Wat doen jullie als je ziek bent?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:47

bigone schreef:
Misschien heb ik het dan iets verkeerd getypt, ik bedoel met mijn opmerking dat mensen zeggen ziek te zijn maar de hele dag van alles doen. Indien je ziek bent dan is de bank met een deken en af en toe wat tv of radio je grootste vriend. Maar niet de hele dag alles wat los en vast zit kijken.


Nog steeds vind ik het raar dat jij dat kan bepalen voor anderen. Ik ben een paar weken terug ook een aantal dagen ziek geweest en zet altijd heel de dag series aan als afleiding. Anders voel ik me compleet ellendig, niet kunnen slapen en dan maar in bed weg kwijnen.. Nee dan zet ik graag een serie aan, kost me echt nul energie en brengt me de dag door.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:47

maar dan heb je toch zat te doen Phormi?
je kunt niet alles op vol vermogen doen.. dus als je normaal gesproken een paar uur nodig hebt voor het huishouden, ben je er als je ziek of ziekjes bent wel een dagje mee zoet.

liggen hier ook nog zat klusjes te wachten, omdat ik er gewoon de tijd niet voor vind als ik ook nog werk. als ik niet kan werken maar wel kan rondscharrelen heb ik meer te doen dan mij lief is, maar meestal klap ik dan al snel in elkaar en val ik op de bank in slaap zodra ik dan mijn kont erop plant.


Sky, maar dan lig je toch niet te vervelen? de tv brengt je wat afleiding.. maar ik denk dan toch niet dat je het zo intensief kunt volgen dat je er op een gegeven moment zat van bent...


Tot bedrust veroordeeld en niet eraf mogen komen, zou hier de enige reden zijn dat ik mij zou kunnen gaan vervelen.. want dan voel je je op zich ok, je bent helder, maar je mag niet opstaan.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:57

Sakura789 schreef:
Alleen liggen en slapen. Als ik nog naar iets kan kijken of op een forum nog iets zinnigs kan tikken, dan kan ik ook wel aan het werk. Dat hoeft niet perse op locatie, maar dat kan gelukkig ook thuis.


Mijn werk vraagt gelukkig iets meer mentale inspanning dan het typen van een berichtje op een forum.

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:58

bigone schreef:
Liselot schreef:

Dit is natuurlijk een extreem gevaarlijke uitspraak ;)

Het ligt er maar net aan wat je hebt. Bij een fikse griep of migraine kan ik alleen maar in bed of oo de bank liggen, naar de keuken lopen is dan al een fikse opgave.
Echter ben ik nu al 1,5 jaar ziek thuis vanwege een postnatale depressie en blijf echt geen hele dagen thuis. Dat wordt ook niet van me verwacht gelukkig

Ik denk dat mensen in dit topic met ziek zijn lichamelijk en niet geestelijk bedoelen. PN of andersoortig depressiviteit is nogal even wat meer dan een verkoudheid of griepje of een pijnlijke rug. Jij sterkte, zwaar hoor.

Dit inderdaad. Ik neem aan dat de TS in dit geval een 'reguliere' griep onder de leden heeft.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:01

Dit soort topics leidt altijd tot mensen die elkaar gaan aftroeven of zich verantwoorden. Wat ziek is voor de een is weer niet ziek voor de ander en andersom. Het ligt ook heel erg aan wat je onder de leden hebt, wat voor werk je doet en hoe je met ziek zijn kan omgaan. De een voelt zich minder goed onder ziek zijn dan de ander. Big deal, laat iedereen gewoon in zijn waarde.

Dat iemand met flinke griep wel gaat werken en een ander niet betekent niet perse dat die persoon dan een medaille verdiend.

