Paardrijden na gebroken voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:50

Sannnn schreef:
Ik kan nog steeds niet goed op ballerina's lopen. Zou voor schoenen met een ondersteunend en goed voetbed gaan. :)

Precies en met een goede zool.met ballerina voel je alles kan ik nu zelfs nog niet fatsoendelijk mee lopen.koop een paar nike schoenen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 20:40

Ok geen ballerina's dus.
Wil iemand eens foto tonen van wat jullie een goede schoen met stevige zool vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:25

Euh... Alles met een zool van een vinger dik ongeveer? Ik draag nu vaak enkellaarsjes met een hele kleine sleehak.

Of iets zoals je rijschoenen :+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:32

Mijn dochter had 5 breuken waarvan 2 "verbrijzeld" heeft 10 wweken gips gehad maar wel gewoon "gereden" zonder beugels. Daarna goede stevige jophurs gekocht op aanraden arts en dit gaat wel goed.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:31

Antonius schreef:
Ok geen ballerina's dus.
Wil iemand eens foto tonen van wat jullie een goede schoen met stevige zool vinden?

Ballerina's zijn vooral veel te plat, daar is je voet niet op gemaakt. In de goede schoenen zit toch wel een 'hak' van zo'n 1 tot 3 cm idealiter. En stevige zool die jou voet goed ondersteund is ook een must, maar let er dan op dat de schoen zelf (het textiel of leer dus) ook stevig genoeg is voor de zool. Je kunt wel een hele goede stevige zool hebben, maar met flut bovenwerk ben je nog nergens... kijk ook ernaar dat de hiel verstevigd is, dat is ook wel echt aan te raden. In principe kun je wel voor een fatsoenlijke sneaker of enkellaarsjes gaan, maar niet een model rosche run. Denk dan eerder aan de 'normale' air max model. En betaal liever iets meer dan €30, pasvorm is het meest belangrijk, maar de meeste goedkope schoenen leveren gewoon in op kwaliteit en stevigheid. En ja, ik heb er voor school mogen slopen, dus ik weet hoe verschillende schoenen eruit zien van binnen. (Ik studeer podotherapie, alles met voeten en schoenen dus). Heb je vragen, mijn in box staat open!

Anoniem

Re: Paardrijden na gebroken voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:10

Ik heb vandaag deze gekocht:
Afbeelding

Ik geloof dat mijn voet daar straks heel blij mee gaat zijn, misschien nog wel blijer dan ik er zelf mee ben <3

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 15:04

Even een kleine update, ik ben sinds een 10-tal dagen uit de gips.
Ik heb nog veel pijn, ik moet bijna elke dag een Voltaren nemen om vrij comfortabel te kunnen stappen.
Volgens de arts 'normaal' want het waren 4 breuken op cruciale plaatsen om te stappen.
Ik kan dressuur rijden, lichtrijden is moeizaam, ik moet met meer gewicht op mijn goede voet steunen, dus ik blijf zo goed als heel de tijd zitten.
Tegen 's avonds staat mijn voet echt dik, maar ook hiervoor had de arts mij gewaarschuwd.
Ik heb dus effectief geen voorschrift voor kinesitherapie gekregen. Ik wil het nu nog een dikke week afwachten. Als ik 3 weken uit de gips ben en nog niet veel verbetering merk, vraag ik bij een andere arts een 2e opinie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:40

Hoe is het nu TS?

Ik ben ongeveer tegelijk met jou uit het gips gegaan en loop effectief nog steeds met krukken :x ben wel al op vakntie geweest, kan beset stukken lopen maar heb wel altijd last na afloop.. :=

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:16

Oei dan gaat het met mij wel stukken beter. Ik kan alles doen, ben alweer jumping 1.20 aan het rijden en dit weekend terug de 1e eventing... wel constant beetje zeurende pijn maar meer dan vervelend is dat niet.
Wat zijn de vooruitzichten bij jou?

Anoniem

Re: Paardrijden na gebroken voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:29

Geen idee wat de vooruitzichten zijn eigenlijk, ik wil nog eens een controlefoto laten maken, ga ik van de week even voor bellen. Hopelijk is het gewoon een kwestie van opbouwen nog steeds.. maar de pijn is best fel nog :\ blij dat het bij jou alweer een stuk beter gaat!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 23:07

Moet zeggen dat paardrijden voor mij echt wel goed doet. mijn voet wordt er soepeler door, zonder dat ik er kracht moet opzetten. Cross verkennen was bij uitstek het meest intensieve van mijn eventing dit weekend ;)