Anticonceptie voor mannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:25

janderegelaa schreef:
SuperAssie schreef:

Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.

"Even een knoopje" kan bij vrouwen tegenwoordig ook. In 10 minuten is het gefixt.

Je doe het voorkomen alsof het bij mannen makkelijk omkeerbaar is maar dat is niet zo. De slaagkans is niet heel groot.

Dat klopt wel maar het is voor vrouwen echt ontzettend moeilijk om dit voor elkaar te krijgen voor je 40e. Heel veel artsen doen het gewoon niet, want "stel dat je toch nog kinderen wilt". En dat is gewoon heel naar en vervelend want er zijn heel veel vrouwen die vanaf hun 20e al weten dat ze geen kinderen willen. Het wordt gewoon niet serieus genomen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:33

Taucha schreef:
Mannen zijn gewoon te egoistisch om de bijwerkingen te accepteren.
En verder wat Goof zegt

:j

De pil werd in de jaren 1960 bij Organon in Oss ingepakt door..... nonnen.
Het spul werd op de markt gebracht als middel tegen 'vrouwenkwaaltjes', met als bijwerking dat de vrouw niet vruchtbaar was. Zo revolutionair was het.

En gelukkig zijn er al veel langer condooms en is de temperatuur / speeksel / kalendermethode redelijk betrouwbaar anno 2016 en in geval van rampen is er de morning after pil. (Geen pretje, maar het kan.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:48

YellowGray schreef:
Dat klopt wel maar het is voor vrouwen echt ontzettend moeilijk om dit voor elkaar te krijgen voor je 40e. Heel veel artsen doen het gewoon niet, want "stel dat je toch nog kinderen wilt". En dat is gewoon heel naar en vervelend want er zijn heel veel vrouwen die vanaf hun 20e al weten dat ze geen kinderen willen. Het wordt gewoon niet serieus genomen.

Er zijn ook HEEL VEEL vrouwen die op hun 20ste denken nooit kinderen te willen en daar ook heel stellig in zijn en toch van kijk veranderen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:49

Gianti schreef:
YellowGray schreef:

Er zijn ook HEEL VEEL vrouwen die op hun 20ste denken nooit kinderen te willen en daar ook heel stellig in zijn en toch van kijk veranderen.

Maar ook als je heftig (erfelijk) ziek bent mag het niet, dat is dan wel erg krom.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:53

Resistance schreef:
't Kan wel zo zijn dat een vrouw zwanger wordt, maar een kind krijg je SAMEN. Dus ook een zwangerschap is de verantwoordelijkheid van beiden.

Oh nee hoor! Helaas is dat niet zo. Theoretisch prachtig gepeupel maar in de praktijk pakt het helaas regelmatig anders uit.

Als jij als vrouw niet zwanger wil worden moet je het niet in de handen van je vent leggen vind ik.

Wat als je zwanger raakt zonder dat je kinderen wilt puur omdat je partner vergeten is zijn anticonceptie te nemen.......dag relatie.....wel een kind....of dag kind..... wel een relatie.....of beide
De uitkomsten kunnen wel aardig variëren als je zelf geen verantwoordelijkheid neemt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:58

Gianti schreef:
YellowGray schreef:

En ook heel veel vrouwen die levenslang prutsen met anticonceptiva

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:04

Gianti schreef:
YellowGray schreef:

Maar, dan zit je toch zelf met de gebakken peren?

Ik snap enige bemoeienis van andere partijen echt niet,
als dat is wat je wilt.

Overigens slik ik al best wat jaren de pil, al voordat ik samen was met mijn vriend.
Hij hoeft van mij dus niet ook nog eens aan de extra 'rotzooi'.

Asjeblieft niet zeg, vind hem al emotioneel en hormonaal genoeg :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:12

Resistance schreef:
Ik kwam zojuist dit artikel tegen:

https://mic.com/articles/157904/birth-c ... ebook-ever

Het ging erover dat er een vorm van anticonceptie voor mannen was ontwikkeld. Echter gaan wetenschappers er niet mee verder om deze reden:

[ [url=m/1uERKV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat schoot bij mij toch even in het verkeerde keelgat. Pardon? Daar hebben veel vrouwen toch ook last van bij amticonceptie? Ik ben met de pil gestopt omdat ik er zware depressies van kreeg met alle gevolgen van dien.

