Daar ben ik al flink wat mee afgevallen

Na het stoppen van de pil ben ik 15kg bijgekomen, en op 6 weken alweer 10,3kg kwijt.
Ik sport niet buiten het onderhouden van mijn paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dayanaera schreef:Ik ben van mening dat meerdere eetmomenten (6 keer) voor iedereen wel werkt. Je metabolisme moet gewoon op gang komen. Mensen die willen diëten eten vaak en verkeerd en te weinig.
Een eetdagboek bijhouden is niet verkeerd! En kijk naar de suikers en alle troep die in producten zitten. Vandaag in de winkel een bak muesli to go, Slimline stond erop, gezond tussendoortje. Voor de grap eens gekeken naar het aantal calorieën. Bijna 400 voor een portie! Je word zo voor de gek gehouden
Remy schreef:Voor wat betreft meerder eetmomenten (3 maaltijden en 3 gezonde vezelrijke tussendoortjes - dus geen suikerrijke snacks en andere loze koolhydraten); kan het niet zijn dat dat voor de één wel en voor de ander minder goed werkt?
Citaat:Tenslotte zijn we eigenlijk allemaal een chemische fabriek die door hormonen geregeld worden. Mijn kamergenoot op kantoor heeft zware diabetes en kan niet ongestraft hetzelfde eetpatroon aanhouden als ik, heb ik van hem begrepen.
Citaat:Ik kan alleen maar zeggen wat voor mij gewerkt heeft en dat is dat ik juist aankwam bij 3 eetmomenten en pas toen ik 6 eetmomenten in ging lassen, ik binnen 4 maanden zonder moeite 13 kg ben afgevallen en van mijn spastische darmklachten verlost ben. Bij mijn man hetzelfde, buikvet is in een paar maanden tijd moeiteloos verdwenen.
Citaat:Het weglaten van suikers en kant en klaar producten, licht verminderen van pasta, aardappelen, rijst en vlees (en helemaal geen varkensvlees meer) en het verdubbelen van de hoeveelheid groente en gezonde olie heeft voor ons de truc gedaan.
Citaat:Ik heb ook meerdere stukken gelezen waarin werd uitgelegd dat een goede hormoonbalans de basis is van afvallen en op gewicht blijven. Klinkt ook logisch. Hormonen worden ook beïnvloed door voeding dus daar hou ik ook rekening mee bij het samenstellen van ons menu.
Supervixen schreef:[naam] aardappelen zijn geen calorieen bommetjes. In 250 gram, gekookt, zitten 217 kcal.
Een banaan heeft er 105 en een appel maar 75. Dat zijn voor tussendoortjes geen calorieenbommen hoor. Daarbij vult een banaan erg goed.
phormicola schreef:Persoonlijk vind ik dat nog wel het minste voor een tussendoortje
Emmaa_ schreef:phormicola schreef:Persoonlijk vind ik dat nog wel het minste voor een tussendoortje
Bij mij moet er behoorlijk wat vanaf en dan vind ik 75 kcal voor een appel die voor mij totaal niet vult echt heel weinig. Kan me prima voorstellen dat het voor anderen meer vult hoor, of dat ze het niet zo 'zonde' vinden, maar dat vind ik wel
Supervixen schreef:Emmaa_ schreef:Bij mij moet er behoorlijk wat vanaf en dan vind ik 75 kcal voor een appel die voor mij totaal niet vult echt heel weinig. Kan me prima voorstellen dat het voor anderen meer vult hoor, of dat ze het niet zo 'zonde' vinden, maar dat vind ik wel
Wat eet je dan tussendoor? Een halve komkommer?
Supervixen schreef:Was niet aanvallend bedoeld [naam], meer dat ik denk: wat voor vullends met weinig calorieen eet je dan? Dan komt er als eerste komkommer in me op. Zitten er zo weinig calorieen in falafel?