Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:31

Ik ben bijna 17 en weet vrij zeker dat ik nooit kinderen wil. Ik vind ze gewoon stom en vies. :') Uitzonderingen daargelaten hoor, ik heb bijvoorbeeld twee hele lieve oppaskindjes die niet stom en vies zijn <3 En toch zou ik ze zelf niet willen. Ze nemen zó veel tijd en energie in beslag en dat zou ik er nooit voor over hebben.
Vriendinnen van mij zijn al helemaal van 'Ik wil er drie en ze gaan zo en zo en zo heten!!!', er is er maar één waarvan het ook niet zo nodig hoeft.
Ik krijg ook vaak opmerkingen als 'dat komt nog wel', 'op jouw leeftijd was ik er ook nog niet mee bezig hoor' en 'het is echt een toevoeging', heel leuk voor jou, maar ik hoef het gewoon niet. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen/accepteren? %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:32

Meld zich!

_Reneee schreef:
Oké ik ben dan 'pas' 25 en ik weet ook zeker dat ik geen kinderen wil. Heb er gewoon niks mee. Soms zelfs een hekel aan ze. Ik ben dus ook bang dat ik straks buiten de boot gaat vallen als al mijn vriendinnen op jong zitten. Dus ik zoek ook vrienden die absoluut geen kinderen willen :+

Mijn vriendinnen zitten nu allemaal in de fase samenwonen/trouwen/kids en ik rol elk weekend nog dronken de kroeg uit.

"Oh dat komt nog wel", vind ik altijd zo'n dooddoener. Net of elke vrouw maar een kind moet baren. Word er ook echt pissig om. Ik ben er ook klaar mee om iedereen te overtuigen waarom ik geen kinderen wil.

[ [url=m/8U31OR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo herkenbaar dit :') Behalve dat ik in de weekenden hele dagen op stal hang ipv in de kroeg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:33

:') :') :')

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:34

Ik vind het voornamelijk soms wat vervelend (maar snap best dat dat niet anders is hoor) dat het ALTIJD om die kinderen draait.
Iemand komt op bezoek maar moet na een uur alweer naar huis omdat kind x moet eten.
Iemand komt niet op verjaardag want ze kan geen oppas vinden.

en werkelijk waar, de meest irritante vind ik nog wel als je een gesprek met iemand op verjaardag hebt en er blert er weer 1 doorheen........ en dan geven de meesten nog antwoord ook! 8)7 Schiet mij maar af hoor, maar mijn moeder zei vroeger "als grote mensen praten, zijn kleine mensen stil..."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:34

HorseTopShop schreef:

[ [url=m/ppgHBT.png]Afbeelding[/url] ]

:') _/-\o_

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:35

HorseTopShop schreef:

:')
Afbeelding

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:36

That's me in ten years time. :')
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 03-04-17 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:37

Dat de kinderen hun klep moeten houden als grote mensen praten zit er niet meer in tegenwoordig.
Maar ik heb mijn neefjes en nichtjes wat dat betreft wel opgevoed. }>

Dan beginnen ze tegen met te blaten als ik in gesprek ben en dan negeer ik ze gewoon.
En als ik dan klaar ben dan zeg ik heel vriendelijk, wat wilde jij zeggen?
En dan luister ik ook heel aandachtig.

En het grappige, ze wachten nu allemaal.
Maar ik denk dan wel, ouders, kunnen jullie zoiets simpels niet dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:38

Hier ook bewust geen kinderen.
Had ze op zich wel gewild maar ivm een genafwijking en psychische ellende heb ik bewust gekozen om geen kinderen te 'nemen'.
Voor m'n moeder rot, die had graag kleinkinderen van me gewild maar die krijgt enkel miauwende kleinkinderen en daar lopen er inmiddels 3 van. :D
M'n zusje heeft mijn aandeel aan menselijke kleinkinderen erbij genomen dus m'n moeder is wel gewoon oma. :)
Ik vind kinderen wel leuk, maar dan wel bij een ander graag en dat geldt ook voor puppies, kittens, veulens etcetc.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:40

Ik vind het voor mijn moeder wel eens sneu dat ze waarschijnlijk geen oma wordt.
Ik ben geen enig kind, maar ook mijn 'teamgenoot' is geen opofferingsgezind en zorgzaam type en bovendien al een beetje oud...

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:41

Ir1ne schreef:
HorseTopShop schreef:

:')
[ [url=m/72odrh.jpg]Afbeelding[/url] ]

whahahahaha dus dus :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:44

Ik twijfel nog heb er nu niks mee wordt in mei 29. Mijn vriend wil het op zich wel maar dramt gelukkig niet :') komt ook omdat zijn broer en zus net een kleine hebben. Ik mag ze weleens de fles geven maar voel er niks bij , hier heb je vreten klaar.

