allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:36

Uit mijn hoofd is desloratadine van actavis / aurobindo ook lactose vrij, wellicht kan je die nog proberen als je dat niet hebt gedaan. En loratadine? Desloratadine is de actieve metaboliet van loratadine, wellicht ook nog een optie. Maar dat heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd. :\ En de smelt tabletjes van Aerius? En fexofenadine / Tellfast? Las dat je netelroos hebt, klopt dat? Hoor bij mij in de apotheek dat veel mensen baat hebben wij een H1 antagonist. Ook niet sederend trouwens.

Internationale apotheek is een hele goeie. Zelf laten maken door je apotheek gaat je bakken met geld kosten, dit wordt never nooit niet verzekerd puur omdat dit voor hun te duur is en er andere alternatieven zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 17:42

Internationale apotheek kan me niet helpen helaas. Spul is in principe alleen voor nl markt en beperkt dld daar is het al op.

Loratadine al geprobeert, op de een of andere rare reden doet mijn lijf daar niks mee. -O- mis ook wat stoffen waardoor naast geen enkele omzetting van lactose ook b12 niet wordt opgenomen. En nog meer stoffen moeizaam worden opgenomen of weer veel te goed en snel. Door grote hoeveelheden tussen mijn 4e en 12e is mijn spijsverteringssysteem niet meer zo als het moet zijn. Is mijn imuunsysteem af jong al van de leg en door geelzucht werkt ook lever niet meer 100% wat ook weer allergien meebrengt helaas. Wat het soms verrekte lastig maakt met medicatie oa.

Smelttabletten van aerus zit stikvol met aspartaam. Geprobeert gister, tenminste even aan gelikt en idd bekende reactie. Donald duck lippen en een tintelende tong en mondholte. -O-

Ik ga de rest eens nazoeken. Maar ja netelroos nu. Nooit eerder zo lang en hardnekkig gehad. Wel eens paar dagen na eten van bv teveel kleurstoffen of contact met kattenhaar. Alleen kwam het nu op ongelukkig moment omdat de hooikoorts flink erger werd en nu imuunsysteem van de leg is geraakt. En stomme netelroos maar blijft terugkomen. De pillen maken het nu enigszins houdbaar maar niet weg.

Hee die van actavis is idd lactose vrij :) eens de apotheek gaan bellen. Edit. Omdat actavis is overgenomen krijgen ze soms van actavis en soms van andere fabrikant aangeleverd. Is nooit duidelijk wanneer wat en is beiden andere samenstelling. Kan als extra alternatief achter de hand blijven. En ik weet dat ik een keer per jaar een extra lang op vakntie recept mag krijgen. Dit houdt in 6 maanden voorraad. Ga ik volgende week achterheen

melle_odet

Re: allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:09

Ik heb nog liggen van teva maar ik zie net dat hier ook lactose in zit, anders had je de mogen hebben

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:15

En lactase erbij slikken?

Ik heb desloratadine glenmark, heb voor je gekeken maar zit ook lactose in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 21:29

Nee dat is absoluut uitgesloten. Elke vorm van lactose hoe weinig ook gaat helemaal mis :r

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:51

En als je bijv. Daar weer iets tegen slikt? Niet dat het wenselijk is maar goed...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:46

Wat ik het rare vind is dat ik nergens terug kan vinden dat er problemen zijn met levering?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:46

Heb even gekeken voor je maar bij onze groothandel brocacef staat ook 10 april dat het weer uitgeleverd wordt. Ben alleen bang dat dit van de week wel aangepast als Sandoz iets anders heeft gezegd.
Wil maandag wel even voor je kijken of wij bij ons nog Sandoz hebben liggen weet niet wat ons voorkeursmerk is.(ziekenhuisapotheek)
Het is op dit moment echt een ramp met geneesmiddelen die niet leverbaar zijn. Wij hebben tegenwoordig 4 uur per dag iemand op assortiment zetten. Waarbij we alleen maar bezig zijn met alternatieven zoeken voor geneesmiddelen die niet leverbaar zijn.
Zelf laten maken door apotheek wordt denk ik lastig bij ons bij de groothandel is de grondstof tenminste niet verkrijgbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 17:51

Ik heb inmiddels drie doosjes opgehaald. Apotheek heeft er nu nog 6 liggen. Maandag de huisarts weer bellen voor een verlngde vakantie aanvraag. Dan zou ik nog eens drie en met geluk 6 doosjes kunnen ophalen.tenminste als huisarts wil meewerken daarin. Is nog net volgens de regels.

