Om even op wat puntjes terug te komen.
Mijn vriend en ik praten er zeker over, alleen hij kan geen antwoord geven. Voor hem is het ook nieuw, en ookal is hij ouder (qua leeftijd, niet al vader

Mijn zusje rijdt ook, haar paard staat op de zelfde stal, mijn moeder gaat altijd mee, dus aan oppas geen tekort. Het is meer financieel.
Even zwart wit; als we het kunnen betalen is alles mogelijk. Bedoel, dan stop ik met werken en dan ben ik een fulltime paardrijdende moeder.

Natuurlijk weet ik ook helemaal niet of wij überhaupt een kindje zullen krijgen. En een gezond kind is het belangrijkste!
Vind het ook vervelend dat sommige mensen me dan verkeerd begrijpen.
En ja misschien zie ik beren op de weg, maar iedereen is anders, en zoals ik aan geef ik ben een doemdenker, maar ik ben wie ik ben en moet leven met die vragen. En als ik het fijn vind om mijn vraag te stellen aan vrouwen die deze ervaring al hebben vind ik dat fijn.

En natuurlijk de toekomst zal t leren. Wellicht ben ik dadelijk zwanger en heb ik helemaal geen zin meer in de paarden. Dat kan... Alleen nu kan ik dat nog niet bedenken, omdat ik er nu te veel passie voor heb. Dus dat doet nu dan ook "zeer" bij die gedachten alleen al.
Mijn vraag in de notendop was dan ook: "ik heb twee wensen, moeder worden en actief blijven paardrijden met mijn eigen paard.
Hoe doen jullie dat?"
Gelukkig zijn er ook moeders die aangeven het wel te kunnen doen! En dat motiveert wel, en neemt mijn "angst" weg!