Blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:35

Klinkt misschien vreemd, maar wellicht ben je (ts en anderen in dit topic) iets té enthousiast geweest met cranberry en ander zuur eten/drinken... Het valt de bacterie aan, maar kan ook je blaas aantasten. Die blijft dan steeds vatbaar voor herinfectie. Sterkte en beterschap!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:35

Mars schreef:
8nnemiek schreef:
Bah lastig zeg mars!
Hoe verzinnen ze het zeg, elke dag AB 8)7
Niet alleen stom vanwege de resistentie, maar dat is toch ook funest voor de goede bacteriën in je darmen?
Laatste keer ben ik zelfs flink ziek geweest van de furabid, flink misselijk, heb ik een week in bed gelegen %)
Ik hou er helemaal niet van, antibiotica, en neem het eigenlijk alleen nog wanneer ik écht veel last heb of voordat ik op vakantie ga bv. Verder kan ik me goed helpen met brandnetelthee en vit C.

Klopt, ik heb dus ook de weerstand van een dweil, ben nu 3 jaar verder en het afgelopen jaar alweer een stuk of 8 blaasontstekingen gehad. De vierde uroloog is een hele lieve man maar zegt eerlijk dat hij het ook niet meer weet.
Ik hou me aan de regels, (water drinken, cranberry, plassen na seks, goed afvegen, katoenen ondergoed, en noem maar op) heb bloedtesten, kweekjes, echos, inwendig blaasonderzoek gehad... Alles komt schoon terug, het komt echt uit het niets. Heb me zelfs nog gericht op acupunctuur en meer alternatieve artsen... geen resultaat.
Inmiddels heb ik er vrede mee dat niemand iets kan vinden, maar wordt wel vreselijk moe van de ellende op de wc.

Vreselijk. Hebben e al eens in je blaas gekeken? Vroegere collega van mij had ook constant blaasontstekingen. Bij haar hebben ze met zon scoop in dr blaas gekeken, en toen bleek dat ze door een verkeerde plashouding nooit helemaal uitplaste. Hierdoor bleef er altijd een laagje urine achter wat dus voor de ontstekingen zorgde. Ze heeft toen echt les gehad in goed plassen en het probleem was opgelost. Heeft ook echt jaren geduurd eer ze erachter waren.

Mars

Re: Blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:38

Hebben ze gedaan ja, cystoscopie :j Blaas zag er prima uit.

Heb toen ook een onderzoek gedaan waarbij ze een bepaalde hoeveelheid vocht in mijn blaas deden en ik moest uitplassen op een speciale wc. Daar konden ze zie of ik misschien teveel druk zetten of dat er urine achterbleef. Was niet het geval, wederom prima uitslag.

Nierfuncties zijn ook meermaals geprikt bij me, ook keurig. Op de echo zien blaas en nieren er ook altijd keurig uit. Kweekjes geven ook nooit wat bijzonders, soms vinden ze E.coli maar daar ben ik dan voor behandeld.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 13:53

Nou net gebeld, ze heeft nog een uitslag.. moet rond half 2 kwart voor 2 terug bellen..
Maak me nu wel zorgen vorige keer had ik de uitslag veel eerder.. had m om 16:00 ingeleverd en kreeg m de dag erna om 09:20 al

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:54

De ene na de andere blaasontsteking hier. Na de Ab kuur hou ik regelmatig het blaasontstekinggevoel over. In overleg met de HA schimmeleieren gekregen. Dat werkte. Schijnbaar word je na alle abkuren gevoelig voor schimmelinfecties. Miss dat eens proberen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:12

Als de urine op kweek wordt gezet dan duurt het altijd wat langer volgens mij :j

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:18

De tip van de week, vraag even om welke bacterie het eventueel gaat. Is her de e-coli bacterie een pot D-manose bestellen en gaan met die banaan.

Ik heb drie jaar last gehad van blaasontstekingen en daardoor nierbekonstekingen. Elke keer kwam die poedersuiker ontsteking terug. D-manose gaan gebruiken en heb sinds 1,5 jaar er nooit meer eentje gehad.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:22

Wat naar dat zoveel mensen hier last van hebben :\ Het brandende gevoel ken ik ook, krijg weer buikpijn als ik eraan terugdenk. Ik heb hele nachten doorgebracht op de wc, omdat dat minder pijn deed dan in bed liggen...

Hebben jullie in Nederland Monuril? Dit is een AB in poedervorm die ik voorgeschreven kreeg van mijn dokter hier in België. Je neemt het één keer van zodra de ontsteking begonnen is, en het werkt meteen in. Na een halfuurtje voel je je al beter, en je hoeft de dosering dus ook niet te herhalen. Het is maar een druppel op een hete plaat, maar als je gemakkelijk misselijk/ziek wordt van AB en je wil geen lange kuren nemen, vind ik dat ideaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:28

D mannose helpt mij ook niet, schimmelinfecties wel eens gehad ja maar ook na behandeling blijven ze komen pfff.
Hoor wel eens dames die er spontaan van af zijn ik hoop dat dat bij mij ook ooit gebeurd.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:02

Mars schreef:
D mannose helpt mij ook niet, schimmelinfecties wel eens gehad ja maar ook na behandeling blijven ze komen pfff.
Hoor wel eens dames die er spontaan van af zijn ik hoop dat dat bij mij ook ooit gebeurd.

