Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:24

Urielle schreef:
Mijn ervaring met lange relaties is helaas anders.

De mijne als Palmera.

Citaat:
De tijd dat ik moeite deed om een ander te pleasen is voorbij,

Ik doe moeite voor de partner omdat ik houd van mijn patner; diens geluk belangrijk voor me is.

Citaat:
In elk geval is aantrekkingskracht voor mij niet gestoeld op uiterlijk,

Voor mij ook niet alleen. Het is voor mij DEEL van een veelomvattend pakket.

Dat iemand wel diens beste beentje voor zet voor een zo goed mogelijk pakket voor daten en niet voor de partner is vrij 'normaal' doch ikzelf zie dat helemaal anders.

Voor mij is de toegevoegde waarde van met een betekenisvol ander delen van ervaringen en kwali-tijd heel groot.
Hoe langer is van duurzame relaties geniet, hoe sterker ik dit ervaar.
Daar investeer ik in. Ook lichamelijk, als deel van het totaalpakket waar de ander gelukkig mee is, met plezier voor blijft kiezen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:26

Geloof me, Brainless, als mij zou overkomen wat jou is overkomen houdt hij ook nog steeds van me. En andersom ik van hem. Maar zolang we het beiden kunnen blijven we graag in vorm voor onszelf en voor elkaar. Ik noem in mijn vorige post ook expliciet het woord 'gezondheid', want ja, daar doen we het ook voor. Gelukkig denken we allebei hetzelfde.

En als een ander stel gelukkig is met op de bank zitten hebben ze mijn zegen. Ikzelf zou alleen vanwege MIJN instelling m.b.t beweging/sport nooit gelukkig kunnen worden of blijven met een partner die die instelling niet heeft. Zo heeft ieder zijn smaak en mening. Dat is helemaal oké. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:30

Mijn ex was na onze breuk 15kg afgevallen en behoorlijk afgetraind, terwijl hij tijdens onze relatie nooit wat aan zijn uiterlijk heeft gedaan. Een tijdje na de breuk zijn we terug samen gegaan en hebben we het nog een jaar uit elkaar uitgehouden, maar hij was wel in no time terug out of shape. We zijn nu terug een jaar uit elkaar, heb hem onlangs nog gezien en hij was weer behoorlijk afgevallen, geeft mij een beetje het gevoel alsof ik het niet waard ben geweest om wat aan zijn uiterlijk te doen? Ik kan me dus wel enigszins vinden in je mening HC.

Ik snap dat je als je single bent je ego wilt opkrikken, maar het gebeurt inderdaad maar al te vaak dat eens mensen in een vaste relatie komen ze zich volledig laten gaan, maar hey, als ze beiden gelukkig zijn is het mij niet gelaten.
Er is natuurlijk ook een verschil tussen écht laten gaan en gewoon ouder worden, in het tweede geval is het normaal dat je op den duur niet meer zo strak in je vel gaat zitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:34

Urielle schreef:
Ik wil me sexy voelen als ik op date ga. Bij een partner waar ik al jarenlang bij ben, voel ik me toch al niet meer sexy dus why bother?

Eigenlijk is het best sneu dat je je bij je huidige partner niet sexy voelt en dat je het niet meer interesseert ook.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:38

Ik vind dat je gewoon altijd goed voor jezelf moet blijven zorgen om in vorm te blijven, niemand zit te wachten op een dikzak :+ Tenzij dat komt door ziekte of medicijnen.
Ik vind het zelf belangrijk om gezond te leven en zoek dat ook in een vriend(in)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:39

Snollygoster schreef:
Er is natuurlijk ook een verschil tussen écht laten gaan en gewoon ouder worden, in het tweede geval is het normaal dat je op den duur niet meer zo strak in je vel gaat zitten.

Ik heb een waslijst aan excuses om minder goed in vorm te zijn. Ouder worden en een set chronische gezondheidsproblemen. Dat maakt dat het meer inspanning, meer discipline kost met minder mogelijkheden om goed in vorm te blijven.

Ik vind dat er goede redenen zijn om die toemende moeite wel te blijven doen. Mijn eigenwaarde, mijn gezondheid EN mijn relatie, dat mijn partner me graag ziet.

