Hoge spierspanning nek/schouders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:36

PortRoyal, dan kan ik je alvast mededelen dat ook een joint niet helpt :+

Vervelend, ik herken het maar al te goed, het is bij mij begonnen sinds ik mij aan een hernia
in de rug heb laten opereren. De spieren daarom heen vangen alles op wat ik in mijn rug te kort kom, soms voel ik mij echt bejaard :oo

Ik heb besloten yoga te gaan proberen :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:35

Wat hebben jullie, toch allemaal erge klachten. Ik heb nergens meer last van na twee behandelingen van de fysiotherapeut. Vind het erg, dat het voor jullie niet helpt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:09

Jeika schreef:
rapido schreef:

Kun je beter wiet roken want eer de olie werkt duurt wel als ie al gaat werken.
Wiet roken werkt echt spier ontspannend

Beetje raar advies. Wiet roken.

Vertel mij maar wat je hier raar aan vind. Miljoenen mensen roken wiet om zich te ontspannen en wat beter te voelen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:37

PortRoyal schreef:
Dank! Maar ik zie dat het niet vergoed wordt. Valt onder alternatieve behandeling, dus helaas..

"Alternatieve" behandelingen worden wel degelijk vergoed.
Mits de therapeut een gedegen opleiding heeft- en jij daar voor hebt gekozen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:45

Janneke2 schreef:
PortRoyal schreef:
Dank! Maar ik zie dat het niet vergoed wordt. Valt onder alternatieve behandeling, dus helaas..

"Alternatieve" behandelingen worden wel degelijk vergoed.
Mits de therapeut een gedegen opleiding heeft- en jij daar voor hebt gekozen.

Alleen als ze daadwerkelijk ook een contract met je zorgverzekeraar hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:46

Ik lees ook even mee.

Ik heb m'n schouder overbelast, laten masseren, fysiotherapie, dry needling, helpt idd maar een paar dagen en dan is de pijn weer terug.
Ik ga eens googelen op de gegeven tips, maar helaas wordt idd heel veel niet vergoed, ook al heb ik een uitgebreide zorgverzekering.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:28

rapido schreef:
Jeika schreef:

Beetje raar advies. Wiet roken.

Vertel mij maar wat je hier raar aan vind. Miljoenen mensen roken wiet om zich te ontspannen en wat beter te voelen.[/quote]
Nou ja, wiet roken is nou niet echt goed voor je, en voor iemand die niet rookt al helemaal. Dan heb je geen pijn meer in je nek en schouders, maar ben je verslaafd aan wiet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:53

Olie en spacecake werken net zo goed.
(Oma heeft de 1960er jaren meegemaakt: spacecake werkt logischerwijze langzamer.)

En de olie 'cbd' is niet verslavend, volstrekt legaal en werkt pijnstillend. Te koop bij iedere drogist.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:44

Vandaag al de 3e keer een migraine aanval in 1 week tijd. :?

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:53

Ik zie in dit topic meerdere malen dry needling voorbij komen. Ik ben hier laatst ook op gewezen en ben me hierover aan het inlezen. Hoe zijn jullie ervaringen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:57

Janneke2 schreef:
Olie en spacecake werken net zo goed.
(Oma heeft de 1960er jaren meegemaakt: spacecake werkt logischerwijze langzamer.)

En de olie 'cbd' is niet verslavend, volstrekt legaal en werkt pijnstillend. Te koop bij iedere drogist.

Wiet roken is ook niet verslavend en niet eens echt ongezond als je er geen tabak bij doet.
Ik heb nu biologische CBD olie en ik merk dat mijn schouders er wel een klein beetje van ontspannen maar ik hoop dat de fysio mij morgen wat meer kan helpen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:17

Hier ook last van nek en schouders.. Hoe doen jullie dat met slapen? Wel of geen kussen.. Ik gebruik op het moment geen kussen.. Is er ook een bepaald merk wat echt fijn is.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:10

Roos_3 schreef:
Ik zie in dit topic meerdere malen dry needling voorbij komen. Ik ben hier laatst ook op gewezen en ben me hierover aan het inlezen. Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik word al 3 jaar regelmatig behandeld d.m.v. dry needling. Deze behandeling pakt echt de triggerpoints aan in de spieren, door een naaldje op de pijnplek in te brengen. Dit lokt "twitches"uit die de pijnlijke plek in de spier ontspannen. De naald inbrengen voel ik niet, maar de twitches zijn soms erg pijnlijk, en soms valt het mee. Ik heb weleens half liggen kokhalzen van de pijn...maar het helpt mij wel. Helaas moet ik toch steeds weer terug komen, omdat het maar tijdelijk helpt bij mij.
Op een op andere manier gaan mijn schouders en nek steeds weer vastzitten, ik ben de laatste jaren erg gevoelig voor stress, terwijl ik dat eerder nooit was. Dat slaat dus op mijn nek en schouders.
Je moet het proberen, iedereen reageert er anders op. Na een behandeling voelt het bij mij soms net of ik een trap van een paard heb gehad. Dit duurt een dag, en dan voelt het beter.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:16