Ik denk misschien ook teveel na over hoeveel tijd het gaat kosten , trouwens vind ik ook dat we er al met teveel zijn en heb ik ook zoiets van de mens kan mekaar al niet meer uitstaan hoe is dat over tig jaar.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:44

bruintje123 schreef:
Dat de kinderen hun klep moeten houden als grote mensen praten zit er niet meer in tegenwoordig.

Dan beginnen ze tegen met te blaten als ik in gesprek ben en dan negeer ik ze gewoon.

denk ik ook heel vaak; schijnbaar niet!

Fair

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:46

Oh, dit is zo mijn topic :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:47

bruintje123 schreef:

Nee, uitgestelde aandacht is sneu. Je moet gewoon je kind laten opdringen en dan direct aandacht geven.
Lachen ook als ze dan op de middelbare school komen, heb ik 30 roepende jong in de klas zitten want die hebben nooit geleerd dat je wacht tot je mag praten en dat je netjes je hand opsteekt als je iets wil vragen. Roepen en meteen bediend willen worden, zo werkt dat. En dat lukt hen thuis prima.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:50

Goof,
hebben ze dan niet op de basisschool geleerd van de juffen en meesters dat ze in de klas wel moeten wachten?

Ik had het idee dat die dat met de kinderen wel voor elkaar hadden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:51

Ik zou best kinderen willen, ik wil ze alleen niet zelf baren haha, is er geen postorder bedrijf waar ik kan bestellen? :P

nee serieus, ik heb er helemaal niks mee, veel vriendinnen die nu wel kinderen krijgen en dan ook een hele rits aan 1 door, doet mij niks. En al die horrorverhalen van de bevalling, en dan zeggen, maar het deed geen pijn hoor, ben je daarna allemaal vergeten... uuuuuhhhh natuurlijk met 10 hechtingen onderin en in je buik, omdat ze je eerst 18 uur laten creperen en dan bedenken dat ze het er ook uit kunnen snijden, nou fijn. Ben blij dat ik er niets mee van doen heb.

en vervelende kinderen zijn over het algemeen die, die niet opgevoed zijn. Ik ken er een aantal die wel onder appel staan, en die zijn heel goed te hebben hoor.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:56

Eén van mijn favoriete opmerkingen tegenover mijn vrienden is overigens: "Weet je wat je ook kunt kopen voor die meer dan 100.000 euro die jullie aan je kinderen gaan uitgeven? Een Maserati Ghibli." Helaas delen zij mijn liefde voor auto's dan weer niet tot ze erin zitten. -O-

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:57

Kinderen....nee voor mij ook niet. Wist ik ook al heel jong en ben nu 41 en zeer gelukkig met mijn beslissing. Gelukkig ook een partner die niet wilde.

Heb een neefje, maar heb daar ook niks mee. Ik vind het een vervelend rotkind, maar daar hou ik wijselijk mijn mond over. Maar ze weten wel dat ze mij niet voor oppassen of iets dergelijks hoeven te vragen.

Ik heb elke opmerking over hormonen, kriebels en je weet niet wat je mist ook al gehad. Prima hoor, ik mis niks.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:01

Haha Summerly, die grap over die sportauto maken wij hier ook, alleen is het bij ons een BMW M4. :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:01

Vooral dat overal doorheen praten inderdaad. In gesprek zijn en dat het dan steeds "MAMAAAAA" is. Nou dan moet je me tegenhouden hoor. Vreselijk.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:02

Ik ben inmiddels 45, behoorlijk belegen dus, en heb nooit kinderen gewild.
Mijn huidige vriend heeft er echter 3, dat zijn alledrie pubers. Ik stoor me echt vreselijk aan de egoïstische instelling van deze kinderen en wat ik helemaal verschrikkelijk vind is hun idioot hoge factor luiheid. Niks willen, de hele dag op de bank hangen... echt afschuwelijk vind ik dat.
En ja, ik ben zelf ook jong geweest, maar luiheid werd niet geaccepteerd door mijn ouders en dat vreselijke egoïsme heeft er bij mij ook nooit ingezeten.
Maar ik accepteer ze, want ik kan inmiddels wel begrip opbrengen voor de onvoorwaardelijke liefde van een vader of moeder voor een kind.

En die banner voor zwangerschapsgym bij Dijkstra fysio is hier niet echt op zijn plaats :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:03

Wij geven ook liever geld uit aan de beestjes/auto's/vakanties :D :D :D

En kinderen die overal doorheen praten zijn echt heel erg vervelend

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:03

_Reneee schreef:
Vooral dat overal doorheen praten inderdaad. In gesprek zijn en dat het dan steeds "MAMAAAAA" is. Nou dan moet je me tegenhouden hoor. Vreselijk.

of nog erger:

MAAMAAAAA......

MAAAAAAAAAAMAA!!!!

MAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAAAAAAAAAAAA!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:04

Hoe dealen jullie met schoonmoeders en hun oma wensen?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze alle keuzes zal respecteren, máár ze wil toch wel graag oma worden :')