41 en nog kinderwens

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 29034
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:27

__Sannne schreef:
TS zegt in dat andere topic niet dat haar dochter 13 is. Ze zegt dat ze in de relatie met haar ex man, die 7 jaar geduurd heeft, een dochter heeft gekregen. En dat ze 13 na de break up een nieuwe vriend heeft gekregen. ;)


Er is wel degelijk een topic waarin TS letterlijk zegt dat haar dochter 13 is.

Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:30

Nee hoor, lees maar eens verder in haar reacties. Daar staat gewoon dat haar dochter 13 is.

Anoniem

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:33

Mijn moeder was 36 jaae toen ik kwam , jongste van 5 kinderen (ben nu 24)en oudste is nu 34 jaar . Tuurlijk ik heb oude ouders , pap is bijna 70 en mam is 60 nu . En toch nooit gevoel gehad iets te missen , mam en ik gaan graag dagjes weg ondanks dat ze al 60 is :)

Urbanus

Berichten: 44967
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:36

Goof schreef:
__Sannne schreef:
TS zegt in dat andere topic niet dat haar dochter 13 is. Ze zegt dat ze in de relatie met haar ex man, die 7 jaar geduurd heeft, een dochter heeft gekregen. En dat ze 13 na de break up een nieuwe vriend heeft gekregen. ;)


Er is wel degelijk een topic waarin TS letterlijk zegt dat haar dochter 13 is.


3 topics zelfs! Ik vind dat vage gedoe altijd zó jammer. Meh.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:07

Goof schreef:
__Sannne schreef:
TS zegt in dat andere topic niet dat haar dochter 13 is. Ze zegt dat ze in de relatie met haar ex man, die 7 jaar geduurd heeft, een dochter heeft gekregen. En dat ze 13 na de break up een nieuwe vriend heeft gekregen. ;)


Er is wel degelijk een topic waarin TS letterlijk zegt dat haar dochter 13 is.


Mijn excuses. Ik had de andere topics niet gevonden maar nu inderdaad meerdere berichten gevonden waarin de ts zegt dat haar dochter 13 is.

Om terug te komen op het onderwerp;
Een vriendin van mij heeft hele oude ouders. Toen ik haar leerde kennen op de middelbare school was zij 13, en haar ouders begin eind 50/begin 60. Zij heeft het er heel erg lastig mee gehad dat haar ouders zo oud waren. Ze had verder geen broers/zussen en haar ouders waren ontzettend streng. Zij heeft geen leuke jeugd gehad.

Nou zeg ik niet dat dat altijd zo is met oudere ouders, maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden. Het ligt er aan hoe je zelf in het leven staat. Maak in ieder geval geen overhaaste beslissingen. :) Hoe staat je nieuwe vriend hierin trouwens?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:10

MIj lijkt het vreselijk als je moeder (als puber zijnde) nog een 2de leg begint met der nieuwe lover.

Heb helemaal niets tegen oudere ouders (mijn ouders kregen mijn broertje toen ze 40 waren)...hij is nu 26 en dat was stok oud! maar ik had er niet om staan te springen als ik 19 was en mam moest zo nodig een 2de leg...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:06

2e leg vind ik wel respectloos...en 19 is volwassen, dan ben je zelf bezig met je eigen toekomst, dan heb je niks te zeggen over het wel en wee van je moeder...je kunt voor jezelf zorgen, de zorg van je moeder heb je dan niet meer nodig.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:17

studiemiep schreef:
MIj lijkt het vreselijk als je moeder (als puber zijnde) nog een 2de leg begint met der nieuwe lover.

Heb helemaal niets tegen oudere ouders (mijn ouders kregen mijn broertje toen ze 40 waren)...hij is nu 26 en dat was stok oud! maar ik had er niet om staan te springen als ik 19 was en mam moest zo nodig een 2de leg...

Mijn nichtje was 16 toen mijn tante op 40 jaar zwanger werd van een nakomertje.Niet gepland ze dacht dat ze in de overgang zat.Mijn nicht en haar 2 jaar jongere broertje waren helemaal van de leg.Ze schaamde zich kapot van nu wist iedereen dat haar ouders het nog deden :')

En als ze eens op haar broertje paste werd ze wel eens aangesproken met dingen als je bent er vroeg bij en zo.Dat vond ze afschuwlijk.
Helaas is mijn tante niet oud mogen worden en is mijn nicht alsnog plaatsvervangende moeder voor hem geworden.

