Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:28

Hou nou toch even op. Van sommige bokkers is de kwaliteit van hun eicellen en de hoeveelheid zwermertjes is het sperma van hun man hier ook terug te vinden online.

@TS: als je je zorgen maakt naar de HA gaan en anders inderdaad eens een tijdje met condoom vrijen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:41

Ts je zegt dat je bent behandeld voor een schimmelinfectie. Je kan daarvoor je vriend ook zonder het te weten ermee hebben besmet zet maar. Kan zijn dat je het nu weer terug hebt.
Anders even opnieuw een kuurtje ervoor halen, en dan voor beide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:42

Ga ff langs de dokter. Misschien heb je een ontsteking.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:43

Schimmelinfectie ruik je niet, dat geeft andere klachten.

Je kunt inderdaad het beste even naar de HA bellen voor advies. Ik zag laatst bij Koffietijd (don't judge :D ) iets over Actigyn oid, dat zou ook helpen bij een bacteriële onbalans. Dat kun je gewoon bij de drogist halen. Zelf ben ik niet zo'n fan van AB, dat levert vaak ook weer andere problemen (schimmelinfecties..) op.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:54

Enkele paardenbloembladeren een dagje in een beetje Yoghurt of Biogarde leggen. Vervolgens voor je gaat slapen (en dan bedoel ik slapen) je doos insmeren met die Yoghurt (zonder bladeren). Werkt zuiverend en brengt je flora weer in balans.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:02

Pillow heeft een goed punt, Ik heb ook inderdaad eens iets over yoghurt erop smeren gehoord bij kwaaltjes daar onder :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:04

pillow schreef:
Enkele paardenbloembladeren een dagje in een beetje Yoghurt of Biogarde leggen. Vervolgens voor je gaat slapen (en dan bedoel ik slapen) je doos insmeren met die Yoghurt (zonder bladeren). Werkt zuiverend en brengt je flora weer in balans.

Helpt soja yoghurt ook?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:07

Vergeet inderdaad niet dat je vriend misschien ook geïnfecteerd is met de schimmel en jullie elkaar steeds aansteken.
Misschien dit ook even bij de dokter voorleggen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:08

pillow schreef:

Karnemelk schijnt toch ook goed genoeg te zijn hiervoor?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:09

Welja, ik word verguisd als ik het over Lactacyd heb, maar iedereen smeert massaal yoghurt over de flamoes alsof het een vlaflip is. Ik moet de eerste huisarts die dit toejuicht nog tegenkomen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:15

Ik ga echt helemaal stuk van het lachen hier, zijn er echt serieus mensen die dit in zich smeren ? Ik zou inderdaad even de huisarts bellen, misschien heeft de assistente al een goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:18

lieveli schreef:
Welja, ik word verguisd als ik het over Lactacyd heb, maar iedereen smeert massaal yoghurt over de flamoes alsof het een vlaflip is. Ik moet de eerste huisarts die dit toejuicht nog tegenkomen.

Ik geef toe: Dit is één van die posts die in het post-van-het-jaar-boek mag komen. :') _O-

Maar ik ben even gaan googlen, en ik lees hier en daar wel dat yoghurt helpt. In ieder geval al yoghurt eten! :) En ik ga maar gewoon weer eens langs de huisarts...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:21

Resistance schreef:
lieveli schreef:

Ik geef toe: Dit is één van die posts die in het post-van-het-jaar-boek mag komen. :') _O-

Maar ik ben even gaan googlen, en ik lees hier en daar wel dat yoghurt helpt. In ieder geval al yoghurt eten! :) En ik ga maar gewoon weer eens langs de huisarts...

