Winterblues... En hoe er vanaf te komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:40

dorientjuh schreef:
Ik heb er ook erg veel last van. Geboren op 16 september. Geen energie, moet me naar mijn paard slepen. Werk fulltime en ga dus in het donker weg en kom in het donker thuis. Ik loop tijdens mijn lunchpauze wel een rondje buiten maar dit zet niet genoeg zoden aan de dijk.

Heb zojuist, geïnspireerd door dit topic, deze daglichtlamp besteld: https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3420 ... 030833268/

Ik ben benieuwd! Ik slik overigens al langere tijd multivitamines.

Die heb ik ook. erg tevreden over!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:43

Ik heb er ook last van.. heb nu voor het eerst een weekje zon geboekt eind januari en merk wel dat het uitkijken daarnaartoe al helpt! Dus hopelijk de vakantie op zich ook :')

lovis

Re: Winterblues... En hoe er vanaf te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:53

Heel herkenbaar allemaal. Hier ook weinig energie/zin om wat te doen, moe,koud. Helaas zijn nov-jan wel drukke maanden op mn werk dus vrij nemen zit er dan niet in.
Daglicht zie ik momenteel alleen als ik naar mn werk ga, zit op mn werk met mn rug naar het raam en gaat de zonwering naar beneden zodra de zon er op staat. Savonds in het donker terug naar huis en naar stal.
Ben trouwens eind november geboren.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:19

ik ben ook een echt zomerkind 28 juli. ik heb ook echt een hekel aan kou. mn rug en nek schieten meteen vast en blijven vast zitten

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:58

Ine23 schreef:
Alpha89 schreef:
san4nie , een wintermens, dan klopt mijn theorie misschien toch niet

lissisanne en Ine23 , wanneer zijn jullie jarig?

ben geneigd om een ander topic hierover te openen, tenzij het goed is als we het er in dit topic ook over hebben? het boeit mij echt in hoeverre winterblues en periode van geboren zijn met elkaar te maken hebben :p en wie weet helpt het elkaar...

Ik ondersteun je theorie :j : 23 juli

Beetje late reactie, maar 1 mei

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:46

Ik gebruik nu al een paar dagen de lichttherapie bril en ik kom de dagen echt gemakkelijker door. Zo werd ik vanmorgen om 7 uur wakker, een uur voor de wekker en toen voelde ik me ook uitgerust. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik nu wel erg moe ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:10

De combinatie eens per maand onder de zonnebank en een goede multivitamine met voldoende vit. D doet voor mij wonderen. Of het nou placebo is of niet, voor mij werkt het.