Waarom zouden vrouwen wel met dat soort bijwerkingen moeten leven om niet zwanger te worden, maar mannen niet? Ik word hier zo boos van! Hoe denken jullie hierover? En wat zou jullie reactie zijn als het op de markt werd gebracht maar jullie lief er niet aan zou beginnen?

zou jij de pil slikken als anticonceptie voor iemand anders? terwijl je zelf niet zwanger wordt van de horizontale tango en alleen bijwerkingen krijgt?

vrouwen verdragen de bijwerkingen, omdat zij zelf de pil zien als beste anticonceptiemethoden voor zichzelf. En kiezen daarbij voor een methode waarbij deze bijwerkingen mogelijk optreden.. Of de pil wordt geslikt om hormonale balans in je eigen lichaam te creeëren.

Dus nee, ik zou als man absoluut geen hormonale zaken veranderen die bijwerkingen hebben terwijl ik er zelf geen enkele medische noodzaak van had..

als je als vrouw de pil niet slikt omdat je dat lichamelijk voor jezelf nodig hebt, is dat een keuze van de vrouw voor de anticonceptiemethode.. er zijn ook andere methoden zonder de genoemde bijwerkingen..

vind best dat je van een man mag verwachten dat hij een condoom aandoet.. Maar ik eis ook niet van een man met rubberallergie dat hij een condoom aantrekt omdat ik geen andere anticonceptie gebruik.. idem met de 'mannenpil'.. waarom zou ik van een man verwachten dat hij iets slikt waar hij problemen van ondervind, terwijl ikzelf ook zou kunnen kiezen om een koperspiraal te plaatsen of een condoom te gebruiken.. waarom wil je een man dan aandoen?

Net zo min mag een man verwachten dat een vrouw maar aan de pil gaat omdat hij zo nodig zonder bescherming wil, terwijl zij er bijwerkingen van heeft.

als het niet nodig is, slik ik niets waar ik problemen van ondervind.. Dat is hier al de hoofdreden dat ik geen hormonale anticonceptie meer mag gebruiken, vanwege de bijwerkingen die ik er van ondervind..
Heb echter nog steeds geen kids, ook zonder de mannenpil.

Kuggur schreef:
Hier de logica van een man; waarom moet ik twijfelachtige bijwerkingen accepteren omdat vrouwen dat doen?
Ik vraag er niet om dat mijn partner aan de pil gaat ( hint er bestaan andere betrouwbare vormen van anticonceptie).

hier sluit ik mij dus helemaal bij aan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:17

Nachocheese schreef:
Goof schreef:
Dat kan prima, gebruik een condoom.

Tuurlijk kan dat, maar als we er dan beiden geen plezier meer aan hebben houdt het snel op.

Dus een van beiden moet dan perse lijden onder hormonale bijwerkingen?
dan kun je beter samen een klein beetje lijden aan het enorme werk dat er bij komt kijken om een regenjasje aan te doen en het licht verminderde gevoel.. En de rode zee kun je volkomen veilig bevaren (mits het echt ongesteldheid is en geen tussentijdse bloeding), evenals een paar dagen erna.. Dus als je persee het genot van onveilig wilt, dan kun je dan je kans grijpen.. als je gek met kinderen bent kun je zelfs een poging doen tot tellen.

ik heb zelf nooit over de pil gekund, dus ik zeg absoluut het is je eigen keuze als je die meuk toch blijft slikken en te kiezen voor het nalaten van het condoom.. maar je kunt niet zeggen, ik vind een condoom niet fijn, dus ik wordt gedwongen tot het gebruik van de pil, nu is het de beurt aan de man om diezelfde meuk te slikken.

waarom zou je iets slikken wat slechte effecten op je heeft als er ook andere manieren zijn.. Ik kan er niet tegen, dan ga ik echt geen pil slikken omdat ik dan kan genieten van de tango.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:20

Om de reden dat ik dus ook niet tegen extra hormonen kan, heeft mij man zichzelf opgeofferd en ervoor gezorgd dat hier geen klein grut geboren zal worden.

