pijn links in onderbuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: pijn links in onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:23

Blinde darm ontsteking kan zich toch echt anders voordoen.

Ik heb er 2/3 jaar mee rondgelopen achteraf gezien. Was een heel herkenbare pijn, net onder mijn middenrif. Opgeblazen buik, kon niets. Wist niet hoe ik moest zitten, liggen of wat ook. Ging kruipend van de pijn. Door HA meermaals weggestuurd met PDS.

Uiteindelijk weer zo enorm last, zelfde herkenbare pijn (weer geen koorts, braken oid) dus naar de HA post. Maagzweer was de conclusie.
Dag erna, op zondag, nog steeds vreselijk. Tot eind vd middag, toen was het of ze een mes in mijn rechterzij zetten. Tot op dat moment had ik nooit pijn gehad rechts, of links. Weer naar de HA post. Deze arts dacht toch aan blindedarm. Op naar het ziekenhuis met ambulance, want was nu zo enorm beroerd en had zoveel pijn dat mijn vader niet de rit naar het ziekenhuis aandurfde. Op de scan was alleen heel veel vocht te zien. Dus kijkoperatie, maar waarvoor was niet duidelijk.
Uiteindelijk bleek mijn blindedarm volledig geabcedeerd te zijn en gesprongen. Ik had al buikvliesontsteking ook. Moest een week aan AB infuus omdat het zoooo vreselijk 'vies' van binnen was door dat abces.
Aan de chirurg de vraag gesteld of het überhaupt kon dat ik hier meerdere jaren last van heb gehad. Zeldzaam, maar ja dat kan. Ondertussen is het bijna 7 jaar geleden ik heb die pijn nooit meer gehad.

Niet elke ontsteking verloopt hetzelfde, het kan op meerdere manieren tot uiting komen.

Wordt de pijn te erg, trek dan gewoon weer aan de bel meid! Als je ligt te kreperen van de pijn zeker doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:33

Heb je zeker gelijk in Michelle. Ik heb ook ruim 3 jaar met een blinde darm ontsteking gelopen, had nooit koorts, was niet enorm ziek (maar goed was ik ook zelden bij de vele hersen- en buikvliesontstekingen...), geen verhoogd crp/leuco's, echo was ie niet zichtbaar, zeer ernstige obstipatie (door de ontsteking lagen mijn darmen volledig stil, helaas nog steeds), enz.

Vorig jaar 1 januari met spoed eruit gehaald (voor t eerst had ik een verhoogd crp en MRI heel minimaal afwijkend, maar nog altijd geen koorts oid), gevolg buikvliesontsteking en hersenvliesontsteking (dat laatste gebeurd normaal niet, maar ik heb drains van hersenen naar buik :+ ).

Ik had overigens in de hele buik pijn, inderdaad opgeblazen ook. Echter ook wel regelmatig rechts onder en duidelijk loslaat pijn. Werd telkens weg gestuurd met pds...

Dit zijn alleen wel uitzonderingen, maar komen wel degelijk voor. Geen koorts, niet erg ziek, etc. Betekend niet dat het niet mogelijk is. Het is alleen niet typisch.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:49

Huisartsen weten helaas inderdaad ook lang niet altijd af van hoe ze (langdurige) onderbuikpijn in moeten schatten.. :n

Ik heb ruim een jaar met linker-onderbuik buikpijn rondgelopen voordat er een cyste op de eierstok werd vastgesteld. De laatste weken werd het ineens erg hevig en sliep ik soms nachtenlang nauwelijks van de pijn, het enige wat een beetje hielp was een warme douche. De huisarts claimde verstopping en gaf ook van die vezelzakjes mee, die dus niets hielpen. Ik ben bovendien iemand met een hoge pijngrens en ben hard voor mezelf, dus ik dacht lang dat het allemaal wel meeviel.

Toen dan toch na een echo ontdekt werd dat het een cyste was, was die inmiddels al zo groot gegroeid dat-ie mijn darmen aan het verdrukken was en niet meer met een kijkoperatie verwijderd kon worden, er was dus een "echte" operatie nodig. Daar ben ik toch wel enkele maanden van uit de running geweest.

Cystes op de eierstokken schijnen overigens bij jonge vrouwen best vaak voor te komen.

Ik hoop voor je dat het meevalt TS, dat het niet lijkt op onze verhalen, en dat je met minimale ingreep snel weer normaal kunt functioneren. :(:)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:03

Dit lijkt veel op wat ik had, alleen ik had het wel rechts onder. Ik heb wat van die anti verstoppings dingen gekregen, ondanks dat de ontlasting wel redelijk was. Dokter had ook bloed en urine gecheckt en die waren okee dus toen toch maar icm voelen gezegd waarschijnlijk verstopping. Was waarschijnlijk ook een verstopping want na het doktersbezoek was het wel over. Had er al een tijdje wat last van, beetje krampen en toen op een avond echt overgeslagen in pijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 09:53

@Wildgirl: omdat ik altijd hele heftige pijn heb tijdens mijn stopweek gebruik ik de anticonceptie door.

@ genja: ik heb er eens naar gekeken, maar denk het niet. Pijn zit wel op 1 plek, maar verder kan ik het er niet echt aan linken.

Jeetje Michelle wat een verhaal. :oo
Is er bij jou toen ook bloedgeprikt om te kijken naar ontstekingswaarden?