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:22

Je kunt ook geestelijk fit zijn en willen werken, maar bv. niet van huis weggaan omdat je enorme diarree hebt. :+ Dan kun je best een serie kijken, maar ik zou niet in een winkel willen werken dan :D Dus ik zou me dan ziekmelden, en eventueel thuis wel een stuk boekhouding of weet ik wat kunnen doen. Dus nee, ik kan me wel voorstellen dat iemand gewoon op Bokt zit of series kijkt.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:26

Sokje_6 schreef:
Je kunt ook geestelijk fit zijn en willen werken, maar bv. niet van huis weggaan omdat je enorme diarree hebt. :+ Dan kun je best een serie kijken, maar ik zou niet in een winkel willen werken dan :D Dus ik zou me dan ziekmelden, en eventueel thuis wel een stuk boekhouding of weet ik wat kunnen doen. Dus nee, ik kan me wel voorstellen dat iemand gewoon op Bokt zit of series kijkt.


Dat is echt zo'n geval van, je voelt je eigenlijk prima in staat om te werken zolang je dat maar boven een wc kan doen :')

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:27

:') Precies dat. Gelukkig nog nooit gehad, maar ik vond het wel een voorbeeld van alle mogelijke vormen van ziek zijn :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:28

eilleen333 schreef:
Als ik echt ziek ben, lig ik de hele dag in coma. Ik ben dan zo beroerd dat ik er echt niet aan moet denken om iets op tv te kijken of te bokken oid. Zo lang ik dat kan, kan ik ook werken (muv gebroken benen etc).
Voor verveling heb ik dan helemaal geen energie. Tegen de tijd dat ik me ga vervelen is dat een teken dat ik gewoon weer wat moet gaan doen.

Dit...
Hoe kun je nou echt ziek zijn en wel zin in een filmpje hebben?

Ik ben dus ook vrijwel nooit ziek, als ik het wel ben lig ik echt voor dood in bed..
Als ik nog een filmpje kijken kan of huiswerk zou kunnen maken zou ik met een paar paracetamolletjes al lang weer aan het werk zijn.. :roll:

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:28

Als ik griep ofzo heb wil ik alleen een donkere kamer slapen slapen en slapen.

Nu mn rug gebroken en verveel mij al 2 weken de pieppiep. Gisteren maar uit verveling het wk skiën gaan volgen!

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:32

En daar hebben we die ontzettend stoere mensen weer die zich pas ziekmelden als ze dood gaan.

Die toppers die de hele werkvloer ziek maken omdat ze koste wat het kost toch op het werk moeten verschijnen. Hoop toch echt niet dat jullie degene zijn die mijn gerecht klaar maken of die in het verzorgingstehuis voor mijn oma zorgen..

Als ik me heel slap voel en diarree heb of moet overgeven dan blijf ik thuis. In het begin slaap ik dan veel maar daarna kan ik heus wel tv kijken. Dat ik kan tv kijken betekend niet dat ik paardrijlessen kan geven of in het restaurant kan werken.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:33

IMJ schreef:
eilleen333 schreef:
Als ik echt ziek ben, lig ik de hele dag in coma. Ik ben dan zo beroerd dat ik er echt niet aan moet denken om iets op tv te kijken of te bokken oid. Zo lang ik dat kan, kan ik ook werken (muv gebroken benen etc).
Voor verveling heb ik dan helemaal geen energie. Tegen de tijd dat ik me ga vervelen is dat een teken dat ik gewoon weer wat moet gaan doen.

Dit...
Hoe kun je nou echt ziek zijn en wel zin in een filmpje hebben?

Ik ben dus ook vrijwel nooit ziek, als ik het wel ben lig ik echt voor dood in bed..
Als ik nog een filmpje kijken kan of huiswerk zou kunnen maken zou ik met een paar paracetamolletjes al lang weer aan het werk zijn.. :roll:


Nou jij verdiend echt een medaille als employee van de maand, echt fantastisch. Jammer van die denigrerende toon, jij kan niet voor een ander invullen wat ziek zijn nou echt is. Fijn dat jij blijkbaar wel kan werken, andere kunnen dat weer niet.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:34

Als ik ziek ben slaap ik alleen maar. Zelfs mijn glas pakken om een slokje water te nemen is dan al veel.
Op het moment dat ik tv kan gaan kijken etc. ben ik niet ziek meer. Dan ga ik gewoon weer aan het werk. Maar daar zal het verschil wel in zitten met school/werken voor een baas en een eigen bedrijf hebben. Je moet door.
Moet wel zeggen (even afkloppen) dat ik vrijwel nooit ziek ben. In de afgelopen 15 jaar wel 2 keer ziek geweest.