Ik heb het zelfs niet moeten vragen, wat een droomkerel heb ik toch.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:28

Mi_Amore schreef:
Om de reden dat ik dus ook niet tegen extra hormonen kan, heeft mij man zichzelf opgeofferd en ervoor gezorgd dat hier geen klein grut geboren zal worden.

Ik heb het zelfs niet moeten vragen, wat een droomkerel heb ik toch.

ik kan ze nu op dit moment uberhaupt niet krijgen, volgend najaar zou dat weer aan de orde zijn als ik de kalender beloer..

misschien is dat wat voor de dames die geen pil willen omdat ze bijwerkingen van de pil hebben, maar ook geen condoom wensen en dus de man aan de pil zouden willen zetten.. Heerlijk gewoon geen cyclus.. en geen issues met menstruatie.. zou er gelijk voor tekenen.. als het tenminste niet zo'n paardenmiddel was.. geen condooms nodig meer, kleine kanttekening is waslijst bijwerkingen is langer dan de pil :') ... maar goed, men vind dus ook dat de man aan iets gezet mag worden dat bijwerkingen heeft.. dus ik vraag mij af of ze zelf een middeltje anders dan de pil zouden kiezen als ze wisten dat ze er enorm veel bijwerkingen van konden krijgen.. Helaas is de pil een geaccepteerd vrouwen ding, ongeacht of het nu echt zo gezond is voor je lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:41

Kunnen ze wel doen. Maar denk dat meeste mannen niet voor die manier van anticonceptie zullen kiezen, waardoor niet interessant is.
Want waarom zou je iets ontwikkelen waar geen vraag naar is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:49

Goof schreef:
Eigenlijk niet.
De man (dus niet perse jouw man, maar de man in het algemeen) kan zich omdraaien, weglopen en nooit meer wat van zich laten horen. Als hij wil heeft het 0,0 gevolgen voor hem.

Je kunt de biologische vader altijd om alimentatie manen....
Ook als het een eenmalig iets was.
Citaat:
Het is een groot misverstand om als alleenstaande moeder te denken: 'Hij heeft ons kind niet erkend en daarom kan ik geen kinderalimentatie krijgen’. Niets is minder waar. In de wet staat:
‘De verwekker (biologische vader) van een kind, dat alleen een moeder heeft, is als ware hij ouder en verplicht tot het voorzien in de kosten van verzorging en opvoeding van het kind.

http://happysinglemoms.nl/kind-niet-erk ... imentatie/
Citaat:
Voor de vraag of een ouder een alimentatieplicht heeft naar zijn of haar kind toe, is de omstandigheid dat er wel of niet een relatie tussen de ouders is geweest niet relevant. Ook als een kind uit een one night stand wordt geboren, is er sprake van een alimentatieplicht van de niet-verzorgende ouder. Datzelfde geldt voor een bezoekje aan een prostituee, als daar een kind uit voortkomt. De enige uitzondering hierop is een spermadonor.

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/a ... -erkenning

Mars

Re: Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:04

No way in hell dat ik mijn man de verantwoording voor anticonceptie in handen geef. Mijn lichaam, mijn verantwoording. Je kunt er zuur over gaan doen, maar als man wordt je nu eenmaal niet zwanger dus het is niet zijn probleem dat er ineens iets in zijn lijf zit.
Je bent niet samen zwanger, dat ben je alleen als vrouw. De gevolgen zijn voor jou het zwaarst dus ik vind dat je als vrouw ook de meeste moeite zou moeten doen om het te voorkomen. Zelf heb ik een spiraal, een van de betrouwbaarste vormen van AC die er bestaat, weinig hormonen, eens in de 5 jaar verwisselen en klaar. Als cadeautje wordt ik ook niet meer ongesteld dankzij dat ding, win-win dus.
Ik kan geen reden bedenken waarom mijn man aan de hormonen zou moeten zodat ik niet zwanger wordt.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:27

Ik slik nevernooit meer de pil. Het heeft mijn hormoonhuishouding blijvend compleet verpest.
Gevolg: ik word nu nog maar 1 a 2 keer per jaar ongesteld waardoor ik zo goed als onvruchtbaar ben.

Mijn ex is bij me weg gegaan omdat hij mij een aansteller vond. Ik kon prima de pil slikken, want hij ging écht niet de rest van z'n leven een condoom om wilde.