Genja als je zou willen kijken graag. Ik haal het nu niet seizoen door. Eigenlijk triest,kan me ook niet herrineren dat er ooit zoveel mdicatie zo lang niet leverbaar is. Ik weet dst er een tijdje war narigheid is geweest met brufen bruis. Ik heb toen een tijd griekse en italianse zakjes gehad.

Ook bij hun stond 11 april maar zij wisten helemaal van geen enkel leveringsprobleem. Bij mijn eigen apotheek stond ook vanaf week 39. Hetzelfde dat bij sandoz ook gemeld werd. Maar zij hebben sandoz als voorkeurs leverancier. Net als apotheek waar ik vandaag ben geweest.

Iets slikken tegen lactose is zinloos. Ik spuug binnen een kwartier alles weer uit en maag en darmen blijven dan dagen van streek waardoor ik niets kan binnenhouden. Moet geen lactose of varianten daarvan binnenkrijgen, een iet goed gespoeld koffielepeltje geeft al problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:10

Afbeelding

Wat raar dat jouw apotheek beweert dat het niet leverbaar is....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 18:11

Desloratine is voldoende leverbaar. Alleen die van sandoz niet helaas.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:44

purny schreef:
[ [url=m/7Dc9II.png]Afbeelding[/url] ]

Zo grappig dat meteen de conclusie getrokken wordt dat de apotheek het fout heeft. Zoals je in de openingstpost leest heeft apotheek moeite genoeg gedaan.
Apotheken balen echt gigantisch van al die leverings problemen. En zomaar in buitenland bestellen mag niet. Daar moet eerst toestemming voor gegeven

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 19:56

En het stomme daarvan is hoorde ik dus gister van de internationale apotheek. Is dat er alleen gekeken wordt naar de werkzame stof. Als daarvan voldoende te leveren is in nl zelf mogen ze niets uit het buitenland halen. Dan heb je dus gewoon pech als je zoals ik alleen een middel mag hebben. Daar wordt niet naar gekeken,

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:59

genja schreef:
purny schreef:
[ [url=m/7Dc9II.png]Afbeelding[/url] ]

Zo grappig dat meteen de conclusie getrokken wordt dat de apotheek het fout heeft. Zoals je in de openingstpost leest heeft apotheek moeite genoeg gedaan.
Apotheken balen echt gigantisch van al die leverings problemen. En zomaar in buitenland bestellen mag niet. Daar moet eerst toestemming voor gegeven

Nou of niet.. De apotheek heeft het altijd gedaan :roll: Importeren mag inderdaad niet zolang er voldoende alternatieven zijn. Daar zit ook nog eens een flinke boete op als er wel geïmporteerd wordt terwijl dit niet hoeft omdat er verschillende alternatieven zijn.

TS, je zou ook nog kunnen proberen om het gebruik te laten wijzigen eenmalig.. Mits je huisarts daar in mee wil gaan om je zo een grotere voorraad te geven. Bijv. van 1 tablet naar 2 per dag. Absoluut niet volgens de regeltjes, maar soms moet je creatief zijn helaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 20:02

Deze stap door nu een lang vakantie recept voor 6 maanden te laten uitschrijven terwijl ik donderdag avond een doosje heb gehaald en vandaag drie. En donderdag ook van apotheek al twee amdere middelen had gehad voor allergie. :') dat hangt ook al over de grens heen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:07

Nou ja als een medicijn niet goed zou zijn of als het niet leverbaar zou zijn hoor je dat op het nieuws of andere media. Dat was met de thyrax ook zo.
Ik geef alleen maar m'n bevindingen door hoor

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:16

Medicijnen die niet leverbaar zijn komen alleen in het nieuws als het probleem heel groot is en zoals in dit topic al geschreven is, er zijn andere medicijnen met dezelfde werkzame stof, dus waarschijnlijk is er voor een grote groep wel een goede vervanging, alleen niet voor specifieke gevallen zoals Karuna's situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:23

Manou schreef:
Medicijnen die niet leverbaar zijn komen alleen in het nieuws als het probleem heel groot is en zoals in dit topic al geschreven is, er zijn andere medicijnen met dezelfde werkzame stof, dus waarschijnlijk is er voor een grote groep wel een goede vervanging, alleen niet voor specifieke gevallen zoals Karuna's situatie.

