tanjaatjuhh schreef:besef je wel dat iedereen dit heeft? ook al zeggen ze dat niet.
zoals ik zelf vind mijzelf te lang , weet nooit zo goed wat ik moet zeggen en heb niet het beste gebit.
zo heeft ieder mens wat is ieder mens uniek en moet je jezelf niet constant vergelijken met anderen.
Maar onbewust doen mensen dit wel, kunnen we niks aan doen. Vergelijken is menselijk en kijken naar een ander van: wauw die heeft dit en dit en dit en dit zoveel beter dan ik. Dat is heel menselijk
TS: om het eens om te draaien, jij kijkt naar mensen en denkt: die zijn veel knapper/leuker/beter dan ik maar er zijn 100% ook mensen die dat bij jou doen!
Ik vind mezelf bijvoorbeeld vandaag niet om aan te zien, had een echte dinsdag dip, haar niet gedaan muts op en alles en ik kom op me werk en een collega zegt: wat zit je haar leuk fluffy zo!
Dat kan mijn dag maken want mensen kijken dus wel naar me en denken van: leuk! Probeer je in te denken dat mensen dat bij jou ook doen, hoe moeilijk dat ook is.
Ik snap hoe je je voelt en nergens zin in hebben heb ik ook een periode van bijna 10 maanden gehad en echt: Het is okay. Je hebt alle recht om je zo te voelen want alleen jij weet wat je wel en niet aan kan nemen van iemand en waar je aan toe bent en waar aan niet. Echt super goed dat je weer een afspraak hebt gemaakt bij je therapeut, dat is alweer een stap in de goede richting!
En nogmaals: m'n pb staat altijd open, ik wil graag met je praten als jij dat ook wil