Onwijs slecht zelfbeeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Onwijs slecht zelfbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:31

Bedankt voor de eerlijke en motiverende reacties. Ik heb er veel aan.

Ik had m'n plannen voor dit weekend afgezegd maar m'n vrienden hebben mij overgehaald om net hun uit te gaan. Heb er geen zin in maar ben nu wel zo ver dat ik uit die negatieve spiraal moet.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:36

Als therapie je in het verleden veel heeft geholpen, zou ik weer eens aankloppen bij die therapeut of bij een ander.
Welke tips heb je toen meegekregen/wat heb je toen aangeleerd waardoor jij je beter voelde?

Misschien helpt het je om naasten te vragen wat hun beeld van jou is. Zo kun je zien dat jouw zelfbeeld iets is wat je zelf creëert en dat het geen feit is.

Goed dat je uit de negatieve spiraal wil! Hopelijk heb je een leuke avond.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:37

SindyKaya schreef:
Ik denk juist vaak dat ik de enige ben die zo struggle, niemand heeft het erover dat ze dit of dit niet mooi vinden dus dan zeg ik het ook nooit.

Lees je wat je hier zegt? Niemand heeft het erover, dus jij zegt het ook niet.
Zo denken bijna al die mensen erover, die onzeker zijn. De rest lijkt allemaal zo zeker over zichzelf, dus ik zal mijn mond maar houden, het ligt vast aan mij. En wanneer jij er zelf niks over zegt, blijven zij ook hun mond houden. Terugkerend cirkeltje.

Eyeopener: bijna iedereen is onzeker (vooral op jouw leeftijd), zo onzeker dat ze niks over hun onzekerheid zullen zeggen en doen alsof ze helemaal niet onzeker zijn.

En dan open je zo'n topic, zoals dit, en dan toon je jouw kwetsbaarheid, en ineens springen de mensen als paddenstoelen uit de grond die jou heel goed begrijpen en die zich net zo voelen als jij. Mensen die omdat jij dit eerlijk durft te zeggen, er zelf ook eerlijk naar jou over zijn.

Je bent niet alleen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 15:09

Ik heb contact opgenomen met de therapeut van toen, ik kan binnenkort weer op gesprek komen.
Heel erg bedankt voor de reacties, echt waar. Heb er zeker wat aan :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:12

besef je wel dat iedereen dit heeft? ook al zeggen ze dat niet.

zoals ik zelf vind mijzelf te lang , weet nooit zo goed wat ik moet zeggen en heb niet het beste gebit.

zo heeft ieder mens wat is ieder mens uniek en moet je jezelf niet constant vergelijken met anderen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:22

tanjaatjuhh schreef:
besef je wel dat iedereen dit heeft? ook al zeggen ze dat niet.

zoals ik zelf vind mijzelf te lang , weet nooit zo goed wat ik moet zeggen en heb niet het beste gebit.

zo heeft ieder mens wat is ieder mens uniek en moet je jezelf niet constant vergelijken met anderen.

Maar onbewust doen mensen dit wel, kunnen we niks aan doen. Vergelijken is menselijk en kijken naar een ander van: wauw die heeft dit en dit en dit en dit zoveel beter dan ik. Dat is heel menselijk

TS: om het eens om te draaien, jij kijkt naar mensen en denkt: die zijn veel knapper/leuker/beter dan ik maar er zijn 100% ook mensen die dat bij jou doen!

Ik vind mezelf bijvoorbeeld vandaag niet om aan te zien, had een echte dinsdag dip, haar niet gedaan muts op en alles en ik kom op me werk en een collega zegt: wat zit je haar leuk fluffy zo!

Dat kan mijn dag maken want mensen kijken dus wel naar me en denken van: leuk! Probeer je in te denken dat mensen dat bij jou ook doen, hoe moeilijk dat ook is.
Ik snap hoe je je voelt en nergens zin in hebben heb ik ook een periode van bijna 10 maanden gehad en echt: Het is okay. Je hebt alle recht om je zo te voelen want alleen jij weet wat je wel en niet aan kan nemen van iemand en waar je aan toe bent en waar aan niet. Echt super goed dat je weer een afspraak hebt gemaakt bij je therapeut, dat is alweer een stap in de goede richting!

En nogmaals: m'n pb staat altijd open, ik wil graag met je praten als jij dat ook wil :)