wyoming schreef:Hier is het ook een verschrikking, als je op je strepen gaat staan kan je meestal snel terecht maar als je belt voor gewoon een afspraak laten ze je rustig een paar dagen later komen.
Mijn zoontje (toen bijna 1,5 jaar) was al een paar dagen niet lekker maar wel gewoon zijn drukke zelf (erg druk en aanwezig zoals altijd) In de middag na zijn slaapje was het ineens een dood vogeltje wat bij mij op de bank hing. Ik zei tegen ml, dit is niet goed, hij is ineens zo rustig, bel de ha of we even langs kunnen komen.
Ml kreeg de assistente aan de lijn. Nog voor ze ook maar gevraagd had, wat er aan de hand was, kregen we te horen dat we de volgende dag aan het einde van de dag wel even langs konden komen.
Dus ik vroeg kunnen we niet nu langskomen? Nee kon niet, dus ik zei nou dan gaan we wel naar de hap want ik wil dat hij nagekeken wordt. Kregen we toch een preek van voor tot achter dat de hap daar niet voor bedoeld was. Dus ik zeg, hij is nog geen 1,5, heeft hoge koorts en zit als een dood vogeltje op de bank, ik wil dat er een dokter naar kijkt. Toen konden we wel ineens langskomen. Uiteindelijk kregen we ab mee en toen we thuis kwamen kreeg hij een koortsstuip waardoor we alsnog langs de hap konden.
Maar ik vond het echt belachelijk dat het zo moeilijk moest gaan allemaal.
Maar gewoon een afspraak is toch geen spoed ofzo.
Onder gewoon zou bij mij en uitstrijkje vallen, zere teen, verstopt oor oid...geen doodziek kind of in mijn geval een kattenbeet. Bij die laatste willen ze je zowieso al snel zien.
ze zullen wel met iets werken zoals geen spoed, lichte spoed, spoed.
Verder denk ik ook dat mensen te snel en te vaak denken dat het heel erg is.
Doktersassistent lijkt mij echt een oliebol baan...al di zeurende mensen