Ingegroeide teennagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:09

Voor mij voelde de verdoving alsof ze langzaam 2 satéprikkers door m'n teen boorden :') zó pijnlijk, terwijl ik echt niet kleinzerig ben. Ik heb het twee keer laten doen en de tweede keer heb ik gevraagd of ik plat mocht liggen omdat ik van de eerste keer wist dat ik echt niet lekker werd van de pijn.

Napijn heb ik dan weer nauwelijks gehad, ik ben zelfs 10 km teruggefietst na de eerste operatie (met zo'n blauw plastic ziekenhuisslofje omdat m'n schoen natuurlijk niet pastte met al dat verband :') ). Zo zie je maar dat het per persoon heel erg verschilt.

Edit: de chirurg vertelde tijdens de ingreep trouwens dat hij een een of ander goedje op de rand van de nagel deed zodat de nagel niet meer teruggroeide, maar nu 4 jaar later zit er bijna weer een hele nagel, heeft dus niet gewerkt.

x_Jeanine_x

Re: Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:47

Zo'n goedje kreeg ik ook elke keer bij de huisarts. Volgende keer als die weer gemeen is word het bezoekje ziekenhuis.

Pedicure heb ik verschillende geprobeerd maar tot nu toe geen goede gevonden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:00

_Karlijn schreef:
Voor mij voelde de verdoving alsof ze langzaam 2 satéprikkers door m'n teen boorden :') zó pijnlijk, terwijl ik echt niet kleinzerig ben. Ik heb het twee keer laten doen en de tweede keer heb ik gevraagd of ik plat mocht liggen omdat ik van de eerste keer wist dat ik echt niet lekker werd van de pijn.

Napijn heb ik dan weer nauwelijks gehad, ik ben zelfs 10 km teruggefietst na de eerste operatie (met zo'n blauw plastic ziekenhuisslofje omdat m'n schoen natuurlijk niet pastte met al dat verband :') ). Zo zie je maar dat het per persoon heel erg verschilt.

Edit: de chirurg vertelde tijdens de ingreep trouwens dat hij een een of ander goedje op de rand van de nagel deed zodat de nagel niet meer teruggroeide, maar nu 4 jaar later zit er bijna weer een hele nagel, heeft dus niet gewerkt.

Ja zo voelt het ongeveer ja :p het vervelendste vond ik het inspuiten van de vloeistof. Je voelde je teen gewoon opzwellen!
Om kwart voor 12 werd ik geholpen en om half 1 stond ik alweer op de werkvloer :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:03

Ashleydk schreef:
Ja zo voelt het ongeveer ja :p het vervelendste vond ik het inspuiten van de vloeistof. Je voelde je teen gewoon opzwellen!
Om kwart voor 12 werd ik geholpen en om half 1 stond ik alweer op de werkvloer :+

Ja en dat ze dan zo'n elastiek om je teen knopen om de bloedtoevoer te minimaliseren... dan denk je ook: dat kan toch niet goed zijn, zo strak :')

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:11

Hou op!! Jakkie... hihi durf nu helemaal niet meer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:20

_Karlijn schreef:
Ashleydk schreef:

Ja en dat ze dan zo'n elastiek om je teen knopen om de bloedtoevoer te minimaliseren... dan denk je ook: dat kan toch niet goed zijn, zo strak :')

En dan loopt de HA weg om ee spoedje te helpen en 45 minuten weg is :+
Zegt ie vet droog dat elaatiek kan wel 6 tot 8 uur blijven zitten!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:51

Ik ben net gebeld, de huisarts denkt dat "opereren" niet gaat helpen. Ze adviseert een goede pedicure, die met een veertje ofzo voorkomt dat de rest in gaat groeien. Morgen maar eens even bellen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:31

Ik ben er nu vanaf!!Heb weer een keurige nagel na jaren gekloot....
Eerst een tijd doe het zelf pedicuren,begin daar niet aan want dat werkt echt niet!
De huisarts heeft daarna twee keer een randje eraf geknipt maar daar werd het ook niet beter van.Doorverwezen naar het ziekenhuis,daar heeft een chirurg alleen gekeken verteld dat de nagel zo beschadigd was dat deze eraf zou gaan vallen(dikke rekening voor die conclusie..)
Daarna met een medisch pedicure aan de gang gegaan ,iedere 4 weken langs en zij heeft top werk geleverd.
Mijn pedicure gaf aan dat ze een hoop nagels mocht opknappen waar een huisarts mee bezig is geweest en ze liever wilde dat mensen gelijk bij haar kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:45

_Karlijn schreef:
Ashleydk schreef:

Toen die spuiten erin zaten zei ik tegen de doktor: 'het lijkt wel alsof er een elastiekje om mijn teen heen zit'
Niet wetende dat ze dat nog geen 10 seconden later inderdaad ook echt ging doen.

Vannacht was echt een hel! Om half 2 wakker geworden met zoooo veel pijn in mijn teen. Had nog maar 1 paracetamol in het nachtkastje liggen dus vriendlief is opgestaan om er nog 1 te halen want ik kon gewoon niet staan, lopen of überhaupt wakker zijn! Op dit moment gaat het nog best goed. Hoe lang werken paracetamols door? Ik neem die dingen nooit dus heb echt geen idee!

Ik ben wel benieuwd of zon veertje helpt Klasien! Ik hoop het voor je. Scheelt toch weer een operatie

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:19

SARINO schreef:
Ik ben er nu vanaf!!Heb weer een keurige nagel na jaren gekloot....
Eerst een tijd doe het zelf pedicuren,begin daar niet aan want dat werkt echt niet!
De huisarts heeft daarna twee keer een randje eraf geknipt maar daar werd het ook niet beter van.Doorverwezen naar het ziekenhuis,daar heeft een chirurg alleen gekeken verteld dat de nagel zo beschadigd was dat deze eraf zou gaan vallen(dikke rekening voor die conclusie..)
Daarna met een medisch pedicure aan de gang gegaan ,iedere 4 weken langs en zij heeft top werk geleverd.
Mijn pedicure gaf aan dat ze een hoop nagels mocht opknappen waar een huisarts mee bezig is geweest en ze liever wilde dat mensen gelijk bij haar kwamen.

Dat laatste zegt mijn pedicure ook altijd!
Ik heb zelf ook altijd last gehad van een ingegroeide teennagel. Het is bij mij zo ontstoken geweest dat mijn huid tot ongeveer de helft over m'n nagel heen zat, zó dik was het. Had ik daar nog langer mee door blijven lopen had ik kans dat m'n teen eraf moest.

Nu ga ik preventief naar de pedicure om de 6 weken ongeveer. Momenteel heb ik nog een beetje last van een nagel die waarschijnlijk ingescheurd was en ergens halverwege linksaf was geslagen. Dat moet eruit groeien, ze doet er bij mij een gaasje onder en ik heb er nauwelijks last van. Voor mij geen dokter :D