Vriendin van mij heeft ook alles geprobeerd, die kwam uit op elektro accupunctuur. Die heeft na 8 jaar klachten na een gek drankje (het klinkt heel spooky) en twee verdere behandelingen nooit meer een blaasontsteking gehad. Baad het niet dan schaad het niet toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:13

Acupunctuur, een soort stralingstherapie en drankjes met trillingen (?) allemaal gedaan zonder effect..
Fysiotherapie gehad, wellicht dat mijn bekkengebied teveel vast zat, hielp ook niets.

Zie mezelf als uitbehandeld op dit gebied, er wordt geen oorzaak gevonden en alle onderzoeken en therapieën die ik gehad heb hebben geen blijven resultaat geboden. Zowel regulier als alternatief. Toch ben ik dankbaar dat er in ieder geval niets vreselijks ernstigs met me aan de hand is en dat er nog AB bestaan die me wel helpen als het weer eens raak is.
Verder moet ik ermee leren leven vrees ik.

Balen dat je nog moet wachten TS, hopelijk snel een uitslag voor je. Kweek duurt bij mij ook meestal een dag of 6

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:30

Ik heb inmiddels de uitslag en idd weer een blaasontsteking, heb nu een kuurtje moet 4 capsules per dag voor 5 dagen.. Mocht vandaag al beginnen maar moet er nu 3 innemen en dan de rest 4 en de laatste dag die ene :-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:03

Mars schreef:

Bij mij was het spontaan gedaan toen mijn relatie uitging := :') Volgens mijn huisarts kan het wel degelijk aan de persoon liggen met wie je seks hebt, want bij mijn vriend heb ik er helemaal geen last van (thank god).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:27

Dan moet ik em toch maar eens gaan inruilen :')

We proberen wel meestal te douchen vantevoren, dat lijkt redelijk te helpen maar ik krijg zo nu en dan ook spontaan blaasontstekingen zonder vriendje in de buurt -O-

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:42

Iedere dag een cranberry pil nemen ( kan je gewoon bij AH kopen voor circa 6,- ) helpt enorm ter voorkoming. Ik slik het al jaren en heb er nauwelijks meer last van. Vroeger had ik het zeker 10 keer per jaar

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:39

Hier even samenvatting van mijn verhaal, en misschien de gouden tip :Y)

Ik heb een nierafwijking, daaraan geopereerd toen ik 5 was. Tot m'n 19e ongeveer weinig klachten gehad, toen ineens was het helemaal mis. Had toen gewoon altijd blaasontsteking, één jaar zat ik op 15 AB kuren per jaar. Ondertussen nog een operatie gehad, niks hielp. Uroloog heeft me uiteindelijk geadviseerd om op een onderhoudskuur te gaan (1 AB tablet per dag), dit ging redelijk goed. Heb totaal 5 jaar lang onderhoudskuur geslikt, en das natuurlijk niet heel goed voor je :D Gevolg: regelmatig vitamine B12 / D-tekorten en bloedarmoede. Meerdere keren geprobeerd te stoppen met de AB, lukte niet.

Hele scala aan artsen gezien; homeopaat, osteopaat, orthomoleculair arts, bioresonantie, kinesioloog, urologen in 3 ziekenhuizen. NIKS hielp. Laatste arts adviseerde toch weer te proberen met cranberrytabletten. En toen ben ik uiteindelijk op de tabletten van Selecthealthy.com gekomen, 6000mg (dus hoge dosering). En zowaar zowaar *\o/* Nu een paar keer per jaar nog klachten, maar niet meer elke week een blaasontsteking! Slik daarnaast ook nog probioticia, één van de artsen gaf aan dat je darmen heel bepalend zijn voor je weerstand, en al die AB is gewoon niet heel goed voor je darmen (understatement van de week).

Anyway, ik ben nu met drie pilletjes per dag klaar. Kost geen drol, dus misschien de moeite om eens te proberen? Niks zo naar als blaasontsteking bahbahbahbah!

edit: Sowieso is het aan te raden om tijdens een AB-kuur altijd probiotica erbij te slikken. Ik merk daarin echt verschil.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:29

Mars schreef:
Acupunctuur, een soort stralingstherapie en drankjes met trillingen (?) allemaal gedaan zonder effect..
Fysiotherapie gehad, wellicht dat mijn bekkengebied teveel vast zat, hielp ook niets.