Reeltje_5

Berichten: 2654
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:23

Ik ben 23 en heb een broertje van 8 en een zusje van 7 (gescheiden ouders, ieder één :') )
Ik vond het toendertijd 'als puber zijnde' super leuk, en nu nog. :)

Zoolgangster

Berichten: 9755
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:28

kohtje schreef:
Mijn moeder was ook 40 toen ze mij kreeg. Nooit iets nadeligs aan gemerkt.
Ik denk als voordeel dat ouders op die leeftijd minder haastig zijn en het vaak financieel op de rit hebben.



Precies, plus dat ik als kind van wat oudere ouders van nabij heb gezien hoe opgefokte, gefrustreerde jonge ouders tegen hun kinderen liepen te bitchen... nou, dan liever oudere ouders die wat meer in balans zijn.
Ik zou het trouwens niet van Bokkers af laten hangen of er wel of geen kinderen bij "moeten" komen, ieders situatie is anders (en ja, niet iedere jonge ouder bitcht tegen zijn/haar kinderen, voor we die discussie krijgen dat de neef van de zus van de tante van de buurvrouw als tienervader supergeduldig is.)

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 02:13

Mijn moeder was 43 toen ze mij kreeg. Echter ben ik wel enigs kind. Mams is nu 64 (bijna 65) en ik 21. Ik heb zelf nooit nadelen ervaren ervan, iedereen is heel anders "oud" op die leeftijd, heb altijd vlotte ouders gehad die nu ook nog goed bij de tijd zijn. Maar voor jezelf heeft het natuurlijk wel meer risico's en oom meer risico op genetische afwijkingen etc. En die verhoging moet je niet onderschatten en ook niet onderschatten wat je andere kinderen ervan kunnen vinden.

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 02:53

Mijn moeder was 45 toen mijn jongste zusje geboren werd...... Ondertussen is mijn moeder 54, en mijn zusje(haar 5de kind welliswaar) vind absoluut geen nadeel hierin. Ouders zijn gelukkige nog heel fitte mensen, maar ik vind het vreemd hoe 'afgeschreven' je bent door mensen als je op je op 41ste een kind wil.

StalNollie

Berichten: 9227
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 04:10

Ik zeg niet doen je bent nog nog zwanger echt het kind er komen ben je algauw een jaar of anderhalf a twee verder.

Er zit een verhoogd risico aan om op deze leeftijd zwanger te zijn niet alleen voor jou maar ook voor het kind

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:07

Een verhoogd risico? Het gaat ook nogal eens goed hoor. Als we alles toch gaan vermijden waar wat risico aan zit kunnen we er beter meteen mee ophouden.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:18

Jemig, na je 40ste nog. Mijn keuze zou het niet zijn :+

Hier lag de grens op 35 jaar. Na die leeftijd wil ik geen kinderen meer op de wereld gaan zetten.
Op m'n 29ste werd ik moeder en daar laat ik het ook bij, kijk er naar uit om op jouw leeftijd iets meer vrijheid te hebben :)

Kortom: dit is zo'n persoonlijke kwestie, praat erover met je naasten en weeg de nadelen heel goed tegenover de voordelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:26

Ik ben opgegroeid in een dorp waar ook een instelling is voor geestelijk gehandicapten. Degenen die het meeste kunnen, nemen deel aan activiteiten. Ze rijden ermee rond in een treintje of huifkar en sommigen mogen mee naar de supermarkt. Doordat ik met deze kinderen in mijn omgeving opgegroeid ben, heb ik voor mezelf al heel vroeg uitgemaakt dat ik jong kinderen wilde. Voor mezelf had ik toen ik 18 was de grens op 35 jaar gezet. Toen ik 33 was, kwam er aan het licht dat ik een verhoogd risico op genetische afwijkingen heb door een behandeling voor mijn 1ste verjaardag. Dit was voor mij het moment om te beslissen dat ik de knip erin ging zetten en er nooit kinderen zouden komen.

Ook al loopt het vaak goed, toch is het risico op gehandicapte kinderen en complicaties eens je de 40 voorbij bent enorm groot. Ja, je wordt goed opgevolgd, maar dan nog worden er dingen gemist. Zo ken ik iemand met een kindje dat Down heeft, waarvan de vlokkentest normaal was. Het is in de celdeling pas fout gelopen tijdens de 2de of 3de splitsing en dan zie je dat niet terug in de vlokkentest. Ik snap vrouwen wel die pas op latere leeftijd hun soulmate vinden en met een onvervulde kinderwens zitten. Voor hen is het de laatste kans. Maar waarom zulke risico's nemen als je al gezonde kinderen hebt? Je kan voor jezelf als koppel wel beslissen dat ieder kind welkom is, ook degene die iets extra's hebben, maar wie gaat er voor dat kindje zorgen als jij er niet meer bent? Ga je dan echt van je gezonde kinderen verwachten dat zij voor hun speciale broertje of zusje zorgen bovenop hun eigen gezin?

pmarena

Berichten: 48405
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:45

Gewoon je eigen afweging maken, heel realistisch bekijken tegen welke problemen jij, die toekomstige kleine en de rest van je familie aan kunnen lopen wanneer je nu nog zwanger wordt van een kindje.

