Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:44

pmarena schreef:
Ik geloof dat er ook gezegd wordt dat er in de jaren 80 1 of de 10.000 kinderen in de VS gediagnosticeerd was met autisme en tegenwoordig gaat het al naar 1 op de 100 of zelfs 1 op de 50!

Precies dingen als dit. "Correlation does not mean causation" is één van de eerste dingen die jonge wetenschappers leren. Dat er twee dingen tegelijkertijd voorkomen (wat nog niet eens een correlatie impliceert!) wil niet zeggen dat er ook een oorzakelijk verband is. Als je zelf zo'n fan bent van individueel kritisch nadenken, kun je ook bedenken dat twee variabelen die in hetzelfde tijdsframe voorkomen niet per sé een statistisch verband, laat staan een oorzaak-gevolg relatie, hoeven te hebben.

Deze website valt dit soort redenaties aan door middel van "spurious correlations", waar ze twee belachelijke dingen die toevallig samenvallen in een zogenaamd "causatie" grafiekje zetten (films waar Nicolas Cage in speelt en mensen die verdrinken in zwembaden bijvoorbeeld): http://tylervigen.com/spurious-correlations

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:45

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:47

Riraito schreef:
Ik heb wel degelijk verhalen gelezen van kinderen die doodziek werden en soms inderdaad dezelfde dag nog dood waren...

Door vaccinatie hebben we sommige ziektes vrijwel verbannen uit ons land, maar een enkele persoon kan niet tegen een stofje en valt er ter plekke bij neer. Ik hoop van harte dat het mijn kind niet gaat zijn.

Er zijn ook mensen overleden na het eten van een pinda.
Heel naar als er een bijwerking is van een vaccinatie natuurlijk, maar 99,9% van de gevallen gaat het goed.
Als we nu allemaal uit angst niet meer gaan vaccineren dan gaan er zeker kinderen dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:50

Het probleem met niet vaccineren is dat je niet alleen jezelf maar ook anderen ermee schaadt. Overigens grappig is dat er wordt geroepen dat het autisme kan veroorzaken terwijl niet eens echt bekend is wat autisme veroorzaakt. Daarnaast is dat ook vrijwel niet te onderzoeken, aangezien het grootste deel van de wereld gevaccineerd is en er daardoor een groter aantal mensen is wat de combinatie vaccinatie+autisme heeft. En zelfs áls er enkele gevallen van autisme gelinkt worden aan vaccinaties... Rode hond, mazelen, kinkhoest etc. kan allemaal dodelijk aflopen. Ieder medicijn heeft bijwerkingen, dat is nou eenmaal zo. Het is alleen afwegen wat de meest verstandige keuze is aangaande de gezondheid.

Ik ken iemand met buitengewoon veel kinderen die geen van allen geënt zijn, en de moeder ervan vertelde me trots "dat ze geen van allen ziek zijn geworden!". Nee. Omdat de rest van de wereld wél geënt is en de ziekte dus niet meedraagt. Dat is het hele punt van vaccineren. Enkele ziekten zijn er gewoon al door uitgeroeid.

EDIT:
Hier een lijstje met onderzoeken over de combi vaccineren en autisme;
https://scholar.google.nl/scholar?hl=nl ... utism+vacc

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:54

picobello schreef:
Riraito schreef:
Ik heb wel degelijk verhalen gelezen van kinderen die doodziek werden en soms inderdaad dezelfde dag nog dood waren...

Door vaccinatie hebben we sommige ziektes vrijwel verbannen uit ons land, maar een enkele persoon kan niet tegen een stofje en valt er ter plekke bij neer. Ik hoop van harte dat het mijn kind niet gaat zijn.

Heel naar als er een bijwerking is van een vaccinatie natuurlijk, maar 99,9% van de gevallen gaat het goed.
Als we nu allemaal uit angst niet meer gaan vaccineren dan gaan er zeker kinderen dood.

