Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:08

Catnip schreef:
Maar als je epilepsie hebt gekregen door die vaccinatie, snap ik niet waar al die onderzoeken dan voor nodig zijn. Als je epilepsie hebt, is dat gewoon vast te stellen zoals bij iedereen met epilepsie (EEG) - uitzonderingen daargelaten. En de oorzaak van epilepsie is wel vaker niet te achterhalen, epilepsie is nu eenmaal vaak een gevalletje van dikke pech.

Dus ik begrijp het medische mysterie bij jou niet zo goed? Wat maakt jouw epilepsie dan zo anders?

Het begon met epilepsie, en dat is op zich niet het einde van de wereld ofzo, maar daarna kwam de chronische vermoeidheid, lage weerstand, soms uitvalsverschijnselen, en dat is een korte samenvatting ervan eigenlijk. Ze begonnen met onderzoeken omdat ik niet alleen voor de epileptie kom in het ziekenhuis, ik kreeg na die vaccinatie ook vele andere vage klachten en na de vaccinatie waren dat er veel en gelukkig worden die nu wel minder maar ik ben geen bijzonder epileptie geval.

Nies_

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:29

En die verhalen waren er al nog voor die prik op de markt kwam in Nederland. Het zijn echt niet 1 of 2 spookverhalen. Waar rook is, is vuur. Over andere entingen zijn nog niet een kwart van de "spookverhalen" dus dat zegt sowieso al iets.

Denken dat iets wel veilig is omdat het getest is, is uiterst naïef.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:32

Ja de regering maakt expres mensen ziek en van chemtrails gaan we minder kritisch denken.

Het zijn altijd van die wazige websites en nieuwsbronnen, ik vind het naïef om er in te geloven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:39

Dat is inderdaad net zo naïef. Je moet zelf overwegen of je het het risico waard vind. Er valt genoeg informatie over te vinden, ook op niet wazige sites.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:44

No offens maar dat het voor jullie duidelijk is zegt verder niks als je er geen 6 + jarige opleiding voor hebt gedaan :=
Het is zo moeilijk om de klachten eraan te koppelen, en de wetenschappers achter de artikelen moeten een bepaalde klacht direct aan de vaccinatie kunnen koppelen. Het is niet dat ze het niet proberen, geloof me. Ze doen het echt niet omdat ze maar denken dat het werkt dus laten we het op mensen testen. Ze doen het omdat ze weten dat de mensen, als het groter geheel, er baat bij gaan hebben. Ze doen het niet voor de 1% die klachten krijgen na de prik, maar voor de 99% die nu een significant verminderde kans heeft op baarmoederhalskanker. Voor die honderden, duizenden mensen minder die anders het stempeltje 'kanker' hadden gekregen, die aan de chemo moeten, die 5x per week naar de radiotherapie moeten met al die vervelende bijwerkingen die daar bij komen.

Het blijft een overweging die je zelf moet gaan maken. Wegen de voordelen op tegen de nadelen?
Ik heb er in ieder geval geen enkele bijwerking aan over gehouden, en ken ook niemand direct die er echt ziek van geworden zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:57

Ik heb er 6 jaar geleden 3 gehad
Op wat spierpijn en grieperig/misselijk na geen last. Ik reageer meestal wat grieperig op vaccinaties

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 02:01

Ik heb die prikken nu een jaar of 9 geleden gehad, toen ik in Duitsland (dit vaccin Is dus eigenlijk door Duitsland al flink wat jaartjes getest voordat het in Nederland gebruikt werd) woonde. Ik had nergens last van, behalve enorme spierpijn in mijn arm.

Toen hij in Nederland op de markt kwam hoorde ik ook die verhalen. Maar ik leef nog steeds :D

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken. De kans op ernstige bijwerkingen is er bij ieder medicijn of iets dergelijks, maar die kans is zo extreem klein.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 02:03

RianneEnzo schreef:
Catnip schreef:
Maar als je epilepsie hebt gekregen door die vaccinatie, snap ik niet waar al die onderzoeken dan voor nodig zijn. Als je epilepsie hebt, is dat gewoon vast te stellen zoals bij iedereen met epilepsie (EEG) - uitzonderingen daargelaten. En de oorzaak van epilepsie is wel vaker niet te achterhalen, epilepsie is nu eenmaal vaak een gevalletje van dikke pech.