En of je dat aan kan, het verantwoord en fair is jegens alle partijen en je het er voor over hebt.
Eigenlijk net zoals iedereen van elke leeftijd met een kinderwens zou moeten doen ;)

Je hebt wat meer risico op problemen naarmate je ouder wordt. Kun je dit prima opvangen en wil je het echt heel graag, heb je een gespreid bedje voor het kleintje ook al zou jou wat overkomen, en die uk is echt heel erg welkom.... dan heb jij net zoveel recht en reden als ieder ander om die beslissing te nemen dat je het gaat proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:30

nienke39 schreef:
Ik ben 41 heb reeds een dochter van 19 maar wil nog graag een kindje....ik maakvaak mee dat mensen hier een uitgesproken mening over hebben zoals "je bent te oud" maargoed ik voel me niet zo wie hebben ervaringen hiermee?


Mijn man heeft een dochter en haar moeder was 42 toen ze haar kreeg. Haar moeder is 20 jaar ouder dan ik (lees: mijn man is 10 jaar ouder dan ik en zijn ex is 10 jaar ouder dan hij is). Maar ik heb niet de indruk dat ze nou echt last heeft van de leeftijd van haar moeder. Het enige waar je het naar mijn idee in merkt is dat haar moeder altijd erg beschermend is geweest naar haar toe, iets wat ik bij andere vrouwen die op late leeftijd moeder zijn geworden ook wel zie. Snel bang dat er iets met dochter gebeurt. En soms is dat beschermende goed, maar dat kan ook teveel zijn.

Maar al ben ik 20 jaar jonger en zit ik in een heel andere leeftijdsfase dan haar moeder: ik ben daardoor echt niet actiever of leuker, ik begrijp kinderen niet beter en ik ben in de ogen van een puber doorgaans net zo goed een oubollige, stomme volwassene. :D. Misschien dat ik vroeger wat makkelijker mee ging in de achtbaan, maar dat lijkt me nou niet echt een belangrijke levensbehoefte voor een opgroeiend kind. :+ Ik denk dat het er meer aan ligt wat voor een type moeder je bent. En als je iemand bent die lekker fit en actief is, bij de tijd is, flexibel is en je kunt je goed inleven in hoe het is om op te groeien in deze tijd, dan hoeft je leeftijd echt geen belemmering te zijn.

Wat me wel een belemmering lijkt is de risico's tijdens de zwangerschap. Een op de drie zwangerschappen tussen 40-45 jaar eindigt in een miskraam. De kans op Downsyndroom ligt met 40 jaar op 1 op 100. Het risico op vroeggeboorte en een te laag geboortegewicht ligt ook hoger, waardoor een kind met een achterstand aan het leven begint. En voor je lichaam is het veel zwaarder en je loopt ook meer kans op zwangerschapsvergiftiging, diabetes en wat andere nare kwalen. En de kans dat het lukt om zwanger te worden is natuurlijk ook aanmerkelijk kleiner. Dat lijken me wel nadelen die kunnen tellen, want het gaat om de gezondheid van je toekomstige kind en van jezelf. Maar je zou eens een afspraak kunnen maken met een huisarts of verloskundige om dat te bespreken. Die kan je namelijk ook consulteren als je zwanger wilt worden en vanaf 1 januari zit een kinderwensconsult van een verloskundige in het basispakket.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:42

Mijn man werd geboren toen zijn moeder 47 was en zijn vader ik geloof 59.
Hij heeft 8 broers en zussen. Hij is eem nakomertje en de zus boven hem (7 jaar ouder) is ook een nakomertje.

Hij miste erg de broers zussen band als kind. Een groot deel ging uithuis in zijn peuter jaren. Zijn vadrr is allang overleden.Zijn moeder is erg fit voor haar leeftijd.

Mijn man wou heel bewust vroeg aan kindjes beginnen en ze vrij vlot op elkaar. Vooral door zijn eigen ervaring. Hij is nu net 30 en we hebben 3 kindjes.

