Zware jeugddepressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:56

Een lekker vooruitzicht dus!
Kan je naar de paarden als je thuis bent?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 17:58

Ja dan kan ik gelukkig wel naar de paarden!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:59

Het kan zijn dat je nu in een winterdepressie zit. Ik heb daar ook altijd enorm veel last van. De dagen zijn donker en koud, en het liefst blijf je gewoon binnen waar je ook niet vrolijk van word! Misschien is een licht therapie wel wat voor jou. Ben je ook wel eens geprikt op vitamine D? Extra vitamine D slikken in de winter kan ook nog wel eens helpen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:06

Fijn dat de mensen in jouw groep super zijn!
(Dat is wat mij betreft altijd pittig mbt opname!)

Maar jammer dat de dingen die je daar wel doet jou niet echt kunnen boeien! (Dat de dingen waar je je kracht uit haalt wegvallen vind ik ook een lastige bij opname!)

Houd je haaks!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:22

Ik vind het knap dat je zo ontzettend positief bent!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:38

Winterdepressie is het niet want het is een heel jaar door, in de winter idd wel meer last! Ik heb gisteren bloed laten prikken maar heb de uitslag nog niet, licht therapie heb ik gedaan vorige winter en hielp ook niet.

Dankjewel Danique :D

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:46

Wat vervelend! Het beste is om de oorzaak van je verdriet te vinden. Voor zo ver als ik het begrijp is het je vader. Misschien kan je met hem over je gevoelens praten en hoe erg het je dwars zit. Je zegt ook dat hij geen interesse toont. Misschien kan je er achter komen waarom dat zo is. Dingen uitpraten kan een hele opluchting zijn!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:55

....en depressie wordt ook wel gezien als een soort van noodrem van je lichaam.
Op zich is het heel erg goed dat je er uit wilt komen - vooral mee doorgaan!
Maar de valkuil heet stress - heel veel mensen worden tijdens of na een periode met veel stress (....zoals een scheiding! ) depressief.
Het is dus zoeken hoe jij minder stress zou kunnen ervaren!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:01

Licht therapie moet je in augustus al mee beginnen volgens onze psychiater. Daarna heeft het geen zin meer.

Voeding en depressie zou ook samen kunnen gaan. Er zijn voedingsstoffen die heel goed zijn degen depressies. Inderdaad ook Vitamine D. Omega 3-6-9 vitamine C, magnesium, volkoren producten en weet ik wat nog meer.
Veel buiten bewegen en een zo goedmogelijke dag/nacht ritme. En heeeeeeel belangrijk, suikerschommelingen vermeiden. Dus geen suiker gebruiken.

Misschien heb je het allemaal al geprobeerd maar wie weet zit er wat bij wat je niet gedaan hebt. (Of niet allemaal tegelijk?)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:29

Vandaag te horen gekregen dat een oude vriend van mij vannacht zelfmoord heeft gepleegd |(

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:04

Och gos meid, heel veel sterkte voor jou en nabestaanden. Zeker niet makkelijk om iemand te verliezen, en al helemaal niet zo, i know it. Y;(

Sterkte komende tijd, laat dit je niet naar beneden slepen. Blijf je kracht opzoeken. Ik denk aan je :*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:53

Heel veel sterkte Luca!
Wat een nare manier om iemand te verliezen! ...en dan ook nog eens op een moment dat je zelf weinig veerkracht hebt.
Y;(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:44

Wat een verschrikkelijk bericht zeg... Heel veel sterkte :(:)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:56

Bewegen helpt vooral, medicijnen laten het alleen maar erger worden, pilletje hier en daar, ik wordt daar niet goed van. Alsof het een ziekte is.
Ik denk zelf persoonlijk dat je je gewoon met de dingen bezig moet houden, met waar je je bezig moet houden. Als je vader zich niet in jou interesseerd, dan houdt het voor mij part op.
Ga gewoon bv. even een uur hardlopen, fris je heel wat van op!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:00

FabianHorse schreef:
Bewegen helpt vooral, medicijnen laten het alleen maar erger worden, pilletje hier en daar, ik wordt daar niet goed van. Alsof het een ziekte is.
Ik denk zelf persoonlijk dat je je gewoon met de dingen bezig moet houden, met waar je je bezig moet houden. Als je vader zich niet in jou interesseerd, dan houdt het voor mij part op.

