help: tampon wilt er niet uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:10

Esmee_98 schreef:
Ik heb hier ook ooit een topic over geopend. Ik was er heilig van overtuigd dat het touwtje was afgebroken, maar hij zat er gewoon achterstevoren in _O-
Ik heb gewoon best lang geprobeerd hem er uit te halen, gewoon met mm vingers. Is uiteindelijk gelukt :)

Heerlijk! :')
Een vriendin moest ooit een zetpil gebruiken. Ze vond het raar dat ze er zolang last van had. Die muts was vergeten het plastic eraf te halen voor gebruik. :')

Shirley

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:11

Dat slaat echt alles!
Pijnlijk ook, lijkt me :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:18

Zo en hoe. Baahhhhh :=

Mijn topic is toen echt een eigen leven gaan leiden. Stond uiteindelijk met 54 pagina's ofzo in de hk als 18+ topic. Terwijl ik destijds zelf nog nieteens 18 was :')

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:29

Is het inmiddels gelukt TS?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:34

Is het gelukt ts?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:38

Misschien is ze naar bed?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:38

Harder trekken.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:53

het is gelukt hoor!

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:55

nu zit ik met een ander probleempje hihi :+

morgen heb ik gym..... alsnog tampon? of gewoon maandverband? ik heb liever tampon denk ik maar wil hem na vandaag echt niet op school verwisselen en om hem nou vanaf 8 uur s ochtends tot kwart voor 3 te laten zitten is ook niet slim :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:56

Oefening baart kunst dus het gaat vast morgen beter :)

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:58

iets harder trekken hihi...of evt gaan hurken, dan komt er meer ruimte

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:06

Als je niet heel heftig ongesteld ben kan van 8-15 prima hoor. Ik gebruik ze hier ook al ruim 17 jaar. Ook verwisselen wanneer vol (op minder heftige dagen soms wel eerder) en behalve de nacht probeer ik wel max 8u aan te houden. Vond maandverband ook een drama, lekte er altijd langs en met sporten zo vies plakkerig bah. Nooit meer voor mij!

TSS nooi gehad, niet onmogelijk, maar de kans is met huidige tampons zeer klein.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:06

maud318 schreef:
nu zit ik met een ander probleempje hihi :+

morgen heb ik gym..... alsnog tampon? of gewoon maandverband? ik heb liever tampon denk ik maar wil hem na vandaag echt niet op school verwisselen en om hem nou vanaf 8 uur s ochtends tot kwart voor 3 te laten zitten is ook niet slim :(

Daar is niks mis mee hoor :) Kan prima. Desnoods een maandverbandje voor de zekerheid (sowieso meenemen). Ik vind maandverband zelf echt verschrikkelijk, maar in zo'n geval kan het erg fijn zijn om bij te hebben.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:13

Kijk is naar een menstruatiecup. Veel gezonder voor je lijf en hoef je maar 2x per dag te legen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:14

Zo'n menstruatiecup lijkt me nou nog lastiger als je zo jong bent en je lichaam nog niet goed kent. Ts, heb je geen moeder die dit soort dingen met je bespreekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:15

Of in de pauze op school even wisselen (of desnoods tijdens de les zodat het wat rustiger is). Ook daar zijn prullenbakjes in de toiletten! :)

Zelf overigens ben ik ook niet zo paniekerig met tampons. Volgens mij mag/ kan je ze tegenwoordig zelfs 6 tot 8 uur dragen zodat je ook kan doorslapen ermee?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:01

maandverband werkt ook prima dan kan je als je thuis bent er weer in doen, kan je die thuis in alle rust weer verwisselen.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:11

Maandverband kan het bij mij echt geen 8 uur houden hoor.
Ik doe altijd een inlegkruisje met tampon en als ik een klein beetje bloed op mijn inlegkruisje zie dan is dat een teken voor mij dat de tampon helemaal vol is en dan verwissel ik hem. Op heftige dagen doe ik een maandverband met tampon en in de nacht ook.

Je kunt eventueel een tampon met inbrenghuls proberen. Sommige mensen vinden dat makkelijker, ik vind het minder fijn omdat ik dan minder goed voel of hij goed zit maar misschien werkt het voor jou wel.

En als je je tampon er na heel veel proberen écht niet uitkrijgt zal je wel naar de huisarts moeten omdat hem heel lang inhebben kan gevaarlijk zijn.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:22

Wat ik altijd over tampons geleerd heb is dat je ze ongeveer 6 uur in mag houden.

Wat gym betreft, ik zou gewoon maandverband gebruiken. Als je heel bang bent om door te lekken kun je ook maandverband + tampon gebruiken. Gym lijkt een drama als je ongesteld bent, maar dat valt voor de meeste mensen heel erg mee hoor :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:25

meestal als hij vervelend zit, mag hij wat verder. Bij mij tweede vingerkootje, misschien helpt dat. Wanneer hij eenmaal goed zit, is het alleen maar een kwestie van wachten en touwtje trekken :+

je kunt proberen er eentje nog in te doen, en morgenvroeg / vannacht te verwijderen, gaat vast en zeker al veel beter. Dan weet je zeker of je morgen een tampon in wilt :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:31

Ik gebruikte altijd mini's, de normale voelde ik ook altijd zitten.

Dus een mini halen, ver genoeg inbrengen en met uithalen ruistig maar stevig genoeg trekken. Het touwtje komt ook echt niet zomaar los.

Dus no worries. Morgen tijdens de gym gewoon een tampon gebruiken, dat is veel fijner ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:50

Gewoon mini's gebruiken meis. Op een schooldag als morgen kun je makkelijk gebruik maken van een tampon, en mocht je ooit weer het probleem hebben dat je hem er lastig uit krijgt: Ga even een in laagje badwater zitten en uhhh proberen, dan verzadigd de tampon ook en krijg je hem er veel gemakkelijker uit.