Dat zeg ik toch ook niet? Mijn vriend en ik zijn beide voor vaccineren, omdat het duidelijk is dat we dankzij deze vooruitgang niet meer massaal omvallen door kinderziektes. Ik ben heel kritisch en geloof echt niet zomaar ieder praatje op internet, maar ik heb echt verhalen gelezen van ouders waar je niet omheen kan. Natuurlijk is het die ene op 100.000 (of nog meer), maar niemand wil dat zijn kind die ene is. Daarom die angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:54

O, en wat Wakefield betreft.

http://www.thelancet.com/journals/lance ... ntId=login
Citaat:
12 children (mean age 6 years [range 3–10], 11 boys) were referred to a paediatric gastroenterology unit with a history of normal development followed by loss of acquired skills, including language, together with diarrhoea and abdominal pain. Children underwent gastroenterological, neurological, and developmental assessment and review of developmental records. Ileocolonoscopy and biopsy sampling, magnetic-resonance imaging (MRI), electroencephalography (EEG), and lumbar puncture were done under sedation. Barium follow-through radiography was done where possible. Biochemical, haematological, and immunological profiles were examined.

Findings
Onset of behavioural symptoms was associated, by the parents, with measles, mumps, and rubella vaccination in eight of the 12 children, with measles infection in one child, and otitis media in another. All 12 children had intestinal abnormalities, ranging from lymphoid nodular hyperplasia to aphthoid ulceration. Histology showed patchy chronic inflammation in the colon in 11 children and reactive ileal lymphoid hyperplasia in seven, but no granulomas. Behavioural disorders included autism (nine), disintegrative psychosis (one), and possible postviral or vaccinal encephalitis (two). There were no focal neurological abnormalities and MRI and EEG tests were normal. Abnormal laboratory results were significantly raised urinary methylmalonic acid compared with agematched controls (p=0·003), low haemoglobin in four children, and a low serum IgA in four children.

De onderzoeksgroep bestond uit 12 kinderen die allen verschijnselen vertoonden van ziekte en/of autisme. Van de 12 kinderen hadden er 9 autisme.

Even nog een keer. 12 kinderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:56

Ygritte schreef:
pmarena schreef:
Ik geloof dat er ook gezegd wordt dat er in de jaren 80 1 of de 10.000 kinderen in de VS gediagnosticeerd was met autisme en tegenwoordig gaat het al naar 1 op de 100 of zelfs 1 op de 50!

Precies dingen als dit. "Correlation does not mean causation" is één van de eerste dingen die jonge wetenschappers leren. Dat er twee dingen tegelijkertijd voorkomen (wat nog niet eens een correlatie impliceert!) wil niet zeggen dat er ook een oorzakelijk verband is. Als je zelf zo'n fan bent van individueel kritisch nadenken, kun je ook bedenken dat twee variabelen die in hetzelfde tijdsframe voorkomen niet per sé een statistisch verband, laat staan een oorzaak-gevolg relatie, hoeven te hebben.

Deze website valt dit soort redenaties aan door middel van "spurious correlations", waar ze twee belachelijke dingen die toevallig samenvallen in een zogenaamd "causatie" grafiekje zetten (films waar Nicolas Cage in speelt en mensen die verdrinken in zwembaden bijvoorbeeld): http://tylervigen.com/spurious-correlations

Komt ook omdat er veel meer kinderen worden getest.
Mijn man is autistisch, maar is pas op latere leeftijd gediagnosticeerd.
Autisme komt in zijn familie (helaas) veelvuldig voor, ook als je terug hoort.
Zijn opa had al duidelijke trekken van autisme (nooit geënt) en toen was er geen diagnose.
Het was gewoon een "moeilijke" man.

Mijn zoon was al duidelijk autistisch vanaf zijn geboorte (dus voordat hij een enting had gekregen).

