slijmbeurs schouder ontstoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:42

IngridM schreef:
Hier een ervaringsdeskundige.
Jaren met 2 zeer pijnlijke schouders gelopen bij de orthopeed.
Injecties hielpen niet (ja tijdelijk), fysio hielp niet en schockwave werd het zelfs stukken erger van (calcificaties en slijmbeurs ontsteking had ik)
Kon op gegeven moment nog geen 2 minuten erop liggen of haar kammen.

Uiteindelijk aan beide schouders een neer plastiek operatie gehad; ze hebben mijn slijmbeurs verwijderd en stukje van mijn bot afgezaagd zodat de pezen meer ruimte hadden om te bewegen. Dat is nu denk ik 3 jaar geleden en het hielp zeker.
Helaas nu alweer een tijd weer veel klachten met erop liggen. Had de arts al gezegd dat dat kon gebeuren.

Hier ook, alleen aan mijn linkerschouder geopereerd. Heb in totaal wel 15 injecties gehad voor en na de operatie. Nu nog steeds klachten..... In 2014 geopereerd, daarna 2x onder narcose verklevingen losgetrokken, 1x barbotage behandeling(kalk wegspuiten met behulp van echo) dry needling deed helemaal niets, fysiotherapie ook niet en nu ga ik naar een acupuncturist. Hopelijk doet dat iets. Kan ook absoluut niet op mijn schouder liggen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:46

Hier iemand die heel veel baat heeft gehad met de prikken :j. Eerste keer dat ik het kreeg was ik aan het werk in de patatzaak waar ik toen werkte en vanuit het niets lag in eens het bord op de grond waarmee ik naar de klant liep :'). Baas boos en geschrokken, want je gaat toch niet met borden gooien _O-.
Naar de dokter gegaan en bleek slijmbeursontsteking. Prik erin gehad en ondanks dat het even 3 seconden een venijnige prik was, was de pijn meteen weg en kon ik mijn arm ook meteen weer gebruiken.

Eens in de zoveel tijd speelt het weer op en ga ik naar de huisarts waar ik weer een prik krijg. Moet afkloppen, heb er nu al zo'n 3 of 4 jaar geen last meer van gehad. Blij toe, want hoorde van een collega dat die prikken niet meer zomaar mogen en dat je eerst aan de pillen moet momenteel.

Ik zou dus lekker naar de dokter gaan en die prik halen :j.

*Edit: heb de rest van de reacties alleen vluchtig doorgelezen, want zag dingen als operaties en zo voorbij komen, geen ervaring mee.

cissy

Re: slijmbeurs schouder ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 21:47

Ik ga nog helemaal niet lekker die prik halen. Eerst maar eens hiermee ad gang. Als het geen slijmbeursonsteking is hoef ik die troep ook niet in mn lijf.
Maandag weer naar fysio. Daar liep overigens een zeer smakelijke stagiar bij.... :wow: <<) eye candy!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:52

Haha, dat werkt vast pijndempend :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:08

Zo'n prik werkt vrijwel bij niemand en al helemaal niet permanent. Het helpt ook nog je verdere bindweefsel daar om zeep, dus dat zou ik echt als laatste redmiddel doen.
Lekker naar de fysio idd en die een diagnose laten stellen want de huisarts vindt altijd alles in de schouder een slijmbeursontsteking is mijn ervaring :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:20

De huisarts wel inderdaad. Ik laat zulke dingen ook mooi alleen maar bij de orthopeed doen :-)

[***]: ellendig he!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:23

Die kan je idd beter hebben, al ben ik alsnog meer van eerst conservatief proberen en de meeste orthopeden ook :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:29

verootjoo schreef:
Die kan je idd beter hebben, al ben ik alsnog meer van eerst conservatief proberen en de meeste orthopeden ook :)

Dat hadden we geloof ik al 3 jaar gedaan :-) Toen overgegaan op andere dingen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:30

verootjoo schreef:

Ook de meeste orthopeden beginnen eerst met zo spuit . Alleen bij hun wel onder echobegeleiding zodat ze 100% zeker op de juiste plek zitten. Slagingspercentage ligt dan ook veel hoger.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:53

verootjoo schreef:
Zo'n prik werkt vrijwel bij niemand en al helemaal niet permanent. Het helpt ook nog je verdere bindweefsel daar om zeep, dus dat zou ik echt als laatste redmiddel doen.
Lekker naar de fysio idd en die een diagnose laten stellen want de huisarts vindt altijd alles in de schouder een slijmbeursontsteking is mijn ervaring :=

Idd ook mijn ervaring. Zelfs op plekken waar niet eens een slijmbeurs zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 07:52

IngridM schreef:
De huisarts wel inderdaad. Ik laat zulke dingen ook mooi alleen maar bij de orthopeed doen :-)

[***]: ellendig he!

Ja erg vervelend!

Mijn orthopeed heeft ook alleen maar de injecties (16 in totaal, heb het even nagekeken) gezet. En ook onder echo begeleiding. Ik heb gewoon pech met die rare schouder.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:56

Ooooo schouders.... :(

Ik heb eerst links een slijmbeursontsteking gehad en het gaat dan daarna inderdaad een soort vast zitten. Wat een pijn...
Heeft ruim 2 jaar geduurd met fysio en bewegen en glucosamine uiteindelijk over gegaan.

Na een paar jaar kreeg ik een peesontsteking op rechts. Een tijd diclofenac heeft dit gerepareerd, maar weer zoveel pijn. Vooral ook 's nachts niet weten hoe te liggen.

Weer fysio en deze wist van triggerpoints. Heeel pijnlijk om te behandelen, maar het heeft geholpen! Dit keer in 9 maanden helemaal hersteld. Dryneedling heb ik niet gedaan, dat was een volgende stap geweest.

Nu ben ik heel erg voorzichtig met mijn schouders..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 23:04

Gisteren bij fysio geweest, helaas was de leuke stagiar er niet ;(
Oefeningen gekregen, wilde ik vandaag weer doen krijg ik het niet voor elkaar, SPIERPIJN!!! :n auw! Niet grappig...