Om het nog maar niet over het vergrootte risico op baarmoederhalskanker, trombose en hart en vaatziekte.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:27

Ik snap het hele "een vrouw word zwanger, een man niet" standpunt wel, maar wij worden natuurlijk niet zwanger vanzelf hé. Ik vind het een beslissing die als koppel samen gemaakt moet worden al ben ik persoonlijk enthousiast over deze ontwikkeling, puur alleen al over het feit dat het niet iets vrouw restricted zou kunnen worden. Denk eens aan transmannen die niet stiekem de pil moeten nemen, hele operaties om baarmoeders/eierstokken te verwijderen. Uiteindelijk is het een beslissing die je als koppel maakt. Ik persoonlijk vergeet mijn pil, en hoewel de prikpil als een oplossing klinkt heeft die ook wat bijwerkingen. Staafje kan verdwijnen, is ook moeilijk als je dan uiteindelijk wél kinderen wilt en het spiraaltje is mij iets te pijnlijk, is ook zo'n vreemd ding in mijn lichaam die ik er niet echt wil :+

@Mars, met zo'n redenering is je man dan ook niet betrokken in de opvoeding van je kind, of wel? Een man word namelijk niet zwanger, zet geen kind op de wereld dus zou volgens die redenering nooit dezelfde inspraak hebben op het kind, niet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:52

Quebelle schreef:
@Mars, met zo'n redenering is je man dan ook niet betrokken in de opvoeding van je kind, of wel? Een man word namelijk niet zwanger, zet geen kind op de wereld dus zou volgens die redenering nooit dezelfde inspraak hebben op het kind, niet?

Wat een dikke onzin :')
Als je een kind op de wereld zet neem ik aan dat je daar samen voor kiest. Een kind is een gedeelde verantwoording, mijn baarmoeder is mijn eigen verantwoording.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:58

Resistance schreef:
't Kan wel zo zijn dat een vrouw zwanger wordt, maar een kind krijg je SAMEN. Dus ook een zwangerschap is de verantwoordelijkheid van beiden.

In theorie inderdaad wel... in praktijk zie ik helaas iets te vaak dat het toch anders zit :+

Ik zou het denk ik doodeng vinden om het uit handen te geven. Ik beslis zelf over welke vorm van anticonceptie ik gebruik. Als ik geen hormonen meer wil zal het met condooms moeten.
Ik vertrouw mijn vriend prima, maar ik zit met een baby in mijn buik als het mis gaat :+

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:07

Nachocheese schreef:
Goof schreef:
Dat kan prima, gebruik een condoom.

Tuurlijk kan dat, maar als we er dan beiden geen plezier meer aan hebben houdt het snel op.

Citaat:
Dus een van beiden moet dan perse lijden onder hormonale bijwerkingen?
dan kun je beter samen een klein beetje lijden aan het enorme werk dat er bij komt kijken om een regenjasje aan te doen en het licht verminderde gevoel.. En de rode zee kun je volkomen veilig bevaren (mits het echt ongesteldheid is en geen tussentijdse bloeding), evenals een paar dagen erna.. Dus als je persee het genot van onveilig wilt, dan kun je dan je kans grijpen.. als je gek met kinderen bent kun je zelfs een poging doen tot tellen.

ik heb zelf nooit over de pil gekund, dus ik zeg absoluut het is je eigen keuze als je die meuk toch blijft slikken en te kiezen voor het nalaten van het condoom.. maar je kunt niet zeggen, ik vind een condoom niet fijn, dus ik wordt gedwongen tot het gebruik van de pil, nu is het de beurt aan de man om diezelfde meuk te slikken.

waarom zou je iets slikken wat slechte effecten op je heeft als er ook andere manieren zijn.. Ik kan er niet tegen, dan ga ik echt geen pil slikken omdat ik dan kan genieten van de tango.