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:59

Bizzybijtje schreef:
O, en wat Wakefield betreft.

http://www.thelancet.com/journals/lance ... ntId=login
Citaat:
12 children (mean age 6 years [range 3–10], 11 boys) were referred to a paediatric gastroenterology unit with a history of normal development followed by loss of acquired skills, including language, together with diarrhoea and abdominal pain. Children underwent gastroenterological, neurological, and developmental assessment and review of developmental records. Ileocolonoscopy and biopsy sampling, magnetic-resonance imaging (MRI), electroencephalography (EEG), and lumbar puncture were done under sedation. Barium follow-through radiography was done where possible. Biochemical, haematological, and immunological profiles were examined.

Findings
Onset of behavioural symptoms was associated, by the parents, with measles, mumps, and rubella vaccination in eight of the 12 children, with measles infection in one child, and otitis media in another. All 12 children had intestinal abnormalities, ranging from lymphoid nodular hyperplasia to aphthoid ulceration. Histology showed patchy chronic inflammation in the colon in 11 children and reactive ileal lymphoid hyperplasia in seven, but no granulomas. Behavioural disorders included autism (nine), disintegrative psychosis (one), and possible postviral or vaccinal encephalitis (two). There were no focal neurological abnormalities and MRI and EEG tests were normal. Abnormal laboratory results were significantly raised urinary methylmalonic acid compared with agematched controls (p=0·003), low haemoglobin in four children, and a low serum IgA in four children.

De onderzoeksgroep bestond uit 12 kinderen die allen verschijnselen vertoonden van ziekte en/of autisme. Van de 12 kinderen hadden er 9 autisme.

Even nog een keer. 12 kinderen.

Terwijl de beroemde "Salk vaccine" polio studie meer dan een miljoen (!) deelnemers had, ingedeeld in een gevaccineerde groep, een niet-gevaccineerde controlegroep, een placebo-groep, en nog een test-groep die maar deels gevaccineerd was. Hierdoor kun je het betrouwbaarst effecten meten, want je hebt meerdere (grote) groepen met verschillende gradaties van behandeling.

Zie hier voor de uitgebreide uitleg over de statistische methode: http://wps.aw.com/wps/media/objects/14/ ... ch12_salk/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:07

Ygritte schreef:
Ik lees nog steeds geen onderbouwende bronnen van je verhaal, alleen maar "ik ken verhalen" en "als je zelf nadenkt..." (wat sowieso een dooddoener is, want hoewel kritisch nadenken goed is hebben de meeste mensen hier (ik incluis) geen jarenlange studie van het immuunsysteem gedaan, maar wetenschappers die zich hiermee bezig houden wel - dat maakt hun mening al betrouwbaarder dan die van Jan Doedel van de straat), dat je ontkent dat er lange-termijn studies zijn die vaccinaties bewijzen als veilig (die zijn er wel, en bovendien: als vaccinaties gevaarlijk zouden zijn kenden we allemaal wel iemand die iets levensgevaarlijks kreeg van de vaccinatie. Dat is niet zo, in 99,99999% van de gevallen gebeurt er gewoon niks behalve dat het immuunsysteem leert vechten tegen deze indringers).

Die cocktail is steeds anders, maar het basis-idee (een dode ziekte-verwekker inspuiten) blijft hetzelfde en gaat dus ook al 50+ jaar goed. Nogmaals, medicatie moet echt 99,9999% veilig zijn voordat deze aan de bevolking gegeven wordt. De manier van wetenschappelijk testen wordt door homeopathische onderzoekers vaak niet toegepast, waardoor er al gauw onbetrouwbare resultaten uit onderzoek komen: ze trekken bijvoorbeeld twee variabelen die samen voorkomen als oorzaak-gevolg relatie samen (terwijl dat niet zo hoeft te zijn) of nemen een veel grotere fout-marge dan wetenschappers. Deze blog laat verschillende media-verhalen zien waar mensen of homeopathen dachten een verband te zien tussen vaccinaties en een ziekte, maar die bleken stuk voor stuk niet waar te zijn (door inderdaad de wetenschappelijke methode verkeerd toe te passen en zomaar aannames te maken) en noemt daar ook betrouwbare bronnen bij: http://www.inbakeren.nl/blog/gevolgen-v ... accineren/

Mensen wijsmaken dat vaccinaties levensgevaarlijk zijn is niet alleen onjuist, het is dus ook nog eens levensgevaarlijk voor baby's, jonge kinderen, en ernstig zieken.

