janderegelaa schreef:SuperAssie schreef:
Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.
"Even een knoopje" kan bij vrouwen tegenwoordig ook. In 10 minuten is het gefixt.
Je doe het voorkomen alsof het bij mannen makkelijk omkeerbaar is maar dat is niet zo. De slaagkans is niet heel groot.
Dat klopt wel maar het is voor vrouwen echt ontzettend moeilijk om dit voor elkaar te krijgen voor je 40e. Heel veel artsen doen het gewoon niet, want "stel dat je toch nog kinderen wilt". En dat is gewoon heel naar en vervelend want er zijn heel veel vrouwen die vanaf hun 20e al weten dat ze geen kinderen willen. Het wordt gewoon niet serieus genomen.