Dus ik begrijp het medische mysterie bij jou niet zo goed? Wat maakt jouw epilepsie dan zo anders?

Het begon met epilepsie, en dat is op zich niet het einde van de wereld ofzo, maar daarna kwam de chronische vermoeidheid, lage weerstand, soms uitvalsverschijnselen, en dat is een korte samenvatting ervan eigenlijk. Ze begonnen met onderzoeken omdat ik niet alleen voor de epileptie kom in het ziekenhuis, ik kreeg na die vaccinatie ook vele andere vage klachten en na de vaccinatie waren dat er veel en gelukkig worden die nu wel minder maar ik ben geen bijzonder epileptie geval.

Maar waarom ben je dan zo zeker dat het door die vaccinatie komt? Oprechte vraag hoor, ik was er natuurlijk niet bij :)

Jouw klachten zijn namelijk helemaal niet zo raar en verschijnen wel vaker 'uit het niets' bij meiden in de adolescentie (vaak door een combinatie van biologische en psychosociale factoren).

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 02:24

Ik heb er niks van gemerkt. Prima te doen. Nu helaas besmet met HPV, en ben dus erg blij dat ik het heb gedaan. Nu kan de vaccinatie het virus aanpakken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 02:26

Inney schreef:
Ik heb er niks van gemerkt. Prima te doen. Nu helaas besmet met HPV, en ben dus erg blij dat ik het heb gedaan. Nu kan de vaccinatie het virus aanpakken.

Is de vaccinatie niet juist bedoeld om het virus te voorkomen? En zou het niet kunnen dat je een mutatie van HPV hebt waar je níet tegen bent ingeënt?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 03:02

Natuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn met wat je allemaal in je lichaam krijgt. Maar als ik nou bijvoorbeeld de bijsluiter van paracetamol erbij pak, wat daar allemaal aan bijwerkingen op staat. Verschillende bloedafwijkingen, leververgiftiging, oedeem, depressie/verwardheid/hallucinaties en zo staat er nog wel meer op. Ik denk dat vrijwel niemand hier over nadenkt als hij/zij een paracetamolletje neemt tegen de hoofdpijn :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 07:19

Ik heb de prikjes jaren geleden gehad, bijna 10 jaar geleden ondertussen. Nooit last van gehad. Bij ons kon je dat op school laten doen en bijna alle meisjes van mijn klas hebben het laten doen en behalve wat spierpijn heeft er niemand echt last van gehad

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 07:23

TS: zorg dat je jezelf informeert en praat er over met je ouders.

Zorg dat je informatie van goede bronnen krijgt door je bijvoorbeeld in te lezen op de de site van de Rijksoverheid over HPV-vaccinaties of door bijvoorbeeld deze aflevering te kijken van Zorg.nu van Avro/Tros.
Klik ook gewoon door naar de onderzoeken die er genoemt worden zodat je deze ook kan lezen.

Bokt en andere fora zijn geen goede bronnen omdat iedereen daar zonder onderzoek een "conclusie" kan plaatsen.

Maar vooral, zorg ervoor dat je het er over hebt met je ouders. Maak samen de afweging of je het wel of niet gaat doen en zorg er voor dat je voor jezelf duidelijk hebt wááron je die keuze kiest.

Succes!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:18

Inmiddels alweer 10 jaar geleden dat ik deze heb gehad, behalve inderdaad wat spierpijn in mijn arm, niks aan de hand. Perfect gezond, mooie bloedwaardes. :)
Laat je niet gek maken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:21

Een bijwerking moet erop staan omdat elk lichaam anders reageert maar wil niet zeggen dat jou lichaam ook die bijwerkingen krijgt!
Ik had bijv bij de griepprik een onwijze grote plek en als je erop drukte viel ik flauw en werd er onwijs ziek van terwijl bijv 80% nergens last van had. Zou het voor je eigen gezondheid gewoon toch even doen
En ik leer nu medicatie als je alles bijwerkingen leest van dood normale medicatie denk je wauw :') dan durf je niks meer te nemen

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:35

Ik heb deze prik ongeveer 4 jaar geleden gehad en ik heb er wat aan overgehouden namelijk chronische vermoeid. Ik werd niet geloofd door mijn huisarts en volgens hem zou het komen door de pubertijd. Voor deze prik ben ik echt nooit ziek geweest en sinds ik de prik heb gehad blijf ik maandelijks thuis. Deze 'aandoening' is vreselijk maar ik hoop maar dat , omdat ik deze prik heb gehad, de kans op kanker kleiner is geworden. Ik heb overigens de tweede prik niet gehad.

