Baby's en doorslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:13

Mijn meisjes hebben ook allebei geen speen, maar wel beide een tutdoek/knuffel die ze gebruiken om te tutten en ook in hun mond stoppen.
Ik heb die in het begin vaak even in mijn shirt of bh gestopt zodat ze mijn geur hebben trouwens.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:59

Oh stom daar heb ik over heen gelezen. Maar hier inderdaad ook diverse modellen geprobeerd voordat we een goedgekeurde hadden gevonden. Van avent dacht ik heb je volledig ronde spenen die vaak goed gepakt worden. De difrax werd hier binnen een seconde uitgespuugd.

Kleine toevoeging: spenen moeten ze ook leren dus zodra we er een hadden die ze oke vond hebben we haar een avondje op schoot gehad en gewoon steeds de speen terug gegeven. Moet je uiteraard wel zeker weten dat ze geen honger hebben.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:09

Geen van mijn 3 kinderen sliep voor het eerste jaar door. Zelfs niet voor hun 1,5.
Geloof dat het vanaf twee jaar echt goed ging. Heb er nu nog 1 van 14 maand die dronk tot een week geleden nog zo'n 3x of meer per nacht. Slopend?! Ja zeker. Ze sliep daarom ook het eerste jaar voornamelijk bij ons. Nu heb ik een matras op haar kamer en slapen we veel daar. Sussend praten is nu genoeg voor der en ze hoeft geen nacht voeding meer.

Ik ben geen moeder voor laten huilen etc

CP5

Re: Baby's en doorslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 17:32

Ik heb inderdaad verschillende merken geprobeerd van de Hema, prenatal spenen uit Duitsland, avent, natuurrubber, speciale borstvoeding spenen je kan het zo gek niet opnoemen. Laatst hebben opa en oma opgepast en heeft hij zich zo gek geschreeuwd dat hij geen lucht meer hapte. Hij had daarvoor net gegeten.

Ik werk aan huis dus dat scheelt enorm. Ik had het anders ook nooit vol kunnen houden.

Vandaag heb ik ook met het consultatie bureau gesproken, mijn zoontje is een week geleden ziek geweest en zij raad mij aan neusspray te gebruiken?? Wat ik persoonlijk erg raar vind aangezien mijn zoontje 1 keer in het uur heel iets hoest en dat niet eens in de nacht. Hoe zou 6 keer per dag neusspray kunnen helpen aan beter slapen?

Ik vind het wel fijn verschillende verhalen te kunnen lezen!
Zijn bed staat al naast mij, alleen Is het een ledikant van de ikea dus zou ik hem eerst moeten pakken voor het aanleggen..

Ik zal vanavond in ieder geval proberen hem te troosten vanuit zijn bed en niet teveel praten. Hopelijk slaapt hij ook voor zichzelf een stuk beter! Bedankt zover allemaal al voor de adviezen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:32

Alle kids hier borstvoeding gehad, sliepen allemaal vrij snel door en kregen allen als laatste voeding een fles KV met iets rijstebloem er in. En een fles is echt geen killer voor je BV want ze hebben bijna allemaal langer dan een jaar BV gehad. Met een volle buik en eventueel ingebakerd sliepen ze heerlijk door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:35

Heel veel succes, het is zo lastig....er zijn 1001 manieren waarop je het aan kan pakken en zie maar eens de juiste te vinden...en als je die hebt gevonden is het 2 weken later weer ineens een heel ander spel met hele andere regels :P

Doorbikkelen maar :j

Overigens was rijstebloem hier het zoveelste probleem, daar ging die kleine van ons enorm van verstoppen :(:) Beter een papje van BioBim geven, dat is geen bloem (waar niks van voedingsvezel meer in zit) maar meel :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:35

Gebruik je een draagdoek of draagzak? Hoe slaapt hij daar in?

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:41

Trotse mama, maar ondertussen is het best heel pittig he meid?

De reactie van Rien is een hele fijne, mooi verwoord!
Als je kleine steeds kleine beetjes bij jou drinkt, hebben je borsten geen tijd om zich echt flink te vullen. Dus snel leeg, snel weer honger.
Een aantal mensen noemen ook het mamahonger en clusteren, denk zeker dat dit mee speelt.
Tip van het cb is ook een goede, leg het ze gewoon eens voor. Het ene cb is het andere niet, daar zit echt veel verschil tussen.

