SARINO schreef:Ik ben er nu vanaf!!Heb weer een keurige nagel na jaren gekloot....
Eerst een tijd doe het zelf pedicuren,begin daar niet aan want dat werkt echt niet!
De huisarts heeft daarna twee keer een randje eraf geknipt maar daar werd het ook niet beter van.Doorverwezen naar het ziekenhuis,daar heeft een chirurg alleen gekeken verteld dat de nagel zo beschadigd was dat deze eraf zou gaan vallen(dikke rekening voor die conclusie..)
Daarna met een medisch pedicure aan de gang gegaan ,iedere 4 weken langs en zij heeft top werk geleverd.
Mijn pedicure gaf aan dat ze een hoop nagels mocht opknappen waar een huisarts mee bezig is geweest en ze liever wilde dat mensen gelijk bij haar kwamen.
Dat laatste zegt mijn pedicure ook altijd!
Ik heb zelf ook altijd last gehad van een ingegroeide teennagel. Het is bij mij zo ontstoken geweest dat mijn huid tot ongeveer de helft over m'n nagel heen zat, zó dik was het. Had ik daar nog langer mee door blijven lopen had ik kans dat m'n teen eraf moest.
Nu ga ik preventief naar de pedicure om de 6 weken ongeveer. Momenteel heb ik nog een beetje last van een nagel die waarschijnlijk ingescheurd was en ergens halverwege linksaf was geslagen. Dat moet eruit groeien, ze doet er bij mij een gaasje onder en ik heb er nauwelijks last van. Voor mij geen dokter