Even snel: héél veel mensen hebben hun stinkende best gedaan om lange termijn studies te vinden die aantonen dat het huidige vaccinatie-schema veilig is. En tot nu toe is de conclusie: die bestaan niet.

Kan ook niet gezien er steeds weer recente toevoegingen gedaan worden :)
Maar jij hebt ze blijkbaar wel: chapeau :D

Bij relatief eenvoudige medicijnen wordt er erg op gehamerd dat je op moet passen voor contra-indicaties met andere relatief eenvoudige medicatie.

Echter bij vaccins wordt er min of meer lukraak of na een onderzoekje van een aantal maanden bij muizen o.i.d. geconcludeerd dat het allemaal veilig genoeg is voor onze kinderen en onszelf +:)+

En bovendien worden meldingen uit de praktijk onder het tapijt geschoffeld en niet erkend...alhoewel ze bij sommige gevallen van hardnekkige ouders en advocaten er niet onderuit kunnen en al enorme sommen geld uitgekeerd hebben wereldwijd uit de vaccinatie schade fondsen. Die opgericht zijn omdat je de farmaceutische bedrijven niet aan kan klagen: die hebben immers een vrijbrief gekregen.

Echt...de ontwikkelingen zijn simpelweg veel te vers om decennia lang in de praktijk getest te kunnen zijn....die combinaties waren er eerder simpelweg nog niet :)*

En nee ik ga geen uren lang zoeken om alle onderzoeken en lezingen van medische experts terug te zoeken. Je hoeft ook niks van me aan te nemen. Ik zeg alleen wat ik zoal tegengekomen ben van bronnen die op MIJ betrouwbaar genoeg overkwamen omdat die mensen er weinig mee te winnen hadden door dergelijke bevindingen naar buiten te brengen. In tegendeel zelfs, ze stellen daarmee alles in de waagschaal :(:)

Noem mij dan maar een simpele goedgelovige ziel, dat vind ik ook van mensen die maar voor waarheid aannemen dat alles wel goed onderzocht zal zijn terwijl keer op keer allerlei hele nare verhalen naar buiten komen van gemanipuleerde onderzoeken om maar zoveel mogelijk van allerlei nare medicatie te kunnen verkopen.

Het is gewoon een vies wereldje, men ontwikkeld medicatie en laat het zelf ook onderzoeken en is er niet vies van om onderzoeken te manipuleren zodat het er goed uit lijkt te zien. De enkeling die toch twijfelt en dan zelf onderzoekt hoe de bevindingen tot stand zijn gekomen en dat dat wetenschappelijk gezien totaal niet deugt....die kunnen ze meestal wel monddood maken, simpel zat.

Overigens.... deze staat toch vol met links :?

https://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o

Op YouTube kan je heel veel lezingen vinden van neurologen / virologen / immunologen / kinderartsen en wat nog meer, mensen die in de praktijk niet langer hebben kunnen ontkennen dat er veel kinderen beschadigd raken door de vaccinaties.

Is dat niet genoeg bewijs....gewoon ervaringen uit de praktijk?

Hier nog even een voorstukje over die CDC man die heeft toegegeven dat zij zelf ook de link MMR - autisme (storingen in het autistische spectrum) hebben aangetoond: https://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o

Ik vind het wel interessant en gezien de vele ervaringen van ouders ( zoek o.a. Vaxxed Stories op YouTube) lijkt dit gewoon precies te zijn wat er aan de hand is.

Even simpel zelf nagedacht is het toch ook helemaal niet zo vergezocht dat het inspuiten van allerlei rotzooi op zeer jonge leeftijd de ontwikkeling van een kind kan beïnvloeden :)

Dat het gevoelig ligt omdat het om vaccinaties gaat die zogezegd goed voor ons zouden moeten zijn...dat moet je even los kunnen koppelen. Het is niet leuk maar wel belangrijk... zeker als je verantwoordelijk bent voor een klein kind.