Ooh bij jou dus wel Quir wat ik zo lees. Moet wel zeggen dat ik geen opgeblazen buik heb.

Bedankt voor je ervaring Ygritte, ga toch maar eens zoeken op de cystes, gezien er al meerdere hebben gezegd dat het ook eierstokken pijn kan zijn.

@laraxXxemma: ik weet zeker dat het geen verstopping is
kan namelijk nog steeds gewoon zonder problemen naar de wc.

Inmiddels dag 3, pijn niveau blijft hetzelfde. Soms een gemene steek.
Ik ga zelf het liefst weer naar mijn vaste huisarts, ben bang dat als ik nu naar een andere ga ik weer van voor af aan begin en die arts weer precies hetzelfde gaat doen.
maandag is hier de praktijk nog dicht ivm carnaval, maar dinsdag zijn ze wel open. Mocht de pijn erger worden dan moet ik eerder aan de bel trekken dit heeft de huisarts mij wel op het hart gedrukt. Heb alleen niet gevraagd hoelang ik zo mag blijven rondlopen voor er vervolg stappen ondernomen gaan worden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:00

In het ziekenhuis is er bloed geprikt, maar daar werden ze niet wijzer van. Op de scan was er alleen heel veel vocht te zien. Dus ik ging naar boven voor operatie, maar wist niet waarvoor. Kon blindedarm zijn, dan zou die verwijderd worden, maar kon ook iets gynaecologisch zijn, dus een gynaecoloog zou ook paraat zijn.
Ik wist dus niet of ik met een kijkoperatie geholpen kon worden, of dat ik zonder blindedarm of zonder eierstokken, baarmoeder terug zou komen.

Maar ik lag toen al bijna 48 uur te kreperen van de pijn dat de meeste angst langs me heen gegaan is.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:07

Ik heb dit ook eens gehad. Mijn moeder vermoedde toen doordat ik veel te weinig drink. Al drink ik al járen weinig, nog nooit last van gehad. Dag erna werd ik ongesteld, dus had wss daar mee te maken.
Ik kon toen amper fatsoenlijk lopen van de pijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:24

Toch besloten om de HAP maar te gaan bellen.
Het is niet erger geworden maar ook niet minder.
En met vriend samen besloten dat nog 3 dagen wachten wel erg lang is.
Zie er wel heel erg tegen op.
Ben bang dat ik dadelijk toch weg wordt gestuurd met kijk het maar even aan. Het is toch weekend en ik weet niet of ik spoed genoeg ben om nu doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 12:28

Het wordt even afwachten.
Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan en 10 minuten vragen te hebben beantwoord, moet ik nu wachten tot ze terug belt.
Ze gaat overleggen met de arts wat ze er mee gaan doen.
Of ik daar heen moet of dat ik het nog 3 dagen moet gaan volhouden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:10

En heb je al wat gehoord?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 14:35

Zit inmiddels op de HAP.
Weer bloed en urine onderzoeken, en dan hoor ik mee.
Vrees dat er weer niks uit gaat komen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:44

Anders aandringen op een echo hoor!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 14:45

Ik ben bang dat ze daar niks mee doen ivm weekend/carnaval.
Maar zal het eens opperen als ik de arts spreek.

edit: Assistent kwam net even langs, de testjes lieten wel wat zien dus wordt zo nog gezien door de arts.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:01

Sterkte maar ermee.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:09

pff vervelend , ik heb eens in de zoveel tijd ook super veel buikpijn en dan heb ik ook echt een opgezette buik en kan ik ook echt niet bewegen .. eigenlijk nooit aan gedacht om het te laten onderzoeken . ik hoop dat je eindelijk antwoord krijgt op je buikpijn! sterkte

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:11

Heb je topic net gelezen.. sterkte hopelijk hebben ze wat kunnen vinden dan weet je waar je aan toe bent

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 15:30

Zit nog steeds te wachten op de arts. -O-

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:01

Sterkte ik weet hoe erg het is om te moeten wachten. Ik hoop dat je snel wat weet en geneest! Opzich is een hap ook erg fijn, denken soms aan net wat andere dingen!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:02

Sterkte. Ziekenhuis leer je engelen geduld te hebben!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 16:21

Nou sta buiten, ontstekings waarde waren gestegen, dus sowieso dinsdag weer bij eigen huisarts laten prikken.
Arts hier zei diverticulites, dus nu goed in de gaten houden of ik geen koorts krijg en niet meer pijn.
Als ik koorts krijg of meer pijnklachten meteen aan de bel trekken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:40

Okeee! Wel fijn dat je toch gegaan bent en je serieus nemen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 11:31

CRP waarde was weer wat gezakt, buikpijn lijkt ook wat minder te worden.
Kon er toch wel een week of 3 last van houden.
Nu een afspraak maken bij het ziekenhuis voor een echo.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:06

:(:) ik hoop voor je dat ze wat vinden op de echo.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:30

Je klachten lijken op de klachten die ik vorig jaar heb gehad. Ik had een cyste op mijn eierstok. Maar ik moest ook vaker plassen doordat de cyste tegen mijn blaas duwde.

Met een echo is dit te zien.

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:47

Mochten je klachten niet minder worden, Google dan een op ACNES. Vooral omdat je aangeeft dat je de pijn zo aan kunt wijzen. Vermindert de pijn als je gaat liggen?