Hier krijgt dochter van 6 maanden ook volledig bv. Maar de laatste 2 voedingen kolf ik en krijgt ze in een fles. Dan kan ze zoveel drinken als ze zelf wil. En de laatste voeding in de fles doe ik 1 schepje kv in. Zonder extra water, gewoon zo door de bv. Dan is hij iets zwaarder, waardoor ze er wat langer mee doet.
Dat zou je eens kunnen proberen. Bij sommige kindjes werkt het. Sommige moeders die kv geven doen ook de laatste fles wat zwaarder maken.

Laat je kleintje lekker bij je eten wanneer honger, mamaliefde is net zo belangrijk als melk! Je kleinte is echt geen uitzondering. Tegenwoordig is het een hype om maar te roepen hoe snel ze wel niet doorslapen.

Het co-slapen is echt wel heel fijn. Hier staat een cosleeper naast mn bed. Als de kleine wil eten ( ze wordt niet eens wakker, maar gaat piepen in dr slaap tot ze eten krijgt ) trek ik haar naar me toe, zelf half slapen en even later schuif ik haar terug. Al komt ze tig keer per nacht ( gelukkig zijn dat de uitzonderingen ) dan nog heb ik niet de hele nacht wakker omdat ik mn bed niet uit hoef!

Wat je ook kunt proberen is om je kleinte iets eerder te voeden overdag dan dat hij er om vraagt. Dus vlak voordat hij grote honger heeft. Misschien kun je m zo op de dag een extra voeding geven, waardoor hij een buffertje voor de nacht kan opbouwen. Kindjes gaan vaak in de avond clusteren en heel veel drinken om zo een wat langere nacht te maken.

Succes, en het gaat echt voorbij!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:45

Ik heb een kleine man hier van 3.5 maand.
Hij slaapt van 10 tot half 7 door.
Misschien mazzel als ik het zo lees?

Kun je niet proberen de laatste voeding afgekolfde voeding te geven?
Ik geef voor de nacht een fles van 200 ml wel flesvoeding.
Maar hij slaapt de nacht door.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:50

Heb helaas geen gouden tip voor je, behalve dat ik je veel sterkte toewens!
Ik heb zelf 2 kids, maar die sliepen al na een paar week door, dus ook geen ervaring mee

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:56

Oh ja, nog zo'n advies/raad/opmerking van een oude muts.
Houd je maar een beetje vast aan het feit dat het over gaat. Aan iedere periode komt een einde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:08

rien10 schreef:
Oh ja, nog zo'n advies/raad/opmerking van een oude muts.
Houd je maar een beetje vast aan het feit dat het over gaat. Aan iedere periode komt een einde.

Nou, dat is dus echt zo en dan ben je het ook heel snel weer vergeten. Ik kan me nu niet meer voorstellen hoe het was toen hij niet doorsliep. Terwijl het echt zó niet tof was....

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:23

Bedankt nogmaals voor alle adviezen!!

Ik gebruik geen draagdoek wellicht wel handig er een aan te schaffen!

Zojuist las ik dat er een bokker wat kunstvoeding bij in de moedermelk deed. Is dat erg voor het maagje als ik dit nooit eerder heb gedaan?
En word dit met een voeding gedaan alleen voor het slapen? En wat zal ik dan moeten kopen van nutrilon voor een baby van 3 maand?

En ik ben best wel een bangerik met in de avond afkolven. Ik ben heel bang dat ik dan niet genoeg melk heb als hij toch eerder komt dan verwacht juist omdat hij zo vaak aangelegd wilt worden
Hoelang duurt het voordat er dan weer melk is? Anders wil ik best proberen om de laatste voeding tegen 00.00 uur in een flesje te geven..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:29

Hè dat geeft toch niet...? Of hij qua honger nu uit de borst drinkt of uit een fles, juist als je de melk al uit de borst hebt gehaald gaat die alvast weer nieuwe melk aanmaken dus je hebt eerder meer voeding dan minder toch :)

Je kan ook overwegen om een blikje geitenmelk te kopen. NannyCare is hele goede geitenmelk.
Lichter verteerbaar dan koemelk / lijkt qua samenstelling meer op moedermelk schijnbaar.

