Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NdV74 schreef:Helaas hier nog een lotgenoot.
Loop al sinds eind oktober met allerlei handklachten.
Fysio / handtherapeut wist het ook niet meer. Volgens haar was het geen Quervain.
Vorige week terug naar de HA geweest en die heeft nu wel Quervain vastgesteld. Heb rechts gelijk een spuit gehad. Links kijken we even aan (afwachten of het rechts iets doet).
Ik ben het wel even inmiddels spuugzat maar vrees dat het einde nog niet in zicht is.
Zertab schreef:NdV74 schreef:Als dit niks uithaalt dan zal ik zeker eens informeren naar een doorverwijzing.
Het zijn namelijk niet alleen mijn polsen maar ook mijn duimen (gewricht) doen zeer. Dat lijkt ook maar niet af te nemen.
Heb je daarvoor al een keer een duimprogramma gevolgd bij de hand-fysio/ hand-ergo?
Hutcherson schreef:Maar quervain is super simpel vast te stellen. Steek je armen voor je uit. Maak vuisten rechtop (dus duimen naar plafond en pinken aan onderkant), doe je duimen in je vuist en beweeg je pols/vuist naar beneden (je rekt dan dus die quervainpees op). Als je door de grond gaat van de pijn het je quervain syndroom en enige effectieve manier (dus dat je minste kans hebt op terugkomen van de klachten) is door rust rust rust. Andere manier van handelen en rust.
Opereren geeft 9/10 keer een terugkeer want verklevingen/niet goed gelukt etc.
.
Hutcherson schreef:Maar quervain is super simpel vast te stellen. Steek je armen voor je uit. Maak vuisten rechtop (dus duimen naar plafond en pinken aan onderkant), doe je duimen in je vuist en beweeg je pols/vuist naar beneden (je rekt dan dus die quervainpees op). Als je door de grond gaat van de pijn het je quervain syndroom en enige effectieve manier (dus dat je minste kans hebt op terugkomen van de klachten) is door rust rust rust. Andere manier van handelen en rust.
Opereren geeft 9/10 keer een terugkeer want verklevingen/niet goed gelukt etc.
Opereren kan altijd nog.
Het is fors, om enkele maanden echt rust te houden zeker als je baan iets is waar je je polsen bij nodig hebt. Maar dan moet je echt verrekte goeie braces hebben en deze heel veel dragen.
Wij zetten vaak een Push ortho duimbrace in als draaggemak belangrijk is en dat hij nat mag worden. En voor snachts vaak een rustspalk aanmeten. Of bij forse klachten een grotere spalk en vaak advies minder (eigen) werk. Beter investeren in je eigen gezondheid en na enkele maanden weer fit dan jaaaaren op half 11 met pijn.
NdV74 schreef:Als dit niks uithaalt dan zal ik zeker eens informeren naar een doorverwijzing.
Het zijn namelijk niet alleen mijn polsen maar ook mijn duimen (gewricht) doen zeer. Dat lijkt ook maar niet af te nemen.
gohya schreef:NdV74 schreef:Als dit niks uithaalt dan zal ik zeker eens informeren naar een doorverwijzing.
Knakken je duimen ook bij het buigen ervan?
Zo ja,dan zou het tenovaginitis stenosans [een vorm van quervain] kunnen zijn.
Ik zou ook quervain hebben,maar had geen last van de polsen,alleen mijn duim.
Zertab schreef:gohya schreef:
Knakken je duimen ook bij het buigen ervan?
Zo ja,dan zou het tenovaginitis stenosans [een vorm van quervain] kunnen zijn.
Ik zou ook quervain hebben,maar had geen last van de polsen,alleen mijn duim.
Als je duimen knakken kan het ook instabiliteit zijn of (weet niet hoe oud je bent) artrose.