Alternatieve behandeling depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Alternatieve behandeling depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:36

@cinnepin
Ik ben zo diep gegaan dat ik nergens gelukkig van werd;
niet van mijn gezin, niet van mijn paardjes, niet van ...gewoonweg niets.
Voor mij was elke dag overleven.

Ik kon niet voor mijn gezin zorgen en er was 24/7 iemand bij mij omdat ik het echt niet kon.
Als de baby huilde wist ik niet was ik moest.. had echt iemand nodig die mij hielp.
Dus een "gewone" schop onder je kont is dan niet makkelijk gedaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:11

Dat is idd vreselijk brainless...
Gelukkig zag ik wel altijd een lichtpuntje...ookal duurde het maar even op een dag....
Ik trok me daar aan op.

Ik ben vrijwilligerswerk gaan doen ( ben afgekeurd om meerdere redenen ) en toen knapte ik helemaal op!
Kon zelf bepalen hoeveel ik werkte ( niet veel want dat kon ik niet, en deed dan nog wel wat thuis achter de pc ) en een beetje doseren....dat heeft mij er doorheen getrokken! Vanaf toen voelde ik me echt opklaren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:14

Heb je op dit moment dagvulling?
Hoeft niet vol, al is het maar 3x2 uur per week, nee dat is geen remedie, maar imo is iets van "nuttigheid" wel een basis die je nodig bent.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:20

siskeh schreef:
Heb je op dit moment dagvulling?
Hoeft niet vol, al is het maar 3x2 uur per week, nee dat is geen remedie, maar imo is iets van "nuttigheid" wel een basis die je nodig bent.

Jij snapt precies wat ik ook aangeef ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:23

In welke provincie woon je? Ik ken iemand die aan paardencoaching doet.. Misschien is dat wat voor je? (Je hoeft niet in het zadel)

Wat heftig voor je zeg! Ik hoop oprecht dat je iets gaat vinden wat je gaat helpen!

A3a1: Ik ben erg benieuwd naar die naam van diegene in Nijmegen, zou je die voor me op willen zoeken? :o

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:50

Idd niet voor iedereen is een trap onder je kont haalbaar. En vrijwilligerswerk was voor mij echt absoluut geen optie. Therapie was zelfs eigenlijk teveel. Alleen het idee al dat ik iets moest doen gaf acute paniek en niet een klein beetje ook.
Therapie van de juiste therapeut heeft uiteindelijk geholpen. Maar zo kort door de bocht als schop onder de kont of ga maar vrijwilligerswerk doen is het niet altijd

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:52

Miracle_ schreef:
In welke provincie woon je? Ik ken iemand die aan paardencoaching doet.. Misschien is dat wat voor je? (Je hoeft niet in het zadel)

Wat heftig voor je zeg! Ik hoop oprecht dat je iets gaat vinden wat je gaat helpen!

A3a1: Ik ben erg benieuwd naar die naam van diegene in Nijmegen, zou je die voor me op willen zoeken? :o

Ik ga op zoek!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:55

Klopt callum...ben ik mee eens....maar ergens moet je beginnen uit het dal te kruipen...en dat kan je alleen zelf, niemand anders kan dat voor je doen. En voor iedereen is deze stap anders, ik gaf aan wat bij mij erg hielp, betekend uiteraard niet dat dat ook bij ieder ander zo is.
Maar de 1e stap, en hoe dan ook, die ligt bij je zelf :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:23

Ik had n therapeut die thuis kwam. Dat scheelde enorm. Maar was geen schop onder kont was eerder lief zijn voor mezelf wat mij gered heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:09

Laura_Zodine schreef:
Wat een vreselijke reacties weer.
Een depressie is een veel ergere beperking dan een been missen. Je kan dan niet zo makkelijk gaan roepen, ja paralympiers kunnen het ook, waar een wil is is een weg, jammer dat je er niet voor gaat.... Ja als het zo makkelijk ging zat ze er niet 8 jaar lang mee, denk even na AUB.