Ik vind verder dat mijn partner het me kwalijk zou mogen nemen als ik die inspanning wel voor daten en voor haar niet zou wil opbrengen.
Omdat ze het waard is - met dank aan l'Oreal. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:40

@Snollygoster Dat verschil vind ik dus weer apart. Imo vind je iemand aantrekkelijk of niet. Stel je valt op strak, dan zou iemand die door ouderdom of ziekte wat slapper is geworden, ook niet meer aantrekkelijk zijn, ongeacht of die persoon nog wel traint om het te proberen. "Ik vind je niet sexy maar je probeert het dus ik blijf bij je voor de moeite." Dat werkt toch niet?

(Oprechte vraag, ikzelf val voor heel andere criteria dus ik kan me niet goed inleven)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:42

Gucci_ schreef:
Ik vind dat je gewoon altijd goed voor jezelf moet blijven zorgen om in vorm te blijven, niemand zit te wachten op een dikzak :+ Tenzij dat komt door ziekte of medicijnen.
Ik vind het zelf belangrijk om gezond te leven en zoek dat ook in een vriend(in)

Nounou. Dat zijn nogal harde woorden. Ik heb liever een dikzak die wat van z'n leven maakt dan een slank iemand die thuis zit te vegeteren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:43

Urielle schreef:
ikzelf val voor heel andere criteria dus ik kan me niet goed inleven

Dat blijkt want je gaat er keer op keer aan voorbij dat het OOK een criteria is; NIET het ENIGE.

Bij jou is het wellicht van nul en generlei invloed. Bij de overgrote rest van de samenlevbing speelt het wel een rol in het totaalpakket. Zowel bij het selecteren als bij het samenleven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:45

Dan doe ik het dus goed om een gelijkgestemde te zoeken die dat ook niet interesseert. :)

Maar je ging niet in op mijn andere deel.
Wat doen jullie actief om geestelijk stimulerend te blijven bijvoorbeeld?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:55

Ik kan dit topic betrekken op mijn eigen relatie, Danwel op mijn vriend.
Toen we aan onze relatie begonnen was hij een slanke man die veel sportte.
Hij is de afgelopen jaren zo'n 20/30kilo aangekomen.
En eerlijk? Ik zie wel eens oude foto's en dan gaat mijn hart sneller slaan; het ziet er 'mooier' uit.
Maar anderzijds, hou ik nu minder van hem? Nee!
Is hij een ander persoon geworden? Nee.
Hij is nu lekker zacht en knuffelig (niet extreem dik maar gewoon gezet).
Ik ben nooit echt gericht geweest op het uiterlijk van anderen. Heb vroeger ook regelmatig gehoord: 'jij kan echt wel een knappere man aan de haak slaan'
Ik zie dat niet zo,ik val op iemand zijn persoonlijkheid, en als je van iemand houd, is diegene mooi op zijn eigen manier.
Het standaardtype 'mooiboy' loop ik altijd steenhard voorbij :+ ik vind dat niet mooi en op de een of andere manier heb ik daar ook een negatief vooroordeel over. (Sorry,ik weet dat dat niet hoort)
Doe mij maar een lekker gewoon iemand zonder al die poespas :D
Ook als daar een kilootje meer aan zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:59

Gucci_ schreef:

Liever een vriendelijke "dikzak" met normen en waarden dan een afgetrainde eikel met het karakter van een dennenappel hoor....

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:01

Ik kom aan in relaties altijd. Zodra ik single ben gaat het er weer af. En heeft niks te maken met me laten gaan. Heeft bij mij met stress te maken.

Maar afvallen om een relatie te kunnen hebben zou ik nooit doen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:05

Eerlijk gezegd vind ik uiterlijk nauwelijks belangrijk, een groter probleem is het als men in de dating fase echt moeite doet overal voor en graag wil helpen en dan als het nieuwe eraf is kan je het zelf op lossen :Y)

Of mijn vriend zich wel of niet scheert en of hij een kilo of wat aan komt (al wil ik wel liever dat hij echt gezond blijft natuurlijk ;) ) interesseert mij niet. Gelukkig heb ik wat karakter betreft nu ook een goede te pakken.