Maar echt, ik denk zeker te weten dat het door de penis van je vriend komt. Probeer nou eens 2 weken met condoom te vrijen en kijk of je dan verschil merkt. En zorg dat hij hem goed wast voor gebruik. Voor de zuurgraad van je vagina kun je het beste maagd blijven maar dat is ook geen leven.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:22

lieveli schreef:

Vraag het maar aan je huisarts. Ik durf te wedden dat hij het met me eens is. En Yoghurt is een natuurlijk product wat de zuurgraad weer op orde brengt. Teveel wassen met weet ik wat voor zeep ed , dat is slecht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:23

Moderatoropmerking:
Ondanks mijn eerdere modopmerking vinden sommigen het nodig om terug offtopic te gaan. Daarom heb ik deze berichten verwijderd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:24

lieveli schreef:

Mijne! 'Prop er maar een tampon in met biogarde yoghurt.'

Unbelievable die vent.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

Bij bacteriele vaginose is de pH-waarde juist te laag. Ideaal is rond de 5,2. Yoghurt zit op 3-4 dus dat gaat je zeker niet helpen en is daarna rijk aan melkzuurbacterieën. Juist die zorgen voor de onprettige geur bij bacteriele vaginose. Yoghurt wordt als grootmoedersremedie gebruikt bij schimmelinfecties, waarbij je pH juist omlaag gebracht moet worden. Toch is het niet verstandig omdat je op deze manier ook andere infecties in de hand werkt.

Wat mensen allemaal voor onzin verzinnen om niet langs de HAP te moeten met vaginale problemen... 25 tot 30% van de vrouwen hebben hier last van, dus de HA kijkt er echt niet vreemd van op.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:37

Ik had dezelfde klachten.
Toen ben ik naar de huisarts geweest en daar is een kweekje gemaakt en daar kwam bacteriële vaginose uit.

Na 3 ab kuren ben ik er nu gelukkig vanaf.

Ik zou een uitstrijkje laten maken bij je ha.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:48

TS: ik zou gewoon even naar de HA gaan. Die kan het beter beoordelen dan wij achter een schermpje.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 09-01-17 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: deel ivm moderatorhandeling verwijderd.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:50

Heeft je vriend zich ook behandeld met zalf? Kan je gewoon bij de drogist halrn. Miconazol zalf. Anders steken jullie elkaar steeds aan :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:09

Miconazol is tegen schimmels en gaat TS dus niet helpen. Daarnaast is het een teveel aan eigen bacteriën. De partner hoeft dus in principe niet meebehandeld te worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:12

Focussed schreef:
Miconazol is tegen schimmels en gaat TS dus niet helpen. Daarnaast is het een teveel aan eigen bacteriën. De partner hoeft dus in principe niet meebehandeld te worden.

Altijd fijn als we een dokter op bokt hebben die zoiets vanachter het beeldscherm kan beoordelen.
TS ga gewoon even langs de (echte) dokter

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:13

Ik beoordeel niks van achter een beeldscherm, maar de klachten van TS zijn vrij typisch voor een bacteriële vaginose. En dan gaat een schimmelcreme niet helpen, maar zelfs wellicht de boel verergeren. TS kan het beste gewoon even naar de HA. Zoals je in de rest van mijn posts ook gewoon kunt lezen ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:45

Ik kan wat duizelig worden van zuurgraad/ pH.
Mij is geleerd dat de ideale zuurgraad van de vagina rond de 4 is (3,8 - 4,2), dit is te vergelijken met tafelazijn of idd biogarde yoghurt.
Het ingewikkelde is, dat 'als een stof zuurder wordt' (de spieren van een schaatser op de 10 kilometer) de pH daalt.
(De schaal loopt van 1 tot 15, waarbij 7 neutraal is. Alles boven de 7 is basisch, 6 is licht zuur, 1 is echt heel scherp zuur)

En er zijn creme's voor dames in de handel met een pH van 5: lekker in het schap laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:08

Focussed schreef:
Ik beoordeel niks van achter een beeldscherm, maar de klachten van TS zijn vrij typisch voor een bacteriële vaginose. En dan gaat een schimmelcreme niet helpen, maar zelfs wellicht de boel verergeren. TS kan het beste gewoon even naar de HA. Zoals je in de rest van mijn posts ook gewoon kunt lezen ;)

Gelukkig nog iemand hier met gezond verstand. _/-\o_