Zeker bij allergie is een persoonlijk aangemeten medicatie een must.
off topic
Zou alleen prettig zijn als de overheid dat eens snapte en niet botweg het mes zet in oa de magistrale recepten en eist dat verzekeraars alleen het goedkoopste vergoeden.
Sorry is mijn stokpaardje. |o

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:29

purny schreef:
Nou ja als een medicijn niet goed zou zijn of als het niet leverbaar zou zijn hoor je dat op het nieuws of andere media. Dat was met de thyrax ook zo.

Dat komt ook in de media. Is al niet meer op 1 hand te tellen helaas. Thyrax is dan weer een ander verhaal. Deze medicatie komt zo spits en daar moet je echt op ingesteld worden dmv bloedtesten en heel veel wijzigingen in sterkte. TS heeft dan nog het "geluk" dat het maar lactose is (en een paar andere stoffen) waar ze niet tegen kan. Dit is makkelijker op te lossen, dan Thyrax te vervangen. Iets met appels en peren, hoop dat het wat verduideking brengt.

Een andere verpakking kan er al aan bij dragen dat je hele systeem ontregelt raakt. Ook met Thyrax, eerst in een potje, later in strip. Samenstelling was niks aan veranderd. Bleek echt door de manier van verpakken te komen. Is ook bij Kassa of Radar geweest.

Tja, marktwerking in de zorg. Daardoor krijg je fit soort geintjes. Recent in het nieuws gekozen over de bijdrage van Camcolit.. Ook een mooi voorbeeld van waarom marktwerking in de zorg niet oké is. Vind het onvoorstelbaar..

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:31

Pin je niet vast op week 39, mijn ervaring is dat het vaak nog wijzigd. En week 39 is het bij Sandoz binnen, vaak duurt het dan een week voor het bij de groothandel en daarna bij de apotheek terecht komt. Misschien is dat iets om mee te rekenen in je voorraadberekening!

En mocht er niets zijn, Ceban maakt veel middelen. Je apotheek zou daar misschien eens contact meer kunnen opnemen als ze dat nog niet gedaan hebben. Word niet altijd vergoed, maar dat zou je met de zorgverzekering moeten uitvechten gezien je medische noodzaak.
Succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 20:35

Ik ga ook uit dat aeek 39 niet haalbaar is. Zei sandoz ook al.
Ik heb geluk dat tot nu toe de medische noodzaak medicatie gewoon vergoed wordt. Ik heb werkelijk geen enkel goedkoop voorkeurs medicijn. Alles wat ik slik is duurder en medische noodzaak. :') zelfs schildklierpillen die een pietsje veel duurder zijn dat de gangbare variant, vanwege juist ja de lactose die er in zit. :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:19

purny schreef:

Zoals hier boven geschreven komt de hele belangrijke medicatie waar echt grote problemen mee zijn in het nieuws zoals thyrax, sulfazalazine en magnesium hydroxide. De rest is minder belangrijk voor de media omdat er minder gebruikers opzitten.
Maar het is echt om te huilen komen iedere dag weer middelen bij. Miconazol crème bv 1e keus bij schimmel infectie is sinds deze week ook hopeloos. We konden nog daktarin is het origineel bestellen maar ook meteen veel duurder.

De overheid en zorgverzekeraars moeten echt zo door gaan met hun regels.

@karuna ik kijk maandag even voor je. 3 voorraden waar het in therorie kan liggen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 22:27

Ok graag.
Miconazol ook al op. Gaat lekker zo. Ik snap dat kosten gedrukt moeten worden heb alleen steeds meer het idee dat ze op kleine bedragen willen besparen. maar de grote verspillingen, zoals een controle in het ziekenhuis voor honderden euros want dat is gemakkelijker boeken, daar betalen ze moeiteloos voor.

Had ik eerder geweten van het niet kunnen leveren was ik vorige week franse pharmacie ingedoken voor een alternatief. Stomme is dat ik veel medicatie daar wel mag hebben, bv prednison pillen gewoon lactose vrij. Cortico zalf zonder dingen waar ik niet tegen kan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:45

Ik kon opeens een euro per pil bij betalen. En ik slikte er 8 per dag, wat weinig was. Sommige slikte 12 a 16 per dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:22