Heb ik bindingsangst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:05

Goof ik denk dat je tegen mij praat? Ik heb nooit gezegd dat ik bindingsangt heb. :P
Ik snap wat je zegt maar zo simpel is het gewoon niet. Je kan niet zeggen ik ben bang en dan horen 'oh wees maar niet bang' maar het komt vast goed met mij.

Ik zeg gewoon van mezelf dat ik kieskeurig ben. {:} Dat ben ik met alles dus ook vast met jongens.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:08

Ik kan mij niet voorstellen dat ik bindingsangst heb maar ook ik ren weg als iemand al heel snel klef gaat lopen doen. Dat is gewoon iets waar ik niet van houd. Ook ik was altijd bang en zenuwachtig voor dates, dat lijkt mij vrij normaal. En ook ik haakte snel af als het serieuzer werd want dat wilde ik dan helemaal niet of het ging me gewoon te snel.

Dat zijn dingen die volgens mij gewoon heel normaal zijn en niks met bindingsangst te maken hebben. Tot ik mijn huidige vriend trof, daar wilde ik mij het liefst gelijk aan binden. :D Echt een gevoel van okee jou vind ik geweldig, mag ik je hebben? :')

Denk echt dat veel te maken heeft met de juiste persoon.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:10

Maar ik kan juist super goed met nieuwe mensen praten.. ik heb als reisleiding gewerkt dus ben er niet vies van nieuwe mensen te leren kennen en uit mijn comfort zone te gaan, maar zodra het over jongens gaat klap ik dicht. :') Ik mag toch hopen dat ik niet echt bindingsangst heb, zou ik niet chill vinden. Maar nu beïnvloed het me wel dat ik telkens niet durf/ geen zin heb. En ik gooi het er telkens op dat ik het vrijgezelle leven zo leuk vind, maar ik zou ook lekker op de bank willen hangen met iemand :(

En het ergste is nog dat ook al ken ik diegene al een jaar, nog haak ik af op het laatste moment.

Ja ik zit ook op tonder, maar ik heb nog nooit een date gehad via tinder omdat dat gewoon niks voor mij is :') ik zie mezelf al gaan..

Jildau: ik was helemaal verliefd op die jongen die ik dus beschreef (al sinds mijn 12e ofzo) en toen in het buitenland heb ik er vanaf gezien..

Ik zou zo graag de ware tegen komen, en ja ik ben jong.. maar wanneer de meeste vriendinnen bezig zijn met samenwonen etc (heb ook wel oudere vriendinnen) of gewoon al jaren een relatie hebben, voelt het opeens wel oud.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:20

Zeepsop schreef:
Goof ik denk dat je tegen mij praat? Ik heb nooit gezegd dat ik bindingsangt heb. :P
Ik snap wat je zegt maar zo simpel is het gewoon niet. Je kan niet zeggen ik ben bang en dan horen 'oh wees maar niet bang' maar het komt vast goed met mij.

Ik zeg gewoon van mezelf dat ik kieskeurig ben. {:} Dat ben ik met alles dus ook vast met jongens.

Even een toevoeging: het rare van mezelf vind ik is dat ik in mijn jeugd in het buitenland heb gewoond voor een paar jaar. Mn ouders hadden me gewoon naar school gestuurd zonder dat ik de taal kende ennn succes. Daar ben ik wel zoveel sterker uitgekomen en toch vind ik het moeilijk. Dus ik heb al in zo'n situatie gestaan, aan de andere kant van de wereld zelfs.