Even een hele andere kant op :) ga je regelmatig naar de tandarts? Geen gaatjes of dwarsliggende verstandskiezen?
Sinds die er bij mij uit is en wat problemen zijn opgelost, heb ik ineens veel minder last van mijn nek en schouders qua spanning. En die was behoorlijk heftig van tijd tot tijd

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:07

PortRoyal schreef:
Roos_3 schreef:

Ik word al 3 jaar regelmatig behandeld d.m.v. dry needling. Deze behandeling pakt echt de triggerpoints aan in de spieren, door een naaldje op de pijnplek in te brengen. Dit lokt "twitches"uit die de pijnlijke plek in de spier ontspannen. De naald inbrengen voel ik niet, maar de twitches zijn soms erg pijnlijk, en soms valt het mee. Ik heb weleens half liggen kokhalzen van de pijn...maar het helpt mij wel. Helaas moet ik toch steeds weer terug komen, omdat het maar tijdelijk helpt bij mij.
Op een op andere manier gaan mijn schouders en nek steeds weer vastzitten, ik ben de laatste jaren erg gevoelig voor stress, terwijl ik dat eerder nooit was. Dat slaat dus op mijn nek en schouders.
Je moet het proberen, iedereen reageert er anders op. Na een behandeling voelt het bij mij soms net of ik een trap van een paard heb gehad. Dit duurt een dag, en dan voelt het beter.

Ik heb vandaag toevallig uitgezocht of het vergoed wordt door mijn zorgverzekering etc. Heb voor 8 mrt een afspraak ingepland! Ben zeer benieuwd, heb nu echt last van de knopen in mijn nek. Dus ik hoop het van harte.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:14

Mijn schouders waren echt steenhard van de spanning, de fysio deed verdomd veel pijn maar het scheelt nu zeker de helft. Fijn hoor om mijn schouders weer te kunnen laten zakken, nu nog hopen dat het nog even ontspannen wil blijven.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:16

Heb je een osteopaat al eens overwogen? Dit heeft bij mij heel goed geholpen. Het valt wel onder alternatieve geneeskunde dus wordt niet volledig vergoed, ik krijg bij mijn verzekering 60% vergoed.

Verder kan psychische spanning (stress) de klachten verergeren. Klinkt misschien gek maar is PMT of een psycholoog misschien iets wat je verder kan helpen om de stress niet vast te houden in je lichaam?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:29

Beetje oud topic, maar misschien toch handiger om mijn vraag hier te stellen...

Ook ik heb altijd spanning staan op mijn schouders en nek. Sinds een tijdje ben ik met pilates bezig en heb daar geleerd dat je buik(spieren) je powerhouse vormen. Alleen..... bij mij zit mijn powerhouse in mijn nek/schouders :o :+ En ik heb geen idee hoe ik dat moet veranderen, want als ik even niet nadenk span ik gelijk mijn spieren daar weer aan.
Heeft iemand daar een tip/ tips voor ?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:36

Dus toch?

Ik had jaaaaaren lang last
Kon amper mijn arm optillen
Soms had ik goede dagen, tot ik een beweging zoals bv enkelm mijn hand hoger dan mijn schouder tillen

Dan verging ik van de pijn en alles stond strak

Toen ik steeds hooi en strobalen ginng stapelen heb ik.op een dag zeker uiteindelijk 300 gestapeld

En ongelooflijk !!!!

De dag erna verging ik van de ppijn

Erna nooit (afkloppen)last gehad

Na 5jaar!!!!
Desty schreef:
Heeel voorzichtig krachttraining doen. Proberen verzuring te veroorzaken (wat extra veel zeer doet) waarna je lichaam het zelf oplost en de gebieden gaan ontspannen. Doet zeer maar werkt!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:17

Goh, het verbaast me eigenlijk hoeveel mensen last hebben van deze klachten.
Ik heb 4/5 jaar geleden een auto ongeluk gehad en daaraan een whiplash overgehouden.

Inderdaad veel last van de nek/schouders en daarbij dus ook vaak migraine.
Ik kan het redelijk onderhouden met fysio, goed letten op mijn houding en dry needling.
Ik zie hier enorm veel goede tips voorbij komen, ik ga me eens even inlezen.

Vooral na lange ritten te paard heb ik enorm veel last, maar ook na een lange werkdag of een flinke rit op mijn scooter.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:49

Ik heb hier ook op gereageerd maar ben inmiddels al wat verder gekomen.

Ik loop bij een Shiatsu therapeut. Dit is echt heerlijk. Heeft mij zo goed geholpen, en nog! Dus ik ga er trouw iedere maand heen. In het begin om de 2 weken.

Mijn moeder heb ik er onlangs ook naar toe geschopt. Was er ook enorm blij mee!
Kan het iedereen aanraden!