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:36

Best shocking dat zoveel mensen werk hebben wat vergelijkbaar is met, en evenveel energie kost als, op de bank liggen met je ogen open.

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:37

Ik kijk vaak films of series, maak soms wat foto's van mijn cavia's en verder lig ik op de bank of in bed met mijn laptop/telefoon. Meestal lees ik dan wat op Bokt of Facebook.

Vorig jaar was ik echt bedlegerig-ziek, een jaar lang. Toen lag ik vooral in bed en dan keek ik films/series, meer kon ik ook echt niet en zelfs dat was vaak te veel. Dan moest ik de hele tijd terug spoelen omdat ik wegviel en na een maand kon ik de hele serie opnieuw kijken alsof ik hem nooit gezien had :+
Nu gaat het een stukje beter en ga ik een aantal uur per dag naar school, verder lig ik dan op de bank en soms in bed.

Ik heb het dan wel over thuis zijn ivm. chronische ziekte, met griep oid. wisselt het hoe erg ik het te pakken heb. Dan kan ik ook echt de hele dag in bed blijven of slapen.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:39

IMJ schreef:
eilleen333 schreef:
Als ik echt ziek ben, lig ik de hele dag in coma. Ik ben dan zo beroerd dat ik er echt niet aan moet denken om iets op tv te kijken of te bokken oid. Zo lang ik dat kan, kan ik ook werken (muv gebroken benen etc).
Voor verveling heb ik dan helemaal geen energie. Tegen de tijd dat ik me ga vervelen is dat een teken dat ik gewoon weer wat moet gaan doen.

Dit...
Hoe kun je nou echt ziek zijn en wel zin in een filmpje hebben?

Ik ben dus ook vrijwel nooit ziek, als ik het wel ben lig ik echt voor dood in bed..
Als ik nog een filmpje kijken kan of huiswerk zou kunnen maken zou ik met een paar paracetamolletjes al lang weer aan het werk zijn.. :roll:


Als ik me ziek voel ga ik niet naar school. Stel ik ben snotverkouden blijf ik op een erge dag gewoon thuis. Kan best zijn dat ik prima in staat ben om naar school te gaan maar als ik vervolgens als een half dood vogeltje in de les zit en niks meekrijg kan ik beter thuis blijven. Ibuprofen of paracetemol helpt mij dan echt niet, als pijnstillers werken ben ik niet ziek. Kan dan ondertussen thuis best kleine dingen doen, maar ik ga ook niet staan stofzuigen.
Ik kan dan veel beter dat ene dagje thuis zitten dan proberen door te duwen en vervolgens 3 dagen hondsberoerd thuis te zitten. Leuk he, lichamen zijn verschillend :)
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 08-02-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:40

Jildau schreef:
Best shocking dat zoveel mensen werk hebben wat vergelijkbaar is met, en evenveel energie kost als, op de bank liggen met je ogen open.


Er is een groot verschil tussen ziek zijn en je niet lekker voelen.

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:42

HorseTopShop schreef:
Jildau schreef:
Best shocking dat zoveel mensen werk hebben wat vergelijkbaar is met, en evenveel energie kost als, op de bank liggen met je ogen open.


Er is een groot verschil tussen ziek zijn en je niet lekker voelen.


Wat heeft dat verschil te maken met mijn opmerking?

Laura82
Berichten: 7468
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:42

Ik werk in de zorg, en ga écht niet met bijv een flinke buikgriep werken. Allereerst kan ik daar nou niet bepaald ala minute naar de wc rennen, en dan ook nog te bedenken wat je je (toch al kwetsbare) patiënten aandoet. Maar zelfs met een flinke griep met koorts en alles erop en eraan kan ik nog tv kijken. Weliswaar is het dan niet veel meer dan een beetje dom staren, maar slapen kan ik vaak niet omdat ik rugpijn krijg van lang in bed liggen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:43

Amandavd schreef:
IMJ schreef:

Dit...
Hoe kun je nou echt ziek zijn en wel zin in een filmpje hebben?