Goof

Re: Heb ik bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:21

Oh wacht, ik reageer door elkaar op jou en sureido. Om het makkelijk te maken :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:27

Sureido: als daten niks voor jou is dan kun je Tinder wel verwijderen en wordt een relatie krijgen verrekte lastig. Of je moet mee willen doen aan 'Married by first sight' maar dat vind ik vrij heftig als je bindingsangst hebt. :D

Je zult iemand moeten leren kennen voordat je een relatie hebt en zonder af te spreken is dat lastig.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:28

Goof schreef:
Oh wacht, ik reageer door elkaar op jou en sureido. Om het makkelijk te maken :+

Oh :')

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:37

Jildau schreef:
Sureido: als daten niks voor jou is dan kun je Tinder wel verwijderen en wordt een relatie krijgen verrekte lastig. Of je moet mee willen doen aan 'Married by first sight' maar dat vind ik vrij heftig als je bindingsangst hebt. :D

Je zult iemand moeten leren kennen voordat je een relatie hebt en zonder af te spreken is dat lastig.

Ik hoop gewoon iemand te vinden die me niet alleen maar benadert via whatsapp oid. Dat is nu iedere keer gebeurd en dat vind ik gewoon stom. Waarom moet het allemaal via een bericht. Liever dat ik gewoon aan de praat raak met iemand in het echt, dan is denk ik ook de drempel weg van een date.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:46

Maar stel je treft iemand in de kroeg of in de supermarkt. Dan wissel je nummers uit, ga je appen en spreek je ook een date af. Enige verschil is dan dat je een allereerste indruk hebt maar toch vond ik de eerste keer afspreken met mijn kroegdate buiten de kroeg ook doodeng. :D

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:54

Jildau schreef:
Maar stel je treft iemand in de kroeg of in de supermarkt. Dan wissel je nummers uit, ga je appen en spreek je ook een date af. Enige verschil is dan dat je een allereerste indruk hebt maar toch vond ik de eerste keer afspreken met mijn kroegdate buiten de kroeg ook doodeng. :D

Moet ik diegene met wie ik een date wil wel nog eerst even vinden.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:58

Bindingsangst is gewoon een hele lastige.

Het is draken op de weg zien die er niet zijn, benauwd en/of paniekerig worden bij bepaalde ideeën en dat terwijl er niets aan de hand is.

Eigenlijk is het een soort van een hele dikke muur om je heen hebben en als een idioot de stukjes die je crush/partner/date aan het afbrokkelen is proberen terug te plakken. Wanneer je merkt dat dat je dat niet bij kan houden en de muur sneller afbreekt dan jij hem weer opbouwt dan is het schrikken, een streep erdoorheen zetten en zo'n afstand creëren dat je het weer rustig op kan bouwen.

Dit is ook even kort door de bocht hoor, maar zomaar even een voorbeeld.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:07

Thenexttry schreef:

Het is draken op de weg zien die er niet zijn, benauwd en/of paniekerig worden bij bepaalde ideeën en dat terwijl er niets aan de hand is.

Eigenlijk is het een soort van een hele dikke muur om je heen hebben en als een idioot de stukjes die je crush/partner/date aan het afbrokkelen is proberen terug te plakken. Wanneer je merkt dat dat je dat niet bij kan houden en de muur sneller afbreekt dan jij hem weer opbouwt dan is het schrikken, een streep erdoorheen zetten en zo'n afstand creëren dat je het weer rustig op kan bouwen.

Mooi verwoord! Ik ben nu aan het daten met een hele leuke jongen met deze symptomen. Het is voor mij wel heel lastig, alles ging super goed en opeens sloeg hij helemaal om en ging terug afstand creëren. Dit maakt mij dan weer heel onzeker want ik denk dan dat hij aan mij twijfelt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:09

Zeepsop schreef:
Jildau schreef:

Moet ik diegene met wie ik een date wil wel nog eerst even vinden.

Daar gaat het toch niet om in wat ik probeer duidelijk te maken? Er zijn tegenwoordig een hoop manieren om in korte tijd veel mensen te ontmoeten, zelfs gewoon vanaf de bank. Als je daar niet open voor staat dan wordt het lastig.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:12

Het is ook echt lastig en heel vervelend.
Je moet zelf ook over dat stukje heen kunnen komen, het relativeren en door kunnen gaan alleen dat werkt ook niet zo makkelijk als gezegd.