Zie mezelf als uitbehandeld op dit gebied, er wordt geen oorzaak gevonden en alle onderzoeken en therapieën die ik gehad heb hebben geen blijven resultaat geboden. Zowel regulier als alternatief. Toch ben ik dankbaar dat er in ieder geval niets vreselijks ernstigs met me aan de hand is en dat er nog AB bestaan die me wel helpen als het weer eens raak is.

Balen dat je nog moet wachten TS, hopelijk snel een uitslag voor je. Kweek duurt bij mij ook meestal een dag of 6

....wellicht ben jij een van die mensen met een "overbelast segment".
Dat voelt dan als blaasontsteking, maar idd: de kweken komen schoon terug, blaas zelf, plastechniek allemaal goed...

Een segment (uit mijn hoofd zeg ik L3) kan door kou vatten op je spieren, vertillen, vallen etc etc overbelast raken.
En wat kan werken is bijvoorbeeld eventuele scheve wervels recht zetten, bindweefselmassage en zaken als spieren trainen. De precieze remedie kan ik je niet noemen.
Sorry.
Sterkte, het is een nare kwaal en dan nog zonder iemand die het echt snapt. ..!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:34

Wat vervelend dat er zoveel mensen geteisterd worden door een blaasontsteking -O-

Ik heb er een tijdje terug last van gehad, kon ik plassen in een flesje (da's mikken :oo ), toen met flesje-met-plas-in-tas op de fiets in de winter van het zuiden van de stad naar de HAP voor het testen van de urine. Om half 10 's avonds :')

Als ik er nu last van heb hoef ik maar te bellen en ze leggen een kuur AB klaar, da's wel fijn.

TS, schrik niet als je na deze tweede kuur iets van een schimmelinfectie oploopt. AB is redelijk funest voor het milieutje daar. Hopelijk ben je er snel vanaf!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:54

Als de ontstekingen vaak terugkomen, zou ik toch eens een onderzoek bij de uroloog vragen. Ik werk op de poli urologie en zie veel patiënten met dit probleem. Vaak komt het doordat er iets van urine in de blaas achterblijft door een vernauwing van het plaskanaal. Dan wordt er operatief een 'sneetje' (noemt otis urethrotomie) in de urethra gemaakt waardoor je beter kan leegplassen :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 20:53

Zijn er meer mensen die op sommige plaatsen in de buik af en toe stekende pijn hebben gehad door AB?
Zowat in de zij en bij je baarmoeder? Zwanger zijn kan ik niet lijkt me want ik ben aan de pil, wel heb ik een hele lichte donkere streep van mijn navel tot ongeveer mijn schaambot..

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 00:21

Ik heb helaas ook nog steeds wat steekjes richting de nieren, is dit een beginnende nierbekkenontsteking?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:27

Ts, volgens mij de kweek die ze hebben gemaakt van jou urine is een dipslide. Bij een dipslide kunnen ze niet zien welke Ab je moet krijgen.
Dit denk ik omdat het via lab altijd langer duurt, een week ongeveer. Tenminste dat is bij ons, want dan moet het worden opgestuurd per post, en een dipslide is op de praktijk en kan na 24 uur worden afgelezen, ze kunnen hierop dus wel zien of er bacteriën zijn gegroeid en evt zien wat voor bacterie, maar dat is niet altijd even duidelijk.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 00:31

Dat zou best eens kunnen idd, het doet iig minder pijn met plassen vandaag. Ben nog steeds niet echt lekker het zweet breekt me de hele tijd uit, ook nu weer maar goed ben bijna klaar. Dinsdag is de laatste dag dus nog 8 tabletten in totaal.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:29

Hoi!

Ik heb niet het heeele topic gelezen maar wel wat stukjes. Voor de mensen die vaker blaasontsteking hebben en ook een zeurende pijn/steken bij de nieren. Misschien is het slim om een buik echo te laten maken..

Tis maar een tip! Bespaart jullie misschien de 2 horrorjaren die ik heb moeten mee maken ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:46

Janneke2 schreef:
Mars schreef:

....wellicht ben jij een van die mensen met een "overbelast segment".
Dat voelt dan als blaasontsteking, maar idd: de kweken komen schoon terug, blaas zelf, plastechniek allemaal goed...

Een segment (uit mijn hoofd zeg ik L3) kan door kou vatten op je spieren, vertillen, vallen etc etc overbelast raken.
En wat kan werken is bijvoorbeeld eventuele scheve wervels recht zetten, bindweefselmassage en zaken als spieren trainen. De precieze remedie kan ik je niet noemen.
Sorry.
Sterkte, het is een nare kwaal en dan nog zonder iemand die het echt snapt. ..!

Die theorie heb ik zelf ook gehad, dat het misschien uit mijn rug bijvoorbeeld komt of door iets in mijn spieren dat wellicht vast zit. Maar dan zou antibiotica toch ook geen effect moeten hebben?