En ook in een klein blikje verkrijgbaar, dat is handiger als je maar eens per dag 1 schepje zou gebruiken want ik meen dat ze bij KV zeggen dat een open blik na een maand wel op moet zijn om het goed te houden.

Het is wel een stuk duurder dan de Nutrilons enzo maar wij hebben er geen seconde spijt van gehad omdat het zulke goede melk is waar hij achteraf nog veel beter tegen blijkt te kunnen ook +:)+

https://www.drogisterij.net/baby/babyvo ... 2817109771

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:44

Zeker geen neusspray gebruiken TS! Daar is hij echt nog te jong voor, nergens voor nodig.

Wat het doorslapen betreft, dat is echt niet abnormaal! Zeker als je BV geeft.

Ik moest de eerste maand standaard tot half 4 's nachts wakker blijven met een huilbaby. Echt tot half 4 rondlopen en wiegen. Maar dat ging gelukkig vanzelf over.

Rond haar 3 maanden dronk ze 's nachts om de 2 uur (ook BV). Ik voedde altijd op verzoek.

Dat werd na een tijd nog een voeding om 2 uur, om 5 uur, 7 uur ( ze werd wakker rond 9 uur).

Daarna ging ze naar 2 voedingen per nacht. Maar dan was ze zeker al 7 maanden.

Mijn enige tip is gewoon volhouden, het gaat echt voorbij! Wij legden de baby tot 7 maanden ook naast bed. Dan was het niet zo zwaar om 's nachts te voeden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:55

Als dat lukt, baby naast je en alleen even tegen je aan hengelen om te voeden en daarna weer terug schuiven....dan ben je echt spekkoper :j

Hier was kleine te nieuwsgierig en sliep niet goed met naast ons slapen + moest elke voeding een uur overeind gehouden worden i.v.m. reflux..... we hadden er een arm en een been voor gegeven als we gewoon hadden kunnen blijven liggen tijdens het voeden :P

Het kan altijd erger, en er komen betere tijden...dat bedenken geeft ook wat goede moed ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:51

cynthia5 schreef:
Bedankt nogmaals voor alle adviezen!!

Ik gebruik geen draagdoek wellicht wel handig er een aan te schaffen!

Zojuist las ik dat er een bokker wat kunstvoeding bij in de moedermelk deed. Is dat erg voor het maagje als ik dit nooit eerder heb gedaan?
En word dit met een voeding gedaan alleen voor het slapen? En wat zal ik dan moeten kopen van nutrilon voor een baby van 3 maand?

En ik ben best wel een bangerik met in de avond afkolven. Ik ben heel bang dat ik dan niet genoeg melk heb als hij toch eerder komt dan verwacht juist omdat hij zo vaak aangelegd wilt worden
Hoelang duurt het voordat er dan weer melk is? Anders wil ik best proberen om de laatste voeding tegen 00.00 uur in een flesje te geven..

Volgens mij is moedermelk verrijken met kunstwerk slecht voor de nieren, zou ik niet doen. Dan moet je er ook water bij doen. Of bedoel je dat ook?

Als je afkolft is er vrijwel daarna weer melk als je je baby aanlegt. Daar zou ik niet bang voor zijn. Veel kolven/aanleggen is juist goed voor je productie.
Bovendien lijkt het in het verhaal er meer op dat ie mamahonger heeft dus niet perse veel melk wil drinken dan. :)

Samen slapen werkt hier trouwens ook goed daarvoor. Ik doe het wel alleen pas rond een uur of vijf. Eerder ben ik bang dat ik te diep slaap en hem verstik in mn slaap :o maar mijn baby geeft het zoveel rust. Soms voel je hem onrustig worden, steekt ie een handje uit en merkt dan 'oh, ze is er nog' en slaapt weer rustig verder. Als hij in de cosleeper onrustig wordt hou ik z'n handje vast en dan wordt ie ook weer rustig.
Hij is nu bijna 8mnd en slaapt het grootste gedeelte van de tijd wel door, soms wordt ie wakker voor wat troost, maar geen honger iig.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:58

Doe alsjeblieft geen kunstvoeding mixen met je eigen melk. Dat is absoluut niet nodig.

Je borsten maken melk aan tijdens het voeden, dus maak je geen zorgen dat het 'op' is. Je melk gaat pas opraken op het moment dat je allerlei kunstgrepen gaat doen, zoals kunstvoeding bijgeven, mixen, kolven voor je kleintje en voedingen overslaan e.d.