Ik kan dus iemand zijn die dan gaat porren/testen etc om dan een moment te kunnen vinden dat ik denk "Zie je!"

En dat is echt vervelend vooral als je weet dat je echt super bij elkaar past, maar je gewoon van die achterlijke stomme dingen gaat denken doen etc waardoor je het naar de klote gaat helpen.

Florence, je moet je niet laten misleiden door iemand of zo'n jongen, maar als jij zeker weet dat zijn intenties goed zijn geef hem dan die ruimte. Dan loopt het echt wel los en anders.... benoem het. Als je het benoemt kan dat ook heel veel schelen, want dan is het niet iets om zelf tegen te knokken.

Trouwens even voor de duidelijkheid:

Bindingsangst is geen excuus of reden om vreemd te kunnen gaan of andere te zoenen, daten etc.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:13

Jildau schreef:
Daar gaat het toch niet om in wat ik probeer duidelijk te maken? Er zijn tegenwoordig een hoop manieren om in korte tijd veel mensen te ontmoeten, zelfs gewoon vanaf de bank. Als je daar niet open voor staat dan wordt het lastig.

Sorry dan had ik het niet goed begrepen

Edit: Fijn ook dat je zegt 'dan wordt het lastig'. Zulke opmerkingen heb ik helemaal niks aan en maken mijn gevoel alleen nog maar erger. Ik hoef mij op geen enkele manier tegen jou te gaan verdedigen.

Maar ik weet niet eens wie je bent dus laat staan dat je ook maar iets van mij zult begrijpen. De enige reden dat ik in dit topic reageer is omdat het fijn is om te weten dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.
Laatst bijgewerkt door Zeepsop op 03-03-17 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:22

Thenexttry schreef:
Trouwens even voor de duidelijkheid:

Bindingsangst is geen excuus of reden om vreemd te kunnen gaan of andere te zoenen, daten etc.

Als je het daadwerkelijk hebt niet nee. ;)

Maar hoeveel mensen op bijvoorbeeld Tinder afhaken als het wat te serieus wordt omdat ze graag gewoon vrijgezel willen blijven? Heel veel. En ik hoor zovaak dan het excuus van ja want ik heb bindingsangst en dan zie je een week later dat ze bijvoorbeeld weer bij hun ex zitten. Het -he's just not that into you- geval welke dan bindingsangst maar als excuus gebruikt.

Mensen die bindingsangst hebben doen dit niet. Maar nu de term wat bekender is, is het voor mensen die het niet hebben wel makkelijk om ermee te strooien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:25

Zeepsop schreef:
Jildau schreef:

Sorry dan had ik het niet goed begrepen

Edit: Fijn ook dat je zegt 'dan wordt het lastig'. Zulke opmerkingen heb ik helemaal niks aan en maken mijn gevoel alleen nog maar erger.

Maar ik weet niet eens wie je bent dus laat staan dat je ook maar iets van mij zult begrijpen. De enige reden dat ik in dit topic reageer is omdat het fijn is om te weten dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Ik wil je gevoel niet erger maken, mijn excuses daarvoor. Wel denk ik dat een relatie je meestal niet aan komt waaien. Als je wel graag een relatie wilt maar niet durft/wilt daten dan zou ik proberen iets aan de oorzaak te gaan doen. Je geeft zelf aan dat het gewoon eens doen niet werkt voor je. Dan zou ik er eventueel hulp bij zoeken en over praten met iemand.

Want het is toch rot als je graag een relatie zou willen maar dat niet lukt door bepaalde angsten. Daar is vast iets aan te doen!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:55

Jildau ik snap je punt alleen je praat alsof tinder of de kroeg de enige manier is om iemand te ontmoeten en dat is niet zo. Mijn ouders hebben elkaar ontmoet in de ski les in Zwitserland toen ze iets van 35 waren en zijn nu al meer dan 20 jaar samen. Maar ook bijvoorbeeld op school of werk kan je iemand ontmoeten en diegene op die manier leren kennen. Ik laat het wel over me heen komen. Mijn neef bijvoorbeeld is ook tot z'n 25e vrijgezel geweest en is nu samen met een hele leuke meid.

