---

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:32

Wat een nare val heb je gemaakt!
Was je alleen met het springen?
Ik zou de volgende x bij de eerste 4x dat ze al zo ongecontroleerd is ook stoppen. Zeker als er niemand is die je kan helpen als het mis gaat.

Gelukkig ga je nu naar het zkh. Klinkt niet heel goed zoals je het beschrijft.
Succes vandaag en ik hoop dat het meevalt voor je.

En over je werk zou ik nu nog niet teveel nadenken, eerst nu naar je lichaam luisteren.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:34

Gelukkig dat je alsnog medische hulp zoekt nu .
Ik snap je wel dat je je zorgen maakt om je baan
Maar als je in de kreukels ligt en je neemt niet de tijd en de hulp die je nodig hebt om te genezen kun je je werk ook niet neer doen als je pech hebt
Tuurlijk moet je je niet om iedere kuch ziek melden , maar dit is toch wel even een ander verhaal

Hopelijk valt het uiteindelijk mee, maar luister alsjeblieft echt naar je lijf en de artsen
jezelf de vernieling in helpen om een baan is nooit de oplossing

juval

Re: Zware val...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:35

sterkte in het ziekenhuis, hopelijk valt het mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:42

LiannePuthzy schreef:
Waarom nu niet gelijk naar t ziekenhuis?

Misschien is TS net wakker en wil ze zich even opfrissen, aankleden en tanden poetsen? :)* En dat zal gezien haar lichamelijke letsel ongetwijfeld even duren. :)

TS veel sterkte :(:)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:48

Voor iedereen in de toekomst... bewusteloosheid is altijd een reden om 112 te bellen...

Ts... wees zuiniger op jezelf... je hebt geen idee wat voor schade er in je lichaam is... daar heb je echt medisch onderzoek voor nodig... je zult toch echt in het vervolg daar aan moeten denken alvorens je besluit dat je god weet wat nog moet doen (paardjes voeren, werken, de cavia verschonen etc...)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:53

Verstandig om toch naar het ziekenhuis te gaan TS. Veel sterkte. Denk aan jezelf.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:57

Wauw TS, gewoon wauw..
In vredesnaam WAAROM!? je zo groot houden "voor je werk". Het is maar werk..
Ik kan er met m'n verstand niet bij dat je niet naar een arts bent gegaan met jouw verhaal. Ik had al 112 gebeld toen ik nog in het zand lag, laat staan de verzorging had gedaan, laat staan een dag of wat later!!

Ik hoop voor je dat het meevalt..

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:00

Wees idd zuinig op jezelf. Ik begrijp je beredenering wel hoor. (al zou ik het zelf niet doen) Maar houd in je achterhoofd dat je nog heel lang met dit lichaam moet doen. Zelfs voor een "simpele" hersenschudding moet je oppassen. Ook daar kun je restverschijnselen aan over houden. Niet doen! Houd je ons nog wel even op de hoogte van het Ziekenhuis? Sterkte in ieder geval!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:01

Ik begrijp ook niet dat je na zo'n lelijke val, bewustzijnsverlies en zoveel pijn niet 112 gebeld hebt of hebt laten bellen. Ik had het zelfs enigszins onverantwoord gevonden om op te staan en naar huis te gaan en vanuit daar door naar de HAP of eerste hulp. Laat staan zo goed en kwaad als het kan aan het werk.

Nu kan het inderdaad zijn dat het allemaal mee valt en alles wat gekneusd is, dat doet natuurlijk ook pijn. Maar je kunt nu eenmaal niet in je lichaam kijken. Voor hetzelfde geldt heb je gewoon een breuk in je bekken zitten. Je wilt daar echt niet mee doorlopen en straks chronische pijn of een instabiel bekken o.i.d. er aan over houden. Ik ken iemand die lange tijd incontinent is geweest na een vervelende bekkenbreuk en instabiel bekken. En dat wil je echt niet, helemaal niet als blijkt dat het komt doordat je door bent blijven strompelen.
Ik ben totaal geen dokterloper en niet snel in paniek, maar dit vind ik echt een situatie waarin je had moeten blijven liggen en de ambulance erbij had moeten komen.

Ik hoop echt dat je nu in het ziekenhuis bent of er geweest bent. Heel veel beterschap en voortaan iets verantwoordelijker met je lijf en gezondheid omgaan hoor. Je lijf moet nog zolang mee!!!!
Erg vervelend voor je baas, maar iedereen is vervangbaar. Misschien is dit zelfs even goed voor je baas zodat hij merkt wat een verantwoordelijke baan je hebt en dat het toch wel handig is om iemand achter de hand te hebben mocht je ziek zijn o.i.d.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-02-17 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:01

Rebel_Jits schreef:
Wauw TS, gewoon wauw..
Ik kan er met m'n verstand niet bij dat je niet naar een arts bent gegaan met jouw verhaal. Ik had al 112 gebeld toen ik nog in het zand lag, laat staan de verzorging had gedaan, laat staan een dag of wat later!!

TS weet het zo onderhand wel! Ts gaat naar of is al in het ziekenhuis.

Nu als een oude, vastlopende grammofoonplaat blíjven herhalen met zijn allen dat het niet handig was is wat saai aan het worden.

;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:06

Pff nou ik herken je 'klachten' .
ik heb namelijk in oktober ook een smakkert gemaakt.
Al dan niet van het paard maar onder een stalwand gekomen van ongeveer 200 kg.
ik had GEEN pijn.
Maar ik voelde ook dat m'n bekken instabiel was en 'iets' schuurde rechts voor.
Ik dacht ook dat het allemaal wel mee zou vallen, ik had immers geen pijn.
Niemand thuis, dus buurman gebeld.
Die vertrouwde het niet en ambulance gebeld.
Lang verhaal kort....bekken op 4 plaatsen gebroken.
En een hele mooi dikke metalen pin rijker...
Als ik jouw verhaaltje zo hoor dan ga er maar van uit.
Overigens kan je met een bekkenbreuk hele erge interne bloedingen krijgen en dat wil je echt niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:07

Palmera schreef:
Rebel_Jits schreef:
Wauw TS, gewoon wauw..

