Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:42

Iedereen zeg 55 kilo voor 1.70 te licht.. Ik weeg van mezelf, 55 kilo en ben 1.74. -O-
Ik train 3 x in de week, ik eet biologisch en mijn vlees is allemaal biologisch(geen varken). Soms sla ik een warme maaltijd over en haal hier dan een gebakken visje voor. 1 dag in de week heb ik cheat day en mag dan iets van een zak chips/hamburger oid eten. Je lijf heeft toch een beetje vet nodig en het maakt het gezond eten ook een stukje makkelijker.
Je moet doen wat je lichaam je verteld, idd niet elke dag op de weegschaal, 1 x in de week is genoeg. En vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet.
Succes!

Nala

Re: Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:45

Dankjewel!

Ik ga zodra ik me weer beter voel aan de slag met die 30 day shred, en naar de sportschool voor advies. Ik probeer nu gewoon te eten waar mn lichaam om vraagt, en niet teveel te beperken zodat mijn lichaam genoeg kracht krijgt om weer beter te worden.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:12

MorganeR schreef:
Dankjewel!

Ik ga zodra ik me weer beter voel aan de slag met die 30 day shred, en naar de sportschool voor advies. Ik probeer nu gewoon te eten waar mn lichaam om vraagt, en niet teveel te beperken zodat mijn lichaam genoeg kracht krijgt om weer beter te worden.

Je moet genoeg eiwitten binnen krijgen en minder vet.
Dus kipfilet, mager rundvlees. Blikjes tonijn, zit ook vol eiwitten. Magere kwark heeft langzame eiwitten, deze kun je na de training in de avond eten, dan heeft je lijf i de nacht ook gewoon een toevoer van eiwitten.
Als je vragen hebt dan mag je ze wel stellen. Ik kan kijken of ik ze voor je kan beantwoorden.
Zelf heb ik training van een oud bodybuilder en ook mijn voedingsschema heeft hij voor mij gemaakt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 14:17

LaPluche, daar kan ik helaas niet al te veel mee, aangezien ik geen vlees of vis eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:22

Toen ik vorig jaar 3 a 4x per week naar de sportschool ging, was dat met doel om sterker te worden voor het surfen en niet om af te vallen. Mijn benen waren al aardig sterk in verhouding, dus mijn schema focuste vooral op mijn armen, schouders in romp. Na zo'n 2 maanden begon ik zelf verschil te zien tijdens het trainen, na 3 a 4 maanden kreeg ik er opmerkingen over. En dat is dus met 3 a 4x pw intensieve krachttraining.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:31

MorganeR schreef:
LaPluche, daar kan ik helaas niet al te veel mee, aangezien ik geen vlees of vis eet.

waar haal je dan je eiwitten vandaan? -O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 14:33

Ik eet veel groente, en probeer genoeg noten en bonen binnen te krijgen, naast een vitaminepilletje met vooral B12 erin. Daarnaast eet ik wel kaas en eieren, en drink ik soms een glas melk.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:46

Groente is wel goed idd.
Maar om goed te groeien zul je dan waarschijnlijk aan de eiwit shakes moeten. Als je te weinig eiwitten binnen krijgt zul je spieren gaan verbranden ipv vet en dat gaat stinken.
https://www.fit.nl/voeding/vochtbalans/zweet-ammoniak

Dus dan eieren gaan eten, van de 3 zeg maar 2 dooiers eruit gaan halen en magere kwark. (van de Lidl is goed te doen)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 14:49

Zal eens even kijken wat erin staat en wat ik kan doen, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:54

Eiwitshakes zijn misschien wat overdreven... Die heb je pas nodig als je richting het bodybuilden gaat. Om gewoon wat fitter en strakker te worden, zijn eiwitshakes imo echt weggegooid geld. Bakje kwark na de training volstaat ook. Zoek dan wel de kwark uit die in verhouding de meeste eiwitten en het minste suiker/vet heeft. En eieren inderdaad :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:09

Ik eet gelukkig wel graag een eitje of eiersalade oid, dus dat komt wel goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:57

MorganeR schreef:
Hey bokkers,

Ik ben van plan te proberen mijn lichaam zo gezond mogelijk te krijgen, maar zit daarbij met een vraag.
Overal zie je van die 'transformations' die zogenaamd binnen x tijd gebeurd zijn, waarvan je bijna meteen weet dat dat gewoon niet (gezond) mogelijk is.

Ik ben ook niet van plan diehard te gaan trainen in de sportschool iedere dag, maar gewoon gezond eten en zo'n soort plank/sit-up/crunch/squad/etc. dingetjes die je thuis kan doen.

Een gezond lichaam lijkt mij: een goed gespierd lijf, dat makkelijk beweegt en geen pijn doet.
Verder heeft het zin om in zware botten te investeren (tot plm je 30ste kun je echt botmassa opbouwen en dat tot plm je 70ste stabiel houden).
Dat doe je door lekker veel te bewegen en plezier te maken - en over gezond eten is al veel gezegd.

(En idd: er is een uiterst ruim aanbod van plantaardige eiwitten, vlees of vis eten is nergens voor nodig.)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:02

@ La pluche, 55 kilo en 1,74 kan statistisch nog denk ik. Het hangt net af van je lichaamsbouw.

Dit ben ik met mijn 1,73 en 70kg (Er kan nog wel wat kilotjes af maar niet te veel ben ik van mening. Daarom dacht ik dat als ik 60kg zou wegen mager zou zijn):
Afbeelding

Persoonlijk vind ik het bij maanlicht te dun, maar als zij zich er prettig bij voelt is dat prima toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:18

Bralindy: die 10 kg gaat van de hele lengte af, niet alleen je buik. Ik geloof niet dat je vreselijk mager zou zijn met 10kg minder.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:30

Ik zou vooral echt proberen je voedsel inname omhoog te gooien. Klinkt eng, maar meer eten zorgt er niet direct voor dat je 'dik' wordt. Je eet geen vlees en vis, dus als je in spiermassa aan wilt komen zul je wel eiwitten binnen moeten krijgen. Eiwit shakes kunnen hierbij goed helpen.

