten worden nog zo vaak onderschat. :(:)

Goh des te meer reden om zo'n piercing te nemen want ik heb daar echt laatst nog naar gekeken en vind het heel mooi, en als het daarnaast ook een positieve werking kan hebben op mijn hoofdpijn, dus is dat natuurlijk een win-win situatie.

Hier ook helaas erg veel migraine, loop er al heel lang mee, al zeker 14 jaar. Het is met vlagen wel minder, maar echt helemaal weg gaat het nooit. Ik merk dat goede voeding heel belangrijk is en dat dit echt wel veel invloed heeft.

Ik zit er ook aan te denken om een anticonceptiestaafje (of mirena spiraal) te nemen, dat moet ook goed werken, maar het kan ook juist de andere kant op slaan en dan werkt het juist averechts.

Mijn migraines zijn altijd heel heftig, in mijn stopweek (die begint op maandag) begint mijn hoofdpijn op woensdag, dan neem ik gemiddeld 5 dosissen sumatriptan 100mg, elke dag 1, en dan zakt het vanaf de dinsdag erop weer af. dan heb ik nog een paar dagen herstel en het weekend daarop is pas echt weg. Als ik dan ook nog last krijg van spierspanningen (door de medicijnen) dan kan ik ook nog spanningshoofdpijn krijgen, en zo bestaat mijn leven toch grotendeels uit hoofdpijn. Af en toe krijg ik ook een migraine aanval buiten mijn menstruatie om, die zijn nog heftiger, niet zo zeer in duur, maar wel in pijn. Daar helpt echt vrijwel niets tegen helaas....

Heeft iemand ervaring met een spiraal (of staafje) tegen migraine?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:36

Ik zou geen mirena nemen. Daar zitten hormonen in, in het staafje ook. Bij mij zijn mijn hoofdpijn en migraines begonnen met hormonale anticonceptie.

Als je voor een spiraal wilt gaan, neem dan een koperspiraal zonder hormonen.
Ik laat er morgen 1 zetten.

Individu

Re: migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:39

P.s. Kost wel 70,- euro bij elkaar. 20 voor het consult. En 50,- voor het spiraal.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:43

Bij mijn moeder en een van mijn buurvrouwen heeft de Mirena wel heel erg geholpen, maar dat verschilt heel erg per persoon, want ik hoor ook mensen waarbij het helemaal niet helpt. Dat is echt iets wat je persoonlijk moet ondervinden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:46

in het staafje en de spiraal zit wel een ander type hormoon, daardoor zou het juist wel kunnen helpen. Ik vind een spiraal wel een heftige ingreep, ik heb nog geen kinderen en heb wel een toekomstwens (wel echt voor later). Een staafje lijkt mij minder heftige te zijn, die gaat onder de huid in je arm.

Ik ben ook wel een periode helemaal gestopt met de hormonen, maar dat hielp eigenlijk niet. Een met een periode, bedoel ik meer dan een jaar. Mijn migraine werd niet heel veel minder, maar ook niet meer. Is wel al een aantal jaar geleden dat ik dit heb gedaan.

Edit: kosten vind ik meevallen, vind dat echt niet heel veel geld eerlijk gezegd, als ik daardoor minder migraine aanvallen zou hebben. Ik heb al genoeg geld uitgegeven aan medicatie e.d.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:47

Bij mij heeft niets zin tegen migraine.
Ik heb niet veel geprobeerd, ik heb gewoon op doktersvoorschrift prufen. Zwaardere variant van ibuprofen. Soms voel ik aan mijn hoofdpijn dat ik het niet weggeslikt krijg met ibu's of paracetamol. Dan neem ik zo'n zwaardere. Dat helpt vaak wel.
Tegen mijn aanvallen kan ik helemaal niks doen dan een coldpack uit de vriezer pakken en een halfuur afzien.
Ik krijg namelijk zeer heftige steken achter mijn oog. Welk oog wisselt af, ik kan er nog gewoon mee kijken maar steekt ze erg dat het af en toe tot huilens toe gaat. Hoewel ik toch best hoofdpijnen gewend ben. Maar goed, kan altijd erger. Mijn oma had echt 3 dagen complete bedrust nodig en dan nog stond ze met haar hoofd tegen de muur te bonken. Mijn moeder had echt vertroebelt zich tijdens een aanval en moest echt aan de medicatie. Ik heb alleen een aanval van 30 minuten achter het oog en moet daarna een dag of 2 herstellen (lees: gewoon doorgaan maar dan met ibu's in mn kontzak voor nood).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:54

Royce, maar heb je dan nog geen echte anti-migraine medicijnen geprobeerd? Want alleen met ibuprofen (ook de zwaardere) kom ik de dag niet door. Als ik geen sumatriptan zou hebben, weet ik niet wat ik zou moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:11