TS weet het zo onderhand wel! Ts gaat naar of is al in het ziekenhuis.

Nu als een oude, vastlopende grammofoonplaat blíjven herhalen met zijn allen dat het niet handig was is wat saai aan het worden.

;)

Nou idd. goed is goed.
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo,die zijn keihard voor zichzelf,das de aard van het beestje zeggen we dan.Of het goed is,das een ander verhaal.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:17

Aan bovenstaande berichten niets toe te voegen.
Een hele nare val TS, en hopelijk loopt het goed af.
Succes in het ziekenhuis zodadelijk.

En wellicht is het sowieso een goed idee om op zoek te gaan naar ander werk. Kennelijk heb je geen vertrouwen in je werkgever dat je zelfs na een dergelijke valpartij je niet ziek durft te melden omdat je bang bent voor ontslag. Al dan niet op deugdelijke gronden. En dat is in alle gevallen een ongezonde werksfeer en arbeidsverhouding.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:25

Wat een harde tante ben jij zeg! Je klinkt ook als een ontzettend fijne en betrokken medewerker. Let er wel voor op dat je je eigen gezondheid niet op het spel zet voor je werk. Daar is niemand mee gebaat: Jij niet, je ouders niet, je familie niet, je vrienden niet, je werkgever niet, je collega's niet, ...

Fijn te lezen dat je de stap naar het ziekenhuis hebt gezet. Hopelijk valt het mee. Mocht je een hersenschudding hebben, neem dan de nodige rust. Als een hersenschudding niet goed geneest, kan je er voor altijd veel last van blijven hebben.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:28

Ik kan wel zeggen stom dat je geen 112 hebt gebeld. Je bent immers buiten westen geweest.... maar mag ik niet zeggen. Ik ga ook door na een vak van een ladder al was ik niet buiten westen. Wel bij huisartsenpost geweest ivm lelijke wond.
Maar ben ook gaan werken .....

Slim dat je gaat. Je hebt maar een lijf. Breuken kan je dan uitsluiten. Of bevestigen en weet je ook hoe verder. En als je baas geen begrip heeft hiervoor.......

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:36

Ik hoop voor je dat het meevalt, succes zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:40

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:51

Heel erg veel sterkte, hoop dat het meevalt.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:59

Ik hoop dat het voor je meevalt TS. Volgende week beter voor jezelf zorgen hoor. Je gezondheid is het meeste waard!
Beterschap gewenst.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:12

Succes, hopelijk valt het allemaal mee!

Wat betreft je werk, ik snap je angst best, maar denk dat t zo'n vaart nog niet zal lopen. Als ze een goede vervanger vinden tijdens je afwezigheid, hoef je voortaan juist misschien niet meer alleen verantwoordelijk te zijn voor al het werk.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:14

Misschien heeft TS wel zo'n zware val gemaakt dat je niet realistisch meer kunt nadenken.
Heeft de adrenaline ervoor gezorgd dat ze zich zover heeft kunnen redden.

Meid ik wens je heel veel sterkte en beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:15

Sterkte in het ziekenhuis, TS. Ik snap je wel hoor. Ik ben ook van het type dat zich het liefst pas ziekmeldt als ze geen pols of ademhaling meer voelt bij zichzelf. Maar dat is soms gewoon heel erg onverstandig. Je lichaam moet immers een heel leven mee.

Ik hoop dat het allemaal meevalt. En dat je er snel weer bovenop bent.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:17

Ik ben een aantal jaar geleden ook van het paard gelanceerd. Geen gevoel in mijn benen en kon niet lopen, na zo'n 20 minuten op de grond te hebben gelegen ging het wel weer. Zelf mijn laarzen uitgedaan en paard afgezadeld etc. Ik wilde naar huis gaan maar werd door omstanders mee gesleurd naar het ziekenhuis en daar heb ik zo godsgruwelijk op mijn donder gehad dat ik geen ambulance had laten bellen.
Dat vergeet ik nooit meer en nu 7 jaar later nog steeds last van die val doordat ik toch nog even alles zelf wilde doen. Spijt ten top dus!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:17

Mijn God.. Wat is het toch met bokt tegenwoordig. Mensen kunnen nog amper fatsoenlijk reageren.

TS. Ik hoop voor je dat het meevalt. Heel veel succes in het ziekenhuis en kun je een kleine update geven? (Als je daar geen behoefte aan hebt, door de manier waarop er hier is gereageerd, begrijp ik dat volledig).

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:54

Mendel schreef:
Mijn God.. Wat is het toch met bokt tegenwoordig. Mensen kunnen nog amper fatsoenlijk reageren.

TS. Ik hoop voor je dat het meevalt. Heel veel succes in het ziekenhuis en kun je een kleine update geven? (Als je daar geen behoefte aan hebt, door de manier waarop er hier is gereageerd, begrijp ik dat volledig).

Nou zijn al die mensen die gereageerd hebben (hoe ze dan ook gereageerd hebben) in de basis gewoon erg bezorgd om TS....
Ik hoop toch echt dat we horen hoe het met haar gaat. Wens haar heel veel sterkte, want het is wel heel hard gegaan zo te lezen. Goed dat ze nu aan zichzelf denkt, soms heb je even die 'schop' nodig, vanuit welke hoek dan ook.