Denk er goed overna. Het is en blijft jullie keuze.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:55

Vraag me af of ts ooit nog in haar topic terugkomt?

meggiemeg

Berichten: 12259
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:01

Wat met de extra risico's voor het kindje?
Meer kans op een miskraam 1 op de 3, kans op kindje met syndroom van down van 1 op de 100,chromosoomafwijkingen.
Vind het nogal wat. Plus wat anderen ook al zeggen, je voelt je nu fit, hoe ben je over 5 jaar . Plus dat je kindje best een oudere moeder heeft, je kind is aan het puberen en jij ben dan al halverwege de 50.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:03

Miskramen komen bij alle leeftijden voor, ken heleboel vrouwen van begin 20 en 30 met miskramen, dat isiets wasr je nooit veel over hoort, maar is iets wat veel voorkomt...

En dat halverwege de 50? Men o men, wat is de gemiddelde leeftijd? Ik ken geen 50plussers die half bejaard zijn..

Mijn tante van 72 loopt elke dag weer of geen weer met haar 2 galgo's 2 tot 3 uur in de bossen...laarzen aan regenjas aan en gaan met die banaan..

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:33

safina schreef:
nienke39 schreef:
Ik ben 41 heb reeds een dochter van 19 maar wil nog graag een kindje....ik maakvaak mee dat mensen hier een uitgesproken mening over hebben zoals "je bent te oud" maargoed ik voel me niet zo wie hebben ervaringen hiermee?


Mijn man heeft een dochter en haar moeder was 42 toen ze haar kreeg. Haar moeder is 20 jaar ouder dan ik (lees: mijn man is 10 jaar ouder dan ik en zijn ex is 10 jaar ouder dan hij is). Maar ik heb niet de indruk dat ze nou echt last heeft van de leeftijd van haar moeder. Het enige waar je het naar mijn idee in merkt is dat haar moeder altijd erg beschermend is geweest naar haar toe, iets wat ik bij andere vrouwen die op late leeftijd moeder zijn geworden ook wel zie. Snel bang dat er iets met dochter gebeurt. En soms is dat beschermende goed, maar dat kan ook teveel zijn.


Ik denk niet dat dit aan de leeftijd ligt, maar gewoon aan het type mens. Ik was 23 toen ik mijn eerste kreeg (ik ben nu 43) en van mij wordt ook gezegd dat ik (te) beschermend ben/was. Dat is niet leeftijds-afhankelijk.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:43

Indestal schreef:
Miskramen komen bij alle leeftijden voor, ken heleboel vrouwen van begin 20 en 30 met miskramen, dat isiets wasr je nooit veel over hoort, maar is iets wat veel voorkomt...

En dat halverwege de 50? Men o men, wat is de gemiddelde leeftijd? Ik ken geen 50plussers die half bejaard zijn..

Mijn tante van 72 loopt elke dag weer of geen weer met haar 2 galgo's 2 tot 3 uur in de bossen...laarzen aan regenjas aan en gaan met die banaan..

Ach ach mijn oma ging op haar 72e dood aan Alzheimer ;)

Leuk voor jouw tante maar het gros van de 70+ers zit in een verzorgingstehuis hoor.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:53

Rebecca schreef:
Mijn moeder was 36 jaae toen ik kwam , jongste van 5 kinderen (ben nu 24)en oudste is nu 34 jaar . Tuurlijk ik heb oude ouders , pap is bijna 70 en mam is 60 nu . En toch nooit gevoel gehad iets te missen , mam en ik gaan graag dagjes weg ondanks dat ze al 60 is :)


Nou ik moet je zeggen dat mijn moeder 37 was toen ik als 2e kwam, (ik zelf ben nu ook 37 met een 2e kindje van 3 maanden) Maar bedenk wel doe er eens 20 jaar bij....haal je die leeftijd wel en kun je het er op weg naar die leeftijd met de lastige puberjaren wel aan?
Mijn vader was ernstig ziek op mijn 15e en overleed later dan moet je het alleen afkunnen, alles was hem te veel en het was geen leuke vader hij was gewoonweg te oud en te ziek, maar ondertussen zit je als kind en moeder er wel mee!

ik zelf heb dat wel onthouden en dat was mijn grootste overdenking, je weet niet hoe oud je mag worden en ook hoe vitaal/ gezond je dan bent.En of een je een gezond kind krijgt.
Ook waren mijn ouders soms te ouderwets voor mijn generatie en dat heeft vaak tegen me gewerkt ook met leeftijdsgenoten en dat is ontzettend **** voor je kind .