Anoniem

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:15

Sommige mensen hebben blijkbaar relatiebreuk nodig om goede shape te lijnen _O-

Uiteindelijk moet je zelf doen waar je zelf prettig bij voelt +:)+ (zolang ik maar geen last van heb).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:24

Ik vind het nogal vermoeiend om er constant op je best uit te zien.Als je een avondje gaat daten duurt dat maar kort.Maar tijdens een langdurige relatie wil je misschien ook wel eens je slonzige zelf zijn? Wat ik erger vind is dat er mensen zijn die tijdens het daten heel aardig doen maar dat niet meer nodig vinden als ze je eenmaal veroverd hebben. Dus in geestelijke zin niet meer hun best voor je dien.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:28

Nu zal ik wel een emmer commentaar over me heen krijgen :')
Mijn vriend is speciaal voor mij afgevallen, nog voor we aan het daten waren. Hij dacht op die manier mijn interesse te wekken (die uiteindelijk door iets anders kwam :D ) De eerste periode dat we samen waren, deed hij inderdaad nog z'n best om op gewicht te blijven (sporten, juist eten). Al snel stopte het sporten en niet lang erna vrat hij weer alles wat los en vast zat. En na 1 jaar woog hij 40 kg meer dan toen we nog aan het daten waren.
Inmiddels zijn we 3,5 jaar samen en zegt hij al 2,5 jaar dat hij echt echt gaat afvallen :') Hij heeft vorig jaar een maand of 4 inderdaad z'n best gedaan en is daarmee ook 15 kg kwijtgeraakt. Maar sinds de vakantie is het hek weer van de dam en hangt meneer nogsteeds op hetzelfde gewicht. Het enige wat hij echt heeft aangepast, is alle frisdrank vervangen voor zero of water +:)+

Ik hou van hem om wie hij is, niet om hoe hij er uit ziet (al vind ik hem nu ook sexy hoor :9 . Toen hij 25 kg minder woog, was hij helemaal om op te vreten, maar tegen dit exemplaar zeg ik ook geen nee :~ ). Als hij door omstandigheden toch weer aan komt, zeg ik hem dat wel, maar ik zou hem er nooit om verlaten.

Overigens ben ik zelf gezegend met een goedwerkend metabolisme, ben sinds m'n 20e niet meer veranderd :D M'n vriend heeft geen klagen, hihi.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:29

lieveli schreef:
Gucci_ schreef:

Nounou. Dat zijn nogal harde woorden. Ik heb liever een dikzak die wat van z'n leven maakt dan een slank iemand die thuis zit te vegeteren.

Liever te dik in de kist dan een feestje gemist, holladieeee *\o/*

Je kan nu eenmaal niet garanderen dat je al die jaren dat je bij elkaar bent hetzelfde blijft. Bovendien voel ik me heerlijk thuis bij mn partner en zit ik niet altijd netjes in de make-up met net kapsel op de bank. Nee, ik mag graag ongegeneerd in mn trainingsbroek op de bank liggen met chips of andere lekkernijen :+

Wij hebben overigens allebei het geluk geen aanleg te hebben om dik te worden. Wat ook niet altijd geluk is want ik zou heel graag een paar kilootjes extra hebben. Helaas is een perfect lichaam niet altijd maakbaar en het is fijn als je geaccepteerd wordt door je partner :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:33

Uiterlijk is en blijft alleen maar dat. En ja het speelt mee maar ik vind zelf karakter zoveel belangrijker. En iedereen word aangetrokken door een ander uiterlijk. Dus ja wat is dan de standaard. Ik.loop graag in een joggingbroek en zal daar absoluut niet mee ophouden als er een man in het spel is. Ik ben wie ik ben. Niet goed hoeft niet.
Ik ben nooit een mode popje geweest heb altijd aangehad wat lekker zit. Als we weggaan kan ik me best netjes maken.
Maar ik weiger me continu netjes te kleden en op te maken voor een ander. En van mezelf hoeft het niet.