Waar staat dat ik last heb van de bijwerkingen dan? En waar staat dat ik m'n vriend aan een gevaarlijke pil wil helpen? Er staat dat ik het fijn zou vinden als er iets zou bestaan. Mits het voor hem net zo weinig problemen geeft als voor mij. Gewoon puur om het idee dat m'n lichaam dan ook even hormoonvrij is.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:12

Als dit op de markt zou komen en mannen gaan t gebruiken ga ik er echt bij zitten met een bak popcorn, let the show begin.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:17

Quebelle schreef:
Ik snap het hele "een vrouw word zwanger, een man niet" standpunt wel, maar wij worden natuurlijk niet zwanger vanzelf hé. Ik vind het een beslissing die als koppel samen gemaakt moet worden al ben ik persoonlijk enthousiast over deze ontwikkeling, puur alleen al over het feit dat het niet iets vrouw restricted zou kunnen worden. Denk eens aan transmannen die niet stiekem de pil moeten nemen, hele operaties om baarmoeders/eierstokken te verwijderen. Uiteindelijk is het een beslissing die je als koppel maakt. Ik persoonlijk vergeet mijn pil, en hoewel de prikpil als een oplossing klinkt heeft die ook wat bijwerkingen. Staafje kan verdwijnen, is ook moeilijk als je dan uiteindelijk wél kinderen wilt en het spiraaltje is mij iets te pijnlijk, is ook zo'n vreemd ding in mijn lichaam die ik er niet echt wil :+

jij bent uiteindelijk degene die iemand naar binnen laat zonder bescherming. de man kan op z'n kop gaan staan, maar er komt geen kind, tenzij het tegen de wet ingaat of een vrouw haar benen uit elkaar wenst te doen en de man naar binnen laat.

Ik heb nog steeds geen logisch antwoord op de vraag: waarom slikt een vrouw iets dat haar lichaam niet nodig heeft en waar ze bijwerkingen van heeft. ik houd niet van condooms vind ik een slechte reden om je lichaam vol te stoppen met iets waar je niet goed tegen kunt.

En daarnaast, de vrouwen slikken dus de pil om niet zwanger te raken en nemen de bijwerkingen op de koop toe.. De vrouwen die het slikken op medische reden en de bijwerkingen op de koop toe moeten nemen staan hier buiten, want dan helpt geen pilpoppende man eraan natuurlijk. Om geen enkele andere reden wordt dus de pil geslikt en bijwerkingen geaccepteerd. Simpel feit blijft een man kan niet zwanger raken.. dus die gaat iets slikken waar zijn lijf geen enkel nut van heeft alleen maar bijwerkingen.. nut voor de vrouw die de pil slikt is immers nog dat er geen kind kan ontstaan.

Dus feitelijk wordt er gesteld.. ik vind dat mijn man iets moet slikken waar hij bijwerkingen van krijgt.. alleen voor mij... Immers het is en blijft de pil slikken om te zorgen dat er in je eigen buik geen baby gaat groeien.. daarvoor kies je de bijwerkingen.. Daarnaast houden beiden misschien niet van een condoom, maar dat is een tweede punt..

dus als je de man de keuze geeft: Condoom gebruiken of bijwerkingen accepteren.. Dat vind ik een prima keuze om aan je man te geven.. Dan is het aan hem om te kiezen tussen 'twee kwaden'.

Hem laten kiezen tussen 'de pil slikken, of jij zwanger'.. dat is onzin.. want als hij de pil niet slikt en gewoon niet naar binnen gaat.. komt er ook geen zwangerschap en hoeft hij dus ook niets te slikken.. daarnaast kan hij ook besluiten om een rubber te gebruiken of om z'n startkabels door te nemen..

net zoals de vrouw nu kan kiezen om hormonaal aan de gang te gaan, of andere methodes te gebruiken als ze niet zwanger willen raken..

ik zou als man never nooit een pil gaan poppen en er bijwerkingen van krijgen terwijl het mij niets zou opleveren.

