Ik snap wat je zegt maar zo simpel is het gewoon niet. Je kan niet zeggen ik ben bang en dan horen 'oh wees maar niet bang' maar het komt vast goed met mij.
Ik zeg gewoon van mezelf dat ik kieskeurig ben.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeepsop schreef:Goof ik denk dat je tegen mij praat? Ik heb nooit gezegd dat ik bindingsangt heb.
Ik snap wat je zegt maar zo simpel is het gewoon niet. Je kan niet zeggen ik ben bang en dan horen 'oh wees maar niet bang' maar het komt vast goed met mij.
Ik zeg gewoon van mezelf dat ik kieskeurig ben.Dat ben ik met alles dus ook vast met jongens.
Jildau schreef:Sureido: als daten niks voor jou is dan kun je Tinder wel verwijderen en wordt een relatie krijgen verrekte lastig. Of je moet mee willen doen aan 'Married by first sight' maar dat vind ik vrij heftig als je bindingsangst hebt.![]()
Je zult iemand moeten leren kennen voordat je een relatie hebt en zonder af te spreken is dat lastig.
Jildau schreef:Maar stel je treft iemand in de kroeg of in de supermarkt. Dan wissel je nummers uit, ga je appen en spreek je ook een date af. Enige verschil is dan dat je een allereerste indruk hebt maar toch vond ik de eerste keer afspreken met mijn kroegdate buiten de kroeg ook doodeng.
Thenexttry schreef:Bindingsangst is gewoon een hele lastige.
Het is draken op de weg zien die er niet zijn, benauwd en/of paniekerig worden bij bepaalde ideeën en dat terwijl er niets aan de hand is.
Eigenlijk is het een soort van een hele dikke muur om je heen hebben en als een idioot de stukjes die je crush/partner/date aan het afbrokkelen is proberen terug te plakken. Wanneer je merkt dat dat je dat niet bij kan houden en de muur sneller afbreekt dan jij hem weer opbouwt dan is het schrikken, een streep erdoorheen zetten en zo'n afstand creëren dat je het weer rustig op kan bouwen.
Dit is ook even kort door de bocht hoor, maar zomaar even een voorbeeld.
Zeepsop schreef:Jildau schreef:Maar stel je treft iemand in de kroeg of in de supermarkt. Dan wissel je nummers uit, ga je appen en spreek je ook een date af. Enige verschil is dan dat je een allereerste indruk hebt maar toch vond ik de eerste keer afspreken met mijn kroegdate buiten de kroeg ook doodeng.
Moet ik diegene met wie ik een date wil wel nog eerst even vinden.
Jildau schreef:Daar gaat het toch niet om in wat ik probeer duidelijk te maken? Er zijn tegenwoordig een hoop manieren om in korte tijd veel mensen te ontmoeten, zelfs gewoon vanaf de bank. Als je daar niet open voor staat dan wordt het lastig.
Thenexttry schreef:Trouwens even voor de duidelijkheid:
Bindingsangst is geen excuus of reden om vreemd te kunnen gaan of andere te zoenen, daten etc.
Zeepsop schreef:Jildau schreef:Daar gaat het toch niet om in wat ik probeer duidelijk te maken? Er zijn tegenwoordig een hoop manieren om in korte tijd veel mensen te ontmoeten, zelfs gewoon vanaf de bank. Als je daar niet open voor staat dan wordt het lastig.
Sorry dan had ik het niet goed begrepen
Edit: Fijn ook dat je zegt 'dan wordt het lastig'. Zulke opmerkingen heb ik helemaal niks aan en maken mijn gevoel alleen nog maar erger.
Maar ik weet niet eens wie je bent dus laat staan dat je ook maar iets van mij zult begrijpen. De enige reden dat ik in dit topic reageer is omdat het fijn is om te weten dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.
Thenexttry schreef:Bindingsangst is gewoon een hele lastige.
Het is draken op de weg zien die er niet zijn, benauwd en/of paniekerig worden bij bepaalde ideeën en dat terwijl er niets aan de hand is.
Eigenlijk is het een soort van een hele dikke muur om je heen hebben en als een idioot de stukjes die je crush/partner/date aan het afbrokkelen is proberen terug te plakken. Wanneer je merkt dat dat je dat niet bij kan houden en de muur sneller afbreekt dan jij hem weer opbouwt dan is het schrikken, een streep erdoorheen zetten en zo'n afstand creëren dat je het weer rustig op kan bouwen.
Dit is ook even kort door de bocht hoor, maar zomaar even een voorbeeld.