Ieder moet voor zich bepalen hoe ver die zich in de standpunten van voor- en tegenstanders wil verdiepen, en welk risico die groter inschat: complicaties door de ziektes waartegen gevaccineerd wordt (waar de meeste mensen zich amper ècht in verdiept hebben...) of complicaties die kunnen ontstaan door allerlei designer-ziektes met rotzooi en lichaamsvreemd DNA in te laten spuiten, met onbekende gevolgen op de langere termijn en bekende nare gevolgen op de korte termijn.

Neem daarbij nog de twijfel in hoeverre de prikken daadwerkelijk zorgen voor het weinig voorkomen van ziektes die al bijna over waren toen men begon met vaccineren. En dat de verdenking groot is dat juist het in blijven spuiten van ziektes deze in stand houdt... omdat geprikte personen de ziektes door kunnen geven.

Nogmaals: het is allemaal lang niet zo simpel als men ons voor het gemak maar wil doen geloven. Alleen al het feit dat vrijwel niemand er voor de prik er in gaat er voor gewaarschuwd wordt dat een kindje in een extreem geval zelfs kan overlijden... dat deugt toch niet?

Er wordt net gedaan alsof het niets voorstelt....veel ouders weten niet eens dat ze een keuze hebben of dat er ook gevaren zijn... -O-

Afijn, ik zal ongetwijfeld op heel veel zaken niet gereageerd hebben en heel fout niet bij elke uitspraak een onderzoeksrapport gepubliceerd hebben, maar nogmaals: wat ik kan vinden kan een ander ook vinden en ik heb niet de behoefte om uren kostbare tijd te besteden om op te zitten en pootjes te geven voor iedere vraag...dat was de insteek van dit topic duidelijk ook niet :)

Zou het leuk vinden als men een beetje respectvol kan reageren en niet zaken in gaat vullen, ik reageer simpelweg maar af en toe op hier en daar een berichtje omdat ik niet de tijd heb om er helemaal diep op in te gaan :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-11-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:07

Dat inderdaad. Ik vind het gewoon zorgwekkend dat mensen van zo'n pseudoonderzoek uitgaan terwijl er genoeg bewijs is om te zorgen dat dat volledig met de grond gelijk gemaakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:10

pmarena schreef:
Echter bij vaccins wordt er min of meer lukraak of na een onderzoekje van een aantal maanden bij muizen o.i.d. geconcludeerd dat het allemaal veilig genoeg is voor onze kinderen en onszelf +:)+

Dat is nogal een uitspraak, mag ik vragen waar je die op baseert? En feiten bedoel ik, niet "ik heb horen zeggen".

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:14

Ygritte schreef:
Ik lees nog steeds geen onderbouwende bronnen van je verhaal, alleen maar "ik ken verhalen" en "als je zelf nadenkt..." (wat sowieso een dooddoener is, want hoewel kritisch nadenken goed is hebben de meeste mensen hier (ik incluis) geen jarenlange studie van het immuunsysteem gedaan, maar wetenschappers die zich hiermee bezig houden wel - dat maakt hun mening al betrouwbaarder dan die van Jan Doedel van de straat), dat je ontkent dat er lange-termijn studies zijn die vaccinaties bewijzen als veilig (die zijn er wel, en bovendien: als vaccinaties gevaarlijk zouden zijn kenden we allemaal wel iemand die iets levensgevaarlijks kreeg van de vaccinatie. Dat is niet zo, in 99,99999% van de gevallen gebeurt er gewoon niks behalve dat het immuunsysteem leert vechten tegen deze indringers).