Deze reactie is niet zo vreselijk. Die twee zijn niet te vergelijken. :x

Is er een sport die je wél zou kunnen doen TS?
Ook al is het maar tien minuten. Misschien kan een fysio je daarbij helpen? Die kan je ook helpen op bouwen zodat je je goede been niet over belast. Van beweging krijg je endorfines en endorfines helpen je om vrolijker te worden. Het zal geen wonderen verrichten maar het zou misschien wel een extra "duwtje" kunnen zijn +het is gewoon goed voor je lijf om in beweging te blijven en je vergroot je zelfredzaamheid (wat op zijn beurt weer extra motiveerd)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:37

Miracle_ schreef:

Kan het niet meer vinden.
Je krijgt zo'n klemmetje op je vinger en meet je vervolgens door, ook alle mineralen ed.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:47

A3a1 schreef:
Miracle_ schreef:

Kan het niet meer vinden.
Je krijgt zo'n klemmetje op je vinger en meet je vervolgens door, ook alle mineralen ed.

Bioresonantie, goed om alles te meten en vinden, maar laat je behandelen met supplementen ipv met dat apparaat of ' frequentie' korrels.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:50

Ik ken bioresonatie, is erg goed, maar ook hiervoor?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:57

A3a1 schreef:
Ik ken bioresonatie, is erg goed, maar ook hiervoor?

Meh.

Als het gaat om een onbalans in je hersenen door neurotransmitters (dopamine, serotonine), gaan trillingen daar niet bij helpen. En dat meten is ook knap, want over het algemeen is de bloed-brein barriëre daar veel te sterk voor.

Persoonlijk geloof ik er niet zo in, met name omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. De meeste soorten methoden van bioresonantie lijken niet echt een onderbouwing te hebben en als die er wel is, is het alsnog erg twijfelachtig. En met een depressie die al zo lang duurt wil je niet experimenteren.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:16

Jij hebt het nu over iets anders, dan waar Freya en ik het over hebben, het meten of je tekorten hebt, bv mineralen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:26

Bioresonantie kan op veel verschillende methoden. Naar wat ik ervan weet is bioresonantie gericht op elektromagnetische trillingen. En daar ging mijn post dus over. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:41

Ik denk wat jullie bedoelen mesologie is. Dan worden je organen getest op de accupunctuur punten. Dat heb ik laten doen en wat een verschil zeg. En nu idd bioresonantie voor mijn intoleranties en ik kan niet anders zeggen dan dat mijn darmen alleen maar vooruitgaan. En bij de mesologie is een groot deel van mijn onbalans weggehaald.

Mijn vriendin heeft neurofeedback gedaan om haar te helpen met verkeerde patronen en dat heeft ook erg goed geholpen.

Het zal niks helemaal weghalen. Maar het kan je lijf wel helpen om weer in balans te komen

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:55

Ik dacht dat iemand bioresonantie omschreef, maar er niet opkwam wat het woord ook alweer was haha.
Maar ik vind bioresonantie fijn als meet middel welke tekorten spelen inderdaad. Niet voor behandeling verder. Dat moet mijn insziens toch echt gebeuren met de stoffen zelf. En idd zeker bij depressie niet handig om te experimenteren daarmee. Ik vind zelf dus de meetapparatuur wel goed, maar de behandeling ermee niet.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:10

Heb je al eens gedacht aan een hulphond?
Ik weet dat stichting hulphond tegenwoordig niet allen hulphonden heeft voor lichamelijke ziektes, maar ook voor geestelijke ziektes/afwijkingen. Ze zetten dan therapiehonden in bij de behandeling voor oa autisme, angststoornissen, eetstoornissen en ook depressie.
Ze gaan erg fijn met hun cliënten om. De stichting doet heel erf haar best voor je. Ze geven je ook absoluut niet het idee dat je een nummer bent, maar dat j echt een persoon bent.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:18

Freya6 schreef:
Ik dacht dat iemand bioresonantie omschreef, maar er niet opkwam wat het woord ook alweer was haha.
Maar ik vind bioresonantie fijn als meet middel welke tekorten spelen inderdaad. Niet voor behandeling verder. Dat moet mijn insziens toch echt gebeuren met de stoffen zelf. En idd zeker bij depressie niet handig om te experimenteren daarmee. Ik vind zelf dus de meetapparatuur wel goed, maar de behandeling ermee niet.