Denk dat je dit niet zo bedoeld hebt, maar een depressie ís een ziekte. En als het zo makkelijk op te lossen was met alleen wat lichaamsbeweging en een schop onder je kont deed iedereen dat wel.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:20

Nog heel veel sterkte en gecondoleerd. Probeer je sterk te houden in deze moeilijke tijd. Y;(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:20

Pfff. Sterkte TS

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:35

FabianHorse schreef:

Duidelijk dat je waarschijnlijk nog nooit een depressie hebt gehad. Het is een ziekte !
En als mensen zich nog konden zetten tot een uur hardlopen was die depressie er ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:41

FabianHorse schreef:

_O- _O- _O-
Jahoor, een uurtje hardlopen zorgt dat alle problemen van de afgelopen jaren als sneeuw voor de zon verdwijnen, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had! Hartelijk dank! Ik ben genezen! :j

:')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:57

Ik begrijp de reactie van fabianhorse gedeeltelijk wel. Ik vind dat de stempel ook snel word gegeven of vooral wordt geroepen. Iedereen heeft problemen. Al lijkt alles op facebook altijd rozegeur en maneschijn.

Maar als je wordt opgenomen met alle gevolgen van dien ben je inderdaad ziek en heb je hulp nodig. Dan is even beweging niet voldoende.

Dus in dit topic sla je toch wat de plank mis.

@ts hoe gaat het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:02

Joltsje schreef:
Ik begrijp de reactie van fabianhorse gedeeltelijk wel. Ik vind dat de stempel ook snel word gegeven of vooral wordt geroepen. Iedereen heeft problemen. Al lijkt alles op facebook altijd rozegeur en maneschijn.

Maar als je wordt opgenomen met alle gevolgen van dien ben je inderdaad ziek en heb je hulp nodig. Dan is even beweging niet voldoende.

Dus in dit topic sla je toch wat de plank mis.

@ts hoe gaat het nu met je?

Maar wat voor de een 'maar een kleine tegenslag' is kan voor de ander leiden tot suicidale gedachten. Niet ieder probleem is voor iedereen hetzelfde. Leuk dat het voor FabianHorse dus helpt om een rondje te rennen als hij/zij verdrietig is maar dat is hier in dit topic TOTAAL niet aan de orde.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:14

Klopt Danique, dat is nu inderdaad helemaal niet aan de orde en past zeker niet in dit topic.

Ik begrijp ook dat een gebeurtenis voor iedereen anders is.

Maar dat je een keer een avond op de bank zit te janken en het allemaal niet meer ziet zitten betekend die dat je een depressie hebt. Kan wel, maar hoeft niet. Maar nogmaals niet relevant voor dit topic. Dus ik zal er over ophouden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 22:21

Fabianhorse, ik snap je reactie zeker. Zo denken inderdaad nog veel mensen, maar inderdaad als het was opgelost met een uurtje hardlopen en mijn eigen vader loslaten had ik dat al lang gedaan, maar jammer genoeg is dat niet zo ;) . Ik zat in de fase dat zelfs mijn bed uitkomen een hele opgave was, dan ga je niet zo maar even een uurtje hardlopen hoor. En ja het is inderdaad een ziekte maar de stempel depressie wordt tegenwoordig ook snel gegeven maar dat wilt niet zeggen dat iedereen met een depressie zich aanstelt. En ivm mijn medicijnen, zonder kon ik niet meer functioneren en zat ik dus ook absoluut niet meer op school. Maar bedankt voor de reactie, dat laat het beeld van de maatschappij maar weer zien op depressies.

@ Joltsje het gaat nu best goed! Ik heb terug meer energie en meer zin om dingen te doen. Het nieuws van gisteren was wel ontzettend schrikken maar mijn opname heeft mijn ogen echt wel doen openen en je leert ook dingen meer appreciëren als je ze een tijd niet hebt. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:00

Heel fijn ts! Hopelijk houdt je de stijgende lijn!

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:41

Fijn om te horen, ik hoop dat het zo goed blijft gaan !