Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:.
Botbreuken, dwarslaesie - ten eerste verschrikkelijk. Maar met ""alleen maar"" universele energie genees je dat niet, dus ik hoop vurig dat bokker Tazzey niet benaderd werd door iemand die beweerde dat Reiki dat wel kon tegen een lief sommetje. (= On ethisch gedrag van persoon in kwestie.
Kuggur schreef:Mensen smijten met termen als energieën, levensenergie etc om zich heen, compleet met veregaande claims dat ze die "energieën" kunnen manipuleren en zelfs over grote afstandenden kunnen zenden.
Prima, laat maar eens zien. Ik bedoel maak het waarmeembaar. Zo'n potente energie, moet geen probleem zijn.
Niet mogelijk? En allerlei creatieve smoesjes waarom niet? Dan bestaan deze fenomenen gewoon niet.
Riel schreef:Een dwarslease enkel met reiki genezen zal bijvoorbeeld niet lukken. Ik geloof wel dat onze dokters hier in de toekomst toe in staat gaan zijn.
Tazzey schreef:Janneke2 schreef:.
Botbreuken, dwarslaesie - ten eerste verschrikkelijk. Maar met ""alleen maar"" universele energie genees je dat niet, dus ik hoop vurig dat bokker Tazzey niet benaderd werd door iemand die beweerde dat Reiki dat wel kon tegen een lief sommetje. (= On ethisch gedrag van persoon in kwestie.
Nee hoor, Tazzey heeft er geen cent voor betaald. Ik was kritisch en de bewuste dame bleef beweren dat ze mijn genezing kon bevorderen. Ik mocht het gratis uitproberen. En daar is het bij gebleven want het doet niets. Deze dame biedt haar diensten echter wel aan tegen een forse som geld. Zij benaderd mensen die in een vreselijk stadium van hun leven verkeren, je zit niet in een revalidatiecentrum omdat het lichamelijk zo goed met je gaat. Nu sta ik met beide benen op de grond, ik weet wat ik heb en ik weet wat daarin medisch gezien mogelijk is en ook vooral wat er niet mogelijk is maar er zijn voldoende mensen die dat niet hebben. Er wordt misbruik van deze mensen gemaakt, misbruik van hun wanhoop.
Kuggur schreef:Mensen smijten met termen als energieën, levensenergie etc om zich heen, compleet met veregaande claims dat ze die "energieën" kunnen manipuleren en zelfs over grote afstanden kunnen zenden.
Prima, laat maar eens zien. Ik bedoel maak het waarmeembaar. Zo'n potente energie, moet geen probleem zijn.
Niet mogelijk? En allerlei creatieve smoesjes waarom niet? Dan bestaan deze fenomenen gewoon niet.
Citaat:Maar het is dus mogelijk om energie uit iemand te trekken? Zonder dat diegene daar toestemming voor geeft?
Ik was 17 en die jongen 19, heb hem daarna nog een paar keer gezien en hij heeft het niet meer gedaan.
Werkt Reiki bijvoorbeeld ook bij een Burn out? Iemand is door veel stress en nare gebeurtenissen door al zijn reserves heen en kan max 15 minuten wandelen.
Stel jij geeft die persoon Reiki, kan diegene dan meer energie krijgen en meer dingen doen op een dag?
Want als dat zo is dan vraag ik diegene die ik ken (iemand binnen de familie) mij elke dag wat extra energie te geven.
laetitia schreef:Ik heb zelf dus nog geen ervaring met Reiki.
Wel schiet mij iets te binnen wat ik als 17-jarige meegemaakt heb.
Ik was toen verliefd op een jongen, beetje een vaag persoon maar dat trok mij erg aan. We waren op een feestje bij iemand thuis en hij zat naast mij. Hij deed zijn hand naast mijn rechterknie en ik voelde het daar helemaal tintelen. Dat tintelen ging toen mijn lichaam door en ik voelde al mijn energie uit mijn lichaam gaan.
Hij ging naar een andere kamer en ik lag daar maar laveloos op de bank.
Na een tijdje was ik het zat, ben naar hem toegelopen en heb gezegd "ik wil mijn energie terug".
Hij ging weer naast mij zitten, deed weer zijn hand naast mijn knie. Ik voelde het weer tintelen, ging vanuit mijn knie weer door het lichaam.
En langzaamaan kreeg ik weer meer energie.
Ik stond er toen niet echt bij stil, maar besefte mij pas een paar dagen later wat er was gebeurd en vond het maar eng.
Het was geen bad trip want aan drugs deed ik niet, behalve wat wijn of malibu
DatBenIkNou schreef:laetitia schreef:Ik heb zelf dus nog geen ervaring met Reiki.
Wel schiet mij iets te binnen wat ik als 17-jarige meegemaakt heb.
Ik was toen verliefd op een jongen, beetje een vaag persoon maar dat trok mij erg aan. We waren op een feestje bij iemand thuis en hij zat naast mij. Hij deed zijn hand naast mijn rechterknie en ik voelde het daar helemaal tintelen. Dat tintelen ging toen mijn lichaam door en ik voelde al mijn energie uit mijn lichaam gaan.
Hij ging naar een andere kamer en ik lag daar maar laveloos op de bank.
Na een tijdje was ik het zat, ben naar hem toegelopen en heb gezegd "ik wil mijn energie terug".
Hij ging weer naast mij zitten, deed weer zijn hand naast mijn knie. Ik voelde het weer tintelen, ging vanuit mijn knie weer door het lichaam.
En langzaamaan kreeg ik weer meer energie.
Ik stond er toen niet echt bij stil, maar besefte mij pas een paar dagen later wat er was gebeurd en vond het maar eng.
Het was geen bad trip want aan drugs deed ik niet, behalve wat wijn of malibu
Zoiets noemen ze ook wel verliefdheid??