Mijn gewicht stoort me en ik ben nu weer alleen en dan eet ik minder. Niet om sexy te worden voor een ander maar omdat ik geen stress meer ervaar in huis. Wat dus inhoud dat ik nooit meer samen ga wonen. Dan maar latten. Beter voor me blijkbaar

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:34

Als je met je paard naar concours of een keuring gaat dan wordt hij getoiletteerd,ingevlochten etc.,maar zo hoeft hij dan de rest van de tijd niet op de wei te staan toch ?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:39

Gucci_ schreef:

Want iedereen zit natuurlijk wel heel graag te wachten op mensen met nare veroordelende kloteopmerkingen :') :=

Overigens vind ik het eigenlijk veel erger als een partner qua innerlijk en acties zijn best niet meer doet na de date-fase. Uiterlijke veranderingen zijn allemaal leuk en aardig maar die zijn voor mij niet zo'n sterk onderdeel als de rest. Ik zou me toch duidelijk veel minder gewaardeerd voelen als partnerlief na korte tijd weinig moeite meer doet om goede gesprekken te voeren, leuke uitjes te bedenken, etc. etc dan dat ie na korte tijd wat kilootjes bijkweekt.

En daarnaast vraag ik me toch echt af hoeveel mensen er nou daadwerkelijk voor het daten gaan afvallen om met voorbedachte rade(!!) vervolgens weer aan te gaan komen? :?

callum

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:41

Ik ben 1 keer voor een afgetrainde strakke gozer gegaan. Dat heeft me alleen maar ellende opgeleverd. Uiterlijk zegt in principe helemaal niks

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:41

anjali schreef:
Ik vind het nogal vermoeiend om er constant op je best uit te zien.Als je een avondje gaat daten duurt dat maar kort.Maar tijdens een langdurige relatie wil je misschien ook wel eens je slonzige zelf zijn?

Als ik na mijn werk naar mijn partner ga kleed ik me altijd om. Dan trek ik iets aan wat mij lekker zit maar zeker geen joggingpak is. Noem het comfort-elegant. Hij waardeert dat. En dus doe ik dat graag. Hij is attent genoeg om dat op te merken en een compliment te geven.
Gaan we samen ergens eten? Dan is het elegant ten top. Heerlijk om een man te hebben die de deur open houdt, mijn stoel aan schuift en mijn wijn inschenkt. Een dame behandel je als een dame, is zijn motto.

Als ik dagelijks de bergen in ga om te lopen heb ik uiteraard bergschoenen en een sportbroek aan. Hij gaat vaak zat mee, ook in sportkleding. Noem dat dan maar ons slons-moment. :)
Nee, mezelf aandacht geven om goed voor de dag te komen voor mijn partner is niet vermoeiend.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:46

Gucci_ schreef:

Spreek voor jezelf :+

Iedereen heeft toch een ander type, en de een houdt misschien wel meer van mannen in pak/dames in jurkjes en een mooi make-upje, terwijl de ander misschien meer houdt van hoodies en Toos make-uploos?

Wat ik bijvoorbeeld ervoer tijdens mijn laatste relatie was dat ik het zelf leuk vond om me op te tutten (nog niet eens heel heftig, die technieken had ik toen nog niet onder de knie :+ ), terwijl mijn toenmalige vriend iets had van 'Nah, ik zie je liever zonder make-up'.

Natuurlijk is het goed om aan jezelf te blijven werken, maar ik vind dat de intrinsieke motivatie om 'in shape te blijven' of 'je best te doen' altijd bij jezelf moet liggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:50

Urielle schreef:
Huertecilla schreef:
Het punt is waarom wel je best willen/kunnen doen voor daten en niet voor je parter.

Omdat je sowieso verandert dus. Ik wil me sexy voelen als ik op date ga. Bij een partner waar ik al jarenlang bij ben, voel ik me toch al niet meer sexy dus why bother?

Hoe f*cked up is je relatie dan eigenlijk?

Het was eigenlijk niet mijn bedoeling te reageren maar als ik jouw berichten lees denk ik enkel "jezus waarom heb je er nog een, kap er gewoon mee als je er zo over denkt.."

Ik zou niet afvallen voor te gaan daten, ik probeer op gezond gewicht te blijven voor mezelf en dat mijn partner dat ook goed vindt uitzien is alleen maar mooi meegenomen. Andersom is hij daar iets lakser in maar ik ben dan weer niet zo gefocussed op het ideale gewicht dus wellicht ligt dat ook een stuk aan mij. Als je merkt dat iemand iets niet zo belangrijk vindt dan ga je daar misschien ook zelf wat lakser mee worden. :)

Ik heb ook weinig begrip voor reacties zoals die van Urielle, da's gewoon een sterk staaltje selffulfilling prophecy.

En nee, ik zit niet alle dagen opgetut langs mijn vriend. Maar dat hoeft ook niet IMO.