Welk ledikant van de ikea heb je? Want het kan best zijn dat je de zijkant er uit kunt halen en aan je bed kunt schuiven namelijk. :)

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:24

Ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat moet doen, mixen met kunstvoeding vandaar dat ik het vroeg.
Vanaf mijn zwangerschap heb ik mij alleen verdiept in borstvoeding, dus ik heb echt 0,0 verstand van kunstvoeding.
Zojuist heb ik gekolfd, omdat meneer al gedronken had kon ik nog maar 60 cc afkolven maar voor de laatste voeding zal ik dit nog een keer doen.

Is het ook niet zo dat als je afkolfd, er dikke melk word aangemaakt? Of is dat een fabeltje?

Ik heb een Hensvink baby bedje. Zelf heb ik geen idee of die speilen eruit kunnen worden gehaald!

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:32

Mixen met kv is absoluut niet goed voor zo'n klein lijfje!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:34

Kun je het zijpaneel er niet tussenuit halen bij je ledikant?

Dikke melk? Je bedoelt de (fabel) van voormelk en achtermelk?

Dit is een heel mooi artikel daarover:

Citaat:
Voormelk en achtermelk?

Soms kun je ook teveel weten. Nooit was dit minder waar dan in het voortdurende debat over voor- en achtermelk en de invloed ervan op borstvoeding geven. De misverstanden over deze begrippen hebben al veel opwinding en zorgen veroorzaakt, en hebben zelfs geleid tot borstvoedingsproblemen en voortijdig stoppen met borstvoeding.

Voormelk en achtermelk
Het Breastfeeding Answer Book (2003) verklaart de begrippen als volgt: ‘De melk die de baby krijgt aan het begin van een voeding heet ‘voormelk’ en bevat relatief weinig vet. Naarmate de voeding duurt en de melkstroom afneemt, stijgt het vetgehalte van de melk. Aan het einde van de voeding komt er nog maar weinig melk, maar deze melk heeft wel een hoog vetgehalte. Dat nu, wordt ‘achtermelk’ genoemd.’ (Mohrbacher en Stock, p.34)

Vervolgens wordt uitgelegd dat wanneer de baby de eerste borst goed ‘leegt’ – en de moeder pas van borst wisselt als de baby uit zichzelf loslaat – zij ervan opaan kan dat haar baby de ‘goede balans’ van vocht en vet krijgt.

Welke zorgen?
Verwarring over voormelk en achtermelk heeft tot allerlei onzekerheden geleid. Maakt een moeder dan twee verschillende soorten melk? Moet de baby een bepaald aantal minuten drinken voordat de voormelk plotseling verandert in achtermelk? Krijgt een baby überhaupt achtermelk binnen als hij maar kort aan de borst drinkt? En als hij vaak kort drinkt, zal hij dan nog wel goed groeien? Sommige zorgverleners vertellen moeders dat ze erop moeten letten dat hun baby ‘lang genoeg drinkt om de achtermelk te krijgen’, waarbij iedere zorgverlener weer een andere tijdsduur adviseert.

Wat moeten we echt weten over voor- en achtermelk? En is het echt nodig dat een moeder zich er zorgen over maakt?

De waarheid over voormelk en achtermelk
Uit onderzoek blijkt dat de begrippen niet zo eenvoudig zijn als het lijkt. Het is waar dat vet aan de wanden van de melkkanaaltjes blijft ‘plakken’ als de melkstroom stopt. Door de kracht van de toeschietreflex aan het begin van de volgende voeding komt het vet weer los van de wanden van de melkkanaaltjes en terug in de melk. Het vetgehalte in de melk stijgt dus gedurende een voeding. Maar de waarheid van deze schijnbaar eenvoudige dynamiek is niet altijd wat het lijkt.