Ik ben dus ook vrijwel nooit ziek, als ik het wel ben lig ik echt voor dood in bed..
Als ik nog een filmpje kijken kan of huiswerk zou kunnen maken zou ik met een paar paracetamolletjes al lang weer aan het werk zijn.. :roll:



Nou jij verdiend echt een medaille als employee van de maand, echt fantastisch. Jammer van die denigrerende toon, jij kan niet voor een ander invullen wat ziek zijn nou echt is. Fijn dat jij blijkbaar wel kan werken, andere kunnen dat weer niet.

Dank! Zal het tegen mijn baas zeggen!
Helaas ben ik hier niet de enige employee die met paracetamol naar haar werk gaat..
Zullen de fotolijstjes afwisselend met mijn collega's aan de muur hangen!

Knap dat jij mijn toon leest btw! _/-\o_

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:48

IMJ schreef:
Amandavd schreef:

Nou jij verdiend echt een medaille als employee van de maand, echt fantastisch. Jammer van die denigrerende toon, jij kan niet voor een ander invullen wat ziek zijn nou echt is. Fijn dat jij blijkbaar wel kan werken, andere kunnen dat weer niet.

Dank! Zal het tegen mijn baas zeggen!
Helaas ben ik hier niet de enige employee die met paracetamol naar haar werk gaat..
Zullen de fotolijstjes afwisselend met mijn collega's aan de muur hangen!

Knap dat jij mijn toon leest btw! _/-\o_


Man man, die kerel mag in zijn handjes knijpen met jullie.

Ja knap he? Want die eyeroll smiley was ook echt heel begripvol bedoelt zeker.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:49

Het zijn 4 kerels! En dat mogen ze en doen ze ook ;-)

Waarom voel je je zo enorm aangesproken?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:52

IMJ schreef:
Het zijn 4 kerels! En dat mogen ze en doen ze ook ;-)

Waarom voel je je zo enorm aangesproken?


Gelukkig heb je geen gebrek aan zelfvertrouwen. Ik voel mij niet aangesproken, maar de toon die je in je bericht gebruikte is de reden waarom ik op jou reageer. En blijkbaar zit er een kern van waarheid in anders zou je niet zo reageren. Uit je bericht kwam het gewoon zo over alsof alle zieke mensen aanstellers zijn als ze wel tv kunnen kijken maar niet kunnen gaan werken. Sorry maar zo werkt het niet.

StonedRomy

Berichten: 7554
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:54

bigone schreef:
Misschien heb ik het dan iets verkeerd getypt, ik bedoel met mijn opmerking dat mensen zeggen ziek te zijn maar de hele dag van alles doen. Indien je ziek bent dan is de bank met een deken en af en toe wat tv of radio je grootste vriend. Maar niet de hele dag alles wat los en vast zit kijken.


Ach, zo heb ik heel veel dagen school gemist omdat ik niet en kon sporten en naar school kon gaan. School wist dat als dit het geval was, ik gewoon ging sporten en ziek thuis bleef. Dat huiswerk haalde ik een andere dag wel in.

Tja dit heeft mij wel degelijk iets gebracht. Normaal gesproken zou ik voor mijn 12e aan alle 5 mijn hartkleppen geopereerd moeten worden, maar ben nu 19 en die operatie lijkt pas in de verre toekomst plaats te gaan vinden, net door de combinatie sporten en rust.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:58

Ik ben niet vaak ziek, maar als ik dan ziek ben, ben ik ook goed ziek.
Vaak komt het door migraine, dan kan ik alleen op bed liggen en slapen.
heb ook wel mijn dagen dat ik mij niet lekker voel, maar vaak ga ik dan alsnog naar werk en meestal word het dan in de loop van de dag wel wat beter (het voordeel van in de buitenlucht werken)

Ik vind mezelf meestal pas ziek als ik echt niet meer van huis kan en alleen in bed kan liggen.
Soms ben ik wel te streng tegen mijzelf. mijn vorige baas heeft me ook als een naar huis gestuurd terwijl ik dat eigenlijk niet wou, maar achter af wel beter was :')