Die cocktail is steeds anders, maar het basis-idee (een dode ziekte-verwekker inspuiten) blijft hetzelfde en gaat dus ook al 50+ jaar goed. Nogmaals, medicatie moet echt 99,9999% veilig zijn voordat deze aan de bevolking gegeven wordt. De manier van wetenschappelijk testen wordt door homeopathische onderzoekers vaak niet toegepast, waardoor er al gauw onbetrouwbare resultaten uit onderzoek komen: ze trekken bijvoorbeeld twee variabelen die samen voorkomen als oorzaak-gevolg relatie samen (terwijl dat niet zo hoeft te zijn) of nemen een veel grotere fout-marge dan wetenschappers. Deze blog laat verschillende media-verhalen zien waar mensen of homeopathen dachten een verband te zien tussen vaccinaties en een ziekte, maar die bleken stuk voor stuk niet waar te zijn (door inderdaad de wetenschappelijke methode verkeerd toe te passen en zomaar aannames te maken) en noemt daar ook betrouwbare bronnen bij: http://www.inbakeren.nl/blog/gevolgen-v ... accineren/

Mensen wijsmaken dat vaccinaties levensgevaarlijk zijn is niet alleen onjuist, het is dus ook nog eens levensgevaarlijk voor baby's, jonge kinderen, en ernstig zieken.

_/-\o_
Vanuit mijn opleiding leer ik genoeg over het immuunsysteem en tijdens de colleges worden er ook zeker hele kritische vragen gesteld.
Alles valt en staat met risico analyses. Dat er soms nog mensen doodgaan aan een vaccinatie is enorm triets, maar gewoonweg niet te voorkomen. Daarbij is trouwens het vaccin zelf niet altijd de veroorzaker zelf, maar kan wel de trigger zijn voor een onderliggend kwaad (maar alles kan een trigger zijn, van alcohol tot trauma). Een allergie tegen 1 van de bestandsdelen kan in theorie al fataal zijn. Dus of je dan die ene stof puur of via een vaccinatie binnen krijgt maakt dan geen moer uit. Maar het vaccin zal altijd de schuld krijgen. Daarnaast is het zeer verstandig om te kijken naar de lichamelijke conditie van de persoon. Vaccineren terwijl je niet fit ben is gewoon geen goed idee en een zware belasting voor het lichaam. Wees daar dus kritisch op!

En zoals je noemt is statistiek soms ook nog een hele opgave. Correlatie betekend nog niet altijd dat het ook echt veroorzaakt wordt door. En de conclussies bij betreffende statistiek blijkt ook nog heel lastig te zijn.
Zo kan je een hele mooie grafiek maken waarin je het aantal piraten over de wereld tegenover de opwarming van de aarde zet en zeggen "het aantal piraten is afgenomen door global warming". Maar dat hoef nog geen waarheid te zijn. :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:16

Bizzybijtje schreef:
pmarena schreef:

Dat is nogal een uitspraak, mag ik vragen waar je die op baseert? En feiten bedoel ik, niet "ik heb horen zeggen".

Nou, dan weet ik ook waar ik later aan toe ben :') .
Sorry pmarena, maar zo te lezen heb je echt geen idee hoe een wetenschappelijk onderzoek op dat valk uberhaupt wordt gedaan....

Anoniem

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:17

"Mensen lijken een sterke voorkeur te hebben voor rattenvoer" miss_lizje (2016)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:25

picobello schreef:
Riraito schreef:

Maar stel dat die kinderen niet geënt waren en de ziekte gekregen hadden waren ze daar ook aan dood gegaan vermoed ik... Dus op lange termijn veroorzaakt niet enten veel meer miserie en dood dan wel enten lijkt me.

Ik denk dat je immuunsysteem 'dommer maken' ivm met een auto immuun ziekte hiermee ook niet gaat lukken... (Ben de naam vd bokker kwijt die dat zei.)
Vrees eerder dat je nog meer problemen gaat krijgen dan.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:26

Ik heb de Europese regels omtrent de goedkeuring van nieuwe vaccinaties er eens bijgepakt, daar staat dit in:

"If an appropriate animal disease model is available, primary pharmacodynamic studies to evaluate
immunogenicity (and protection) of a new vaccine should be undertaken to indicate the doses,
schedules and route(s) of administration to be evaluated in clinical studies.
[..]
Early clinical studies should provide sufficient information on the safety and immunogenicity of the
antigenic components in a candidate vaccine in the target population
to identify the primary
immunisation schedule and optimal dose to be evaluated in subsequent confirmatory studies of safety
and immunogenicity and, where feasible and necessary, protective efficacy. If studies of protective
efficacy are performed, the immunological response should be characterised in a subset of the
vaccinated population and the data should be used to attempt to identify an immunological correlate of
protection if none is already established."