Nachocheese schreef:
Waar staat dat ik last heb van de bijwerkingen dan? En waar staat dat ik m'n vriend aan een gevaarlijke pil wil helpen? Er staat dat ik het fijn zou vinden als er iets zou bestaan. Mits het voor hem net zo weinig problemen geeft als voor mij. Gewoon puur om het idee dat m'n lichaam dan ook even hormoonvrij is.

dat is de hele reden dus dat het onderzoek van de baan is..
en waarom dit topic er is?

als er een pil is die 0.0 bijwerkingen heeft, meldt het dan efkes.. want dan kan ik ook weer aan de pil.

als jij geen bijwerkingen ondervind.. waarom zou je vriend/man dan iets moeten slikken waar zijn lichaam verder geen enkele baat bij heeft (het jouwe heeft als baat dat er geen kind kan groeien.. man hoeft geen pil te poppen om daarvoor te zorgen in zijn lijf)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:21

Ik zou zelf liever zelf de controle hebben over mijn anticonceptie, maar vind het fijn als er zo'n product op de markt komt.
Ik vind het gek dat mensen denken dat vrouwen mannen ineens gaan 'dwingen' om de mannenpil te slikken, mocht die op de markt komen. Dat is iets wat je met z'n tweeën overlegt. Wat naar mijn idee voorkomt is dat de man (en wellicht de vrouw ook) niet veel voelt met condoom om, dus moet de vrouw maar aan de pil / spiraaltje / oid. Daarom is het fijn als er ook een mannenpil komt, zo komt het niet automatisch bij de vrouw terecht.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:28

ER zijn trouwens conceptiemiddelen voor mannen in de maak zonder hormonen dus het 'gevaarlijk" is relatief.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:32

dwingen is een groot woord enamorada.. maar er wordt wel gesproken als in 'dan is het zijn beurt', of heb zelfs elders al horen vallen: wij worden al ongesteld, dus dan moet hij de pil maar slikken.

ik moet overigens helemaal niets hoor ;). hij mocht (want ik kan even niet zwanger raken) er vrij in op de dagen waarop ik zeker niet zwanger kon raken, en als hij daarbuiten wat wilde deed hij er netjes een regenjasje omheen.

ik zou liever niet op een ander dan mijzelf vertrouwen om op tijd een pilletje te poppen zodat ik niet zwanger zou raken. want dan moet je er maar net van op aan kunnen dat ie tijdig geslikt wordt en/of dat het op tijd gemerkt wordt dat hij m niet ingenomen heeft..

voor de vrouw is dat gewoon een eigen verantwoording.. ze weet dat ze zwanger kan raken bij vergeten, slikt zelf, haalt tijdig zelf nieuwe..

man slikt pil.. paar maanden later denk je ineens.. wanneer was ik nu voor het laatst ook al wee.. en waarom passen mi.. he gast, ben jij wellicht een tijdje terug wat vergeten?

Quebelle schreef:
ER zijn trouwens conceptiemiddelen voor mannen in de maak zonder hormonen dus het 'gevaarlijk" is relatief.

Als ze geen bijwerkingen hebben, dan kan ik ze toch net zo goed zelf slikken? weet ik in ieder geval zeker dat ik het in eigen hand heb en vroeg genoeg ontdek dat ik wat vergeten ben. overigens zijn die middelen eral ;).. heten condoom en startkabels doornemen :') maar neem aan dat je een hormoonloos middel zonder bijwerkinen bedoelt die zorgt dat het sperma ongeschikt wordt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:18

Quebelle, ik nee aan dat je anticonceptie bedoelt? :)

Ik denk dat aan de grondslag hiervan het verantwoordelijkheidsgevoel van de man ligt. Ik denk dat ik op mijn kop kan gaan staan en dat mijn vriend nog geen anticonceptie zal pakken, hij vindt het wel best zo. Dit zou misschien anders zijn als ik sinds mijn relatie met hem al eens ongewild zwanger was geweest. Gewoon om het besef te kweken dat het niet onfeilbaar is, en dat je er maar beter samen wat tegen kan doen om de kans zo klein mogelijk te maken.

Ik denk dat de 'mannenpil' een hele goede uitkomst kan zijn voor zij die panisch worden van het idee dat een avontuurtje kan uitlopen in een leven lang alimentatie betalen :+ Want je hebt natuurlijk wel meisjes die expres proberen zwanger te worden via een one night stand. Een vriend heeft een keer een halve hartverzakking gekregen toen hij een babyfoto langs zag komen van een ex-vriendin van hem, van ongeveer 10 maanden terug :+ Gelukkig was het kindje een halfbloed en kon hij er zeker van zijn dat het niet van hem was. Kan me wel voorstellen dat hij zo'n anticonceptiemiddel zou gebruiken.