lieveli schreef:Vinden jullie autisme te vergelijken met een chronische ziekte?
Ja: een psychische chronische ziekte/aandoening.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Ik heb het over activiteiten, dus als je 1 uur loopt onder bepaalde weersomstandigheden dan zal je lichaam naar alle waarschijnlijkheid zo erop reageren en zo lang nodig hebben. En het spreekt voor zich dat iedere nieuwe chronische aandoening in het begin gezien moet worden als een acute aandoening waarvan de uitkomst onzeker is.
StonedRomy schreef:Officieel is iets chronisch wanneer het langer dan 6 weken aanhoudt of ieder jaar minimaal 6 weken ( in totaal ) voor overlast zorgt.
Citaat:De term ‘chronische ziekten’ lijkt een homogene en duidelijk omgeschreven categorie patiënten in beeld te brengen. Bij nadere beschouwing is er echter sprake van een grote verscheidenheid aan aandoeningen.
willemlover schreef:lieveli schreef:Vinden jullie autisme te vergelijken met een chronische ziekte?
Sorry maar dit vind ik echt een ongelooflijk lage opmerking van je. Autisme is weldegelijk te vergelijken met een chronische ziekte en dat weet je zelf vermoedelijk ook wel..
MarcoBorsato schreef:MarcoBorsato schreef:Vinden jullie autisme te vergelijken met een chronische ziekte?
Sorry maar dit vind ik echt een ongelooflijk lage opmerking van je. Autisme is weldegelijk te vergelijken met een chronische ziekte en dat weet je zelf vermoedelijk ook wel..
Huh? Het is een vraag, ik uit nergens mijn mening. Overigens denk ik dat autisme veel te breed is om het in een hokje te stoppen. Mijn zwager heeft asperger en ik zou hem niet bepaald chronisch ziek noemen.
Ik vind het eerder een belediging dat jij autisme een ziekte noemt.
StonedRomy schreef:Moonfish13, ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrepen hebt en excuses als dit bij jou tot frustraties heeft geleidt. ik wil het eventueel wel verder uitleggen via PB als iemand dit nodig vindt.
Je blaasontsteking en de behandeling was weer een acute situatie bovenop een chronische situatie, deze groep bedoel ik niet in mijn verhaal. Ik heb het over het verschil tussen iemand met zeg een hartafwijking en iemand die tijdelijk een verminderde hartfunctie heeft.
Gianti schreef:StonedRomy schreef:Moonfish13, ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrepen hebt en excuses als dit bij jou tot frustraties heeft geleidt. ik wil het eventueel wel verder uitleggen via PB als iemand dit nodig vindt.
Je blaasontsteking en de behandeling was weer een acute situatie bovenop een chronische situatie, deze groep bedoel ik niet in mijn verhaal. Ik heb het over het verschil tussen iemand met zeg een hartafwijking en iemand die tijdelijk een verminderde hartfunctie heeft.
maar het weten dat je een hartafwijking hebt, gaat echt veel verder, dan alleen een beperking in dagelijks levenwant een chronische ziekte hoeft zich niet stabiel te uiten.
Nies_ schreef:Als jullie het in het begin al hadden laten rusten was dit topic all lang ofwel dood, ofwel ging het overal kansloze opmerkingen van mensen over chronisch zieken in het algemeen. Dus als jullie dan zo graag iemand de schuld willen geven dat dit zo op bokt komt kijk dan naar jezelf.
Maar wat mij betreft gaan jullie lekker verder. Ik vind het wel vermakelijk.