• Er zijn niet twee soorten melk. Hoewel het wel zo wordt voorgesteld, is er geen ‘magisch moment’ waarop voormelk verandert in achtermelk. Als de baby aan de borst drinkt, stijgt het vetgehalte geleidelijk en wordt de melk vetter en vetter naarmate de borst leger wordt.
• De totale hoeveelheid melk – en dus niet alleen de achtermelk – die een baby dagelijks drinkt bepaalt de gewichtstoename van de baby. Of een baby nu vaak kort drinkt of juist uren tussen de voedingen laat, dat maakt voor de totale dagelijkse vetinname niet uit.
• Voormelk heeft niet altijd een laag vetgehalte. De reden hiervoor is dat het vetgehalte van de voormelk enorm varieert, afhankelijk van het dagelijkse borstvoedingspatroon. Als de baby vrij snel na de laatste voeding weer wil drinken, kan de voormelk op dat moment een hoger vetgehalte hebben dan de achtermelk van sommige andere voedingen.

Hoe werkt het?
Het is interessant om te weten dat de begrippen voormelk en achtermelk eigenlijk alleen van toepassing zijn op degenen die voeden volgens de Westerse borstvoedingspraktijk; een praktijk die (beïnvloed door de kunstvoedingsnormen) tussenpozen van twee tot drie uur voorschrijft tussen de voedingen. Baby’s in traditionele culturen, zoals die van de jager-verzamelaars die 99,9% van de menselijke geschiedenis besloeg, drinken vaak tijdens de eerste twee jaar van hun leven de klok rond ieder uur enkele minuten (Stuart-Macadam, 1995).

Significante verschillen in vetgehalte tussen voormelk en achtermelk ontstaan alleen als er langere intervallen zitten tussen de voedingen. Hoe langer de interval tussen voedingen, hoe voller de borsten van de moeder worden en hoe groter het verschil in vetgehalte tussen haar voormelk en achtermelk. Deze verschillen in vetgehalte kunnen per individuele moeder gedurende de dag enorm variëren. Als er bijvoorbeeld ’s nachts langere tijd zit tussen de voedingen, zal bij de eerstvolgende voeding het vetgehalte van de voormelk lager zijn dan ’s avonds, wanneer haar baby vaker en korter op elkaar drinkt.

Waar het werkelijk om gaat
Onderzoek wijst uit dat er geen reden is tot zorgen over voormelk en achtermelk en dat het ook niet nodig is een baby aan te zetten langer te drinken. Zolang hij effectief drinkt en de moeder de voedingsduur niet bekort, krijgt een baby per dag ongeveer dezelfde hoeveelheid vet binnen, ongeacht het borstvoedingspatroon (Kent, 2007). Dit komt omdat een baby die vaker drinkt vettere voormelk binnenkrijgt dan een baby die minder vaak drinkt. Dus uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Het allerbelangrijkste voor de gewichtstoename en groei van een baby is de totale hoeveelheid melk die hij per 24 uur consumeert. Gemiddeld drinkt een baby ongeveer 750 ml melk per dag (Kent et al., 2006). Zolang een baby over het geheel maar genoeg melk binnenkrijgt, maakt het voor de groei niet uit of hij ieder uur 30 ml drinkt of iedere drie uur 95 ml (Mohrbacher, 2010). Sterker nog, onderzoekers hebben ontdekt dat baby’s ongeveer dezelfde hoeveelheid melk en dus ook vet binnenkrijgen, of ze nou frequent drinken zoals in de traditionele culturen of meer tijd tussen de voedingen laten zoals in het Westen (Hartmann, 2007).

Kortom, laten we borstvoeding geven nou eens voorgoed eenvoudiger maken door ‘voormelk’ en ‘achtermelk’ van het problemenlijstje te schrappen.

Bron: https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... achtermelk

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:48

Mijn zoon is vanaf z'n geboorte op verzoek gevoed met bv. Eerst om de 3 uur ongeveer en vanaf 3 maanden in de nacht 3x. Vanaf 4 maanden opeens 5x en vanaf 7 tot 9 maanden 11x (!!) per nacht. Daarna weer terug naar 5x per nacht en vanaf 11 maanden sliep hij opeens door.