Kortom, er zijn twee stappen:
1. "pharmacodynamische" testen op dieren of "animal models" (er wordt ook verwezen naar lab-onderzoek op individuele cellen) als voor-onderzoek naar
2. klinische testen op mensen, verdeeld in, in elk geval, een controle-groep met een al bekend medicijn of placebo, een groep zonder medicijn, en een groep met een nieuw medicijn. (Zie sectie 4.2, "Depending on the disease to be prevented and the acceptability of withholding a potentially efficacious vaccine from some study participants, the control group might be given a placebo, the adjuvant alone or an alternative vaccine that does not protect against the disease under study but provides some other potential benefit to vaccinees.")

Enkel als het vaccin (vrijwel) hetzelfde is als een eerder goedgekeurd vaccin kan men besluiten om meteen over te gaan op klinische testen, of om op een andere manier te testen dan hierboven beschreven, en zelfs dan moet dit nog door een commissie goedgekeurd worden.

Bron: http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp? ... 058002958b

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:31

Bizzybijtje schreef:
pmarena schreef:

Wederom: lezingen van experts in het medische veld die itt wij hier allemaal, wèl dagenlang allerlei onderzoeken tot de laatste letter uitpluizen en dan er achter komen dat de onderzoeken niks voorstellen en zodanig opgezet en vaak ook gemanipuleerd zijn dat het allemaal wel okee lijkt.

Zo even uit mijn hoofd zouden dergelijke bevindingen wel kunnen komen van bvb. Dr, Suzanne Humpries: http://drsuzanne.net/ of denk aan Dr Tetyana Obukhanych waar je hier bvb. een interessant filmpje van kan zien, zomaar een voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=8h66beBrEpk

Citaat:
Dr Tetyana Obukhanych, has studied immunology in some of the world's most prestigious medical institutions. She earned her PhD in Immunology at the Rockefeller University in New York and did postdoctoral training at Harvard Medical School, Boston, MA. and Stanford University in California.

Is dat indrukwekkend genoeg of zou dat ook maar gewoon een huisvrouwtje zijn dat niet beter weet :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:35

miss_lizje schreef:
Sorry pmarena, maar zo te lezen heb je echt geen idee hoe een wetenschappelijk onderzoek op dat valk uberhaupt wordt gedaan....

Ik zou heel graag willen dat je gelijk had :j

Helaas is de werkelijkheid anders. Het komt toch ook regelmatig in het nieuws dat er weer een gemanipuleerd onderzoek ontmaskert wordt.

Over het algemeen kan degene die betaalt het onderzoek zo op laten zetten dat er conclusies getrokken worden die mooi klinken. Wij van WC-eend...enz. :P

In de categorie: Nee hoor in deze rivier zitten geen krokodillen, je kan hier veilig zwemmen :j
....dat er vervolgens mensen opgevreten worden door een nijlpaard doet niet ter zake :P

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:37

Bizzybijtje schreef:
pmarena schreef:

Maar jouw uitspraak pmarena, dat "er lukraak een onderzoekje van een aantal maanden bij muizen gedaan wordt" voor er een vaccin gegeven wordt, is dus niet waar, aangezien de officiële regels van de EU omtrent vaccinaties iets heel anders zeggen. Zie mijn post hierboven.

Dat elk onderzoek gefraudeerd kan worden geloof ik ook wel, en dat statistiek niet altijd heilig is ook wel, maar dat je roept dat er enkel "een paar maanden op muizen" getest wordt is dus gewoon onjuiste informatie en bangmakerij.