Ik heb vaak genoeg gehoord dat liefde je overvalt dus ik zie wel wat er gebeurd. Zoals anderen hier al zeiden, ik ben pas 19.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:12

Nou, als ik iemand van tinder eerst in de kroeg zie (met wat alcohol op) heb ik iig een idee of ik het wel zou gaan durven, omdat ik hem dan in het echt gezien heb voor een daadwerkelijke date.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:37

Dat is zeker niet de enige manier en dat verkondig ik ook nergens. Ik zeg alleen dat je meestal wel eerst gaat afspreken met iemand voordat je een relatie krijgt. Je kan overal iemand ontmoeten maar jij geeft zelf aan dat iemand ontmoeten lastig is dus daarom begon ik over Tinder. En je zegt zelf dat je graag een relatie wilt.

Dat het nu omgeslagen is en je gewoon wacht en over je heen laat komen is natuurlijk ook prima. Doen wat goed voelt. Ik zei alleen dat als je iets graag wilt je er meestal wat voor moet doen. En als dat niet lukt door angsten je misschien daar hulp voor kon zoeken. Was niet gemeen bedoelt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:26

Thenexttry schreef:

Wat jij beschrijft is onzekerheid in de relatie. Niet jezelf durven zijn, twijfelen, niet zeker weten wat je wil. Dat is een leerproces; het vinden van je identiteit, zelfacceptatie en vertrouwen.
Is in mijn ogen geen bindingsangst.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:07

Lante ik zei ook t is een voorbeeld en even kort door de bocht.

Het niet jezelf durven zijn identiteit vinden etc onzeker zijn is bij mijzelf absoluut niet van toepassing. Maar zoals ik zei is het wel een onderdeel van die bindingsangst die ik ervaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:44

Overigens is het ook belangrijk om je grenzen aan te geven. Dus aan te geven wanneer jij vind dat hij te dicht in je comfortzone komt. Dit heb ik gister aangegeven dat ik niet van zijn taal hou en hij ging er rekening mee houden. Kwam ook tot de conclusie dat het benoemen van zijn meisje nog veel te vroeg is.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:24

Am I late to the party?

Ik herken heel veel van mezelf in de eerste berichten in dit topic. Lotgenootjes! *\o/* Ik herken het heel sterk, vroeger veel gepest, het 'veilig' leuk vinden van een jongen omdat hij toch onbereikbaar is, maar het dan wel uitmaken met de jongen die stapel op me is, omdat hij al een hele toekomst van huisje boompje baby voor zich ziet.

Ik ben daar toen heel hard van weggerend :oo

Vaak vind ik het zonde dat ik single ben ja, omdat ik niet iemand heb om op terug te vallen, waarmee ik dagjes uit kan doen, samen op de bank kan hangen en dat soort dingen. Maar aan de andere kant, toen ik wél een relatie had en deze dingen kon doen, voelde het vaak als een verplichting om tijd samen door te brengen, omdat hij véél meer behoefte had aan samenzijn dan ik. Waar ik voldoende heb aan 1 of 2x per week iets samen doen, wilde hij elke dag bij elkaar zijn. Ik denk niet dat het bij mij zozeer bindingsangst was, dan dat ik veel eigen ruimte en 'alone time' nodig heb. Ook ging de relatie inderdaad erg snel, omdat we elkaar al kenden. Te snel.

Voor mij was hij dus niet de juiste :n Inmiddels heeft hij een leuke nieuwe vriendin, en ik heb het veel te druk voor een vriend, dus het is wel prima zo :P

Ik ben benieuwd of dat nog komt, maar voorlopig zit ik er niet teveel over in.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:39

Zou het echt aan pesten liggen? Ik ben vroeger ook gepest maar sinds groep 8 heb ik wel veel vriendinnen en nooit meer gepest geweest..