Ik ben zelf 1.65 en weeg 64 kilo. Vroeger woog ik 57 kilo, maar zie er nu beter uit dan ooit. Dus wees niet bang om meer te eten.

Als je thuis traint is het handig om gewichten aan te schaffen, maar dat is vrij duur. Ik zou dus eerst beginnen met bodyweight oefeningen (zijn vaak al vrij zwaar). Op YouTube kun je hier veel over vinden, met veel variaties etc. Je kan ook van die resistance banden aanschaffen voor meer weerstand, zo kun je je oefeningen zwaarder maken. Zulke bedoel ik:
(https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... JJHRQK3P3I)

Ik denk dat je met meer eten en krachtoefeningen binnen een paar maanden al veranderingen in je lichaam zal gaan zien. Je doet al vrij veel cardio, dus je zal niet direct overal is vet aankomen, dus wees niet bang :). Als je het je niet bevalt kun je altijd direct weer stoppen. Ik wens je veel succes!

Trouwens in het 'Bodybuilders op bokt' forum reageren veel mensen met verstand van voeding en sport, dus je zou altijd daar je vraag kunnen plaatsen. Zij hebben veel tips en advies!

Aanpassing: in de Skyr yogurt (te krijgen bij jumbo/ah) zit veel eiwit! Dus dat zou je ook kunnen proberen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:42

Doubtless schreef:
Bralindy: die 10 kg gaat van de hele lengte af, niet alleen je buik. Ik geloof niet dat je vreselijk mager zou zijn met 10kg minder.

ja was het maar zo dat je wist waar het precies vanaf gaat..
op de foto is het niet zo heel goed te zien, maar meestal is de grootste irritatie een klein beetje buikvet.. maar die 10 kilo eraf betekent dan wel vaak dat je een mooi achtersta een rechte vlakte wordt, mooie ronde heupen, hoekig worden, en je sleutelbeenderen en schouders gaan afsteken.. en dan ben je ook je buikvetjes netjes kwijt.. maar of je dan heel blij moet zijn met je figuur..

nee ik vind dat Brandly er goed uitziet zo.. ik zou zeker niet gaan mikken op gewichtsverlies.. hooguit dat je kunt kijken naar gewoon gezond eten.. maar als dat zich gaat uiten in een hoekig figuur, dan toch liever mooie rondingen (ronde lijnen, niet tonnetje rond dus) en een heel klein beetje buikje.. in mijn ogen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:48

Ik vind dat elke vrouw er moet uitzien zoals zij wil, wat anderen daar ook van vinden. Iedereen vindt wat anders mooi.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:49

Dank je elena ;) we weten het alleen als we het uitproberen denk ik.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:33

Doubtless schreef:

Als je er vanuit gaat dat ze dus 10 kg afvalt en totaal geen extra spierweefsel erbij krijgt natuurlijk. 10 kg vet is echt heel erg veel en ik denk dat je je daar erg op verkijkt.

Als Bralindy veel gaat sporten en hierdoor 10 kg vet afvalt en 5 kg spier erbij krijgt, weegt ze nog steeds 65 kg, maar zal haar lichaam er echt totaal anders uitzien.

Dus ik denk wel dat als Bralindy 10 kg afvalt in combinatie met veel extra beweging, dat ze te dun en dus te hoekig er uit gaat zien. 10 kg is gewoon echt heel erg veel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:20

Tja, dat te is allemaal persoonlijke voorkeur. Jij vindt het te hoekig, een ander vindt het slank ;)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:24

Doubtless schreef:
Tja, dat te is allemaal persoonlijke voorkeur. Jij vindt het te hoekig, een ander vindt het slank ;)

Ik vind het wel degelijk slank hoor haha! Maar het is inderdaad persoonlijke voorkeur, ik vind te slank niet mooi, omdat je dan inderdaad die ronde vormen kwijtraakt.

Een vriendinnetje van mij was ook heel slank, maar zij heeft haar ronde vormen wel behouden en haar bouw vind ik persoonlijk echt prachtig. Maar niet iedereen heeft geluk met zo'n bouw. :)

Ik denk dat je gewoon zelf moet kijken waar je tevreden mee bent en wat je mooi vindt. Maar daarin moet je ook niet te ver doordraven vind ik. Het moet wel gezond blijven. :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:58

Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen vinden dat je een bepaald gewicht 'moet' wegen,

Ik weeg 55kg en ben 1m71.
Ik moet geen gewicht kwijt maar wel zou ik graag buikvet wegkrijgen en spiertjes kweken daar.

Momenteel zie ik eruit zoals Maanlicht haar 1e foto, bovenaan ben ik erg smal maar onderaan veel breder, hier erger ik me nogal aan.
In bikini is het echt geen zicht.

Zoals de 2e foto van maanlicht zou perfect zijn voor mij :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:07

Even hoor, je hoeft echt niet aan de eiwit shakes als je geen vlees of vis eet, dat is ontzettend achterhaald. Er zijn ongelofelijk veel plataardige eiwitbronnen :) bonen, sojaproducten, graanproducten... Niet om een discussie te starten, maar ik ben altijd zo verbaasd als ik zie dat mensen denken dat eiwit alleen in vlees en vis zit :o

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:14

Ohja, vergeten erbij te zetten: ik eet ook bijna dagelijks vleesvervangers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:21

Met vleesvervangers moet je ook wel opletten, in aardig wat zitten toch nog wel verborgen suikers.