Je moet zelf goed nadenken of je de prik wilt halen. Iedereen reageert er anders op en het is en blijft een gok maar in het grootste gedeelte van de gevallen gaat het goed.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:54

RianneEnzo schreef:
Zoals ik al zei voor "ons" is het inderdaad 100% duidelijk waar het vandaan komt. Want na al die onderzoeken die ik heb gehad, zijn er veel buitenstaanders die denken dat als ze zoiets op de markt gooien dat het dan wel goed moet zijn en dat begrijp ik dan ook wel want die zien niet hoeveel onderzoeken ik onderga of die zien niet wat ik dagelijks meemaak. In de tijd dat ik die hpv vaccinatie kreeg ben ik ingespoten met het Cervarix middel wat is ontwikkeld door GlaxoSmithKline.

Er zijn meer gevallen waar meisjes na de vaccinatie klachten krijgen, maar er zijn vele die het niet melden omdat ze het niet kunnen terugkoppelen aan de vaccinatie. Er is ook genoeg te vinden over de hpv vaccinatie op internet.

In Australië zijn ook heel veel klachten bekend ondertussen, maar daar gebruiken ze Gardasil. o.a. 16-jairge meiden die nu al in een rolstoel zitten omdat ze een soort van MS verschijnselen vertonen.

Zelf heb ik de vaccinatie niet gehad, werd pas een jaar later ingevoerd en mijn generatie was toen dus een jaar te oud voor de doelgroep.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:16

Zoals ik er nu in sta wil ik niet dat mijn dochter deze prik gaat halen als ze 12 is. Ik heb er ook teveel nare bijwerkingen van gezien en dat vergeef ik mezelf nooit dan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:27

Ik zou het zeker doen, ik heb HPV actieve cellen (op een andere plaats dan gewoonlijk) en de controle en de schrik op meer is elk half jaar toch niet fijn.

De spookverhalen ontwikkelen zich echt rond elk vaccin

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:32

Ik behoor helaas tot de groep waarbij het misging. Wil ik nu angst aanjagen? Nee. Tuurlijk het zal me altijd blijven tekenen en ik zal zelf mijn dochters niet enten maar bij een vaccinatie zijn nou eenmaal bijwerkingen en bij mij helaas levensveranderend.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:36

Mijn dochter is 12 en heb onlangs de brief hiervoor ook ontvangen.
Na het al een paar jaar gevolgd te hebben in de media, internet etc hebben we besloten om de prik toch niet te laten zetten.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:48

Dit onderwerp past beter op subforum [MWS] Mensenwelzijn en Sport, daarom ga ik het even verplaatsen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:53

Ik heb de prik bewust niet laten zetten. Het beschermt slechts tegen 3 of 4 soorten dus je kan het alsnog krijgen. Je moet dus nog steeds gaan om uitstrijkjes wil je 100% zeker zijn dat je geen andere soort van het virus hebt.
Als je toch nog steeds moet gaan, vind ik het echt belachelijk om die prik te laten zetten.

Ik krijg momenteel in het school les van een arts en die zegt dat hij het niemand aanraadt.

Mijn zus heeft de prik overigens gehad en is besmet met een andere soort. Dus nja...

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 09:58

Bedankt voor het verplaatsen.

Vandaag met en klasgenoten gesproken waarvan de meesten het doen maar enkelen niet. Schiet bij mij nog niet echt op.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:58

Ik heb 'm jaren geleden ook gehaald. Ik had geen schrik van naalden en dacht: mwah, prima.
Nu woon ik samen met een farmaceut en die raadt het af om dit vaccin toe te laten dienen. Hij had er legio redenen voor. Eerder kon ik me al wel voor m'n kop slaan dat ik zo laconiek gewoon die prik ben gaan halen, maar goed... 'Kwaad' is al geschied.
Overigens werd ik er niet onvruchtbaar van. Koter komt in juli. :Y)