Heb er nooit wat aan gedaan en heb elke keer hetzelfde gehandeld. Van de ene op de andere dag kan het opeens opslaan in meer of minder.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:54

Mocht je kunstvoeding willen maken doe je dat als volgt: je kookt wat water en laat dit afkoelen tot handwarm (of doet er wat koud water bij)
Per 30cc water gaat er één maatschepje melk bij. Gebruik altijd de maatschepjes uit het pak, dan heb je de juiste dosering.
Als je maar af en toe kunstvoeding wilt gaan geven kan je ook kant en klare halen, anders moet je zoveel weggooien gezien een geopend pak maar 4 weken houdbaar is

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:10

cynthia5 schreef:
Ik heb inderdaad verschillende merken geprobeerd van de Hema, prenatal spenen uit Duitsland, avent, natuurrubber, speciale borstvoeding spenen je kan het zo gek niet opnoemen. Laatst hebben opa en oma opgepast en heeft hij zich zo gek geschreeuwd dat hij geen lucht meer hapte. Hij had daarvoor net gegeten.

Ik werk aan huis dus dat scheelt enorm. Ik had het anders ook nooit vol kunnen houden.

Vandaag heb ik ook met het consultatie bureau gesproken, mijn zoontje is een week geleden ziek geweest en zij raad mij aan neusspray te gebruiken?? Wat ik persoonlijk erg raar vind aangezien mijn zoontje 1 keer in het uur heel iets hoest en dat niet eens in de nacht. Hoe zou 6 keer per dag neusspray kunnen helpen aan beter slapen?

Ik vind het wel fijn verschillende verhalen te kunnen lezen!
Zijn bed staat al naast mij, alleen Is het een ledikant van de ikea dus zou ik hem eerst moeten pakken voor het aanleggen..

Ik zal vanavond in ieder geval proberen hem te troosten vanuit zijn bed en niet teveel praten. Hopelijk slaapt hij ook voor zichzelf een stuk beter! Bedankt zover allemaal al voor de adviezen!

Even over de neusspray (let op, je moet wel de zoutoplossing pakken, deze mag vanaf het begin worden gebruikt). Deze kun je gebruiken voordat je gaat voeden. Door de zoutoplossing wordt eventueel snot weer wat vloeibaarder zodat dat makkelijker doorgeslikt worden. Het kan zijn dat de baby dan weer wat makkelijker kan ademen. Drinken gaat dan ook makkelijker, theoretisch dan.. je kunt het proberen, het kan geen kwaad verder. Ik gebruik het ook bij ons kleine meisje indien ze erg aan het "pruttelen" is.

Succes!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:14

Ik heb de eerste 3.5 maand continu gekolfd omdat mijn zoontje niet genoeg binnen kreeg als hij zelf aan mijn borst zoog. Hij werd te snel moe en kreeg daardoor niet genoeg. Daardoor werd hij ook weer eerder wakker omdat hij weer honger had. Na die 3.5 maand ben ik er mee gestopt. Omdat ik niet genoeg kolfte en met de melkpoeder altijd genoeg had. Ik heb het nog een poosje gemengd maar merkte dat hij daar wel meer buikkrampen van kreeg en meer spuugde. Toen maar helemaal overgestapt en werd het al wat beter. Het slapen werd toen ook iets beter. Maar bij ons was het slapen altijd een drama overdag en s nachts. Overdag zat ik hele dagen met op schoot omdat hij maar bleef huilen en als hij op schoot lag op mn borst viel hij in slaap. Maar zodra ik wat bewoog begon hij weer te huilen.s nachts had hij stikmomenten en huilde hij weer en was ik zo anderhalf uur met hem bezig. Volgens het cb waren het maar buikkrampen, daarna beelde ik het me maar in en moest ik hem maar dagen weg brengen zodat ik het niet zou horen... ziekenhuis vond inbakeren de beste optie. Dit hielp een paar weken. Na 4 maand.... kwam eindelijk de oplossing. De chiropractor werd geadviseerd. Eindelijk die luisterde. Ik had een huilbaby met reflux en een voorkeurshouding ;) yes eindelijk! Door de te snelle bevalling zaten zijn rug en nekwervels vast. Dit was duidelijk te zien Door hem en nu achteraf zeggen wij ja dat hadden we moeten zien... Altijd vuisten, schrikkerig, niet op de rug willen liggen, reflux, huilen, opgetrokken beentjes, c vorm in lichaam. Na de eerste behandeling hebben mijn man en ik echt giga gelachen. Dat geklik met de pen dat gaat onze zoon helpen???? Hahaha. Dezelfde nacht sliep hij Door, z'n reflux was minder en z'n voorkeurshouding weg.... toeval ja vast maar het bleef zo en na elke behandeling werd het beter. Echt heel erg bijzonder.