Grappig, ja, ik ken bioresonatie maar ik wist dus niet dat het ook daarvoor werd gebruikt.
Ik bedoelde iets met een klemmetje om je vingers, maar ik weet gewoon niet hoe het heette, mesologie komt me niet bekend voor.
Maar als het helpt om door te meten en tekorten aan te vullen, prima!!!

Nou, ik geloof dat ik het wel zou laten doormeten bij depressie, kun je daarna altijd nog laten testen, maar weet de reguliere gezondheidszorg waar ze het kunnen zoeken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:04

A3a1 schreef:
Nou, ik geloof dat ik het wel zou laten doormeten bij depressie, kun je daarna altijd nog laten testen, maar weet de reguliere gezondheidszorg waar ze het kunnen zoeken.

Ja die zijn altijd dolenthousiast als hun patiënten met een fantasiediagnose van hun kwakzalver aan komen zetten... :roll:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:43

Citaat:
Als het gaat om een onbalans in je hersenen door neurotransmitters (dopamine, serotonine), gaan trillingen daar niet bij helpen. En dat meten is ook knap, want over het algemeen is de bloed-brein barriëre daar veel te sterk voor.

Of depressiete maken heeft met dopamine, serotonine of noradrenaline valt uit te zoeken. Bijv. met urineonderzoek naar de afbraakproducten. (Er zijn ook wel verschillen in gedrag en gevoel.)

Kleine handicap: de meeste serotonine zit in de darmen. Soms meet je dus een normale hoeveelheid afgebroken serotonine bij een erg depressief persoon.
Dat kan idd liggen aan de bloed/brein barrière, dwz tekort aan de BCAA's. (Elke drogist heeft dat, bodybuilders schijnen er om een andere reden dol op te zijn.)
De BCAA's helpen serotonine door de b.b.barrière heen te komen.

(En iedereen mag geloven of trillingen wel of niet helpen, dat stereotype 'het kan nietus/wellus' gezeur daar heeft TS weinig aan.)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:22

Gebruik je een anticonceptie pil? dat kan nl ook voor depressieve gevoelens zorgen..sowieso een ontregelde hormonen/ neurotransmitterbalans zoals hier boven ook al aangegeven word. Een echt goede orthomoculaire arts zou je daarbij kunnen helpen.

Verder helpt st janskruid idd, en beweging, lichttherapie en wat mij heel goed helpt is tai chi tao/ meditatie. Dat kun je ook zitten doen dus dan hoeft je handicap niet in de weg te zitten.

Qua therapie zou ik iets dieper gaan kijken..helende reis en somatic experience zijn heel fijn om je echt in contact te brengen met je gevoel. {iets wat depressieve mensen liever uit de weg gaan omdat dat niet fijn voelt, maar juist zo belangrijk is om tot de kern te komen}

Fysieke beperkingen kunnen echt heel vervelend zijn en ook voor depressieve klachten zorgen, daar weet ik ook alles van. Wat helpt is om te accepteren dat het is zoals het is..alleen is dat erg moeilijk soms.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:33

Sint Janskruid zou je misschien kunnen helpen, maar ook 5HTP wil weleens wat effect hebben. Wel denk ik dat het belangrijk is dit onder begeleiding te doen. Ik ken zelf een erg goede coach die zowel op basis van cognitieve gedragstherapie kan werken, als op andere punten.
Wel is het belangrijk om bij St. Janskruid te beseffen dat deze interactie kan geven met andere medicatie en onder andere de anticonceptiepil. Daarom is het belangrijk dit dan ook eerst te overleggen met een arts. Het klinkt onschuldig dit kruid, maar het kan veel effect geven!

Sterkte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:40

Ik slik juist de pil omdat mijn depressie hormonaal gerelateerd was.
Door juist een stabiele hormoon aanvulling te hebben, heb ik er geen last meer van.
Daarmee bedoel ik; de eerste periode hielp dat niet en was ik echt zwaar depressief.
Maar later merkte ik dat ik met pil net dat laatste stukje kwijtraakte.
Ben ook (verplicht) gestopt geweest en dat was geen succes, vandaar dat ik weer aan de pil ben.
Wel de Yasmin, daar zit niet dat hulpmiddel in waar veel vrouwen (depressief) op reageren.
Ik slik ook door wat natuurlijk voor een beter hormoonbalans zorgt.