Edit: jij leest het in het nieuws en denkt dan dat je weet hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, ik doe zelf wetenschappelijk onderzoek (zij het in een ander veld, dat van taalgeschiedenis ipv de medische wereld), en ik weet hoe een onderzoek opgezet wordt, hoe klein de foutmarge mag zijn en hoe streng de opzet moet zijn voordat wetenschappelijk onderzoek geaccepteerd wordt, en dat deze marges in de medische wereld zelfs nog véél strenger zijn. Wij werken met 0.05% foutmarge, de medische wereld vaak met < 0.01 of zelfs 0.001%.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 05-11-16 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:39

Voor de volksgezondheid is het het beste als iedereen zich gewoon laat enten. En als mensen zich daarna gestoord voelen en zich willen laten 'ontstoren': vooral lekker laten gaan.... :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:43

Ik ben het vooralsnog meer met deze onderbouwing eens

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:43

Ik heb "het ontstoren van vaccinaties" eens gegoogled.
Smakelijk gelachen, maar het is eigenlijk verbijsterend dat mensen zich anno 2016 nog steeds door dergelijke kwakzalvers laten belazeren.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:44

Maar wat stel je dan voor. Allemaal niet meer vaccineren, want als een steeds grotere groep het niet meer doet heeft het voor die ene individu ook geen nut meer.
En dan? Wat zie je dan gebeuren, neemt het aantal autisten af?
Krijgen we vaker uitbraken van ziektes welke misschien dan wel meer doden tot gevolg hebben?

Het niet van te voren informeren dat een vaccinatie de dood tot gevolge kan hebben omdat nou net dat kind niet tegen een bepaalde stof kan.
Dat risico loop je met alles wat je binnenkrijgt. Iemand die zwaar allergisch is voor pinda's bv weet dat pas als het gebeurt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:47

nuscaniels schreef:
Maar wat stel je dan voor. Allemaal niet meer vaccineren, want als een steeds grotere groep het niet meer doet heeft het voor die ene individu ook geen nut meer.
En dan? Wat zie je dan gebeuren, neemt het aantal autisten af?
Krijgen we vaker uitbraken van ziektes welke misschien dan wel meer doden tot gevolg hebben?

Het niet van te voren informeren dat een vaccinatie de dood tot gevolge kan hebben omdat nou net dat kind niet tegen een bepaalde stof kan.
Dat risico loop je met alles wat je binnenkrijgt. Iemand die zwaar allergisch is voor pinda's bv weet dat pas als het gebeurt.

Dat is dan geen misschien maar een feit, er gaan dan jonge en oude mensen dood aan ziektes die te voorkomen zijn.

Ontstoren moet je inderdaad vooral doen als je je er prettig bij voelt (heb ik ook gedaan zag ik) maar niet enten is gewoon dom.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:49

pmarena schreef:
miss_lizje schreef:

Ik zou heel graag willen dat je gelijk had :j

Helaas is de werkelijkheid anders. Het komt toch ook regelmatig in het nieuws dat er weer een gemanipuleerd onderzoek ontmaskert wordt.

Over het algemeen kan degene die betaalt het onderzoek zo op laten zetten dat er conclusies getrokken worden die mooi klinken. Wij van WC-eend...enz. :P

In de categorie: Nee hoor in deze rivier zitten geen krokodillen, je kan hier veilig zwemmen :j
....dat er vervolgens mensen opgevreten worden door een nijlpaard doet niet ter zake :P

Als je onderzoeksvraag is hoe groot de kans is dat je wordt opgegeten door een krokodil en er geen krokodillen aanwezig zijn kan het een legitieme conclusie zijn die kans 0 is.
Als je onderzoeksvraag is hoe groot de kans is dat je daar door Wildlife aangevallen kan worden is het antwoord weer anders. Er zijn immers ook nog nijlpaarden die je kunnen verpletteren.
Maar buiten dat alles kan je tijdens het zwemmen ook een kramp aanval krijgen en verdrinken. Heeft niks te maken met of het water veilig is of niet.