Ik WAS helemaal blij met de excedrin, tot die gewoon niets meer deed, het leek wel gewenning?
Toen gaf een mevrouw bij de Etos mij als tip om hun eigen merk Paradon (paracetamol en propyfenazon) te proberen en dat werkt momenteel voor mij voldoende. Als ik een aanval voel opkomen dan neem ik er twee, tien minuten daarna krijg ik kippenvel over mijn hele lijf, ben ik vijf minuten enorm misselijk en daarna zwakt alles wel af tot acceptabel. Ben ik hiermee te laat of is de aanval gewoon te erg, lig ik in bed, onder de dekens, te wachten en huilen tot het over gaat.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:14

Waardeloos Tica, Maxalt en naproxen hielp bij mij erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:42

Dat zou ik idd nog kunnen proberen als het echt niet gaat. Gelukkig gebeurt het me niet al te vaak.
Alles met ibuprofen er in hoef ik al niet te proberen, het middel is erger dan de kwaal in dat geval.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:47

Als je Maxalt probeert, niet erbij roken en heel veel water drinken. Is een heel heftig medicijn en het droogde me echt een soort van uit tot het punt dat ik bijna flauwviel en krampen kreeg in mijn middenrif.

Maar los daarvan was de migraine wel helemaal weg!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:20

Voor de mensen die zwanger zijn en migraine hebben. Ik heb dat ook gehad bij beide zwangerschappen, alleen in t begin maar wel heel vervelend! Ik heb toen de allerzwaarste paracetamolzetpillen gekocht en die gebruikt voor de nacht. Verder de coolstick die al eerder in dit topic wordt genoemd. Ik was er dan niet helemaal vanaf maar het werd er wel beter van.
Verder ben ik gebaat bij cafeine en je gelooft t niet maar ook bij speculaas. Er zitten bepaalde kruiden in die helpen tegen de misselijkheid.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:40

Zijn er meer mensen die migraines van maar 30 minuten hebben?

RoyceMack, je zou onderzoek kunnen doen naar klusterhoofdpijn.
Is erger dan migraine maar daarbij kan het voorkomen dat het inderdaad zo kort duurt.

Meeste mensen met migraines zijn 18 uur to 72 uur zoet met een aanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:46

Nee 30 minuten zou mooi zijn :)

Bij mij is het inderdaad 18 uur. Het begint met pijnlijke en gespannen rug- en nekspieren. En een minder goed zicht (witte vlekjes, wazig beeld met lezen).

Na enkele uren begint de pijn dan, die loopt van in mijn nek tot in mijn hoofd, altijd langs 1 kant / op 1 oog. Dan wordt het in snel tempo erger en ondraaglijker met flinke misselijkheid (en soms overgeven) tot gevolg.

De laatste uren trekt het dan langzaam weer weg.

Heel dat proces duurt dus exact 18 uur, daarna voel ik me beter / energieker dan voor een aanval.

72 uur lijkt me wel echt verschrikkelijk :(

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:59

Toen ik het las dacht ik ook van... 30 minuten... doen we ff *D

Ja, ik ben meestal 24 uur zoet. Laatste tijd duurt het minder lang. En heb ik ze minder vaak gelukkig. En ze zijn minder heftig.

Hoop ze helemaal kwijt te raken door dat koperspiraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:03

Nurofen! Ik heb regelmatig last van migraine. Nurofen werkt binnen een uurtje.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:20

Bij mij ook minimaal anderhalve dag. Meestal later in de middag trekt het verder weg, maar de volgende ochtend terug bij af.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:23

Ik wordt meestal wakker met en zonder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:23

Nee helaas hier ook 3 dagen.
Het begint in de nacht of ochtend en bouwt betreft pijn en misselijkheid op in de loop van de dag.
Dat houd zo aan dag 2. En dag 3 bouwt dat weer af in in de middag rond 4 uur heb ik alleen nog maar het gevoel dat ik overreden ben door een trein , maar geen migraine meer.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:47

Ik mag blij zijn als het eens korter is dan 3 dagen. Regelmatig ook wel langer. Maar dan is het niet de hele tijd zo heftig dat je half dood gaat gelukkig (tenminste, bij mij niet). Wel hou ik pijn, slecht zicht, niet kunnen focussen en scherp stellen, druk, en alle andere verschijnselen, maar dus minder heftig dan een aanval. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat het wel gaat. Maar grappig is het niet

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:10

Siesjuh, precies zoals jij heb ik het ook. Mijn aanvallen duren echt wel langer dan drie dagen, heel af en toe ben ik er met 1 of 2 dagen af, dan sta ik vaak raar te kijken.

Zonder medicatie kom ik een aanval echt niet door, de medicatie haalt de scherpe randjes eraf en zorgt er voor dat ik nog iets kan doen.