Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar windkracht 7 kan die ook nog prima hebben. Met 1-2 ligt je met die echt stil.
. Een motor die uitviel bij het binnenvaren van de haven, toen moesten we met windkracht 7 op zeil aanleggen met een schip van 13 meter. Of een motor die uitviel in een kanaal met aan weerszijde rotswanden. Een lege startaccu na een nacht ankeren waardoor we op zeil de baai uit moesten. Rolfok die met harde wind niet meer in wilde rollen en we toen op zee moesten laten zakken. En zo kan ik nog wel even doorgaan 
Gem schreef:Ik zou nog wel eens zo'n grote Dehler oid willen huren voor een vakantie op de middellandse zee of rond de Griekse Eilanden. Lijkt me fantastisch.
Kopen niet meer, na ons varensleven (binnenvaart) geen nieuwe boot meer.
Weet alleen dat we zelfslijtende antifouling gebruiken die erop gaan vlak voordat de boot het water in gaat.. Maar aangezien we steeds vaker in zoutwater gaan varen kan het best zijn dat er volgend jaar een andere AF op moet
8nnemiek schreef:Klinkt goed! En het was vandaag ook heerlijk weer he, ik krijg ook alweer zin om het water op te gaan!
De bootstickers heb ik zelf gemaakt. Ik heb een snijplotter thuis, en heb via ebay goudkleurige folie besteld en nog een band van 2cm breed voor langs de hele waterlijn.

Gelukkig kennen alleen mensen uit de kunstwereld Ader, en is hij onder zeilers niet zo bekend.